Contacteaza-ne si pe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Autostrada A10, între Aiud şi Decea, ar putea fi gata în septembrie. Lotul 3, „la asfalt”

Publicat

18952826_781268585380484_6711991577637998032_nDin cele mai recente date făcute publice de Asociaţia „Pro Infrastructură” pe lotul 3 Autostrada Sebeş-Turda e „la asfalt”, semn că lucrările pe acest tronson, între Aiud şi Decea ar putea fi gata în septembrie. Ultimul termen oficial, anunţat chiar de ministrul Transporturilor, pentru finalizarea lucrărilor, este decembrie 2017, dar chiar acesta se aştepta la „surprize” din partea constructorilor prin deschiderea mai repede a tronsonului.

“Pe lotul 3 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, constructorul Tirrena Scavi intră pe porțiuni întinse în ultimele faze de execuție. Se așterne stratul final de asfalt (stratul de uzură) în multe locuri pe acest lot. Ne apropiem de deschiderea traficului pe segmentul dintre nod Decea și nod Aiud, acest lucru fiind posibil în luna septembrie a acestui an”, au precizat reprezentanţii asociaţiei, pe Facebook.

19029691_781268632047146_7234473433795506058_nDupă procentele de realizare a lucrărilor, monitorizate de CNAIR, şi lotul 4 ar trebui să fie gata cam în acelaşi timp. Adică s-ar putea circula de la Aiud până la Turda pe autostradă, pe o distanţă de aproximativ 28 de kilometri. În ceea ce priveşte ceilalţi 42 de kilometri, tronsonul la Sebeş la Aiud, acoperit pe loturile 1 şi 2, lucrurile sunt mai complicate. Doar până la 30% din lucrări au fost făcute, aşa că şantierul mai rămâne deschis până anul viitor, cel puţin.

Asociaţia „Pro Infrastructură” observa, la începutul acestei luni, că avansul lucrărilor pe lotul 2 (Alba Iulia – Aiud) era insesizabil, iar pe primul lot (Sebeş – Alba Iulia), chiar dacă autostrada prinde contur pe puncte din traseu, problemele mai sunt încă la autorizarea capetelor acestui lot, nodurile Alba Iulia Nord și Sebeș.

Vezi şi FOTO-VIDEO: AUTOSTRADA Sebeş-Turda. Stadiul lucrărilor la începutul lunii iunie. Avans sesizabil pe loturile 3 şi 4, întârzieri pe segmentul doi

Vă reamintim stadiul lucrărilor actualizat la finalul lunii mai 2017 de CNAIR:

Lotul 1 (20%, faţă de 20%, în aprilie). Lotul are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă.

Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor este iunie 2018. Probleme (observaţii CNAIR): finalizare proiectare pentru Sectiunea C şi obţinere autorizaţie de construire pentru secţiunile B (km 14+000- 17+000) şi C (km 0+000-km 0+300 si Nod rutier Sebeş); obţinerea acordului de mediu revizuit; aprobare HG pentru exproprieri suplimentare; obţinere autorizaţie de construire pentru lucrările aferente exproprierilor suplimentare.

Stadiul lucrărilor: Lotul 2 (27,5%, faţă de 23,22%, în aprilie). Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.

Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor, aprilie 2018. Probleme (observaţii CNAIR): aprobare HG pentru exproprieri suplimentare; obţinere autorizatie de construire pentru lucrările aferente exproprierilor suplimentare.

Stadiul lucrărilor: Lotul 3 (71,5% faţă de 68,5%, în aprilie). Lotul are 12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200). Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, septembrie 2017 (decembrie 2017, potrivit ministrului Transporturilor).

Vezi şi FOTO: AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA, verificată de ministrul Transporturilor şi şeful CNAIR: Mobilizare slabă pe lotul 1 şi probe de pe lotul 3

Stadiul lucrărilor: Lotul 4 (66,36%, faţă de 63,3%, în aprilie). Lotul are 16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000) a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, septembrie 2017 (decembrie 2017, potrivit ministrului Transporturilor). Probleme (observaţii CNAIR): obţinerea autorizaţiei de construire pentru zona lacului Stejeriş. obţinerea autorizatiei de construire pentru reţele utilităţi.

foto: Facebook (Asociaţia Pro Infrastructura – „elion”, membru al forumului PeUndeMerg.ro)


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Eu

    marți, 13.06.2017 la 12:56

    Prapaditilor! Vă ia 5 ani să construiți în jur de 16 km de autostrada …, căci atât e lungimea unui tronson. Cu cât mai multe tronsoane, cu atât primiți mai multe „daruri”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

LIVE-VIDEO: Ziua Drapelului României, sărbătorită la Alba Iulia. Ceremonial în Piaţa Tricolorului

Publicat

z

Ziua Drapelului României este marcată miercuri, 26 iunie, la Alba Iulia, printr-o serie de manifestări organizate în Piaţa Tricolorului, în Cetatea Alba Carolina. Începând cu ora 10.00, reprezentanţii administraţiei locale şi judeţene vor lua parte la „prezentarea onorului, salutul Drapelului de Luptă şi ocuparea locului în dispozitiv, alocuţiune referitoare la sărbătorirea Zilei Drapelului României, primirea […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Două persoane rănite în urma unui accident rutier pe raza localității Băgău. Un automobil a intrat într-un cap de pod

Publicat

pompierii-SMURD

Două persoane au fost rănite ușor în urma unui accident rutier petrecut miercuri, în jurul orei 9:40, pe raza localității Băgău, în comuna Lopadea Noua. Potrivit reprezentanților ISU Alba, autoturismul în care se aflau cele două persoane rănite ar fi intrat într-un cap de pod. Potrivit IPJ Alba, accidentul s-ar fi petrecut în momentul în […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

(P) eMAG: Cum aleg un fotoliu extensibil confortabil

Publicat

emag fotolii

Motivul real pentru care vei vrea să alegi un fotoliu extensibil este confortul. Da, stilul contează – cel mai probabil ai nevoie de un fotoliu extensibil care să se încadreze bine în decorul casei tale –dar de fapt vei alege unul pentru că este confortabil. Un fotoliu extensibil este adesea „scaunul ușor” pe care îl […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

ISU Alba: Măsuri de prevenire a riscului de înec. Ce trebuie să aveți în vedere înainte să mergeți la scăldat

Publicat

În zilele însorite de vară cu temperaturi ridicate creşte numărul persoanelor care aleg să-şi petreacă timpul liber în apropierea cursurilor de apă, bălţilor, lacurilor sau canalelor de irigaţie. Ţinând cont că majoritatea acestor arealuri nu sunt amenajate şi marcate corespunzător, creşte pericolul de înec şi accidente. Majoritatea victimelor sunt adolescenţi care, fie din neatenţie, fie […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate