Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Administratorii de bloc vor trebui să aibă certificat de calificare profesională. Alte condiţii dintr-un proiect de lege

Publicat

chirii imobiliare

bulevardul transilvaniei, alba iulia, blocuri, bulevard, Pentru a-şi păstra atribuţiile de administrator de bloc, persoanele care au acum aceste responsabilităţi vor trebui să obțină un certificat de calificare profesională. Cel puţin aşa prevede un proiect de act normativ ajuns în atenţia Parlamentului. Lipsa acestui certificat le poate aduce amenzi de până la 10.000 de lei.

Proiectul a fost aprobat în mai 2017 de Guvern şi se referă la înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, urmând să abroge Legea nr. 230/2007.

Potrivit acestuia, persoanele fizice care sunt atestate în momentul de față să fie administrator de bloc vor putea să-și păstreze funcția numai dacă vor obține un certificat de calificare profesională. Administratorii vor avea la dispoziție o perioadă de 12 luni de la intrarea în vigoare a proiectului pentru a intra în legalitate.

Pentru a fi administrator de bloc, documentele necesare sunt:

– atestat emis de primarul localității;

– certificat de calificare profesională obținut în conformitate cu legislația în vigoare privind formarea profesională a adulților;

– cazierul judiciar care să ateste că persoana în cauză n-a suferit nicio condamnare, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracțiune de natură economico-financiară;

– dovada poliței de asigurare de răspundere civilă profesională.

Lipsa acestor documente va fi sancționată cu amenzi cuprinse între 5.000 și 10.000 de lei.

Deocamdată, administratorii sunt obligaţi doar să fie atestaţi de primărie.

„Certificatul de calificare profesională are drept scop certificarea calităților profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor și se afișează, prin grija administratorului, la avizier, la data intrării în vigoare a contractului de administrare”, se explică în proiectul de lege.

De asemenea, proiectul prevede posibilitatea ca şi persoanele fizice autorizate (PFA) să poată ocupa funcția de administrator de bloc, iar toţi vor putea să fie angajaţi cu contract de prestări servicii, nu doar cu contract individual de muncă.

Actuala Lege a asociațiilor de proprietari stabilește că asociațiile de proprietari pot angaja persoane fizice atestate pentru funcția de administrator de imobile sau pot încheia un contract de administrare cu persoane juridice specializate și autorizate.

sursa: avocatnet.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax