Actualitate
Primarii și șefii serviciilor de evidență a populației, informați de prefect despre datele solicitate de Guvern pentru actualizarea listelor electorale
Vineri, 10 august 2012, Instituţia Prefectului din Judeţul Alba a organizat, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia, o întâlnire cu toţi primarii şi secretarii din Alba, la care au fost invitaţi şi şefii serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor. Prezenţa la şedinţă a fost de peste 90%.
Prefectul Judeţului Alba, Dan Coriolan Simedru, a prezentat categoriile de date pe care Guvernul României le solicită până în data de 27 august 2012, pentru a le transmite Curții Constituţionale şi a subliniat faptul că rolul autorităţilor locale este strict acela de a furniza informaţiile solicitate, fără a opera nici cea mai mică modificare în listele electorale permanente, valabile la data de 29 iulie 2012, când a avut loc Referendumul Naţional pentru Demiterea Preşedintelui României.
Primarii, secretarii şi şefii serviciilor publice comunitare locale pentru evidenţa persoanelor vor transmite zilnic cele două tabele, unul numeric şi unul nominal, pentru fiecare dintre cele 9 categorii de persoane, menţionate de Guvernul României.
Informaţiile privesc persoanele decedate, cele care şi-au pierdut dreptul de vot, persoanele care au obţinut statutul de cetăţean român cu domiciliul în străinătate, cele ale căror acte de identitate au expirat şi nu au fost reînnoite, persoanele care şi-au schimbat domiciliul şi nu au fost radiate din lista localităţii rezidenţei anterioare, persoanele care se identifică la un domiciliu într-un număr care nu este corelat cu suprafaţa locuibilă şi numărul de camere al imobilului, persoanele care şi-au schimbat numele prin căsătorie sau divorţ, pe cale administrativă, precum şi cele care au reşedinţa/domiciliul în străinătate.
„Nu doresc să se facă nicio interpretare de altă natură decât cea administrativă a acestui subiect, chiar dacă primarii sunt şi oameni politici. Avem o acţiune în cadrul căreia vreau să colaborăm pentru a transmite datele care ni se solicită din partea Guvernului României. În ce mă priveşte, stau la dispoziţia primarilor pentru orice nelămuriri ar avea, în aşa fel încât situaţia pe care o vom comunica la sfârşitul lunii august să răspundă cât mai bine cerinţelor”, a precizat prefectul judeţului Alba.
„Mie mi se pare că decizia Curţii Constituţionale este clară în ceea ce priveşte data de referinţă şi e vorba de 29 iulie 2012. În cazul persoanelor care şi-au pierdut dreptul de vot, trebuie să existe o hotărâre a instanţelor de judecată în acest sens, care, dacă nu a fost comunicată primăriilor, poate fi identificată la cazierul judiciar. Pe tot parcursul acestui demers, stau la dispoziţia celor implicaţi, pentru a le da lămuririle necesare, acolo unde va fi nevoie”, a mai declarat prefectul Dan Coriolan Simedru.
Sâmbătă, 11 august, la Târgu Mureş, are loc întâlnirea de lucru a conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor cu prefecţii din Transilvania, inspectorii-şefi ai inspectoratelor judeţene de poliţie şi cei ai inspectoratelor judeţene de jandarmi, precum şi reprezentanţii consiliilor judeţene. Ministrul Administraţiei şi Internelor, Mircea Duşa, ministrul delegat pentru administraţie, Radu Stroe, secretarul de stat pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, Cătălin Chiper, şi secretarul de stat pentru colectivităţi locale, Mihai Fifor, vor da explicaţii suplimentare cu privire la acţiunea de colectare a datelor privind populaţia cu drept de vot din România. Toate problemele care au fost puse în discuţie la întâlnirea de vineri vor fi supuse mâine atenţiei reprezentanţilor Guvernului şi vor fi comunicate primarilor de către prefect la începutul săptămânii viitoare.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Colegu
vineri, 10.08.2012 at 15:34
Comunistul Pilu Popa a dat niste indicati foarte pretioase si mincinoase