Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Acces mai uşor pentru 100 de familii din Tăuţi. Podul peste râul Ampoi – simbol al modernizării comunei Meteş (P)


Publicat

Investiţiile efectuate de administraţia liberală în comuna Meteş au la bază, în primul rând, dorinţele cetăţenilor. Un exemplu pozitiv în acest sens este localitatea componentă Tăuţi. Aici, în locul unor obiective care au fost ridicate înainte de anul 2016 dar care nu servesc nimănui, înghiţind în schimb resurse bugetare pentru întreţinere, demersul PNL are la bază tocmai interesul public.

În cadrul investiţiei „Modernizare drumuri comunale în comuna Meteş”, unul dintre puncte prevede asfaltarea a două porţiuni de drum din localitatea Tăuţi. Acestea sunt separate însă în mod nefiresc de un pod de lemn peste râul Ampoi. Construcţia, care datează din jurul anului 1960, a devenit impracticabilă în prezent din cauza fisurilor apărute, a degradării lemnului din care este realizată şi a pericolului pe care îl reprezintă. Prin urmare, traversarea râului Ampoi de către localnicii din aproximativ 100 de gospodării se face printr-un ocol pe cealaltă parte a satului Tăuţi, în condiţiile în care o mare parte din aceştia fac naveta la Alba Iulia sau Zlatna ori se deplasează pentru efectuarea de lucrări agricole.

Cum construcţia unui pod rutier nu a putut fi inclusă în proiectul de modernizare a drumurilor comunale, administraţia PNL a comunei Meteş a efectuat demersuri pentru identificarea şi alocarea unor resurse bugetare necesare în localitatea cu cea mai mare populaţie din comună (aproximativ 700 de persoane) pentru o legătură directă la DN 74 Alba Iulia – Zlatna.

Pentru acest pod, a fost deja întocmit studiul de fezabilitate, iar demersurile continuate din partea Primăriei Meteş de către Daniel Sânzâiană au găsit un răspuns clar odată cu vizita prim-ministrului PNL Florin Câţu şi a demnitarilor liberali de joi, 17 iunie 2021.

Podul de peste râul Ampoi din localitatea Tăuţi devine astfel o certitudine pentru comuna Meteş, o dovadă a modernizării comunei, a interesului pentru nevoile cetăţenilor, dar şi o dovadă clară a sprijinului de care se bucură primarul Daniel Sânzâiană în rândul Partidului Naţional Liberal.

Aşa cum s-a dovedit încă din anul 2016, proiectele PNL pentru comuna Meteş au avut în plan principal localnicii şi creşterea gradului de confort şi civilizaţie în comună. Daniel Sânzâiană a declarat că „acest pod reprezintă, până la urmă, un simbol al puterii echipei liberale de la consiliul local şi de la conducerea Primăriei Meteş de a dovedi că atunci când există implicare şi sprijin politic, se găsesc resursele necesare dezvoltării comunităţii”.

Comandat de Partidul Naţional Liberal Alba, realizat de Tomax Web SRL, distribuit de Independent SRL, cod unic mandatar financiar coordonator 51210004.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

BAAR: Șoferii din România nu vor mai fi obligați să prezinte Cartea Verde la intrarea în Muntenegru și Marea Britanie

Publicat

Conducătorii autovehiculelor din România nu vor mai fi obligaţi, din 2 august, să prezinte documentul Carte Verde la intrarea în Muntenegru şi Marea Britanie, informează Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România, printr-un comunicat.

„Prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2020/1358 2021/11145 a Comisiei din 30 iunie 2021 privind aplicarea Directivei 2009/103/CE a Parlamentului European
şi a Consiliului începând cu data de 02 august 2021, autorităţile din statele membre UE şi cele din Andorra, Bosnia şi Herţegovina, Islanda, Liechtenstein, Norvegia,
Serbia, Elveţia se vor abţine de la controlul asigurării de răspundere civilă pentru autovehiculele înmatriculate/înregistrate în Marea Britanie şi Muntenegru”, se arată în comunicat.

Totodată, în mod reciproc, autorităţile din Marea Britanie şi Muntenegru trebuie să procedeze la fel pentru autovehiculele înmatriculate/înregistrate în statele membre UE şi cele din Andorra, Bosnia şi Herţegovina, Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Serbia, Elveţia începând cu aceeaşi dată.

„Cu toate acestea, sunt permise controale nesistematice ale acestei asigurări efectuate de autorităţile competente, cu condiţia să nu fie discriminatorii şi să aibă loc
în cadrul controalelor care nu urmăresc exclusiv verificarea asigurării”, menţionează sursa citată.

Pe lângă eliminarea controlului obligatoriu al asigurării RCA, în cazul automobiliştilor români asigurările RCA emise de asiguratorii care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României vor avea acoperire, în mod obligatoriu, în baza unei prime unice inclusiv pe teritoriul celor două state.

Biroul Asigurătorilor din România recomandă totuşi automobiliştilor să aibă asupra lor documentul internaţional de asigurare tip Carte Verde emis pe suport hârtie chiar şi în cazul în care călătoresc în statele pentru care controlul acestui document nu mai este obligatoriu.

BAAR este o asociaţie profesională, de drept privat, independentă şi autonomă a tuturor societăţilor de asigurare, indiferent de forma de organizare şi de statul în care îşi au sediul social, care, în baza legii, au dreptul să practice în România asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule (asigurători RCA) şi care îndeplineşte atribuţiile de birou naţional auto, de organism de plată a despăgubirilor, de organism de compensare, de centru de informare, precum şi alte atribuţii conferite prin lege.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Județul Alba va pierde aproape un sfert din populație până în 2050. Studiu Eurostat: Situația din România

Publicat

Județul Alba va pierde aproape un sfert din populație până în 2050, arată un raport Eurostat. În același timp, România rămâne pe un trend drastic de descreștere a populației. 

Țara a intrat în cel de-al 32-lea an de declin al populației alimentat prin scădere naturală și prin migrație externă netă negativă.

În anul 2020, România a pierdut 143.000 de locuitori, arată o analiză realizată de Vasile Gheţău, directorul Centrului de Cercetări Demografice „Vladimir Trebici“ al Academiei Române, bazată pe datele Eurostat.

Scenariul arată că populația României va ajunge de la 19,4 milioane de persoane în 2019 la 15,5 milioane de persoane în 2050.

Sursă: Eurostat

În România, cea mai drastică scădere a populației va fi la Teleorman.

În județul Alba, scăderea va ajunge la aproximativ 24 %.

Județele cu declin mai redus, sub 15 la sută, sunt fie județe mai dezvoltate și care atrag migrație internă, fie județe, nu multe, în care dimensiunea scăderii naturale este mai moderată, prin natalitate și mortalitate încă neafectate la cotele cele mai mari.

Este și cazul Clujului, al Sibiului și al Timișului, unde scăderea va fi moderată.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât de mult a plouat în zilele cu inundații catastrofale din Apuseni. Bilanțul precipitațiilor căzute în perioada 15 – 21 iulie

Publicat

Echipele Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Alba continuă, de mai bine de o săptămână, intervențiile, cu forțe umane și mecanizate, pentru degajarea albiilor colmatate și deblocarea podurilor și a podețelor în urma inundațiilor din Munții Apuseni.

Se acționează susținut pentru înlăturarea blocajelor, inclusiv prin igienizarea cursurilor de apă afectate. Totodată, sunt recalibrate albiile în vederea refacerii secțiunilor de scurgere a apelor râurilor Ocoliș și Sohodol (afluenții ai râului Arieș).

Potrivit reprezentanților SGA Alba, aceste operațiuni sunt necesare pentru restabilirea stării inițiale a cursurilor de apă și a funcționalității infrastructurii esențiale de acces, afectate de evenimentele hidrometeorologice care au avut loc în județ.

Astfel, în intervalul 15 – 21 iulie, s-au produs precipitații însemnate cantitativ pe râurile:

– Arieș (la stațiile hidrometrice: Arieșeni – 92,8 l/mp, Albac- 108,9 l/mp, Scărișoara – 136 l/mp, Câmpeni – 235,4 l/mp, Baia de Arieș – 142,8 l/mp)

– Abrud (la stația hidrometrică Abrud – 145,4 l/mp)

– Poșaga (la stația hidrometrică Poșaga – 164,3 l/mp)

– Geoagiu (la stația hidrometrică Valea Mânăstirii – 112, 3 l/mp)

– Neagra (la stația hidrometrică Vadu Moților – 103,5 l/mp)

– Arieșul Mic (la stația hidrometrică Ponorel – 103,5 l/mp)

Cea mai mare cantitate de precipitații s-a înregistrat pe Valea Ierii, la stația hidrometrică Ocoliș când, într-un interval de 12 ore, au căzut 250 l/mp.

Precipitațiile torențiale, în intervale scurte de timp, au generat scurgeri însemnate de pe versanți, torenți și pâraie. În același timp, au antrenat și transportat aluviuni, bolovani și material lemnos.

Potrivit SGA Alba, aceste fenomene cu caracter sever au produs eroziuni accentuate de mal și colmatări ale albiilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

TRAFIC ÎNGREUNAT pe DN1, pe raza localității Sântimbru, după ce un TIR s-a defectat

Publicat

Traficul rutier este îngreunat marți, 27 iulie, pe DN 1, pe raza localității Sântimbru, în jurul orei 18.00, din cauza unui TIR care s-a defectat și a rămas pe carosabil.

Potrivit IPJ Alba la fața locului sunt prezenți polițiști rutieri care fluidiează traficul.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate