Connect with us
Publicitate

Economie

Țeapa ”E-mailul de la bancă”. Alertă a autorităților cu privire la înmulțirea atacurilor cibernetice

Publicat

Managerul Direcţiei Comunicare, Marketing şi Media din cadrul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), Mihai Rotariu, atrage atenţia asupra înmulțirii atacurilor în mediul online, în urma cărora oamenii rămân fără bani în conturi. 

Este vorba despre atacuri cibernetice de tip phishing, lansate pe e-mail.

E-mailurile pot arăta identicu cu cele primite de la bancă, imită logoul și formulările băncilor.

Trebuie să fiți însă foarte atenți atunci când vă cer să accesați un link de redirecționare, unde trebuie să vă introduceți datele (în general cele bancare).

Mesajele-capcană sunt din ce în ce mai bine scrise în limba română, astfel încât potenţialele victime pot fi păcălite mai uşor, spun reprezentanții DNSC.

Niciodată nu vă introduceți date bancare sau simple date personale pe linkuri nesolicitate. Banca nu cere validarea datelor în acest fel.

Rezultatul poate fi acela că veți rămâne fără bani în conturi.

„Chiar dacă perioada sărbătorilor s-a încheiat, infractorii cibernetici continuă să vizeze utilizatori din România prin atacuri de tip phishing.

Metoda preferată de propagare este e-mail-ul, iar mesajele-capcană sunt din ce în ce mai bine scrise în limba română.

Astfel, aceste tentative de fraudă devin mai credibile, iar potențialele victime pot cădea mai ușor în capcană, dacă nu respectă recomandările esențiale de securitate a datelor online.

Verificați mereu sursa reală a mesajului, evitați accesarea link-urilor din astfel de mesaje nesolicitate și nu furnizați date sensibile la cerere, în urma unor notificări venite pe mail, sms sau social media!

Banca nu îți va cere niciodată să-ți validezi datele astfel” – Mihai Rotariu, manager Direcția Comunicare, Marketing și Media din cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică – DNSC.

YouTube video

Eficiența atacului de tip phishing constă tocmai în faptul că această formă de fraudare păcălește victima să ia parte la propriul atac.

Dat fiind faptul că simplu de pus în practică de către un infractor cibernetic, una dintre cele mai utilizate și eficiente forme de fraudare din mediul online este phishing-ul.

Detalii despre cum te poți proteja și despre cum funcționează întrega înșelătorie puteți citi AICI.

Acesta presupune un mecanism de inginerie socială prin trimiterea unui mesaj fals și/sau crearea unui site web fals, aparent din partea unui comerciant sau a unei instituții financiare, în care sunt cerute date confidențiale ale utilizatorului.

Sfaturi de securitate în zona de banking

În calitate de Director Produse şi Hub de Inovaţie Digitală al First Bank, Ionuț Encescu oferă o serie de recomandări privind securitatea din zona banking:

  • Aveți grijă la e-mail-uri, apeluri telefonice, SMS-uri, mesaje WhatsApp/Telegram/alte platforme de mesagerie sau site-uri care solicită date personale pentru oferte de credite, ori alte servicii financiare în numele băncii;
  • Nu accesați link-uri de plată primite pe rețele de socializare/WhatsApp/alte platforme de mesagerie sau SMS în urma unui dialog purtat pe chat-ul unei platforme de anunțuri online;
  • Nu divulgați date personale/financiare cum ar fi: codul PIN, numărul de card, coduri de activare sau de autentificare pentru anumite servicii sau plăți;
  • Banca nu solicită în nicio situație informații confidențiale prin e-mail (cod de acces/parolă, număr de card, data expirării acestuia, codul PIN).
  • De asemenea, informații precum parola și codul PIN nu trebuie divulgate sub niciun motiv, nimănui;
  • Pentru a limita daunele potențiale, utilizați un CVV cu valabilitate limitată când faceți cumpărături online;
  • Când utilizați serviciile unui comerciant nou, folosiți un card virtual legat de un cont care conține o sumă limitată de bani și nu dați acces la fondurile din contul principal;
  • Vă rugăm să vă asigurați că folosiți canale oficiale de comunicare atunci când intrați în dialog cu banca;
  • Nu instalați simulatoare de tastatură care să ia locul tastaturii standard a telefonului sau tabletei dumneavoastră, decât dacă sunteți sigur că aceasta provine dintr-o sursă sigură și verificată.
  • Aceste simulatoare au în general mai multe efecte grafice, prescurtări sau alte funcționalități suplimentare și tentează astfel utilizatorii;
  • Nu deschideți atașamentele trimise pe e-mail decât dacă cunoașteți cu certitudine sursa din care a fost trimis acel atașament. Instalați un antivirus pe telefon sau calculator pentru ca acesta să scaneze toate atașamentele care sunt deschise.

Sursă: DNSC.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate