Connect with us
Advertisement

Eveniment

CNAIR, despre alunecările de teren pe Autostrada Orăştie-Sibiu, lângă Aciliu: Sunt doar de suprafaţă. Se face inspecţie zilnică a zonei

Publicat

alunecare-autostrada-1-martie-26-Copy Dealul Bucium alunecă în continuare spre maşinile care circulă cu 130 de km/h dinspre Sibiu către Orăştie, pe autostradă. O recunoaşte şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), dar precizează că este vorba despre alunecări de suprafaţă, iar cele mai recente sunt cauzate de dezgheţarea pământului şi umiditatea crescută.

„Pe dealul Bucium – zona cuprinsă între km 63+770 – km 64+850, stânga, pe taluzurile cuprinse între km 64+000 – km 64+380, calea 2, s-au constatat cedări ale stabilității terenului, care au condus la apariţia mai multor trepte de cedare.

A fost identificată crearea unui prag de rupere spre coama dealului, cu lungimea aproximativă de 200 m și înălțimi diferite în lungul acestuia, a cărui aspect confirmă existența unui plan de alunecare, însă acesta s-a echilibrat momentan, cu mult în amonte față de autostradă”, transmite CNAIR, joi, într-un comunicat de presă.

Compania susţine că aceste cedări ale terenului existau și erau vizibile anterior rezilierii contractului de lucrări, iar “evoluția din anul 2016 este ca urmare a nefinalizării lucrărilor și nerealizării lucrărilor de conservare/protejare a versanților de către Salini Impregilo SpA”.

Prin intermediul DRDP Braşov, pentru porţiunea cu probleme de pe lotul 3, CNAIR asigură că ia măsuri pentru asigurarea scurgerii apelor, curățarea și decolmatarea șanțurilor și podețelor şi asanarea apelor care băltesc pe suprafața versantului din cauza imposibilității de scurgere către un emisar. De asemenea, susţine că o echipă de intervenție este pregătită să acționeze în orice moment pentru degajarea pământului alunecat în șanţul existent de la baza corpului autostrăzii, dacă va fi cazul. În plus, se face inspecţie zilnică a zonei menționate.

“Alunecările din zona adiacentă autostrăzii sunt doar de suprafață și apreciem cauza lor ca fiind fenomenul de îngheț-dezgheț și umiditatea crescută. De asemenea, CNAIR SA monitorizează permanent acest sector şi acţiunile pe care le întreprinde, au rolul de a diminua posibilitatea apariţiei oricărui risc”, concluzionează CNAIR.

Valul de pământ cu deschidere de aproape 200 de metri ce alunecă zilnic spre autostradă, ajungând la circa 12 metri de calea de rulare, a înaintat cu 30 de centimetri în două săptămâni (un metru la o lună şi jumătate). Este concluzia unui experiment făcut de jurnalişti sibieni. În urma mediatizării acestor date, CNAIR a revenit cu precizările de mai sus.

Dealul Bucium, din care s-au rupt valurile de pământ care alunecă spre autostradă, se află la aproximativ 20 de km de Sibiu, pe sensul de mers către Orăştie. Situat chiar înainte de viaductul de la Aciliu, din dealul respectiv au fost excavate câteva milioane de metri cubi de pământ de către constructorii italieni de la Salini Impregilo SpA, în încercarea de a stopa alunecările de teren care au început să se manifeste încă din perioada de construire a autostrăzii și după ce varianta construirii unui tunel a fost respinsă în cadrul negocierilor cu CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii, fosta CNADNR).

„Se vor lua măsuri draconice după ce va cădea dealul peste autostradă. Nu știu de ce în companie se insistă pe faptul că ar fi alunecare prin translație – probabil e mai comod să ne facem că nu e nici o problemă – când este evident că alunecarea din Bucium este prin rotație”, a scris joi într-o postare pe Facebook, Mihai Crăciun, președinte al Asociației Construim România (ASCORO).

foto: Facebook (Silvana Armat)

surse: cnadnr.ro, adevarul.ro, turnulsfatului.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement