Actualitate
AUTOSTRADA Orăştie-Sibiu: Alunecările de teren de pe lotul 3, studiu de caz la Uniunea Geofizicienilor Americani
Alunecările de teren de pe lotul 3 al Autostrăzii Orăştie-Sibiu, între Cunţa şi Sălişte, au fost considerate “o problemă interesantă” de către un cadru universitar britanic, pro-rector pentru cercetare al Universității din Sheffield. Acesta dedicat un articol acestui caz, pe situl de internet al Uniunii Geofizicienilor Americani (UGA).
Dave Petley, universitar specializat în alunecări de teren, a postat un articol la secțiunea ”alunecări de teren” pe situl UGA, material însoțit de fotografii și înregistrări video, potrivit digi24.ro. Articolul conține două concluzii: alunecările sunt recente, ceea ce înseamnă că fenomenul continuă, iar zona nu este monitorizată corespunzător.
”Este imposibil de prognozat un comportament fără o investigație detaliată atât a site-ului și materialele – presupun că acest lucru este în curs de desfășurare. Este puțin surprinzător să nu vedem un semn de monitorizare pe pantă, dar poate că am ratat asta”, spune profesorul britanic. Prezența alunecărilor la piciorul pantei ”merită anchetă detaliată și de observare”, spune el.
Citeşte şi CNAIR, despre alunecările de teren pe Autostrada Orăştie-Sibiu, lângă Aciliu: Sunt doar de suprafaţă. Se face inspecţie zilnică a zonei
Petley a comparat o serie de videoclipuri, din iunie 2016, februarie 2016 și decembrie 2017. ”Acest lucru pare să arate că panta este în curs de deformare substanțială (…) se pare că au existat mișcări considerabile recente”, afirmă el.
Vezi şi Autostrada Orăştie – Sibiu: Expertiza tehnică pe lotul trei, între Cunţa şi Sălişte, ar urma să fie terminată în această vară
Mihai Crăciun, de la Asociația Construim România (ASCORO), spune că aceste concluzii contrazic punctul de vedere oficial, comunicat de CNAIR. ”În cadrul corespondenței pe care am purtat-o cu domnul profesor Dave Petley, dânsul ne-a spus: „Pentru a putea evalua corespunzător starea versanților mă aștept la: testarea geotehnică detaliată a materialului din deal folosind probe neperturbate, monitorizarea versanților, o expertiză extinsă a zonei (inclusiv un studiu al hărții și forajelor geotehnice), analiza stabilității și modelarea comportamentului”, spune Crăciun.
Lucrările la lotul 3 Sălişte-Cunţa, din autostrada Sibiu-Orăștie, se ridică la peste 180 de milioane de lei, iar garanția depuse de firma constructoare acoperă doar jumătate din această sumă. Banii sunt necesari pentru reparații și pentru terminarea spațiilor de servicii și a versanților, lucrări nefinalizate de fostul executant. Pentru a acoperit costurile, CNAIR va fi nevoită să ia bani din bugetul de stat.
Vezi şi RESTRICȚIE de circulație pe Autostrada Orăștie – Sibiu, între Cunța și Săliște, din cauza denivelărilor apărute pe carosabil
Reamintim că una dintre soluţiile iniţiale pentru lotul cu probleme a fost construcţia unui tunel. Propunerea Impregilo din 2012 a fost respinsă de Compania de autostrăzi, pe motiv că ar creşte preţul final. Acum creşterea costurilor a depăşit 20%. Autostrada face și obiectul cercetărilor procurorilor DNA.
sursa: digi24.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News