Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Elev din Alba, premiul I la Olimpiada națională de Limbi clasice. Alți doi elevi din județ au obținut premiul III


Publicat

Elevul Rus Alexandru de la Seminarul Teologic Ortodox „Sf. Simion Ștefan” din Alba Iulia a obținut premiul I la Olimpiada națională de Limbi clasice – limba greacă veche, clasa a IX-a. Alți doi elevi din Alba au obținut premiul III, în cadrul aceleiași olimpiade, la limba latină respectiv greacă veche.

Potrivit reprezentanților ISJ Alba, Olimpiada națională de Limbi clasice s-a desfășurat la Botoșani, în perioada 2-5 mai 2019, pe două secțiuni: limba latină și limba greacă veche (elină). Proba scrisă a avut loc în data de 3 mai 2019, la Colegiul Național „Mihai Eminescuˮ din Botoșani.

Elevii lotului olimpic al județului Alba au urcat pe podium:

  • Rus Alexandru, limba greacă veche, clasa a IX-a, Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ștefanˮ Alba Iulia – premiul I – 97,5 puncte, profesor coord. Rîșteiu Angela;

  • Anca Gabriel-Mark, limba latină, clasa a IX-a, Colegiul Național „Titu Maiorescuˮ Aiud – premiul III – 94 de puncte, profesor coord. Szilaghi Anemona Sînziana;

  • Haidău Darius Mădălin, limba greacă veche, clasa a XI-a, Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ștefanˮ Alba Iulia – premiul III – 81 de puncte, prof. coord. Rîșteiu Angela.

Rezultate remarcabile au obținut și ceilalți elevi care au reprezentat județul nostru:

  • Căta Ioana, clasa a VIII-a, limba latină, Colegiul Național „Lucian Blagaˮ Sebeș – 57 de puncte, profesor coord. Dobromir Mihaela;

  • Alba Alexia-Andreea, limba latină, clasa a X-a, Colegiul Național „Titu Maiorescuˮ Aiud – 73,5 puncte, profesor coord. Szilaghi Anemona Sînziana;

  • Negru Paul, limba greacă veche, clasa a IX-a, Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ștefanˮ Alba Iulia – 72 de puncte, profesor coord. Rîșteiu Angela;

  • Rotaru Andrei, limba greacă veche, clasa a X-a, Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ștefanˮ Alba Iulia – 81 de puncte, profesor coord. Rîșteiu Angela.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Trenul regal spre Alba Iulia, anulat în acest an. Mesajul Familiei Regale: La mulți ani tuturor românilor!

Publicat

Tradiționala călătorie spre Alba Iulia cu Trenul Regal a fost anulată. Într-un mesaj postat pe pagina de facebook, Familia Regală a României a anunțat anularea tradiționalei călătorii de 1 Decembrie din cauza situației actuale.

Familia Regală călătorește anual cu Trenul Regal de-a lungul orașelor tării, cu prilejul zilei de 1 Decembrie.

Precizările Familiei Regale:

”1 Decembrie 2021. În împrejurările actuale, Familia Regală nu poate efectua călătoria tradițională cu Trenul Regal, de 1 Decembrie, în orașele țării.

Călătoria aduce, în fiecare an, omagiu Regelui Ferdinand Întregitorul și Reginei Maria, în amintirea zilei Marii Uniri.

Sperăm ca, anul viitor, cu ocazia Centenarului Încoronării de la Alba Iulia, Trenul Regal să fie din nou pe șine, parcurgând simbolic drumul Încoronării.

Călătoria cu Trenul Regal de astăzi, 1 Decembrie 2021, are loc virtual. Filmul rememorează prezența fiecărei generații a Familiei Regale în tren.

La mulți ani tuturor românilor!”

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 1.100 de cazuri COVID în România și 79 decese, înregistrate în ultimele 24 de ore. Bilanțul parțial

Publicat

Au fost înregistrate 1.141 cazuri noi de COVID, în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise miercuri, 1 decembrie, de Grupul de Comunicare Strategică. 

Au fost confirmate 89 decese, din care 10 anterioare (față de 130 în 24 de ore, cu o zi în urmă).

Comparativ, cu o zi în urmă erau raportate 1.622 cazuri în 24 de ore.

”Conform datelor existente la nivelul CNCCI la data de 1 decembrie 2021, ora 10.00, în intervalul de 24 de ore, au fost înregistrate 1.141 de cazuri de persoane pozitive cu SARS-COV-2. De asemenea, au fost raportate 89 decese dintre care 10 anterioare”, a transmis Grupul de Comunicare Strategică.

Datele vor fi completate la ora 13.00. Revenim cu amănunte.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OPINIE Daniel Lungu: Autostrada lucrului încet făcut

Publicat

România are de astăzi prima autostradă construită cap – coadă după Revoluție. Ar fi un cadou frumos pentru românii care își sărbătoresc Ziua Națională, dacă nu ar fi trecut aproape 32 de ani până să ne mândrim cu prima autostradă postdecembristă.

Este adevărat că mai avem și alte apendice de autostrăzi, care mai mereu s-au blocat undeva. Sebeș – Turda este prima autostradă care a avut norocul să fie finalizată în totalitate și deschide legături spre patru orașe mari: Cluj-Napoca, Alba Iulia, Sibiu și Deva. La ultimul lot al autostrăzii, deschis înainte de 1 decembrie, cel care leagă Alba Iulia de Aiud, chinurile facerii au durat peste 7 ani și a fost moșit de 14 miniștri ai Transporturilor.

Vezi și VIDEO: S-a DESCHIS Lotul 2 de pe autostrada A10 între Alba Iulia și Aiud. Se circulă fără întrerupere între Sibiu și Cluj

Patru kilometri pe an sau 2 kilometri construiți de fiecare ministru s-ar traduce matematic istoria acestui lot de autostradă. Fiecare ocupant al scaunului de la Transporturi a râvnit să taie celebra panglică și să țopăie triumfător pe asfaltul proaspăt turnat. Chiar și actualul ministrul, Sorin Grindeanu, și-ar fi hrănit puțin orgoliul cu o deschidere a autostrăzii, așa ca să își usuce mai repede cerneala de pe decretul de învestire în funcție.

Ghinion, cum spune un clasic în viață! Și-a temperat impulsurile festiviste gândindu-se la problemele cu care este deschisă noua autostradă și la faptul că, oricând, ar putea fi închisă dacă alunecările de teren din zona Oiejdea nu sunt consolidate.

În concluzie, cu bune și rele, cu panglici sau fără panglici, Autostrada Sebeș – Turda este o bucurie pentru șoferii nevoiți până acum să petreacă ore în șir în trafic, în ambuteiaje. În același timp, este și dovada impotenței Guvernelor care s-au perindat în ultimele 3 decenii la putere în România.

Nu cred că există un proiect mare de infrastructură care să se fi încheiat în termenul stabilit inițial sau care să nu fi fost marcat de probleme de execuție. În România au apărut și autostrăzile Morgana, cele pe care le văd doar politicienii și rămân frumos desenate și colorate pe hârtie.

Problema nu este însă complexitatea proiectelor. Nu este nici măcar vina constructorilor. Cauza este incompetența, nepăsarea și lenea celor care ocupă temporar sau pe termen nedeterminat scaunele prin Ministerul Transporturilor.

De la ministru și până la ultimul directoraș plantat politic, cu toții sunt vinovați de faptul că România a reușit performanța să fie întrecută de Bulgaria sau Macedonia la capitolul autostrăzi funcționale. Le-am scuza poate incompetența dacă mâinilor lor, cu care se țin disperați de scaun, nu ar fi mânjite de sângele miilor de oameni care mor sau sunt răniți grav pe șoselele României.

Iar România este pe primul loc în cel mai negru top al Uniunii Europene, respectiv al numărului de morți în accidente rutiere. Aproape 100 de morți la 1 milion de locuitori, dublu cât media statelor din Uniunea Europeană. Și da, oricâte teorii ar lansa politrucii de serviciu, de vină este lipsa autostrăzilor.

Cum se poate ca un popor format din urmașii romanilor, care construiau drumuri în cele mai imposibile zone, au ajuns leneșii Europei? Dacă Traian avea niște „specialiști” ca ăștia ai noștri de la Transporturi, Dacia rămânea necucerită și brânză, barză, mânz, viezure era România.

Haideți să avem speranță că speranța moare ultima. Poate fiecare șosea rapidă din România va dura cel puțin cât drumurile romane, că doar e „autostrada lucrului încet făcut”.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comunicat: Situația din teren preluată de către Asocierea RER Vest – RETIM

Publicat

De astăzi, 1 decembrie 2021, Asocierea RER Vest-RETIM a preluat colectarea și transportul deșeurilor menajere din Alba Iulia. În ultimele zile, reprezentanții asocierii au efectuat verificări constante la punctele de colectare a deșeurilor situate la blocuri pentru a evalua exact situația care urma să fie preluată.

În data de 30 noiembrie au fost realizate două serii de  monitorizări – dimineața și după-masa – la aproape 100 de platforme de colectare. Am constatat de la primele ore ale diminetii că la peste 80% din aceste puncte recipientele au fost retrase deja către Polaris, fostul operator de salubrizare până la data de 30 noiembrie 2021 inclusiv. Prin urmare, cetățenii nu au avut soluții de depozitare a deșeurilor. Menționăm că recipientele Asocierii RER Vest-RETIM au fost aduse la platformele de colectare, dar urmau să fie poziționate pentru colectare în cursul zilei de 30 noiembrie. Acest lucru s-a și realizat conform programării.

Platformele de colectare de la blocuri – aspect deplorabil, la momentul preluării

În concluzie, platformele de colectare de la blocuri au un aspect deplorabil, la momentul preluării de către companiille RER Vest-RETIM . Principalele cauze identificate sunt:

Unii agenți economici declară în contractele semnate o cantitate mai mică decât cea reală: aceștia aruncă cea mai mare parte a deșeurilor la punctele de colectare dedicate blocurilor de locuințe.

Deșeurile reciclabile sunt aruncate în amestec cu cele reziduale. Mai mult, deșeurile reciclabile precum cutii de carton, PET-uri, doze etc sunt nepliate, nestrivite, ocupând un volum nejustificat de mare în containere.

Depozitarea/abandonarea altor categorii de deșeuri – precum cele din construcții și demolări, deșeurile voluminoase sau periculoase și deșeuri vegetale. Acestea ocupă astfel locul deșeurilor menajere (de exemplu volume mari de deșeuri vegetale în interiorul containerelor) sau creează un aspect neplăcut și impedimente în colectarea recipientelor atunci când sunt depozitate în afara containerelor.

Câteva adrese cu probleme deosebite

Piața Consiliul Europei nr 32 A

Piața Iuliu Maniu nr. 16

Strada Frederic Mistral nr. 3

Strada Bogdan Petriceicu Hașdeu nr. 21

Strada Vasile Goldiș nr. 18

Bulevardul 1 Decembrie 1918, nr. 89

Strada Arnsberg nr. 27

Toate situațiile identificate au fost comunicate și instituțiilor publice următoare: Primăria Alba Iulia, ADI Salubris Alba și Garda de Mediu Alba.

Pentru perioada de început a operării se va asigura o colectare zilnică

Cu toate că în contractul Asocierii RER Vest-RETIM colectarea deșeurilor reziduale (containere negre) este prevăzută de trei ori pe săptămână, iar a containerelor pentru deșeuri reciclabile (galben și albastru) este prevăzută de două ori pe săptămână, având în vedere situația actuală de la punctele de colectare, pentru perioada de început a operării se va asigura o colectare zilnică a tuturor containerelor, ceea ce înseamnă mai mult decât dublul față de angajamentelor contractuale.

Cu toate acestea, credem că nu este suficient pentru rezolvarea situației. O soluție reală necesită implicarea tuturor participanților din sistemul de management al deșeurilor (operatori de salubrizare, autorități publice locale, utilizatori).

Asocierea RER Vest-RETIM

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate