Economie
Reacția conducerii ANRE, legată de factura uriașă primită de o familie din Alba Iulia. ”Postarea online nu rezolvă problema”
Vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege, a reacționat la la scandalul legat de factura uriașă la electricitate de o familie din Alba Iulia, care a aflat că ar trebui să plătească 27.808 lei pentru un consum de 39.313 kwh în perioada 12 iulie 2021 – 10 august 2021.
Acesta a declarat la Digi24 că postarea cu privire la această situație pe rețelele sociale nu rezolvă problema.
A fost însă contrazis de realitate. Fără postarea respectivă și preluarea ei de către presă, nu ar fi fost nici o reacție din partea autorităților.
Vezi și: Reacția ”Electrica Furnizare” în legătură cu factura de 27.800 de lei, primită de o familie din Alba Iulia: ”A fost o eroare”
„Orice client care are nelămuriri privind o factură trebuie să se adreseze furnizorului, iar în maximum 15 zile să primească răspuns. Am aplicat amenzi pentru nerespectarea termenului de 15 zile și vom continua să facem asta”, a spus vicepreședintele ANRE.
Citește și: Factură șocantă la energie electrică, primită de o familie din Alba Iulia. Suma de plată: peste 27.800 de lei
El a declarat că nu are cunoștință despre situația din Alba dar că, respectivul consumator poate să facă o sesizare la ANRE pentru a se face verificări.
„Sunt absolut convins că este o greșeală de citire, de sistem al furnizorului sau al distribuitorului.
E relativ ușor pentru companii să aibă un sistem pentru verificare. Trebuie să fie preocuparea fiecărui furnizor să fie atent la aceste detalii.
Nu putem să îi obligăm să folosească aceste mijloace tehnice, dar e recomandat.
În 8 luni, am constatat că sunt clienți care sunt sensibili la factură și urmăresc atent ce este în spatele valorii și unii care ani de zile nu se uită pe factură, ci doar plătesc.
Recomandarea noastră e să citească lunar contorul, să verifice că e facturată aceeași valoare pe care a comunicat-o prin telefon, sau să încheie o convenție de consum cu furnizorul.
ANRE nu poate să urmărească facturile lunare a 9 milioane de clienți, e imposibil”, a spus vicepreședintele ANRE.
O altă familie din Alba Iulia, FACTURĂ ENORMĂ de la noul furnizor de energie
O familie din Alba Iulia și-a schimbat furnizorul de energie electrică și a primit o factură de 6.633 de lei, exprimată în… MWh (nu în KWh, cum este în mod normal).
Vezi și O altă familie din Alba Iulia, FACTURĂ ENORMĂ de la noul furnizor de energie. Și cel vechi i-a aplicat o ”taxă de despărțire”
Mai mult, la câteva luni după ce a ales noua companie, familia a fost înștiințată că tarifele se modifică, iar prețul va crește semnificativ.
Și ca totul să fie și mai clar, vechiul furnizor i-a trimis o factură de aproape 100 de lei pentru o singură zi, ca o ”taxă de despărțire”.
Peste 10 mii de români s-au plâns în primele șase luni ale anului Autorității de Reglementare în Energie de felul în care sunt tratați de marii furnizori de gaze și curent.
ANRE și Autoritatea Națională pentru Protectia Consumatorilor au anunțat că vor demara o serie de controale la furnizorii care au încheiat contracte cu preț ferm pentru un an de zile și care, acum, notifică consumatorii casnici că vor să schimbe prețul. Cel puțin asta susține ministrul Energiei Virgil Popescu.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News