Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Țările din Uniunea Europeană vor avea acces simultan la vaccinurile împotriva COVID-19. Cine va fi vaccinat cu prioritate


Publicat

Toate statele membre ale Uniunii Europene vor avea acces la vaccinurile împotriva COVID-19 în același timp, în funcție de dimensiunea populației, a anunțat joi Comisia Europeană, într-un comunicat de presă.

Potrivit documentului, până la data de 11 octombrie, au fost depistate peste 4 milioane de cazuri de coronavirus în Uniunea Europeană și Regatul Unit al Marii Britanii. Totodată, este „imperativ” ca țările membre să urmeze o strategie de vaccinare.

„Din moment ce vor fi disponibile și autorizate la nivelul UE, toate țările membre vor avea acces la vaccinurile împotriva COVID-19 în același timp”, precizează Comisia Europeană.

În acest sens, Comisia Europeană negociază cumpărarea de vaccinuri pentru toate statele membre UE și a încheiat până acum trei contracte care vor permite achizționarea vaccinurilor, atunci când ele se vor dovedi eficiente, cu companiile Astra Zeneca, Sanofi-GSK și Johnson&Johnson.

  • AstraZeneca: 300 de milioane de doze
  • Sanofi-GSK: 300 de milioane de doze
  • Johnson & Johnson: 200 de milioane de doze

De asemenea, Comisia discută din această lună și încheierea de acorduri similiare cu alte companii, precum CureVac, Moderna și BioNTech/Pfizer.

Deoarece numărul total al dozelor de vaccin va fi limitat în cursul primelor etape, iar producția încă nu se va afla la capacitate maximă, vor fi anumite grupuri de persoane care vor fi vaccinate cu prioritate:

  • lucrătorii din unitățile de asistență medicală și din unitățile de îngrijire pe termen lung;
  • persoanele cu vârsta de peste 60 de ani;
  • persoanele care sunt expuse în mod deosebit riscurilor din cauza stării lor de sănătate (obezitate, hipertensiune, astm, condiții cardiace, femei însărcinate);
  • lucrătorii care asigură servicii esențiale (profesori, persoane care au grijă de copii, muncitori din agricultură și sectoare alimentare, angajații în transporturi, polițiști și persoane care participă la acțiune urgente);
  • persoanele care nu pot practica distanțarea socială (cămine, închisori, tabere de refugiați);
  • grupurile dezavantajate din punct de vedere socio-economic (vor fi stabilite de fiecare țară în parte în funcție de circumstanțele naționale).

În ceea ce privește pregătirea acestei strategii comune, Comisia Europeană a dat câteva îndrumări. Astfel, țările membre UE trebuie să se asigure că există capacitatea de a livra vaccinurile și să aibă personal calificat și echipamente medicale de protecție.

Un detaliu important: accesul la vaccinuri să fie ușor și să aibă prețuri accesibile. Totodată, autoritățile să comunice clar beneficiile și riscurile vaccinurilor împotriva COVID-19 pentru a câștiga încrederea publicului.

Comisia mai precizează că fiecare țară poate decide ce grupuri să fie vaccinate întâi, însă trebuie să țină cont de două aspecte: să fie protejate persoanele cele mai vulnerabile și să încetinească sau eventual să oprească răspândirea bolii.

sursa: digi24.ro, ec.europa.eu



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Autoritățile române cer sprijin internațional în pandemie. Este nevoie de medicamente, personal medical și echipamente

Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență (CNSU) a aprobat, sâmbătă, o solicitare de asistență internațională prin Mecanismul European de Protecție Civilă.

Sunt necesare medicamente, echipamente, echipaje și echipe medicale necesare în tratarea pacienților cu forme grave de COVID-19.

Vezi HCNSU privind solicitarea de asistenta internationala nr. 93 din 23 10 2021

Potrivit deciziei CNSU, Departamentul pentru Situații de Urgență prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență preia medicamentele și echipamentele medicale și le predă către C.N. Unifarm S.A, care asigură depozitarea și distribuirea acestora către spitalele care acordă asistență medicală pacienților cu COVID-19, în funcție de nevoile identificate.

Coordonarea echipajelor și echipelor medicale, precum și stabilirea locațiilor în care desfășoară activitatea, se realizează prin intermediul Centrului Național de Conducere și Coordonare a Intervenției, mai arată decizia CNSU.

Ministerul Sănătății, Colegiul Medicilor din România și Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România sunt abilitate să emită în regim de urgență documentele necesare pentru exercitarea temporară a profesiei de asistent medical și medic pe teritoriul României pentru membrii echipelor care sosesc în România.

HOTĂRÂRE nr. 93 din 23.10.2021

privind aprobarea solicitării de asistență internațională pentru asigurarea medicamentelor și echipamentelor de strictă necesitate în tratarea pacienților cu forme severe și critice de COVID -19, precum și a echipelor medicale specializate prin intermediul Mecanismului European de Protecție Civilă și al Centrului Euro-Atlantic de Coordonare a Răspunsului la Dezastre (EADRCC – Euro-Atlantic Disaster Response Coordination Centre)

Având în vedere nevoia acută de asigurare a medicației și echipamentelor necesare pentru tratarea pacienților cu forme critice și severe de COVID-19, precum și cu imposibilitatea asigurării, într-un număr suficient, a personalului medical de specialitate pentru acordarea asistenței medicale acestor pacienți,

luând în considerare creșterea exponențială a numărului de persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 care a determinat supraaglomerarea unităților sanitare și în special a unităților de primiri urgențe și secțiilor de terapie intensivă cu pacienți ce au dezvoltat forme severe sau grave și care necesită suport respirator invaziv sau neinvaziv, precum și nevoia acută de suplimentare a personalului medical din cadrul unităților sanitare,

ținând cont de propunerea șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, vicepreședinte al Comitetului Național pentru Situații de Urgență, în sensul solicitării de asistență internațională,

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) și g) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 20 lit. f) și g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 2 și art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcționarea și 2 componența Comitetului Național pentru Situații de Urgență, cu modificările și completările ulterioare, Comitetul Național pentru Situaţii de Urgenţă adoptă prezenta

HOTĂRÂRE:

Art.1 – Se aprobă solicitarea de asistență internațională constând în medicamente, echipamente, echipaje și echipe medicale necesare în tratarea pacienților cu forme severe și critice de COVID-19, prin Mecanismului European de Protecție Civilă și Centrul Euro-Atlantic de Coordonare a Răspunsului la Dezastre (EADRCC – Euro-Atlantic Disaster Response Coordination Centre).

Art.2 – Departamentul pentru Situații de Urgență prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență preia medicamentele și echipamentele medicale și le predă către C.N. Unifarm S.A, care asigură depozitarea și distribuirea acestora către unitățile sanitare ce acordă asistență medicală pacienților cu COVID-19, în funcție de nevoile identificate.

Art.3 – Coordonarea echipajelor și echipelor medicale, precum și stabilirea locațiilor în care desfășoară activitatea, se realizează prin intermediul Centrului Național de Conducere și Coordonare a Intervenției.

Art.4 – Se abilitează Ministerul Sănătății, Colegiul Medicilor din România și Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, să emită în regim de urgență documentele necesare pentru exercitarea temporară a profesiei de asistent medical și medic pe teritoriul României pentru membrii echipelor care sosesc în România.

Art.5 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.

surse: CNSU, Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Managerul Albena Tours, Victor Bora, a murit. Mesaj de condoleanțe din partea Camerei de Comerț Alba

Publicat

S-a stins din viață managerul Albena Tours, Victor Bora. Vestea tristă a determinat reprezentanții Camerei de Comerț Alba să transmită un mesaj de condoleanțe.

”Am aflat cu tristețe de pierderea unui om foarte drag nouă: Victor Bora (manager Albena Tours SRL) prieten, colaborator, membru al CCI Alba.

În aceste clipe îndurerate, transmitem familiei cele mai sincere condoleanțe! A plecat prea devreme, lăsând în urmă numai suferinta și durere.

Fie ca bunul Dumnezeu să-i poată alina durerea și să-i odihnească sufletul!”, au precizat reprezentații Camerei de Comerț Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Se apropie sezonul rece. Cum ”citiți” marcajele de pe anvelope. Ce amenzi sunt prevăzute de Codul Rutier

Publicat

Codul Rutier prevede că anvelopele de iarnă sunt obligatorii în cazul în care se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.

Adică șoferii trebuie să se asigure, practic, că au maşina dotată cu anvelopele potrivite indiferent de sezon.

Pot fi amendați dacă rulează cu cauciucuri de vară pe o porţiune de drum acoperită cu zăpadă sau polei.

Ce prevede Codul Rutier

Nerespectarea prevederilor privind cauciucurile de iarnă constituie contraventie şi se sancţionează cu o amendă prevazută în clasa a IV-a de sancţiuni.

Codul Rutier menționează această sancţiune la art.102, alin. 1, punctul 28:

“Conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone și al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roțile axei/axelor de tracțiune sau fără a avea montate pe aceste roți lanțuri sau alte echipamente antiderapante certificate”.

Cum se interpretează simbolurile de pe anvelope

Utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când începe să ningă, indiferent de perioadă, cât timp este carosabilul acoperit de zăpadă.

Potrivit reglementărilor în vigoare, anvelopele de iarnă se pot identifica cel mai simplu prin prezenţa pe laterale a literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S.

Litera M este definită în engleză ca fiind “mud” (nămol, noroi, mâl, etc) şi litera S M este definită în engleză ca fiind “snow” (zăpadă).

1. Simbolul „fulg de zăpadă” desemnează o anvelopă testată şi calificată pentru „utilizare în condiţii servere de iarnă cu zăpadă abundentă”, cauciucurile de iarnă vor fi marcate şi cu M&S (Mud & Snow).

2. Lăţimea secţiunii anvelopei în mm (215 mm)

3. Raportul dintre înălţimea şi lăţimea secţiunii în procente În exemplul de mai sus înălţimea flancului anvelopei va fi 65% din 215 mm.

4. Constructia anvelopei (R= Radiala). Anvelopele moderne de autoturisme sunt de construcţie radială, adică pliurile carcasei sunt dispuse perpendicular pe direcţia de rotaţie şi paralel cu razele cercului anvelopei.

5. Diametrul jantei în inch

6. Capacitatea maximă de încărcare (indice de sarcină) şi indicele de viteză care marchează viteza maximă la care este proiectată să ruleze în sigurantă o anvelopă.

Ce amenzi riscă șoferii

Amenda pentru şoferii care circulă pe drumurile acoperite de zăpadă, gheaţă sau polei cu anvelope neadecvate se sancţionează cu o amendă din clasa a IV-a de sancţiuni cuprinsă înte 9 şi 20 de puncte de amendă, acestea fiind echivalente cu o sumă cuprinsă între 1.305 şi 2.900 de lei.

Clasele de sancţiuni sunt:

clasa I: 2/3 puncte-amendă;

clasa a II-a: 4/5 puncte-amendă;

clasa a III-a: 6-8 puncte-amendă;

clasa a IV-a: 9- 20 de puncte-amendă;

clasa a V-a: 21- 100 de puncte-amendă.

În plus, aceşti conducători auto riscă să rămână şi fără certificatul de înmatriculare al maşinii, primind doar o dovadă înlocuitoare a actului original, fără drept de circulaţie.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

CNSU: Cheltuielile de repatriere a pacienților COVID tratați în străinătate, suportate de Ministerul Afacerilor Externe

Publicat

Comitetul Naţional pentru Situații de Urgență a aprobat sâmbătă seara o hotărâre prin care, în cazul pacienților COVID transferați în străinătate pentru tratament, cheltuielile de repatriere vor fi suportate de Ministerul Afacerilor Externe, în limita bugetului aprobat.

Cheltuielile de repatriere pentru persoanele externate presupun asigurarea transportului către România, inclusiv în situația în care se impune ca repatrierea acestora să fie asistată medical.

Din aceeași sursă se vor asigura hrană, îmbrăcăminte, medicamente, asistență medicală în regim de urgență.

MAE va acorda sprijin și pentru procurarea de documente.

De asemenea, se va asigura transportul în România al persoanelor decedate în străinătate.

Vezi HCNSU nr. 92 din 23.10.2021

COMITETUL NAŢIONAL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

HOTĂRÂRE nr. 92 din 23.10.2021

privind stabilirea unor măsuri necesar a fi aplicate în contextul pandemiei de COVID-19 pentru gestionarea pacienților cu forme severe sau grave de boală transferați în străinătate de statul român

Având în vedere situația epidemiologică la nivel național caracterizată de creșterea exponențială a numărului de persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 care a determinat supraaglomerarea unităților sanitare și în special a unităților de primiri urgențe și secțiilor de terapie intensivă cu pacienți care au dezvoltat forme severe sau grave și care necesită suport respirator invaziv sau neinvaziv, ce a impus transferul unora dintre pacienți la unități spitalicești din afara țării,

în considerarea faptului că aceste persoane au fost transferate în străinătate de către autoritățile române competente, neputând fi tratate în România, este necesară susținerea repatrierii pentru a se asigura întoarcerea în România. Cheltuielile de repatriere pentru persoanele externate presupun asigurarea transportului către România, inclusiv în situația în care se impune ca repatrierea acestora să fie asistată medical.

în cazul persoanelor decedate, repatrierea presupune o serie de cheltuieli pe care le efectuează, de regulă, operatorii economici de pompe funebre, la care se pot adăuga și alte cheltuieli conexe care trebuie efectuate în străinătate în scopul îndeplinirii formalităților de repatriere.

în condițiile în care cheltuielile anterior menționate nu pot fi imputate persoanelor transferate sau aparținătorilor, se impune crearea cadrului normativ necesar pentru ca Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare, să fie în măsură să efectueze aceste cheltuieli.

în ceea ce privește persoanele decedate, se impune asigurarea unui sprijin familiei prin acordarea suportului financiar necesar constând în plata cheltuielilor de repatriere a persoanei decedate în străinătate, respectiv pentru asigurarea realizării de către personalul consular al misiunilor diplomatice și oficiilor consulare al formalităților procesului de repatriere.

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c), e) și i) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare, 2

în temeiul prevederilor art. 20 lit. l) și n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 2 și art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcționarea și componența Comitetului Național pentru Situații de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta

HOTĂRÂRE:

Art.1 – Se abilitează Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare din străinătate, să realizeze formalitățile consulare necesare pentru repatrierea, în România, a persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 care au făcut obiectul transferării la unități spitalicești din străinătate pentru tratamentul infecției cu virusul menționat.

Art.2 – Se abilitează Ministerul Afacerilor Externe, prin misiunile diplomatice și oficiile consulare din străinătate, să asigure, în limita fondurilor bugetare aprobate, plata cheltuielilor de repatriere în România a persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 care au făcut obiectul transferării la unități spitalicești din străinătate, pentru:

transportul persoanelor care au fost externate în urma deciziei medicale de specialitate de la unitatea spitalicească din străinătate, inclusiv în cazul în care se impune repatrierea asistată medical;

– asigurarea utilităților de primă necesitate pe perioada transportului, cum ar fi, dar fără a se limita la: hrană, îmbrăcăminte, medicamente, asistență medicală în regim de urgență;

– transportul în România al persoanelor decedate în străinătate;

– formalitățile specifice întreprinse de către misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României pentru procurarea de documente, care includ, fără a se limita la acestea, acte de stare civilă străine, traduceri, apostilare/ supralegalizare, dacă autoritățile străine competente percep anumite taxe sau tarife, după caz.

Art.3 – Se propune ca, pentru asigurarea fondurilor necesare prevăzute la art. 2, să fie alocate, la nevoie, Ministerului Afacerilor Externe sumele necesare din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului.

Art.4 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.

PREŞEDINTELE COMITETULUI NAŢIONAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

PRIM-MINISTRU, FLORIN-VASILE CÎȚU

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate