Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Split TVA: Formularul 310 şi procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA. Detalii din proiectul ANAF


Publicat

anaf formular TVAANAF a supus dezbaterii publice procedura şi condiţiile de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA.

Printr-un proiect de ordin elaborat potrivit prevederilor legale, se stabileşte că structura competentă din cadrul ANAF pentru soluţionarea cererilor de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA este structura de inspecţie fiscală.

Totodată prin proiectul de ordin se aprobă următoarele documente şi formulare:

– procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA prevăzute la art. 9 alin (1) lit e), g), h) j) şi k) din ordonanţă potrivit căreia aprobarea transferul se efectuează in urma verificării efectuate de organul fiscal central competent;

– cererea pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, Formular 310, se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie de organul fiscal si va fi insoţită de documente justificative, in funcţie de natura sumelor solicitate a fi transferate din contul de TVA;

– referatul privind soluţionarea cererii de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA care cuprinde rezultatul analizei cererii şi documentele justificative;

– decizia de soluţionare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, care cuprinde suma solicitată, suma aprobată sau suma respinsă a fi transferată din contul/conturile de TVA;

– invitaţia prin care contribuabilii sunt inştiinţaţi despre data, ora şi locul unde va avea loc audierea asupra constatărilor şi rezultatelor soluţionării cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA.

Reamintim că în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 706 din data de 31.08.2017, a fost publicată Ordonanţa Guvernului nr.23 /2017 privind plata defalcată a TVA.

Procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA

Contribuabilii, titulari ai conturilor de TVA, pot solicita transferul sumelor din contul de TVA, prin depunerea, la organul fiscal central competent, a Cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA (Formular 310)

Cererea se depune în format electronic sub forma unui fişier PDF care are ataşate două fișiere, astfel:

– un fişier XML, a cărui structură este disponibilă pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF)

un fişier cu extensia zip care va conţine documentele justificative anexate la cerere.

Cererea se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-guvernare, secţiunea Depunere declaraţii, caz în care pentru depunerea cererii, plătitorul trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.

Cererea în format electronic copiată pe suport CD și însoţită de formularul listat şi semnat se poate depune şi direct la registratura organului fiscal competent ori se comunică prin poştă cu confirmare de primire.

Formularul se completează cu ajutorul programelor de asistenţă existente pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), secţiunea Servicii online, subsecţiunea Declaraţii electronice.

Cererile pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, se înregistrează în evidenţa organului fiscal competent, într-o fişă distinctă, denumită “Transfer de sume din contul de TVA”, în care va fi evidenţiat modul de soluţionare a cererilor şi care va cuprinde cel puţin:

– denumire solicitant;

– codul de înregistrare în scopuri de TVA;

– numărul şi data depunerii cererii;

– temeiul legal în baza căruia s-a solicitat aprobarea transferului;

– informaţii referitoare la modul de soluţionare a cererii;

Cererea va fi însoțită de documente justificative, în copie, certificate conform cu originalul de către contribuabil, în funcţie de natura sumelor solicitate a fi transferate din contul de TVA, după cum urmează:

– pentru sume rezultate ca urmare a unor corecții în urma unor erori materiale în procesul de plată, pentru care restituirea se efectuează într-un alt cont decât un cont de TVA: instrumente financiar-bancare de plată, extrase de cont, facturi;

– pentru sume rezultate ca urmare a corectării facturilor sau ca urmare a ajustării bazei de impozitare a TVA conform art. 287 din Codul fiscal, pentru care restituirea se efectuează într-un alt cont decât un cont de TVA: ordine de plată, extrase de cont, facturi, contracte şi orice alte documente care pot susţine corectarea facturilor sau ajustarea bazei de impozitare a TVA;

– pentru sume transferate în contul curent al titularului deschis la aceeași instituție de credit sau în contul de disponibil distinct deschis la aceeași unitate a Trezoreriei Statului, după caz: documentele de plată şi extrasele de cont din care rezultă suma transferată din contul curent;

– pentru sume transferate în contul curent, în cazul persoanelor care nu mai au obligația de a avea un cont și nu mai au obligații de plată privind TVA: aceasta se realizează pe baza informaţiilor existente în evidenţa fiscală;

– pentru sume reprezentând TVA achitat în numerar, cu excepția celor reținute din încasările în numerar, sau cu cardul din contul curent: documentele prevăzute de lege care au stat la baza plăţii în numerar şi/sau a plăţilor efectuate cu cardul din contul curent (factura, bonuri fiscale, declaraţii vamale de import, etc.), documentele de plată (în numerar, cu cardul din contul curent).

Responsabilitatea pentru conţinutul documentelor justificative revine integral contribuabilului. Pentru toate situaţiile de mai sus, pot fi anexate şi orice alte documente care justifică solicitarea tranferului sumelor din contul de TVA.

Cererea se soluţionează în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării la organul fiscal competent, prin emiterea deciziei/deciziilor de soluţionare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA.

La primirea cererii, organul de inspecţie fiscală verifică dacă au fost prezentate toate documentele justificative înscrise în cererea de transfer, iar acestea sunt corelate cu sumele solicitate.

AICI, procedura integral.

Vezi Form_310_SPLITtva

surse: anaf.ro, legestart.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Noile reguli de acordare a concediului medical pentru persoanele aflate în carantină sau izolare. Detalii de la CNAS

Publicat

Noile reguli de acordare a concediului medical pentru persoanele aflate în carantină sau izolare au fost puse în dezbatere publică de Casa de Asigurări de Sănătate.

Proiectul prevede că persoanelor pentru s-a instituit măsura carantinei sau izolării până la data intrării în vigoare a Legii nr. 136/2020, dar pentru care nu au fost emise certificatele de concediu medical în această perioadă, acestea li se pot acorda, potrivit reglementărilor: „pentru persoanele care se află în carantină sau izolare instituită până la data intrării în vigoare a prezentei legi, certificatele de concediu medical se acordă potrivit actelor normative în vigoare la data acordării”.

Pentru persoanele aflate în carantină, indiferent de locul în care aceasta a fost instituită, cât și pentru persoanele pentru care s-a impus măsura izolării, certificatele de concediu medical se eliberează de medicul de familie, pe baza documentelor eliberate de direcțiile de sănătate publică în care sunt menționate și perioadele pentru care au fost instituite măsurile de carantină sau izolare.

Începând cu data de 21 iulie 2020, după intrarea în vigoare a Legii nr. 136/2020, persoana asigurată pentru care a fost instituită măsura izolării într-o unitate sanitară beneficiază de concediu medical eliberat de medicul curant la externarea din spital. Medicul curant poate elibera concediu medical la externare până la împlinirea termenului maxim al perioadei de izolare, care decurge de la momentul internării sau pe o perioadă stabilită de acesta.

În situația în care, după expirarea concediului medical acordat la ieșirea din spital, starea de sănătate a persoanei nu permite reluarea activității, medicul de familie poate prelungi concediul medical pentru aceeași afecțiune, pe durata recomandată în scrisoarea medicală eliberată de medicul curant din spital.

În situația în care medicul curant nu a eliberat concediu medical la externare, pentru perioada în care persoana asigurată este izolată la domiciliu sau la locația declarată de aceasta, certificatul de concediu medical pentru aceeași afecțiune se acordă de medicul de familie care monitorizează starea de sănătate a persoanei prin intermediul consultațiilor medicale la distanță. În această situație, certificatul de concediu medical se eliberează după ultima zi a încetării perioadei de izolare, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la această dată.

Pentru persoanele asigurate pentru care s-a instituit măsura carantinei, în condițiile Legii nr. 136/2020, certificatele de concediu medical pentru carantină se eliberează de medicii de familie, după ultima zi a încetării perioadei de carantină, pe durata stabilită prin documentul eliberat de direcția de sănătate publică, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încetării perioadei de carantină. Dacă perioada de carantină depășește 90 de zile, nu este necesar avizul medicului expert al asigurărilor sociale pentru  acordarea concediului medical.

sursă: cnas.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Biblioteca Județeană din Alba Iulia își reia activitatea. Angajații au avut rezultate negative la testele COVID

Publicat

Reprezentanții Bibliotecii Județene ”Lucian Blaga” din Alba Iulia anunță că vor fi reluate, de marți, serviciile de împrumut de cărți, după ce toți angajații instituției au avut rezultate negative la testele COVID. Reamintim că vineri, activitatea bibliotecii a fost suspendată, după ce o angajată a fost depistată pozitiv cu noul coronavirus.

Managerul Bibliotecii, Silvan Stâncel, a transmis că întreaga echipă a bibliotecii noastre a fost testată pentru COVID-19 și că rezultatul a fost negativ pentru fiecare dintre angajați.

”Suntem bine și abia așteptăm să redeschidem porțile și activitățile de împrumut. Ne este foarte dor de toate proiectele de animație culturală pentru cei mici și cei mari și regretăm că pentru moment frumoasele întâlniri în cadrul bibliotecii nu mai pot avea loc. Privim cu realism întreaga situație, ne adaptăm și luăm cele mai bune și pragmatice decizii pentru comunitatea pe care o deservim, atât cât ne este posibil. Marți, 4 august 2020, redeschidem serviciile de împrumut și prin urmare vă așteptăm cu drag la bibliotecă pentru a împrumuta cărți frumoase, dar mai ales valoroase”, a spus Silvan Stâncel.

A fost făcută dezinfecție, vineri, în toate spațiile bibliotecii.

”Spațiile sunt dezinfectate, procedura de deservire a publicului respectă toate normele posibile și imposibile de prevenție și protecție anti-Covid, colegele bibliotecare sunt extrem de atente în acest sens, cărțile restituite intră în carantină conform legii pentru a elimina orice risc, deci totul este pregătit și vă așteptăm”, a mai spus managerul bibliotecii.

Angajata depistată pozitiv se simte bine și ”va reveni la serviciu la momentul potrivit”, a precizat Stâncel.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în Transilvania, la mare și la munte. Temperaturi mai mari, dar și câteva ploi. Prognoza meteo pe următoarele 2 săptămâni

Publicat

Administrația Națională de Meteorologie a transmis prognoza de vreme pentru următoarele două săptămâni în regiuni din țară. Vremea se încălzește, dar vor fi și zile cu ploi sau furtuni.

În Transilvania, în prima săptămână, media temperaturilor va fi în creștere, cea a maximelor de la 28 la 31 de grade și cea a minimelor de la 11 la 16 grade.

În cea de a doua săptămână media temperaturilor maxime va avea variații între 27 și 30 de grade, iar temperaturile minime vor fi cuprinse, în medie, între 13 și 15 grade.

Vor fi averse în jurul datei de 5 august, apoi trecător, posibil, și după data de 7 august.

În Dobrogea și pe litoral, vremea va fi în încălzire până în data de 8 august, când media maximelor termice va ajunge să se situeze în jurul valorii de 32 de grade, iar cea a minimelor va fi de 22-23 de grade. Din 9 august temperaturile vor scădea ușor și treptat, astfel încât la finalul intervalului de prognoză media maximelor va coborî sub 30 de grade, iar cea a minimelor va fi de 19-20 de grade.

După data de 8 august, pe arii restrânse, vor fi posibile averse în general slabe cantitativ.

La munte, media maximelor termice va avea variații între 18 și 22 de grade, iar a minimelor în general între 10 și 14 grade.

Din data de 4 august local vor fi perioade cu averse în fiecare zi.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Cum va începe noul an școlar. Ce spune ministrul Sănătății despre revenirea elevilor la şcoală

Publicat

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a anunţat luni, că o decizie privind deschiderea noului an şcolar va fi luată în a doua jumătate a lunii august.

Demnitarul a precizat că autorităţile iau în calcul mai multe scenarii, în funcţie de evoluţia pandemiei de COVID-19, dar că o decizie va fi comunicată dascălilor şi elevilor în a doua jumătate a lunii august.

Vezi și Ce ore sunt eliminate de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a. Planurile Ministerului Educației

„Sunt mai multe scenarii. A doua parte a lunii august ne va spune dacă este oportună revenirea elevilor la şcoală. Noi sperăm să fie oportună, în condiţiile în care situaţia va fi favorabilă. Dar repet, nu ţine doar de noi. Planuri sunt, avem măsuri sanitare şi pentru desfăşurarea procesului de învăţământ. În a doua jumătate a lunii august vor afla dascălii şi elevii ce decizie se va lua”, a spus Nelu Tătaru.

În urmă cu câteva zile, președintele Klaus Iohannis a spus că este de părere că ar fi complicat ca în România să existe doar școală online și totul se îndreaptă spre un scenariu mixt.

Citește și Schimbări la gimnaziu. Materii eliminate și ore mai puține pentru elevi. Variante luate în calcul de Ministerul Educației

„Ar fi foarte complicat să avem numai școală online. Atunci, sigur ne îndreptăm spre un scenariu mixt. Și în funcție de condițiile locale, vom aveam mai mult școală normală, cu elevii la școală, sau mai multă școală online, sau sistem mixt”, a mai spus Iohannis.

surse: agerpres.ro, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate