Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cât durează imunitatea dată de vaccinul anti-COVID-19. Ce spune șeful DSU, Raed Arafat

Publicat

Imunitatea vaccinului anti COVID-19 ar dura cel puțin șase opt luni, potrivit informațiilor din acest moment, iar această perioadă crește cu cât trece timpul iar testele continuă să arate că ea încă există în cei care au fost vaccinați, a declarat luni seara la digi24.ro, șeful DSU, Raed Arafat. 

„La acest moment, până acum, din momentul în care am început să ne vaccinăm și de când au fost testările înainte știm că imunitatea continuă. Pentru că persoanele care au fost testate și au intrat în studii, ele în continuare sunt evaluate la numărul de anticorpi, la imunitate – dacă scade, dacă rămâne, dacă dispar anticorpii, dacă nu dispar. Cu cât trece timpul mai mult și semnalele sunt că imunitatea este valabilă și acum înseamnă că timpul se prelungește”, a declarat Raed Arafat, ntr-o intervenție la Jurnalul de Seară de la Digi24.

”Deci la acest moment chiar vreo 6-8 luni deja au făcut teste pentru cei care au fost vaccinați și nimeni n-a venit să zică – «Atenție, a scăzut!». Și cu cât timpul trece și testele demonstrează că anticorpii sunt prezenți, cu atât valabilitatea acestei vaccinări este mai lungă. În acest moment cam asta putem zice pentru că nimeni nu poarte să vină să zică cu certitudine că imunitatea durează trei ani pentru că vaccinul nu există de trei ani, ci există de câteva luni”, a mai completat acesta.

Din cauza asta spunem că analiza pe durata imunității, dovada ei este trecerea timpului și testele care se fac pe cei care au participat la studii și care, din ce am înțeles, urmează să fie testați periodic timp de doi ani cel puțin”, a mai spus șeful DSU, Raed Arafat.

sursă: digi24.ro.

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Se redeschide circulația pe DN67C Transalpina. Condițiile meteo s-au îmbunătățit

Publicat

DRDP Craiova a anunțat redeschiderea circulației pe Transalpina.

”Având în vedere faptul că s-au îmbunătățit condițiile meteo și starea părții carosabile permite reluarea circulației, începând cu ora 10:00 se permite accesul pe DN 67C, sectorul de drum cuprins între Rânca și Obârșia Lotrului”.

Anterior, circulația a fost închisă din cauza viscolului puternic, a zăpezii și vizibilității reduse.

Foto: DRDP Craiova Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Prețurile la biletele de tren s-ar putea majora de anul viitor. CFR Călători dă vina pe facturile uriaşe la energie și combustibil

Publicat

CFR Călători ar putea majora preţul la bilete, din 2023, dacă inflaţia va creşte foarte mult şi în funcţie de subvenţia pe care compania o va primi în bugetul viitor.

„În legislaţie se spune că majorarea preţurilor este impusă de rata de inflaţie. După cum vedeţi, rata de inflaţie, am citit astăzi declaraţia domnului profesor Păun, e posibil să ajungă la sfârşitul anului la 20%. Vom analiza la sfârşitul anului pe bugetul viitor, depinde de nivelul subvenţiei, şi dacă intrăm tot aşa într-o situaţie cu preţuri necontrolate este posibil să luăm în analiză creşterea”, a afirmat marţi directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, după audierile din comisia de specialitate a Camerei Deputaţilor.

Întrebat dacă o eventuală decizie de majorare a preţurilor la bilete este una tehnică sau ultimul cuvânt îl va avea ministrul Transporturilor, Preoteasa a răspuns: „Este o decizie tehnică cuplată cu o decizie politică, dat fiind că majorarea tarifelor se face prin ordin de ministru, ministrul fiind om politic”.

Potrivit directorului CFR Călători, la sfârşitului anului, compania nu va înregistra arierate, însă va exista o pierdere financiară preliminată de 600 de milioane de lei, din cauza preţurilor mari la curentul electric şi la combustibil.

Dacă înainte de sfârşitul anului trecut factura la energie a CFR Călători era de 16 milioane lei/lună, în august 2022 valoarea acesteia ajunsese la 42 de milioane de lei.

„Noi avem un buget preliminat cu 600 de milioane de lei pierderi tocmai din acest calcul al energiei electrice şi al combustibilului. Se fac rectificări bugetare, s-a făcut prima capitalizare la rectificarea de anul acesta în jur de 260 de milioane. Va fi o rectificare probabil şi în noiembrie şi de aici probabil că vom găsi diferenţa de bani. Am cerut prima dată la rectificare 400 de milioane de lei şi mi s-au dat 260. Vom cere spre sfârşitul anului în jur de 150 – 200 de milioane. Am spus în sală că mai mult ca sigur anul acesta va fi închis cu arierate zero, ceea ce înseamnă că nu vom avea datorii scadente. Asta nu înseamnă că exerciţiul financiar va fi pe zero sau pozitiv, din cauza faptului că această capitalizare nu intră în venituri, deci nu poate fi contabilizată”, a susţinut Traian Preoteasa.

Şeful CFR Călători a dat asigurări că nu există riscul de a nu pleca trenuri din gară din cauza datoriilor la electricitate.

În altă ordine de idei, Traian Preoteasa a menţionat că a luat în calcul şi intrarea în vigoare a statutului personalului feroviar de anul viitor.

„Am luat în calcul intrarea în vigoare a statutului personalului feroviar. Fondul de salarii va creşte cu în jur de 60% la intrarea în vigoare. Numai că fac o paranteză, nu la 1 ianuarie 2023 intră în vigoare. Statutul feroviar va intra în vigoare la expirarea actualului contract colectiv de muncă, care este la 1 iulie 2023. Atunci va intra în vigoare noul statut”, a subliniat acesta.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Intervenția la barajul lacului Tăul Mare din Roșia Montană continuă. Cu cât a scăzut nivelul apei și ce măsurători au fost făcute

Publicat

Autoritățile continuă refularea apei din lacul de acumulare piscicolă Tăul Mare de la Roșia Montană. În prezent sunt utilizate trei motopompe de mare capacitate, o motopompă fiind pregătită să intervină în rezerva operativă, iar alte două motopompe vor interveni la nevoie pentru evacuarea apei din zona îngustă a albiei pe raza localității Roșia Montană.

Potrivit ISU Alba, motopompele au fost repoziționate spre interiorul lacului pe rampa de acces construită, fiind funcționale.

Cota apei în lacul de acumulare a scăzut cu 196 cm (față de cea înregistrată la începutul evacuării apei cu motopompe) conform măsurătorilor efectuate miercuri dimineața, la ora 07:00, de reprezentanții SGA;

Față de situația raportată anterior nu au intervenit modificări cu privire la situația persoanelor evacuate și a forțele și mijloacele angrenate în misiune.

În ultimele 24 h la stația meteorologică Roșia Montană s-au înregistrat precipitații în valoare de 10 l/mp.

De peste 3 zile aproximativ 150 de pompieri alături de reprezentanții CJSU (SGA, IPJ, IJJ, autorităţile locale, operatori economici și voluntari rescue 4×4) lucrează pentru golirea lacului Tăul Mare din comuna Roșia Montană pentru ca cetățenii evacuați din calea pericolului să poată reveni la casele lor.

Situația de la acumularea Tăul Mare din județul Alba este monitorizată permanent

Echipele de la Administrația Bazinală de Apă și cele ale Sistemului de Gospodărire a Apelor acordă sprijin tehnic de mai bine de trei zile autorităților județene și locale în operațiunile de evacuare a apei. 

Zona de intervenție este pârâul Roșia Montană – afluent de dreapta al râului Abrud și la Acumularea Tăul Mare – aflată în proprietatea și administrarea UAT Roșia Montană.

Activitățile desfășurate în această perioadă:

  • s-a monitorizat și măsurat nivelul apei din lacul de acumulare Tăul Mare precum și nivelul cursului de apă în aval de baraj;
  • s-au efectuat măsurători topografice atât la corpul barajului cât și la lacul de acumulare;
  • s-au efectuat măsurători geoelectrorezistive pentru determinarea caracteristicilor geotehnice ale corpului barajului;
  • s-a verificat cu un sonar adâncimea apei din lac și s-a constatat faptul că din cei 18 m înălțime a apei, din zona turnului de manevră, circa 6 m sunt colmatați.

Evacuarea apei va continua până la scăderea nivelului cu 5 metri sub nivelul normal de retenție. Nivelul apei în lacul de acumulare Tăul Mare, precum și cursul de apă în aval de baraj sunt monitorizate permanent către specialiștii de la „Apele Române”.

Potrivit reprezentanților de la „Apele Române”, ultima expertizare a barajului Tăul Mare, aparţinând Primăriei Roşia Montană, a fost efectuată în anul 2019 de un expert certificat de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor și are o valabilitate de 5 ani, până în anul 2024.

Acumularea Tăul Mare este încadrată în categoria C de importanţă şi în prezent are ca rol principal activităţi de pescuit sportiv şi agrement.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

InfoTrafic: Restricții de circulație pe A1 Sebeș-Sibiu și pe alte autostrăzi și drumuri din țară. Recomandări pentru șoferi

Publicat

Centrul InfoTrafic din Inspectoratul General al Poliției Române a anunțat restricțiile de traffic valabile în această perioadă:

Autostrada A1 Sebeș-Sibiu

Până joi, 6 octombrie, ora 18.00, circulația este restricționată pe primele două benzi ale autostrăzii A1 (centura municipiului Sibiu), pe sensul Sebeș – Sibiu, pe tronsonul kilometric 239+200 metri – 238 și pe a doua bandă, între kilometrii 238 și 237+800 metri, în zona localității Șelimbăr, pentru efectuarea lucrărilor de reparații la suprafața carosabilă

DN67 C – Transalpina

Traficul rutier rămâne închis, cel puțin până la ora 10.00, pe DN 67C (Transalpina), între Rânca și Obârșia Lotrului, județul Gorj, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile (viscol puternic, ninsoare și vizibilitate redusă sub 50 de metri); circulația rutieră este oprită în totalitate pe tronsonul kilometric 34+800 de metri – 59+800 de metri, zona fiind semnalizată corespunzător.

DN7 – Valea Oltului – Boița

Până la data de 31 octombrie 2022, se efectuează lucrări de consolidare pe DN 7, între kilometrii 246+500 metri – 251+025 metri, în apropierea localității Boița, județul Sibiu, care afectează o banda de circulație; traficul se desfășoară alternativ, pe timpul zilei, pe o lungime de maximum 700 de metri; acest sector de drum va face legătura DN 7 cu secțiunea 1 a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești; de obicei în zonă se circulă în condiții de aglomerație.

DN 1 – Prahova

Până la data de 18 octombrie 2022, se efectuează lucrări de refacere a rosturilor de dilatație la podul de peste râul Valea lui Bogdan, situat pe DN 1, pe tronsonul kilometric 117+399 de metri – 117+500 de metri, în stațiunea Sinaia, județul Prahova; traficul rutier se desfășoară alternativ, prin dirijare; în cursul nopții, circulația se desfășoară prin semaforizare; zona este intens circulată în timpul zilei

Poliția recomandă șoferilor să circule cu viteza legală, adaptată condițiilor de trafic și drum, acordând atenție fiecărei manevre pe care o efectuează, păstrând distanța de siguranță între vehicule și evitând depășirile periculoase sau manevrele riscante.

sursă: politiaromana.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax