Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Raport Curtea de Conturi Europeană: Programele educative finanțate de UE nu sunt întotdeauna în legătură cu piața muncii


Publicat

elevi

eleviDupă cum se arată într-un nou raport al Curții de Conturi Europene, cheltuielile în materie de educație ale UE sunt aliniate la obiectivele Uniunii în acest domeniu, însă nu se recurge întotdeauna la dispoziții care să stabilească o legătură clară între educație și ocuparea forței de muncă.

„Problema șomajului este una dintre provocările majore cu care se confruntă în ultimii ani Uniunea Europeană. Investirea în educație este esențială, având în vedere că rata șomajului în UE este de trei ori mai mică în rândul persoanelor cu studii superioare față de cea pentru restul populației apte. Din acest motiv, Strategia Europa 2020 identifică țintele de atins în cadrul obiectivelor în materie de educație. UE a alocat în jur de 33 de miliarde de euro pentru perioada 2007-2013 și în jur de 27 de miliarde de euro pentru perioada 2014-2020 în scopul sprijinirii educației prin intermediul politicii de coeziune”, a declarat Iliana Ivanova, membra Curții responsabilă de acest raport.

Curtea a evaluat dacă obiectivele în materie de educație ale UE au fost luate în considerare în mod adecvat în programele operaționale aferente perioadei 2007-2013, precum și în cadrul proiectelor cuprinse într-un eșantion selectat pentru aceeași perioadă. Per ansamblu, Curtea a concluzionat că, deși obiectivele UE în materie de educație au fost luate în considerare în mod adecvat, unele elemente ale logicii de intervenție nu erau descrise și existau deficiențe la nivelul instrumentelor de monitorizare. Acest lucru a fost coroborat de faptul că performanța proiectelor auditate nu a putut fi demonstrată în mod sistematic, din cauza lipsei unor obiective cuantificate și a unor indicatori de performanță.

Analizând, în perspectivă, perioada 2014-2020, s-au remarcat unele îmbunătățiri.

Cu toate acestea, în opinia Curții, persistă unele deficiențe ce pot avea un efect negativ asupra monitorizării și raportării performanței și nu există întotdeauna o legătură clară între măsurile din domeniul educației finanțate de UE și impactul acestora asupra capacității de inserție profesională. Deși proiectele derulate în cadrul Fondului social european includ indicatori cu un orizont de timp mai extins pentru a măsura pe termen lung efectul lor asupra ocupării forței de muncă, numai o treime din cazurile examinate aveau stabilite valori de referință și valori-țintă pentru obiectivele educaționale legate cel mai strâns de ocuparea forței de muncă, și anume învățământul profesional și tehnic, învățarea pe tot parcursul vieții și absolvirea unei forme de învățământ terțiar.

„Cu scopul de a remedia aceste deficiențe, Curtea a formulat în cadrul acestui raport o serie de recomandări, care, dacă sunt implementate, vor îmbunătăți în continuare, în opinia noastră, cheltuielile în materie de educație ale UE efectuate în cadrul politicii de coeziune”, a concluzionat Iliana Ivanova.

Curtea recomandă ca, în cursul pregătirilor pentru perioada de programare următoare, Comisia să specifice indicatorii în legătură cu care ar trebui stabilite valori de referință și valori-țintă în cadrul fiecărei priorități de investiții.

În cazul în care statele membre solicită aducerea unor modificări la nivelul programelor operaționale, Comisia ar trebui să încurajeze stabilirea unei legături clare între prioritățile de investiții din cadrul programelor respective și o serie de indicatori de rezultat corespunzători, cuantificați și măsurabili. De asemenea, Comisia ar trebui să se asigure de faptul că statele membre furnizează explicații cu privire la modificarea alocărilor financiare, inclusiv informații calitative și cantitative cu privire la schimbările preconizate la nivelul indicatorilor.

Statele membre ar trebui să se asigure că există o legătură clară între proiectele selectate și atingerea obiectivelor în materie de educație ale UE. Ele ar trebui să stabilească, în mod sistematic, indicatori adecvați care să demonstreze efectele reale ale unui proiect asupra participanților finali și să monitorizeze progresele realizate în vederea îndeplinirii obiectivelor în materie de educație.

După caz, Comisia și statele membre ar trebui să direcționeze finanțarea în mod mai precis către măsurile menite să consolideze legătura dintre educație și ocuparea forței de muncă și ar trebui să se asigure că rezultatele sunt monitorizate în mod corespunzător.

sursa: eca.europa.eu



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Organizația Meteorologică Mondială: Nivelurile CO2 continuă să atingă valori record în ciuda scăderii activităților industriale

Publicat

Încetinirea industrială generată de pandemie nu a redus nivelurile record de gaze cu efect de seră care cresc temperaturile și determină fenomene meteorologice extreme, topirea gheții sau creșterea nivelului mărilor și oceanelor potrivit Organizației Meteorologice Mondiale (OMM). Nivelurile de dioxid de carbon au cunoscut un alt impuls de creștere în 2019, iar media anuală globală a depășit semnificativ pragul de 410 ppm, iar creșterea a continuat și în anul 2020.

„Dioxidul de carbon rămâne în atmosferă timp de secole și în ocean pentru chiar mai mult timp. Ultima dată când Pământul a experimentat o concentrație comparabilă de CO2 a fost de 3 – 5 milioane de ani în urmă, când temperatura medie anuală a fost cu 2-3 °C mai ridicată și nivelul mării a fost de 10 – 20 de metri mai mare decât acum. Dar nu erau 7,7 miliarde de locuitori”, a declarat secretarul general al OMM, profesorul Petteri Taalas.

Această perioadă „ne oferă o platformă pentru acțiuni climatice mai susținute și mai ambițioase pentru a reduce emisiile la zero printr-o transformare completă a sistemelor noastre industriale, energetice și de transport. Schimbările necesare sunt accesibile din punct de vedere economic și punct de vedere tehnic și ar afecta viața noastră de zi cu zi doar marginal. Trebuie salutat faptul că un număr tot mai mare de țări și companii s-au angajat să neutralizeze emisiile de carbon”, a afirmat el. „Nu avem timp de pierdut.”

Global Carbon Project a estimat că, în perioada de lockdown din 2020, emisiile ar fi putut fi reduse cu până la 17 % la nivel global în urma izolării populației. Întrucât durata și gravitatea măsurilor de izolare rămân neclare, predicția reducerii anuale totale a emisiilor în 2020 este foarte incertă.

Estimările preliminare indică o reducere a emisiilor globale în anul 2020 între 4,2 % și 7,5 %. La scară globală se estimează că CO2 va continua să crească, deși într-un ritm ușor redus (0,08 – 0,23 ppm pe an mai mic). Această fluctuație se încadrează în variabilitatea interanuala naturală de 1 ppm. Aceasta înseamnă că, pe termen scurt, impactul COVID-19 nu poate fi distins de variabilitatea naturală, potrivit Global Carbon Project.

sursa: wmo.int

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ludovic Orban anunță o situație fără precedent în România: 30 de Consilii Județene nu mai au bani pentru salarii

Publicat

Situație critică în 30 de județe din România unde Consiliile Județene au rămas fără bani pentru plata salariilor personalului din Direcţiile Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Drepturilor Copilului și sunt mari întârzieri cu plata indemnizațiilor pentru asistenții persoanelor cu dizabilități.

Premierul Ludovic Orban a anunțat la vineri, la ora 23:00, că România se confruntă cu o situație fără precedent și că într-o ședință de urgență a guvernului va trebui să adopte două hotărâri de guvern pentru plata drepturilor salariale și a indemnizațiilor. Orban a anunțat că va trebui ca Guvernul să aloce acești bani din fondul de rezervă.

Ludovic Orban: ”Ne confruntăm cu o situaţie fără precedent, motiv pentru care va trebui să adoptăm astăzi două hotărâri de guvern.

Eu vă mărturisesc că nu îmi aduc aminte de vreun alt an în care să existe probleme cu plata salariilor pentru angajaţii din Direcţiile Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Drepturilor Copilului din subordinea Consiliilor Judeţene.

Nu ştiu cum şi-au bugetat aceste cheltuieli, cum au fost alocările de la bugetul de stat, cert este că în mai multe judeţe, cred că aproximativ 30 de judeţe, este o situaţie critică, în care preşedinţii de Consilii Judeţene reclamă că au rămas fără bani pentru plata drepturilor salariale.

Ca atare, va trebui să adoptăm astăzi o hotărâre de guvern de alocare din Fondul de Rezervă a sumelor de bani necesare pentru plata salariilor pe luna octombrie pentru acele Consilii Judeţene care reclamă absenţa banilor, urmând ca pe noiembrie şi pe decembrie să facem o analiză foarte serioasă a modului în care şi-au construit bugetul, a resurselor efective alocate şi, de asemenea, a obligaţiilor de plată din partea bugetului de stat, astfel încât să ne asigurăm că toţi angajaţii vor primi salariile până la sfârşitul anului.

De asemenea, ne confruntăm cu o altă situaţie şi am solicitat Ministerului Dezvoltării, prefecţilor să ceară primăriilor situaţia cu plata indemnizaţiilor pentru persoanele cu dizabilităţi şi a salariilor asistenţilor personali ai persoanelor cu dizabilităţi.

Pentru că am primit semnale din teritoriu că există întârzieri la plată atât în privinţa indemnizaţiilor, cât şi în privinţa salariilor asistenţilor personali ai persoanelor cu dizabilităţi.

Și aici va trebui să adoptăm o hotărâre de guvern, astfel încât să alocăm sumele necesare pentru ca toate aceste persoane să beneficieze de banii cuveniți, în conformitate cu prevederile legale” a precizat Ludovic Orban.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: CARANTINĂ la Vințu de Jos de duminică, timp de 14 zile. Cum se va putea vota. MĂSURI

Publicat

Ca urmare a situației epidemiologice din Vințu de Jos, generată de virusul Sars-Cov-2, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a emis vineri seara ordinul privind instituirea carantinei zonale în localitate, pentru o perioadă de 14 zile. 

Măsura va intra în vigoare duminică, 29 noiembrie, la ora 06:00.

Ordinul șefului Departamentului pentru Situații de Urgență privind instituirea carantinei zonale în localitatea Vințu de Jos, județul Alba

Art. 1 (1) Începând cu data de 29.11.2020 ora 06:00, se instituie pentru o perioadă de 14 zile măsura de carantină zonală în localitatea Vințu de Jos, județul Alba.

Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este delimitat de următoarele coordonate geografice:

– 46.023479, 23.536368 DJ107C – Zona Pasaj CFR

– 45.976520, 23.462587 DJ107C – Trecere nivel Cale Ferată DN7

– 45.981287, 23.518159 DN7 / E68 – Sens Giratoriu Vințișoara Autostrada A1/DN7

– 45.9678734, 23.479640 DJ705B – Vințu de Jos – Pianu

– 45.9998704, 23.475675 DJ705B – Podul peste Râul Mureș – Vurpăr

ART.2 Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

ART.3 Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator.

ART.4 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată la art. 1:

  • identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată la art. 1 alin. (2) și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
  • limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarație pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau adeverință eliberată de angajator, după caz.

În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată la art. 1 alin. (2), se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
  • deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
  • deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
  • deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
  • deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate;
  • eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
  • participare la programe sau proceduri în centrele de tratament;
  • pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
  • alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă;

În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).

În/din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea / ieșirea pentru:

  • transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;
  • persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;
  • persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
  • persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • urgențe medicale.
  • îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate; eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi.
  • pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale menționată la art. 1 alin. (2) de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.

Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane;

Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată la art. 1 alin. (2) și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale;

ART. 5. (1) Se permite, în data de 5 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, a persoanelor implicate în organizarea alegerilor, precum și a persoanelor care depun cereri de vot prin intermediul urnei speciale.

(2) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, pentru exercitarea dreptului de vot, observarea alegerilor și pentru efectuarea operațiunilor electorale, cu respectarea dispozițiilor Ordinului comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 2009/166/2020 privind stabilirea unor măsuri şi acţiuni de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a procesului electoral din țară la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaților din anul 2020, a alegătorilor și a persoanelor implicate în organizarea și observarea alegerilor.

(3) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea cu urna specială pe raza teritorială a localității a echipelor formate din membri ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, însoțite de persoane acreditate și personal de pază, în vederea exercitării dreptului de vot de către alegătorii care nu se pot prezenta la secțiile de votare.

(4) Se permite în datele de 6 și 7 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile birourilor electorale de circumscripție, pentru predarea materialelor rezultate din procesul electoral, a membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor care îi însoțesc, precum operatori de calculator, persoane acreditate și personal de pază.

ART. 6 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se interzic următoarele activități:

  • organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;
  • organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;
  • organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;
  • organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;
  • toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
  • organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri;

ART. 7 (1) Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.

(2) Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;

(3) În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;

(4) Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.

Art. 8 Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.

Art. 9 Direcția de Sănătate Publică a Județului Alba va evalua și prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor și va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică / Ministerul Sănătății;

Art. 10 Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populația din zona carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate pe timpul carantinei.

Vezi aici documentul complet. 

 

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Blajul va fi conectat la Autostrada Sebeș-Turda printr-un DRUM EXPRES. Peste 30 milioane de euro din PNRR

Publicat

Blajul va fi legat la autostrada A10 de un drum expres. Anunțul a fost făcut de Florin Roman și primarul Blajului, Gheorghe Valentin Rotar.

”Construim un drum rapid, în regim de drum expres între Teiuș și Blaj, finanțat cu peste 30 milioane de euro din Programul Național de Redresare și Reziliență, pentru perioada 2021-2027. Este conectarea cu autostrada Sebeș-Turda”, a scris Florin Roman pe rețeaua de socializare.

Reamintim că Ministerul Fondurilor Europene a pus joi în dezbatere publică Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), prin care România va putea accesa 30,4 miliarde de euro prin Mecanismul de Redresare şi Rezilienţă. Drumul expres A10 – Teiuș – Blaj este unul dintre proiectele propuse, cu valoare de 30,8 milioane euro.

”În normativele elaborate de autoritățile române, caracteristicile drumului expres nu diferă foarte mult de specificațiile unei autostrăzi. Sigur, există și diferențe, iar cea mai mare este existența, pe autostradă, a unei benzi de urgență pe fiecare sens. Altă diferență o reprezintă faptul că benzile de circulație sunt cu 25 de centimetri mai înguste, iar în ceea ce privește viteza, aceasta ajunge la maxim 120 km/h.

Drumul expres Teiuș – Blaj este cea mai importantă investiție strategică în infrastructura rutieră pentru Blaj și Valea Târnavelor, care va transforma zona noastră într-un pol de creștere regional”, susține primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Alte proiecte amintite de cei doi sunt computerul tomograf la spitalul Blaj, trecerea “Podului Minciunilor” de la Ministerul Transporturilor la municipiul Blaj, lucrări de modernizare a iluminatului public, amenajarea rigolelor în Crăciunelu de Jos.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate