Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în ALBA până duminică: Câteva ploi și furtuni, se mai răcorește. Prognoza meteo de weekend, 2-4 iulie


Publicat

Vremea se mai răcorește la finalul acestei săptămâni în județul Alba. Vor mai fi însă câteva ploi și furtuni.

Temperaturile maxime prognozate sunt de 24-27 de grade Celsius, în zonele mai joase.

Vezi și Vremea în luna iulie 2021

La munte, vor fi 13-16 grade la Oașa, respectiv 16-20 de grade la Arieșeni.

Prognoza meteo în localități din județul Alba, în weekendul 2-4 iulie:

Vineri, 2 iulie

Alba Iulia: minime de 15 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; o furtună în unele zone

Sebeș: minime de 14 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; o furtună în unele zone

Șugag: minime de 11 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; o furtună în unele zone

Oașa: minime de 7 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; o furtună în unele zone

Aiud: minime de 14 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; o furtună în unele zone

Blaj: minime de 14 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; o furtună în unele zone

Ocna Mureş: minime de 13 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; o furtună în unele zone

Zlatna: minime de 13 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; o furtună în unele zone

Abrud: minime de 10 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; o furtună în unele zone

Câmpeni: minime de 10 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; o furtună în unele zone

Arieşeni: minime de 10 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; o furtună în unele zone

Cugir: minime de 14 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; o furtună în unele zone

Sâmbătă, 3 iulie

Alba Iulia: minime de 14 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; averse/furtuni

Sebeș: minime de 14 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; averse/furtuni

Șugag: minime de 10 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; nori și soare

Oașa: minime de 8 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; averse/furtuni

Aiud: minime 14 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; averse/furtuni

Blaj: minime de 14 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; averse/furtuni

Ocna Mureş: minime de 14 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; averse/furtuni

Zlatna: minime de 12 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; nori și soare

Abrud: minime de 10 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; averse/furtuni

Câmpeni: minime de 10 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; averse/furtuni

Arieşeni: minime de 9 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; averse/furtuni

Cugir: minime de 14 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; averse/furtuni

Duminică, 4 iulie

Alba Iulia: minime de 15 grade Celsius, maxime de 26 grade Celsius; averse/furtuni

Sebeș: minime de 15 grade Celsius, maxime de 26 grade Celsius; averse/furtuni

Șugag: minime de 11 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; nori și soare

Oașa: minime de 9 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; averse/furtuni

Aiud: minime de 15 grade Celsius, maxime de 25 grade Celsius; averse/furtuni

Blaj: minime de 15 grade Celsius, maxime de 25 grade Celsius; averse/furtuni

Ocna Mureş: minime de 14 grade Celsius, maxime de 27 grade Celsius; averse/furtuni

Zlatna: minime de 14 grade Celsius, maxime de 25 grade Celsius; nori și soare, mai cald

Abrud: minime de 12 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; averse/furtuni

Câmpeni: minime de 12 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; averse/furtuni

Arieşeni: minime de 10 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; averse/furtuni

Cugir: minime de 15 grade Celsius, maxime de 26 grade Celsius; averse/furtuni

sursa: accuweather.com



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Proiectul E-MOB: ADR Centru caută soluții pentru dezvoltarea mobilității electrice în transportul public din regiune

Publicat

Mobilitatea sustenabilă, componentă a tranziției verzi, este considerată de Uniunea Europeană ca fiind una din cele mai importante transformări ce va fi realizată în statelor membre până în 2050. Creșterea numărului de vehicule verzi și a celor care folosesc combustibili alternativi este unul din instrumentele cu care UE va susține reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru împreună cu alte 8 organizații din Uniunea Europeană, cooperează pentru a-și îmbunătăți politicile privind mobilitatea electric, prin proiectul E-MOB ”Integrated actions towards enhanced e-mobility in European regions” (Acțiuni integrate pentru creşterea e-Mobilităţii în Regiunile din Europa), finanțat prin programul Interreg Europe.

Tranziția către noile vehiculele electrice în transportul public a început în Regiunea Centru în perioada de programare 2014-2020.

Două localități din Regiunea Centru, Brașov și Mediaș, dispun în prezent de autobuze sau troleibuze electrice în sistemul public de transport și în curând se vor adăuga alte 8 localități ce vor adopta soluții verzi în transportul electric, datorită finanțării din Programul Operațional Regional 2014-2020 (POR).

”În Regiunea Centru, soluțiile de mobilitate electrică au început să fie introduse în tot mai multe orașe, în special prin intermediul programelor de finanțare existente. Unul dintre aceste programe este POR 2014-2020 gestionat de ADR Centru, respectiv Prioritatea de Investiții 4.1 ce finanțează reducerea emisiilor de dioxid de carbon prin proiecte de îmbunătățire a transportului public din zonele urbane, sisteme de monitorizare video, ride-park-uri sau perdele forestiere. Fie că vorbim de municipii reședință de județ sau alte municipii și orașe, tot mai multe aleg să înlocuiască vehiculele cu combustibili din transportul public, cu vehicule electrice sau hibride. Peste 194,49 milioane euro au fost alocați în Regiunea Centru prin POR 2014-2020, în vederea reabilitării sistemului de transport public. Pe lângă cele 28 troleibuze și 178 autobuze electrice ce se achiziționează, investițiile din acest buget vizează și construirea de depouri, achiziția de stații de încărcare lente și rapide, extinderea de linii, crearea de benzi dedicate pentru transportul public și modernizarea străzilor pentru un acces mai facil al autobuzelor. Avem astfel, în fiecare județ din regiune, proiecte, acțiuni și soluții ce îmbunătățesc calitatea aerului respirat de noi, cetățenii,” a declarat Simion Crețu, director general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru.

În calitate de partener al proiectului E-MOB, Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru a fost gazda evenimentului internațional organizat la finalul lunii aprilie 2021 ce a avut ca temă ”Transformarea transportului public urban prin integrarea vehiculelor electrice”.

Evenimentul a reunit reprezentanți ai organizațiilor partenere în proiect și specialiști în domeniul mobilității electrice din 8 țări europene: Germania, Franța, Croația, Grecia, Austria, Spania, Ungaria și România. Obiectivul final al evenimentului a fost de a dezbate cele mai actuale provocări ale municipalităților și actorilor implicați în gestionarea transportului public electric.

Două exemple de bune practici din Regiunea Centru ce aparțin municipiului Brașov, au fost discutate cu partenerii proiectului în acest eveniment de peer-review, acestea fiind troleibuzele echipate cu baterii electrice și rețeaua de autobuze electrice. Aceste exemple au fost publicate și pe website-ul programului Interreg Europe.

Totodată, experții ADR Centru au dezbătut alte trei teme: aspecte legislative privind mobilitatea electrică; bateriile electrice – probleme operaționale și de mentenanță; promovarea în rândul populației a micro-electro-mobilității. În cadrul acestei sesiuni, municipalitățile au fost invitate să își prezinte provocările în materie de mobilitate electrică, iar experții din cadrul proiectului E-MOB – Agenția Districtului Leipzig (Germania), Municipalitatea Koprivnica (Croația), Universitatea de Nord din Croația, Metropola Amiens (Franța) – au evaluat situația și au propus soluții care să răspundă provocărilor semnalate.

Proiectul E-MOB: ”Acțiuni integrate pentru creşterea e-Mobilităţii în Regiunile din Europa” este implementat pe parcursul a 48 de luni, în perioada 1 august 2019 – 31 iulie 2023 de un consorțiu internațional format din nouă organizații din opt state europene, coordonate în calitate de partener lider de Aufbauwerk Region Leipzig GmbH din Germania, consorțiu care are ca obiectiv îmbunătățirea soluțiilor de mobilitate electrică prin integrarea acestora în sistemele publice de transport al pasagerilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O nouă licitație pentru dotarea cu mobilier și echipamente a Centrului social amenajat în fosta clădire a Primăriei Zlatna

Publicat

Primăria Zlatna a lansat o nouă licitație pentru achiziționarea de dotări medicale, mobilier, echipamente electrice, electronice și electrocasnice pentru Centrul social amenajat în fosta clădire a Primăriei. Valoarea totală este estimată la peste 150.000 de lei. 

Primăria Zlatna a lansat marți, 27 iulie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o nouă licitație pentru achiziția de dotări pentru obiectivul de investiții „Amenajare clădire centre sociale fără cazare pentru persoane vârstnice, oraș Zlatna”.

Valoarea totală estimată este de 154.341,2 lei, fără TVA. Reamintim faptul că prima licitație, lansată în 17 iunie, a fost anulată.

Primăria orașului Zlatna a obținut finanțare prin POR pentru reabilitarea și dotarea clădirii situată în Zlatna, strada Calea Moților, nr. 12, care va avea funcțiunea de centre sociale fără cazare pentru persoane vârstnice.

Obiectivul general al proiectului este reprezentat de creșterea gradului de acoperire cu servicii sociale pe raza orașului Zlatna, prin reabilitarea, modernizarea, extinderea și dotarea infrastructurii în vederea înființării de noi centre sociale.

Citește și Fosta clădire a Primăriei din Zlatna, transformată în centru social pentru vârstnici. Ce funcțiuni va avea

Astfel, urmează să fie achiziționate:

  • dotări medicale – canapele consultație, dulapuri medicale, masă pentru masaj, bicicletă cardio, bandă de alergare, aparat fizioterapie cu laser și ultrasunet, aparat electroterapie, pedalier de recuperare, etc.
  • dotări electrice, electronice și electrocasnice – notebook-uri, multifuncțională laser, monitor led, televizor led, videoproiector, ecran proiecție, mașină de spălat vase, plită electrică, cuptor cu microunde, toaster, robot de bucătărie, aparat cafea/ceai, frigider, mașină de spălat rufe, uscător rufe, etc.
  • dotări mobilier – scaune, birouri, bancă de așteptare, dulapuri, rafturi cărți, etajere, canapea, seturi masă cu 4 sau 6 scaune, dulapuri vitrine, etc.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

BAAR: Șoferii din România nu vor mai fi obligați să prezinte Cartea Verde la intrarea în Muntenegru și Marea Britanie

Publicat

Conducătorii autovehiculelor din România nu vor mai fi obligaţi, din 2 august, să prezinte documentul Carte Verde la intrarea în Muntenegru şi Marea Britanie, informează Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România, printr-un comunicat.

„Prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2020/1358 2021/11145 a Comisiei din 30 iunie 2021 privind aplicarea Directivei 2009/103/CE a Parlamentului European
şi a Consiliului începând cu data de 02 august 2021, autorităţile din statele membre UE şi cele din Andorra, Bosnia şi Herţegovina, Islanda, Liechtenstein, Norvegia,
Serbia, Elveţia se vor abţine de la controlul asigurării de răspundere civilă pentru autovehiculele înmatriculate/înregistrate în Marea Britanie şi Muntenegru”, se arată în comunicat.

Totodată, în mod reciproc, autorităţile din Marea Britanie şi Muntenegru trebuie să procedeze la fel pentru autovehiculele înmatriculate/înregistrate în statele membre UE şi cele din Andorra, Bosnia şi Herţegovina, Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Serbia, Elveţia începând cu aceeaşi dată.

„Cu toate acestea, sunt permise controale nesistematice ale acestei asigurări efectuate de autorităţile competente, cu condiţia să nu fie discriminatorii şi să aibă loc
în cadrul controalelor care nu urmăresc exclusiv verificarea asigurării”, menţionează sursa citată.

Pe lângă eliminarea controlului obligatoriu al asigurării RCA, în cazul automobiliştilor români asigurările RCA emise de asiguratorii care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României vor avea acoperire, în mod obligatoriu, în baza unei prime unice inclusiv pe teritoriul celor două state.

Biroul Asigurătorilor din România recomandă totuşi automobiliştilor să aibă asupra lor documentul internaţional de asigurare tip Carte Verde emis pe suport hârtie chiar şi în cazul în care călătoresc în statele pentru care controlul acestui document nu mai este obligatoriu.

BAAR este o asociaţie profesională, de drept privat, independentă şi autonomă a tuturor societăţilor de asigurare, indiferent de forma de organizare şi de statul în care îşi au sediul social, care, în baza legii, au dreptul să practice în România asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule (asigurători RCA) şi care îndeplineşte atribuţiile de birou naţional auto, de organism de plată a despăgubirilor, de organism de compensare, de centru de informare, precum şi alte atribuţii conferite prin lege.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Județul Alba va pierde aproape un sfert din populație până în 2050. Studiu Eurostat: Situația din România

Publicat

Județul Alba va pierde aproape un sfert din populație până în 2050, arată un raport Eurostat. În același timp, România rămâne pe un trend drastic de descreștere a populației. 

Țara a intrat în cel de-al 32-lea an de declin al populației alimentat prin scădere naturală și prin migrație externă netă negativă.

În anul 2020, România a pierdut 143.000 de locuitori, arată o analiză realizată de Vasile Gheţău, directorul Centrului de Cercetări Demografice „Vladimir Trebici“ al Academiei Române, bazată pe datele Eurostat.

Scenariul arată că populația României va ajunge de la 19,4 milioane de persoane în 2019 la 15,5 milioane de persoane în 2050.

Sursă: Eurostat

În România, cea mai drastică scădere a populației va fi la Teleorman.

În județul Alba, scăderea va ajunge la aproximativ 24 %.

Județele cu declin mai redus, sub 15 la sută, sunt fie județe mai dezvoltate și care atrag migrație internă, fie județe, nu multe, în care dimensiunea scăderii naturale este mai moderată, prin natalitate și mortalitate încă neafectate la cotele cele mai mari.

Este și cazul Clujului, al Sibiului și al Timișului, unde scăderea va fi moderată.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate