Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: DOUĂ noi cazuri de coronavirus în România, 17 în total. Un pacient, ofițer în rezervă MAI. Restricții la un spital


Publicat

Au fost anunțate două noi cazuri de coronavirus în România. Unul dintre acestea este o femeie de 73 de ani din Buzău, iar celălalt caz este un bărbat de 60 de ani din București.

Numărul total al îmbolnăvirilor confirmate este de 17, potrivit digi24.ro.

UPDATE OFICIAL: Numărul cazurilor de coronavirus din România a ajuns la 28. 11 infectări, CONFIRMATE într-o singură zi

UPDATE, ora 23.00: Grupul de Comunicare Strategică precizează că bărbatul de 60 de ani din București este ofițer în rezervă al MAI. Acesta a fost internat în 5 martie, cu ”simptomatologie diferită față de definiția de caz pentru pacienți cu noul coronavirus”. Potrivit sursei citate, la câteva zile după internare (la Spitalul de Urgență ”Dimitrie Gerota” București), pacientul a dezvoltat ”o simptomatologie pulmonară foarte agresivă”, astfel că luni a fost solicitată efectuarea testului pentru COVID-19. Pacientul este în stare stabilă și afirmă că nu a călătorit recent în niciun stat din zonele considerate cu risc maxim.

Dată fiind perioada petrecută de pacient în spital, a fost declanșată anchetă epidemiologică la unitatea medicală, pentru identificarea tuturor contacților direcți, în special în rândul personalului medical. Accesul, dar și ieșirea din spital au fost restricționate și, în funcție de rezultatele anchetei, vor fi făcute teste pentru verificarea tuturor persoanelor care au avut contact cu bărbatul de 60 de ani.

Celelalte persoane care au lucrat în unitatea medicală în perioada în care bărbatul a fost internat, dar care nu sunt în spital, vor rămâne în izolare la domiciliu, sub supraveghere medicală.

Pacientul va fi transferat la Institutul Național de Boli Infecțioase ”Matei Balș” București.

În cazul femeii de 73 de ani din Buzău, aceasta a sunat la 112, duminică, 8 martie, pentru că avea stare febrilă, greață disconfort digestiv. Potrivit sursei citate, femeia a fost preluată de ambulanță, de la domiciliu, cu izoleta și internată la Spitalul Județean de Urgență, în locația special amenajată. A fost testată pentru gripă, rezultatul fiind negativ și apoi luni pentru COVID-19, iar rezultatul a fost pozitiv. Femeia revenise în țară din regiunea Rimini (Italia) în 2 martie, dată la care această regiune nu era considerată afectată.

În urma acestui caz, Liceul „Bogdan Petriceicu Haşdeu” din Buzău se închide de marți, nu de miercuri (cum s-a stabilit la nivel național pentru toate școlile). Motivul este faptul că un elev de la acest liceu a intrat în contact indirect cu femeia de 73 de ani. Potrivit digi24.ro, una dintre rudele băiatului este o apropiată a acestei femei şi a intrat în contact direct cu ea. El va rămâne izolat la domiciliu timp de 14 zile, perioadă în care va fi testat pentru a se vedea dacă se confirmă boala.

Știrea inițială

Până luni la ora 16.00 erau 10 persoane purtătoare ale virusului COVID-19 (coronavirus) internate în spitale de boli infecțioase din București, Timișoara, Craiova, Iași și Cluj-Napoca, iar numărul cazurilor confirmate era 15.

Citește și Patru persoane din Alba, amendate cu câte 20.000 de lei fiecare. Sancțiuni MAXIME pentru nerespectarea măsurilor de autoizolare

Tot luni, Districtul Heinsberg din Renania de Nord – Westfalia – Germania a fost introdus pe lista zonelor pentru care se instituie măsura autoizolării la domiciliu, pentru o perioadă de 14 zile, față de cetățenii care revin în România, în contextul îmbolnăvirilor cu coronavirus, potrivit datelor transmise de DSP Alba.

Citește și Ministerul Educației SUSPENDĂ OLIMPIADELE școlare, județene și regionale. Măsuri legate de coronavirus

Cetățenii care sosesc din din Germania (Districtul Heinsberg din Renania de Nord – Westfalia), din alte provincii sau orașe din China continentală, alte localități din Italia, precum și din alte zone și localități din Coreea de Sud și din Iran, decât cele menționate expres pentru instituirea măsurii de carantină instituționalizată, intră în autoizolare la domiciliu, timp de 14 zile, imediat după revenirea în România.

Cetățenii care vin în România și intră în carantină instituționalizată, timp de 14 zile, imediat după revenirea în țară sunt cei care au călătorit în următoarele zone: China (Provincia Hubei, inclusiv orașul Wuhan), regiunea Lombardia, regiunea Veneto (Vo Euganeo , Venezia, Padova, Treviso) Emilia-Romagna (Modena, Parma, Piacenza, Reggio Emilia, Rimini), Marche (Pesaro e Urbino), Piemont (Asti, Alessandria, Novara, Verbano-CusioOssola, Vercelli) din Italia, respectiv Coreea de Sud (regiunea Cheongdo, orașul Daegu), în România.

Vezi și OFICIAL: Școlile din România se ÎNCHID de MIERCURI până în 22 martie, cu posibilitatea de prelungire a măsurii (VIDEO)

Decizii ale Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență privind impunerea unor restricții de trafic dinspre și înspre statele afectate de infecția cu COVID-19 care au intrat în vigoare de luni, 9 martie, începând cu ora 12.00 până la data de 31 martie, cu posibilitatea prelungirii:
– sunt sistate cursele aeriene către și dinspre Italia; de asemenea, operatorii aerieni au obligația de a comunica cetățenilor români care se vor îmbarca din Italia, China, Iran și Coreea de Sud către România, cu escală, faptul că vor intra în carantină sau autoizolare pe teritoriul țării noastre; operatorii aerieni au obligația de a nu permite îmbarcarea persoanelor de altă cetățenie decât cea română care vin către România, cu escală, din Italia, China, Iran și Coreea de Sud;
– cetățenii români care sosesc în țară prin punctele de frontieră terestre venind dinspre sau după ce au călătorit înainte în Italia, China, Iran și Coreea de Sud intră în carantină instituționalizată pe raza județului de graniță sau în izolare la domiciliu, în funcție de zona din care vin
– accesul cetățenilor străini care vin în România din Italia, China, Iran, Coreea de Sud, indiferent de mijlocul de transport folosit, este permis doar cu condiția obligatorie de a intra în carantină sau autoizolare, după caz
– transporturile de marfă de minim 3,5 tone sunt exceptate de la restricțiile de trafic impuse prin hotărârea CNSSU din data de 8 martie a.c., privind accesul pe teritoriul României
– restricțiile menționate se aplică și pentru transportul maritim și fluvial.

Citește și Noi MĂSURI pentru prevenirea coronavirus în România. Restricții transport rutier spre și din Italia, obligații pentru magazine

Deciziile enumerate mai sus sunt valabile până la data de 31 martie, cu posibilitate de prelungire.
Începând cu data de 8 martie 2020 sunt interzise manifestările publice sau private, în spații deschise sau închise, cu un număr de participanți mai mare de 1000 de persoane.
Această măsură este obligatorie, la nivel național, pentru toți agenții publici și privați și nu este supusă negocierii, excepțiilor, neputând fi amânată.
Evenimentele la care este estimată participarea unui număr mai mic de persoane pot fi organizate doar după obținerea aprobării de la direcțiile de sănătate publică locale.
Și această decizie este valabilă, de asemenea, până la data de 31 martie 2020 pe întreg teritoriul național al României și există posibilitatea prelungirii, în funcție de evoluția situației.
În aceeași perioadă, nu vor mai fi organizate stagii de practică în spitale pentru studenții la medicină și farmacie, cu excepția situațiilor de voluntariat în sprijinul medicilor.
Până la 31 martie a.c., aparținătorii pacienților nu pot efectua vizite în spitale.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

CÂMPENI

VIDEO: Inundații în Munții Apuseni, pe raza comunei Arieșeni. În zona este în vigoare o alertă hidrologică

Publicat

Primele inundații din județul Alba, în urma Codului Portocaliu emis de hidrologi, marți, 18 mai, s-au produs în localitatea Arieșeni. 

Debitul Arieșului a crescut brusc, a ieșit din matcă în mai multe locuri și a măturat toată zona din aval.

Apa a ajuns și în câteva gospodării din proximitatea DN 75. Aversele de ploaie nu s-au oprit în zona Munților Apuseni. Noi probleme ar putea apărea și pe afluenți.

Reamintim că hidrologii au emis marți atenționări Cod Portocaliu de inundații valabile în județele Alba, Bihor și Cluj.

În județul Alba sunt așteptate scurgeri importante pe versanţi, torenţi,  pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte severe de inundaţii locale şi creşteri rapide de debite şi niveluri cu posibile depășiri ale cotelor de inundație pe râurile din bazinele hidrografice: Arieș – bazin superior amonte S.H. Scărișoara, Arieșul Mic.

Între orele 09:05 – 14:00, ca urmare a precipitațiilor înregistrate, celor prognozate și propagării, se pot produce scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte severe de inundaţii locale şi creşteri rapide de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale cotelor de inundație  pe râurile din bazinele hidrografice: Arieș – bazin superior amonte S.H. Scărișoara, Arieșul Mic, județul Alba.

sursă video: Facebook.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Interviu cu Sarp Alagol, Otokar România: „Peste 35.000 de autobuze Otokar transportă zilnic milioane de pasageri în Europa”

Publicat

Peste 35.000 de autobuze Otokar transportă, zilnic, milioane de pasageri în peste 55 de țări, în principal în Europa. Compania, prezentă în România din anul 2018, urmărește să-și consolideze poziția pe această piață, considerată extrem de importantă. Directorul general Otokar Europe Filiala Bucuresti, Sarp Alagol ne-a explicat care sunt planurile de viitor ale companiei.

În București circulă, de peste doi ani, 400 de autobuze Otokar, modelul Kent. Cum și-au demonstrat acestea fiabilitatea?

Modelul Kent, ca și restul portofoliului de produse Otokar, s-a dovedit deja fiabil în ochii unor regiuni semnificative ale lumii, cum ar fi Europa de Vest, fiind operat mult timp de către operatori de transport public și privat care au cele mai stricte cerințe de calitate. Clienții noștri sunt extrem de bucuroși și mulțumiți de calitatea autobuzelor Kent și de serviciile post-vânzare oferite de Otokar în toate aspectele.

Înainte de a menționa cât de bine funcționează autobuzele Kent în București, aș dori să precizez că livrarea tuturor vehiculelor a fost finalizată în 11 luni, față de cele17 luni prevăzute la momentul semnării contractului. Am reușit să realizăm această „sarcină de livrare și exploatare mai timpurie” cu utilizarea resurselor noastre necesare, astfel încât credem că am avut o contribuție la ritmul modernizării flotei de transport public din București care merită luată în considerare.

Ca parte a contractului nostru, oferim servicii complete pentru 400 de vehicule Otokar Kent care funcționează zilnic din 8 garaje diferite, răspândite în jurul Bucureștiului. Vehiculele au nevoie de verificări zilnice înainte de a părăsi depozitul și este o operațiune complexă și dinamică, pe care o gestionăm din punctul nostru de service centralizat situat în Șoseaua Odăi.

În etapele de început, a fost foarte dificil să se găsească și să se pregătească forța de muncă calificată pentru a executa astfel de operațiuni de garanție complexe, iar cererea de livrare anticipată menționată anterior a adus și data inițierii operațiunilor. Chiar dacă a durat mai mult decât ne-am așteptat, în cele din urmă am reușit să avem organizarea necesară, putând furniza serviciile 7/24 în deplină conformitate cu nevoile operaționale zilnice.

Compania noastră din România are peste 50 de angajați și este capabilă să execute orice sarcină legată de obligațiile noastre. Ne-am dori ca atenția mass-media să fie mai mult în concordanță cu performanța noastră generală a livrărilor timpurii, decât să ne concentrăm pe câteva cazuri nesemnificative statistic prin care serviciul a fost întrerupt pentru o vreme, dar totuși remediat în scurt timp. Privind unde ne aflăm astăzi, noi, ca Otokar, ne mândrim că suntem coloana vertebrală a transportului public din București. În cele din urmă, pentru a asigura calitatea serviciilor noastre și îmbunătățirea continuă, am realizat sondaje în rândul șoferilor STB și călătorilor în legătură cu autobuzele și operațiunile noastre din București, iar scorul general de fiabilitate este considerat extrem de satisfăcător.

Pe ce segmente de piață vă propuneți să vă concentrați în România?

În ultimii 3 ani, s-a înregistrat o creștere semnificativă a achiziției de autobuze urbane de către autoritățile române, cuprinzând în principal unități de combustibil alternativ și unități cu emisii zero, beneficiind de fonduri UE pentru a se conforma cu obiectivele de reducere a emisiilor UE. Avem o gamă largă de produse pentru un astfel de segment, iar structura noastră organizațională locală este deja creată pentru a concura în astfel de licitații publice cu resurse proprii, spre deosebire de concurenții noștri care utilizează dealeri locali sau consultanți, ceea ce, din punctul nostru de vedere, creează adesea dificultăți în performanța serviciilor. Prin urmare, urmărim piața direct, fără intermediari și ne propunem să fim „primele mâini” ale clienților români în scopuri de calitate și, de asemenea, să fim mai competitivi din punct de vedere financiar, ceea ce este de bun augur pentru interesul public.

Segmentul Midibus (autobuze interurbane/turistice de 30-35 de locuri) este, de asemenea, unul preferat în rândul clienților privați, dar au existat ambiguități între aceștia și autoritățile de transport în legătură cu modul în care vor fi operate liniile. Pandemia de COVID-19 a avut și ea efecte, însă, cu toate acestea, avem unități de stoc în București gata să fie livrate clienților interesați.

Grija pentru mediu și sustenabilitate este una dintre prioritățile companiei. Cum este pusă în aplicare această strategie?

Otokar este o companie a grupului Koç Holding, cel mai mare conglomerat din Turcia, care consideră că durabilitatea este direct legată de creșterea afacerii și deține un rol unic în societate. Perspectiva Koc Holding în acest sens conduce la o abordare de sus în jos de-a lungul companiilor din grup, creând adoptarea unui astfel de mental și inspiră și dezvoltă fiecare persoană și organizație cu care companiile grupului se angajează.

Obiectivul strategiei de sustenabilitate a Otokar este de a-și menține existența și a-și spori importanța cu un model de afaceri ecologic, care respectă fidel etica muncii, vizează excelența operațională, îndeplinește toate așteptările clienților și care se concentrează pe dezvoltarea tehnologiei. Consiliul de administrație determină direcția strategică a activităților comerciale, operaționale, sociale, economice și de mediu ale companiei, în conformitate cu această strategie de sustenabilitate.

În proiectarea activităților sale de sustenabilitate, Otokar ia în considerare nevoile și prioritățile tuturor părților interesate și dezvăluie strategiile sale de afaceri, impactul operațiunilor sale și rezultatele performanței prin rapoarte de sustenabilitate pregătite în conformitate cu standardul GRI, cu o abordare de management responsabil.

Otokar îmbrățișează și promovează în mod activ Pactul Global al Națiunilor Unite și Principiile Națiunilor Unite de Abilitare a Femeilor (WEP) în cadrul operațiunilor sale. Otokar a adoptat, de asemenea, Obiectivele Națiunilor Unite de Dezvoltare Durabilă (ODD), cu scopul de a-și alinia eforturile de sustenabilitate materială cu aceste obiective.

Otokar a fost listat în Indexul de durabilitate Borsa Istanbul (BIST) pentru a șasea oară, pe baza eforturilor sale de durabilitate, care au fost evaluate în conformitate cu criteriile de selecție a indexului Borsa Istanbul. Compania își propune să creeze valoare pe termen lung prin combinarea factorilor economici, de mediu și sociali cu principiile de guvernanță corporativă.

În premieră mondială, Otokar a dezvoltat, ca răspuns la criza COVID-19, modelul SAFE BUS. Ce sisteme au fost dezvoltate pentru siguranța călătorilor și pentru verificarea respectării normelor de igienă?

Cu scopul de a asigura o experiență de transport public mai sigură și de a atenua riscul de infecție cu virusul SARS-CoV-2 în timpul pandemiei de COVID-19, Otokar a introdus SAFE BUS, cu patru sisteme de siguranță integrate în modelul Kent articulat. Autobuzele urbane articulate Kent din İzmir au început să funcționeze cu integrarea a patru sisteme diferite, utilizate împreună, în premieră. „Autobuzul sigur” se dezinfectează singur, asigură transportul în condiții de siguranță cu sistemul fotocatalitic, măsoară, la îmbarcare, temperatura pasagerilor, realizează controlul măștii și protejează șoferii împotriva infecției cu noua tehnologie încorporată în cabină. Un astfel de sistem trebuie adăugat opțional la noile comenzi de autobuz și, de asemenea, poate fi montat pe autobuzele Otokar care operează în prezent.

www.otokar.com.tr/en

www.otokar.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Lupte interne în USR PLUS pentru funcția de subprefect de Alba. Declarații dure ale Cosminei Mariș: Vreau șanse corecte

Publicat

USR PLUS Alba nu reușeste să numească un nou subprefect de Alba, iar reprezentanții formațiunii ezită să comunice cu presa pe acest subiect, pe fondul unor neînțelegeri interne.

Se pare că în partid există mai multe curente, grupate în jurul principalilor lideri și că fiecare dintre acestea încearcă să obțină cât mai multă influență.

În ultimele zile, mai multe nume din interiorul USR PLUS au fost vehiculate pentru această funcție. Printre acestea, și cel al Cosminei Mariș.

Aceasta a transmis marți pe adresa redacției un comunicat de presă în care confirmă că s-a înscris în competiția internă pentru acest post și vorbește deschis despre problemele din interiorul formațiunii.

Reamintim că fostul subprefect Viorel Rașcovici a fost nevoit să părăsească funcția din cauza unor acuzații serioase legate de studiile sale și de utilizarea unor diplome neacreditate pentru a primi suplimentar sporuri din partea IPJ Alba, unde fusese angajat anterior, ca șef de post.

Anterior lui Rașcovici, USR PLUS făcuse o altă nominalizare, și aceea cu probleme.

Principalele declarații ale Cosminei Mariș:

”După cum cred că știți, m-am înscris, de mult timp, în competiția internă din USR PLUS pentru postul de subprefect al județului Alba.

Am ajuns, de fiecare dată, pe lista scurtă, după votul colegilor mei, iar mulți dintre ei au avut încredere în profesionalismul meu.

Am pierdut mereu nominalizarea și încep să cred că mă regăseam pe acea listă pentru că dădeam bine în simularea egalității de șanse.

Din păcate, puțini dintre colegii mei bărbați au avut răbdarea și interesul să îmi analizeze dosarul profesional, dar mai ales să îmi citească CV-ul.

Acum, candidez din nou pentru funcția de subprefect de Alba. Nu candidez din orgoliu, ci pentru principiile și valorile care i-au determinat pe mulți români să creadă în USR și în PLUS.

Am sperat și sper că putem face politică promovând bunul-simț, corectitudinea, meritocrația interesul comunității și al cetățenilor.

USR PLUS a greșit nominalizând persoane care nu reprezintă valorile pentru care noi luptăm. Pentru acest lucru presa și opinia publică ne-a taxat pe bună dreptate.

În rândul colegilor și simpatizanților noștri s-a instalat dezamăgirea și neîncredere. Îmi asum și eu aceste greșeli, dar mai ales îmi asum faptul că nu am reacționat și nu am vorbit mai repede.

Îmi asum greșeala de a nu lupta cu toate forțele pentru principiile și valorile în care cred și care sper că sunt în continuare cele care ghidează USR PLUS.

Candidez pentru funcția de subprefect pentru că știu că pot îndeplini cu onoare și profesionalism această funcție de demnitate publică.

Candidez pentru că știu că am pregătirea și experiența necesară, dar, mai ales, candidez pentru a reclădi încrederea cetățenilor în funcția publică și în oamenii care ocupă funcții publice.

Noul subprefect trebuie să fie un om cu studii juridice și cu experiență în administrație sau în instituții publice.

Am strigat în stradă de multe ori „Fără penali în funcții publice”, dar poate era nevoie ca la acest slogan să adăugăm și „Fără neprofesioniști în funcții publice”.

Nu voi accepta niciodată ca în politică, pentru interese sau metehne vechi, dar împrumutate de oameni noi, să plec capul și să accept lipsa de respect.

Nu voi accepta ca eu sau colegele mele să fim folosite doar că dăm bine pe liste, dar să nu avem un cuvânt serios de spus.

Nu voi accepta să nu avem dreptul la competiții interne corecte bazate pe meritocrație.

Voi încheia mesajul meu cu un apel public către conducerea națională a USR PLUS și către cei doi copreședinți, Dan Barna și Dacian Cioloș: vă rog să începeți să reconstruiți încrederea în USR PLUS susținând competiția internă corectă în partid, meritocrația, profesionalismul, principiile și valorile democratice autentice.

Vă rog să îi acordați Cosminei Mariș, femeie și om nou în politică, șansa de a participa la o competiție corectă și de a fi evaluată pe baza competențelor și pregătii profesionale.

Vă rog să acordați seriozitate alegerii noului subprefect de Alba, funcție care, din păcate, a fost decredibilizată în ultima perioadă din cauza greșelilor noastre politice.

Am încredere că valorile care ne-au unit, atât în PLUS, cât și în USR, sunt reale și vă asigur că eu voi fi mereu unul dintre oamenii care va lupta pentru respectarea lor” a transmis Cosmina Mariș.

Cine este Cosmina Mariș

Cosmina Mariș este din Alba Iulia, este căsătorită și are un băiețel, în vârstă de 7 ani.

Cosmina Mariș este licențiată în Drept și în Asistență Socială, studii completate cu un master în ,,Managementul serviciilor publice” și un curs post-universitar privind abuzurile și exploatarea copilului.

În prezent, Cosmina Mariș este inspector în cadrul Agenției Națională Împotriva Traficului de Persoane – Centrul Regional Alba Iulia, având o experiență de aproape 15 ani într-o structură din subordinea Ministerului Afacerilor Interne.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Radu Tuhuț – Propunere pentru eliminarea birocrației: Primăriile decid schimbarea destinației clădirilor școlilor abandonate (P)

Publicat

„În satele din România există sute de școli abandonate, care nu au mai fost frecventate de către elevi de foarte mulți ani, din cauza producerii fenomenului de depopulare.

De cele mai multe ori din cauza birocrației, aceste clădiri au fost lăsate în paragină, deși ar fi fost utile pentru comunitate dacă li s-ar fi alocat o altă utilitate, în funcție de necesitățile specifice

De cele mai multe ori din cauza birocrației, aceste clădiri au fost lăsate în paragină, deși ar fi fost utile pentru comunitate dacă li s-ar fi alocat o altă utilitate, în funcție de necesitățile specifice.

Conform Legii Educației Naționale, schimbarea destinației bazei materiale instituțiilor și unităților de învățământ preuniversitar de stat, se poate face de către autoritățile administrației publice locale numai cu avizul conform al Ministerului Educației.

De foarte multe ori, solicitările consiliilor locale și ale primăriilor primesc avize negative pentru propunerea lor de schimbare a destinației și nu au, astfel, posibilitatea să investească în clădirile unităților școlare scoase din uz.

Aceste clădiri pot primi alte destinații în funcție de necesitățile și specificul fiecărei comunități.

Alături de colegii mei social-democrați am inițiat o propunere legislativă care prevede ca după 3 ani calendaristici de la închiderea unei școli, perioadă în care nu s-a desfășurat niciun fel de activitate educațională, destinația clădirii se poate schimba fără avizul conform al Ministerului Educației, în baza unei hotărâri de consiliu local.

De asemenea, prezentul proiect legislativ stipulează că, în cazul în care vor exista elevi pentru reluarea activității educaționale, același consiliu local este obligat să reamenajeze și să readucă imobilul la standardele necesare desfășurării activității educaționale sau să asigure un alt spațiu conform în acest sens.

Propunerea legislativă acordă primăriilor mai multă putere de decizie și vine în sprijinul comunităților din mediul rural.

Personal, în calitate de fost primar, am convingerea că aleșii locali cunosc cel mai bine necesitățile oamenilor și au capacitatea necesară să prevadă dacă pentru respectiva școală vor exista solicitări din partea părințiilor.

Ei au datele necesare privind natalitatea, exodul tinerilor și tendințele lor.

Dacă populația dintr-o comună este, spre exemplu, mult îmbătrânită, școala abandonată poate primi destinația unui cămin de bătrâni.

Am convingerea că primarii trebuie să primească mai multă putere de decizie deoarece nu există edil în România care să nu își dorească binele comunității pe care o reprezintă.

Nu în ultimul rând, propunerea legislativă este benefică având în vedere că aceste clădiri scoase din uz pot fi renovate și reamenajate inclusiv prin fondurile alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Precizez că prezenta propunere legislativă, pentru completarea art. 112 din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, va produce efecte doar dacă va parcurge întreaga procedură legislativă și va fi promulgată de către președinte.

În prezent, ea se află în dezbatere la comisiile Camerei Deputaților”, a transmis într-un comunicat deputatul PSD de Alba, Radu-Marcel Tuhuț.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate