Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE: Şedinţă la Consiliul Judeţean Alba. Licenţe noi de transport persoane şi Ocna Mureş – staţiune balneo-climaterică


Publicat

sediul CJ, prefectura AB

Prefectura, CJ AlbaConsilierii judeţeni din Alba s-au reunit joi, 23 februarie, de la ora 12.00, în şedinţă ordinară, cu 28 de proiecte pe ordinea de zi. Au avut de aprobat, printre altele, atribuiri de licenţe de transport public de persoane pe traseele Alba Iulia-Sântimbru şi Aiud-Alba Iulia, restricții temporare, parțiale, de circulație pe un sector al drumului județean DJ 107 H (Coșlariu Nou – Ighiu – DN 74), aprobarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ special preuniversitar de stat din judeţul Alba, transferul unor imobile pentru Centrul de Cultură “Augustin Bena”, actualizarea Programului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate şi documentaţie pentru amenajarea bazei de tratament şi agrement în oraşul Ocna Mureş, respectiv colaborarea pentru realizarea obiectivului staţiune balneo-climaterică Ocna Mureş.

Proiectul ordinii de zi:- Toate proiectele au fost aprobate

1. Proiect de hotărâre cu privire la actualizarea valorii de inventar a bunului imobil „Bază de agrement Blaj – parţial”, situat în Parcul Avram Iancu din municipiul Blaj, ca urmare a realizării unor lucrări de amenajare (au fost recepţionate lucrări de amenajare a bazei de agrement în municipiul Blaj în valoare de 4.940.143,50 lei, lucrări la care Consiliul Județean Alba a contribuit cu cota parte de ½ din valoarea lucrărilor, ceea ce impune majorarea valorii de inventar al bunului imobil)

2. Proiect de hotărâre cu privire la modificarea valorii de inventar a unui bun imobil, proprietate publică a Judeţului Alba, aflat în administrarea Centrului Militar Județean Alba, ca urmare a constatării unor diferențe (strada Regina Maria, nr. 6)

3. Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea scoaterii din funcțiune și valorificării prin casare a unor bunuri proprietate privată a Județului Alba, concesionate operatorului regional Societatea Apa CTTA SA Alba

4. Proiect de hotărâre privind însușirea rezultatului reevaluării bunurilor, proprietate publică și privată a Județului Alba, la data de 31 octombrie 2016

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea constituirii dreptului de administrare în favoarea Centrului de Cultură „Augustin Bena”Alba asupra imobilului situat administrativ în comuna Cîlnic, satul Deal, nr. 232, proprietate publică a Județului Alba („Casa Artelor”)

6. Proiect de hotărâre cu privire la actualizarea valorii de inventar a bunului imobil „Casă și centrală termică”, situat administrativ în municipiul Alba Iulia, str. Mihai Viteazu, nr. 2, județul Alba ca urmare a realizării lucrărilor de reparații și mansardare

7. Proiect de hotărâre cu privire la încetarea dreptului de administrare instituit în favoarea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba, asupra unor imobile situate administrativ în municipiul Alba Iulia, str. Mihai Viteazu, nr. 2 – proprietate privată a Județului Alba și aprobarea constituirii dreptului de administrare asupra acestor imobile în favoarea Centrului de Cultură „Augustin Bena”Alba, cu destinaţia de sediu (din spaţiul închiriat pe strada Morii nr. 8, centrul se va muta în sediul renovat de pe strada Mihai Viteazu, nr. 2, ce a aparţinut DGASPC).

8. Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune asupra imobilului casă – monument istoric situat în municipiul Sebeș, str. 9 Mai, nr. 6, judeţul Alba

9. Proiect de hotărâre privind încuviințarea cererii adresate orașului Ocna Mureș prin Consiliul local al orașului Ocna Mureș, pentru transmiterea unui bun imobil şi terenului aferent din domeniul public al orașului Ocna Mureș și din administrarea Consiliului Local al orașului Ocna Mureș în domeniul public al Județului Alba și administrarea Consiliului Județean Alba, în vederea modificării lungimii și traseului drumului judeţean DJ 107G – DJ 107D (Uioara de Sus) –Noşlac – Căptălan – Copand – Stâna de Mureş – Găbud – limita Județul Mureş

10. Proiect de hotărâre privind încuviințarea cererii adresate comunei Noșlac prin Consiliul local al comunei Noșlac, pentru transmiterea unui bun imobil şi terenului aferent din domeniul public al comunei Noșlac și din administrarea Consiliului Local al comunei Noșlac în domeniul public al Județului Alba și administrarea Consiliului Județean Alba, în vederea modificării lungimii și traseului drumului judeţean DJ 107G – DJ 107D (Uioara de Sus) – Noşlac – Căptălan – Copand – Stâna de Mureş – Găbud – limita Județul Mureş

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea preluării cotei de ½ părți asupra unui bun imobil – teren situat administrativ în orașul Ocna Mureș, din domeniul public al orașului Ocna Mureș și din administrarea Consiliului Local Ocna Mureș, în domeniul public al Județului Alba și în administrarea Consiliului Județean Alba

12. Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea instituirii unei restricții temporare, parțiale, de circulație pe un sector al drumului județean DJ 107 H: Coșlariu Nou – Galda de Jos – Cricău – Ighiu – Șard – Gara Șard-Ighiu (DN 74)

Citeşte şi Restricții de tonaj pe un sector de drum judeţean, între Galda de Jos şi Șard. Variante de ocolire pentru camioane. Proiect la CJ Alba

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Organigramei și a Statului de funcții ale Teatrului de Păpuși „Prichindel” Alba Iulia

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ special preuniversitar de stat din judeţul Alba, pentru anul şcolar 2017 – 2018

Citeşte şi Unităţi şi clase de învăţământ special care vor primi finanţare de la Consiliul Judeţean Alba, în anul şcolar 2017-2018. Lista propusă pentru aprobare

15. Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea modificării componenţei nominale a Colegiului Director al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba, stabilită prin Hotărârea Consiliului Județean Alba nr. 123/28 iulie 2016

16. Proiect de hotărâre cu privire la modificarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Alba aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Alba nr. 146 din 25 august 2016

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea atribuirii unei licenţe de traseu pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, pe traseul Aiud – Alba Iulia, operatorului de transport rutier SC Crivas Lux SRL

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea atribuirii unei licenţe de traseu pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, pe traseul Alba Iulia – Sîntimbru, operatorului de transport rutier SC Flamingo Travelling SRL

19. Proiect de hotărâre privind actualizarea Programului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate pentru perioada 2008- 2013, în judeţul Alba, prelungit succesiv prin Hotărârile Consiliului Județean Alba nr. 230/2013, nr. 105/2014, nr. 184/2014, nr. 61/2015, nr. 111/2015, nr. 155/2015, nr. 216/2015, nr. 59/2016 , nr. 61/2016, nr. 115/2016 și nr. 241/2016

Vezi şi Modificări în graficele de transport public de persoane pe mai multe trasee din judeţul Alba. Proiect propus pentru aprobare în şedinţa CJ

20. Proiect de hotărâre privind aprobarea devizului general actualizat şi a indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Amenajare bază de tratament şi agrement în oraşul Ocna Mureş”

21. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordului de asociere care va fi încheiat între Județul Alba prin Consiliul Judeţean Alba şi Oraşul Ocna Mureş prin Consiliul Local al Oraşului Ocna Mureş pentru realizarea în comun a obiectivului: „Staţiune balneo – climaterică Ocna Mureş”

Vezi şi Ocna Mureş, staţiune balneo-climaterică. Proiectul bazei de tratament, de 8,4 milioane de euro, sprijinit de CJ Alba, pentru dezvoltarea turismului în judeţ

22. Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării Judeţului Alba prin Consiliul Judeţean Alba, la Asociaţia „Grupul de Acțiune Locală Valea Ampoiului – Valea Mureşului”

23. Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării Judeţului Alba prin Consiliul Judeţean Alba, la Asociaţia „Grupul de Acțiune Locală Drumul Iancului”

24. Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării Judeţului Alba prin Consiliul Judeţean Alba, la Asociaţia „Grupul de Acțiune Locală Ţara Secaşelor Alba – Sibiu”

25. Proiect de hotărâre pentru modificarea art. 2 al Hotărârii Consiliului Județean Alba nr. 101/24 iunie 2010 privind aprobarea asocierii Judeţului Alba prin Consiliul Judeţean Alba, în vederea constituirii Asociaţiei Grupul de Acțiune Locală „Pe Mureş şi pe Târnave”

26. Proiect de hotărâre pentru modificarea art. 2 al Hotărârii Consiliului Județean Alba nr. 24/27 februarie 2009 privind aprobarea înscrierii Judeţului Alba prin Consiliul Judeţean Alba, în Asociaţia „Grupul de Acțiune Locală din Munţii Metaliferi, Trascău şi Muntele Mare”

27. Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii Acordului de Asociere între Judeţul Alba, prin Consiliul Judeţean Alba şi Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, în vederea organizării manifestărilor științifice din anul 2017

28. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordului de asociere încheiat între Județul Alba prin Consiliul Judeţean Alba şi comuna Sadu – judeţul Sibiu, prin Consiliul Local al comunei Sadu pentru realizarea în comun a obiectivului „Centru de vizitare din judeţul Sibiu”

29. Aprobarea Procesului verbal încheiat cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului Județean Alba din data de 26 ianuarie 2017

30. Aprobarea Procesului verbal încheiat cu ocazia ședinței „de îndată” a Consiliului Județean Alba din data de 31 ianuarie 2017

31. Raportul de activitate al Comisiei pentru Protecția Copilului Alba pe anul 2016

32. Raportul de activitate al Președintelui Consiliului Județean Alba cu privire la îndeplinirea atribuțiilor, pe anul 2016

33. Întrebări, interpelări, declaraţii politice.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ajutor pentru tanti Fica: La 76 de ani trăiește singură, cu o pensie de 15 lei, izolată pe un deal din comuna Ceru Băcăinți

Publicat

La cei 76 de ani ai săi trăiește izolată de restul lumii pe un deal, la marginea unei păduri din comuna Ceru Băcăinți. Tanti Fica nu are copii sau nepoți care să îi fie alături acum, la bătrânețe. Are o pensie de 15 lei lunar, pensie de urmaș după soțul ei care a decedat acum 7 ani.

Drumul până la tanti Fica, în satul Fântânele, este anevoios. Se poate ajunge numai cu o mașină 4 x 4, iar de la un loc trebuie urcat la pas circa 25 – 30 de minute.

Pentru a o ajuta, un tânăr din Alba Iulia a creat recent un grup (Ajutor pentru tanti Fica) pe rețeaua de socializare Facebook unde se pot strânge donații. Mai mulți cetățeni cu suflet mare s-au mobilizat și s-au oferit să o ajute, fie cu alimente, fie cu plata facturii de energie electrică sau încărcarea telefonului mobil.

Povestea sa a ajuns și în cadrul emisiunii „Izolați în România”: 

„Ajungi doar pe jos la ea.

– Pensie aveți?

– Să vă spun … Soțu mi-o murit acu’ 7 ani. Măcar el avea 30 de lei. Mie mi-or dat jumate … 15 lei, atâta am.

– Ajutor social primiți?

– Nu, că am vacă, așa or zis …

– Copii aveți?

– Niciunul, așa o fost …

– Poștașul urcă?

– Pentru ce? Pentru 15 lei?

Îi dau alimentele pe care le-am cumpărat și pe care le avem mereu cu noi, datorită ție, telespectator.

– Nu vă fie cu supărare, dar unde să le țin? Nu știu ce sunt astea.

Adică șuncă, brânză de burduf, brânză topită, ciocolată în borcan.

La 76 de ani vede prima dată ce noi punem zi de zi în coș și pe masă.

De acum nu va mai fi izolată de oameni. Va primi lunar „Ajutorul de munte” pe care tu îl donezi cu generozitate!

Era bucuroasă la plecare. Mulțumim, oameni de omenie!”, este povestea publicată recent pe pagina de Facebook a emisiunii „Izolați în România”.

sursa: Facebook (Izolați în România, Ajutor pentru tanti Fica)

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

FOTO: Conducerea Primăriei Blaj și consilierii locali și-au preluat mandatele. Ceremonia de învestire și mesajul primarului

Publicat

Primarul Gheorghe Valentin Rotar și consilierii locali și-au preluat oficial mandatele câștigate în Blaj, după alegerile din septembrie.

”Astăzi a avut loc ceremonia de investire în funcția de Primar al Municipiului Blaj și de constituire a Consiliului Local Blaj, rezultat în urma alegerilor locale din 27 septembrie 2020. După depunerea jurământului de către fiecare ales local, tot astăzi a avut loc și alegerea Viceprimarului Municipiului Blaj, pentru mandatul 2020-2024. Așa cum am promis de fiecare dată, și nu doar în campania electorală, doamna Livia Mureșan rămâne în funcția de Viceprimar al Municipiului Blaj, pentru că am fost foarte mulțumit de activitatea și de profesionalismul de care a dat dovadă în toți acești ani. Este un pas firesc, de continuitate, pentru că echipa câștigătoare nu se schimbă!”, a scris primarul pe Facebook.

Acesta spune că urmează un mandat dificil.

”Tuturor consilierilor locali aleși le-am transmis, cu această ocazie, că noi, cei care administrăm această comunitate, trebuie să lăsăm haina politică la intrarea în Primărie, datoria noastră fiind de a acționa, cu conștiință, în interesul Blajului și al blăjenilor. Ne așteaptă un mandat destul de dificil, destul de delicat, ținând cont și de situația epidemiologică existentă la nivel mondial, dar mai ales de obiectivele îndrăznețe de dezvoltare pe care le avem pentru comunitatea noastră. De aceea, rog toți consilierii locali aleși să pună interesul blăjenilor în primul rând și, cu siguranță, așa cum s-a întâmplat și în ultimii patru ani de mandat, vom putea ieși cu fruntea sus, să le spunem blăjenilor că ne-am făcut, cu mare responsabilitate, datoria față de comunitate! Mult succes noului Consiliu Local Blaj!”, a transmis primarul.

Cei 19 consilieri locali ai municipiului Blaj (2020):

PNL (15 consilieri): Livia Mureșan, Mihai Nemeți, Horea Iosif Pripon, Tudor Cătălin Stoica, Claudiu Ștefan Nicușan, Puiu Vasile Moldoveanu, Liliana Maria Popa, Bogdan Ioan Frățilă, Alexandru Handrea, Mihai Zedler, Alexandru Sideraș, Augustin Aurol Damian, Marcel Iuga, Eugen Rotaru, Ana Marcu;

ALDE (2 consilieri): Silvia Marcu, Laura Marinela Staicu;

PSD (2 consilieri): Dorin Voina, Teodor Bărbat.

sursă foto: Facebook (Gheorghe Valentin Rotar)

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Sisteme de supraveghere video și alarmă în 18 locații din Alba Iulia. Ce va fi urmărit și cum. Investiție de aproape 600.000 lei

Publicat

Primăria Alba Iulia va dota 18 imobile de interes public din municipiu cu sisteme de supraveghere video și alarmare. Investiția este estimată la aproape 600.000 de lei.

Proiectul intră la aprobare în prima ședință a Consiliului Local Alba Iulia din mandatul 2020-2024, de joi, 29 octombrie.

”Se va asigura monitorizarea și supravegherea video a zonelor de interes, prelucrarea și înregistrarea pe achpamente specializate, vizualizarea imaginilor pe monitoare locale/la distanță; personalul autorizat va putea urmări funcționarea sistemului, va putea vizualiza în timp real sau va puta reda evenimentele surprinse în punctele supravegheate. Sistemele de alarmare la efracție vor asigura detecție perimetrală pentru semnalarea pătrunderii neautorizate, către personalul de pază”, se arată în documentația proiectului.

Valoarea investiției este de 586.347,16 lei (inclusiv TVA), iar durata investiției este de 12 luni.

Obiectivele vizate:

Primăria Alba Iulia (sediu)

Poliția Locală Alba Iulia (sediu)

Spațiul de Recreere Mamut

Parcul Dendrologic Dr. Ioan Vlad

Zona Agrement Ampoi 2

Complex Sportiv Victoria Cetate

Grup Sanitar Cetate

Stadion Oarda

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU)

Serviciul Administrarea Domeniului Public și Privat

Direcția Venituri

Direcția Programe

Centrul de Zi Persoane vârstnice și cantina de ajutor social

Cămin Persoane Vârstnice

Bazinul Olimpic

Adăpostul de câini

Centrul de Resurse ”Academia Doamnelor”

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

GHID pentru pacienți: OPT întrebări și răspunsuri de la medicii de familie pentru cei cu simptome sau confirmați COVID

Publicat

medic calculator

Societatea Națională de Medicina Familiei (SNMF) pune la dispoziția pacienților un set de întrebări cu răspunsuri despre ce trebuie să facă dacă au simptome asemănătoare COVID și procedura de gestionare a cazurilor.

Este un ghid formulat ca ”scrisoare deschisă de la medicul de familie către pacientul său”.

”1. Ce trebuie să fac dacă am semnele unei boli respiratorii sau alte semne despre care am auzit că pot fi caracteristice pentru COVID-19?

Să rămâi acasă și să contactezi MF sau 112.  Cu medicul de familie vei discuta despre ce te supără și împreună veți decide dacă vă veți întâlni, dacă vei rămâne acasă pentru tratament, sau dacă este nevoie de testare pentru COVID-19.

Vei fi testat dacă este necesar de o echipă specializată, care se va deplasa la domiciliul tău (decizia aparține Direcției de Sănătate Publică și serviciului medical de urgențe 112).

2. Pe cine trebuie să anunț dacă sunt depistat pozitiv?

Rezultatul pozitiv este transmis imediat de către laborator către Direcția de Sănătate Publică (DSP) teritorială și astfel ești luat în evidența DSP.

Vei fi contactat de DSP pentru a fi transportat la o unitate abilitată pentru evaluarea obligatorie și pentru efectuarea anchetei epidemiologice.

DSP va elibera în termen de maxim 30 de zile de la ultima zi a perioadei de izolare „Decizia de izolare” în baza căreia vei putea solicita concediu medical.

3. Ce trebuie să fac dacă am fost confirmat pozitiv și am ales să rămân la domiciliu?

Inițial, este necesară o evaluare într-o unitate medicală abilitată (evaluare obligatorie prin lege).

Te vei deplasa cu ambulanța către unitatea medicală abilitată. NU folosi în acest scop mijloace de transport proprii sau în comun!

Te izolezi de restul familiei, reduci cât mai mult interacțiunea cu persoanele din jurul tău, porți mască atunci când ieși din zona de izolare.

Dacă este posibil, vei folosi singur o cameră și o baie.

Atunci când condițiile nu îți permit, încearcă măcar să dormi separat, să utilizezi continuu masca și să dezinfectezi toate obiectele de folosință comună după ce le atingi.

Vei anunța medicul de familie pentru a fi luat în evidență.

Vei discuta zilnic despre starea ta de sănătate  cu medicul tău de familie prin consultații la distanță (telefon, internet).

4. Ce fac dacă pe parcursul izolării starea mea de sănătate se agravează brusc?

Vei apela urgent serviciul 112.

5. Ce trebuie să știe persoanele sănătoase, familia, carantinate în aceeași locuință sau cei declarați contacți direcți?

Cei care aleg să rămână împreună cu tine vor primi o decizie de carantinare  pentru întreaga perioada cât tu ești persoana izolată pentru COVID-19, dacă ai declarat în ancheta epidemiologică făcută de DSP aceste persoane.

Vor respecta strict distanțarea față de tine pentru a reduce riscul de îmbolnăvire deoarece, mai ales în primele zile de boală, ești mai contagios.

Își vor urmări atent starea de sănătate pentru a depista repede eventualele semne de boală.

Vor contacta serviciul 112 sau medicul de familie dacă apar semnele unei boli respiratorii sau alte semne care pot fi caracteristice pentru COVID-19.

Contactul direct este persoana apropiată de bolnavul COVID 19 (ați locuit împreună sau ați muncit împreună. Cei care, la rândul lor au venit în contact doar cu o persoană declarată ca fiind „contact direct”, nu cu un bolnav, nu vor fi carantinați chiar dacă locuiesc la aceeași adresă sau sunt colegi de muncă sau școală cu aceștia.

6. Când trebuie să mă retestez după ce am fost diagnosticat?

Conform reglementărilor în vigoare NU este necesară retestarea.

Indiferent de rezultatele unui alt test, persoana bolnavă nu mai este considerată contagioasă la încheierea celor 14 zile de izolare, dacă nu prezintă simptome.

7. Când și cum mă pot reîntoarce la muncă/școală?

Te poți reîntoarce la activitatea anterioară după 14 zile, dacă nu mai prezinți simptome, fără a fi necesar un test pentru aceasta.

Vei respecta în continuare toate regulile de protecție (obligatoriu cu mască în primele zece zile).

8. Cum obțin documentele necesare pentru perioada de carantină sau izolare?

Este esențială decizia de izolare/carantinare (după caz) emisă de DSP.

Dacă ai ieșit din perioada de izolare de 14 zile (ai fost bolnav COVID-19), vei transmite medicului tău de familie decizia de izolare emisă de DSP și vei primi certificatul de concediu medical.

Dacă ești elev sau student, vei primi un document util pentru motivarea absențelor și un aviz epidemiologic pentru reintrare în colectivitate.

Dacă ai stat în carantină, fiind contact apropiat cu o persoană bolnavă COVID-19, vei prezenta medicului de familie decizia de carantinare emisă de DSP în baza căreia îți va fi eliberat concediul medical pentru perioada consemnată în decizie.

IMPORTANT! Concediile medicale se eliberează retroactiv, în termen de 30 de zile de la ieșirea din izolare sau carantină”.

sursă: snmf.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate