Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

GHID Evaluare Națională, clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2022. Testările se desfășoară în luna mai. Ce trebuie să știe elevii

Publicat

În luna mai, în acest an, se desfășoară evaluarea națională a elevilor din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Este vorba despre testări prin care elevii, profesorii și părinții pot afla nivelul de pregătire al copiilor în anii școlari parcurși și ce ar trebui îmbunătățit.

Evaluările se suțin în sălile de clase în care își desfășoară elevii activitatea în mod obișnuit.

Testele de evaluare națională la clasa a II-a durează 30 de minute fiecare. Cele de clasa a IV-a sunt de 60 minute fiecare.

Elevii sunt asistați de către administratorul de test (învățătorul clasei) împreună cu un cadru didactic care nu predă la clasa respectivă.

Rezultatele testelor nu se fac publice, nu se notează cu calificative, nu se trec în catalog.

Calendar Evaluare clasa a II-a 2022

  • 10 mai: Limba română — scris
  • 10 mai: Limba maternă – scris
  • 11 mai: Limba română – citit
  • 11 mai: Limba maternă – citit
  • 12 mai: Matematică
  • 13 mai: Limba română pentru minoritățile naționale — scris-citit

Modele de subiecte pentru Evaluare Națională clasa a II-a publicate de Ministerul Educației:

Model subiect/Test 1 Română – citit_EN II 2021

Model subiect/Test 2 Română – citit_EN II 2021

Model subiect/ Test 1 Limba maternă maghiară – citit

Model subiect/ Test 2 Limba maternă maghiară – citit

Model subiect/ Test 1 Limba maternă germană – citit

Model subiect/ Test 1 Limba maternă germană – citit

Model subiect/ Test 1 Limba română – scris_EN II 2021

Model subiect/ Test 2 Limba română – scris_EN II 2021

Model subiect/ Test 1 Limba maternă maghiară – scris

Model subiect/ Test 2 Limba maternă maghiară – scris

Model subiect/ Test 1 Limba maternă germană – scris

Model subiect/ Test 2 Limba maternă germană – scris

Model subiect/Test 1 Matematică_EN II 2021

Model subiect/Test 2 Matematică_EN II 2021

SUBIECTE – Evaluare Națională clasa a II-a 2021:

Română scris

Test 1 Română scris EN II 2021

Test 2 Română scris EN II 2021

Test 1 Maternă Maghiară scris EN II 2021

Test 2 Maternă Maghiară scris EN II 2021

Test 1 Germană Maternă scris EN II 2021

Test 2 Germană Maternă scris EN II 2021

Test 1 Italiană Maternă scris EN II 2021

Test 2 Italiană Maternă scris EN II 2021

Română citit

Test 1 Română citit EN II 2021

Test 2 Română citit EN II 2021

Test 1 Maternă Maghiară citit EN II 2021

Test 2 Maternă Maghiară citit EN II 2021

Test 1 Germană Maternă citit EN II 2021

Test 2 Germană Maternă citit EN II 2021

Test 1 Italiană Maternă citit EN II 2021

Test 2 Italiană Maternă citit EN II 2021

Calendar Evaluare clasa a IV-a 2022

  • 17 mai: Limba română
  • 18 mai: Matematică
  • 19 mai: Limba maternă

Modele de subiecte EN IV

Limba română pentru minoritatea maghiară:

Limba română pentru minoritatea germană:

Calendar Evaluare clasa a VI-a 2022

  • 25 mai: Limbă și comunicare
  • 26 mai: Matematică și Științe ale naturii

Modele de subiecte pentru Evaluare Națională 2021 clasa a VI-a publicate de Ministerul Educației:

Model subiect/Test 1 Limbă și comunicare_Engleză_EN VI 2021

Model subiect/Test 2 Limbă și comunicare_Engleză_EN VI 2021

Model subiect/Test 1 Limbă și comunicare_Franceză_EN VI 2021

Model subiect/Test 2 Limbă și comunicare_Franceză_EN VI 2021

Model subiect/Test 1 Limbă și comunicare_Germană_EN VI 2021

Model subiect/Test 2 Limbă și comunicare_Germană_EN VI 2021

Model subiect/Test 1 Limbă și comunicare_Italiană_EN VI 2021

Model subiect/Test 2 Limbă și comunicare_Italiană_EN VI 2021

Model subiect/Test 1 Limbă și comunicare_Spaniolă_EN VI 2021

Model subiect/Test 2 Limbă și comunicare_Spaniolă_EN VI 2021

Model subiect/Test 1 Matematică şi Ştiinţe ale naturii_EN VI 2021

Model subiect/Test 2 Matematică şi Ştiinţe ale naturii_EN VI 2021

GHID pentru evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Clasele pregătitoare, I și a II-a fac parte din ciclul achizițiilor fundamentale, adică perioada de timp în care elevii pun bazele învățării (citit, scris, socotit, rezolvare de probleme).

Evaluarea națională la clasa a II-a se susține în trei etape distincte:

  • test de Limba română scris, care evaluează competența de producere a mesajelor scrise- elevii rezolvă itemi legați de scrierea funcțională (redactarea unui bilet, de regulă, care să respecte componentele specifice și contextul dat de cerință) și de scrierea creativă (redactarea unui scurt text pe baza unor întrebări, cu număr dat de rânduri și cu temă precizată);
  • test de Limba română citit, care evaluează competența de receptare a mesajelor citite- se dă un text și, pe baza citirii și înțelegerii acestuia, elevii răspund mai multor cerințe (sunt itemi de tip structurat, în sensul că toate răspunsurile/rezolvările se regăsesc în textul citit).

Cerințele sunt fie de tip grilă, presupunând încercuirea variantei corecte de răspuns, fie sunt formulate sub formă de întrebare, caz în care răspunsul se construiește în propoziție. La finalul testului există și un item care presupune exprimarea părerii personale cu privire la acțiunea personajului sau la deznodământul textului. Este acceptată orice părere (pro sau contra), atâta vreme cât se raportează la textul citit, a explicat pentru edupedu.ro, Silvia Cornea-Duțu, profesor de învățământ primar.

La acest test nu se iau în considerare greșelile de ortografie și de punctuație, pentru că se urmărește doar dacă elevul înțelege mesajul textului și poate să se orienteze în textul citit.

  • test de Matematică, care evaluează competențele matematice conform programei.

Clasele a III-a și a IV-a fac parte din ciclul de dezvoltare. În această etapă a învățării, elevii așază peste baza formată în ciclul achizițiilor fundamentale noi competențe, care permit continuarea studiilor la un alt nivel (elevii reușesc să conexeze cunoștințele din diverse domenii, să le utilizeze în viața cotidiană, să devină creativi în găsirea unor soluții la problem

Evaluarea la clasa a IV-a presupune susținerea a două teste distincte:

  • test de Limba română scris-citit, care evaluează competențele de receptare-producere a mesajelor scris-citite; gradul de raportare la text, de creare de text, de exprimarea argumentată a unei păreri este unul mai detaliat, în conformitate cu programa școlară și cu nivelul de vârstă.
  • test de Matematică – evaluează competențele matematice de asemenea conform programei, trecându-se prin toate conținuturile/capitolele parcurse la matematică (numerele naturale în concentrul 0 – 1.000.000, scrierea numerelor cu cifre romane, adunarea și scăderea în concentrul 0 – 1.000.000, înmulțirea și împărțirea în același concentru, ordinea efectuării operațiilor, rezolvare de probleme tradiționale, metode de rezolvare a problemelor, fracții, elemente de geometrie, unități de măsură, tabele și organizatori grafici). Itemii sunt formulați fie în manieră grilă cu o singură variantă corectă de răspuns, fie în mod tradițional, presupunând rezolvarea prin operații.

Evaluarea testelor se face în cadrul școlii de către două cadre didactice: învățătorul clasei și alt profesor din școală, care nu predă la clasă și nu a fost nici asistent. La corectare nu se scriu rezultatele corecte, așa cum procedează cadrele didactice în mod normal, dar se pot face sublinieri și mențiuni pentru o bună evidențiere și argumentare a codului atribuit, potrivit sursei citate.

Corectarea testelor se realizează în termen de maxim șapte zile de la susținerea lor. Ulterior corectării, fiecare părinte/reprezentant legal este invitat la școală să ia la cunoștință rezultatele, în mod individual și privat. Învățătorul clasei arată testul, explică acordarea codurilor în funcție de greșelile avute și întocmește un proces verbal semnat de către părinte.

La finalul evaluărilor, învățătorul clasei întocmește un raport la nivelul clasei, în care sunt trecute toate codurile obținute la fiecare item cu toate explicațiile necesare acordării respectivului cod, pentru fiecare elev în parte. Acest raport este discutat la nivelul catedrei, pentru ca mai apoi să fie inclus într-un raport realizat la nivel de școală.

Testele elaborate pentru Evaluare națională clasa a VI-a sunt structurate astfel:

  • primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare”
  • al doilea test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale
    naturii”

Elevilor aparţinând minorităţilor naţionale, care au urmat cursurile în limba maternă, li se asigură testul care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii” atât în limba în care au studiat, cât şi în limba română

Testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare” sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, unul cu specialitatea limba şi literatura română şi celălalt cu specialitatea limba modernă. În cazul elevilor care au urmat studiile într-o limbă a minorităţilor naţionale, echipa este formată din trei cadre didactice, doi având specializările menţionate anterior, iar al treilea având specialitatea limba şi literatura maternă.

Pentru EN VI, testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curricular „Matematică şi Ştiinţe ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea matematică, al doilea cu specialitatea fizică, al treilea cu specialitatea biologie.

Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a instrucţiunilor cuprinse în Caietul cadrului didactic.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Au furat produse alimentare din magazinul unei benzinării din Teiuș. Patru femei din județul Cluj, cercetate de polițiști

Publicat

Patru femei din județul Cluj sunt cercetate de polițiști după ce ar fi furat produse alimentare în valoare de peste 1.000 de lei din magazinul unei benzinării din Teiuș.

Potrivit IPJ Alba, în data de 26 mai 2022, polițiștii de investigații criminale din Teiuș au identificat patru femei, de 29, 31, 32 și 36 de ani, toate din județul Cluj.

Acestea sunt bănuite că, în după amiaza zilei de 21 aprilie 2022, ar fi sustras, din magazinul unei stații de carburanți din Teiuș, produse alimentare în valoare de 1.056 lei.

Față de acestea, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat precum și pentru stabilirea întregii activități infracționale.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: Trei cazuri COVID raportate în ultimele 24 de ore. Situația infectărilor în localitățile din județ, 27 mai

Publicat

Au fost înregistrate trei cazuri COVID noi, în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP) vineri, 27 mai.

În județ sunt 59 de cazuri active în total.

De la începutul pandemiei, în Alba au fost 53.874 cazuri confirmate, 52.525 persoane vindecate, 1.290 decese.

În același interval au fost procesate 468.533 teste, din care 357.953 PCR și 110.580 rapide.

În ultimele 24 de ore, la nivel județean, au fost făcute 257 testări: 117 PCR (13 la DSP și 104 la spitalul județean) și 140 teste rapide.

Cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore în județul Alba

  • Blaj – 1 caz
  • Vințu de Jos – 1 caz
  • 1 caz cu locație de infectare Spania

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 0,16 (anterior 0,16).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate  Incidență Cazuri
Urban    
MUNICIPIUL BLAJ 0.39 8
MUNICIPIUL ALBA IULIA 0.31 24
ORAŞ CUGIR 0.28 7
ORAŞ TEIUŞ 0.14 1
MUNICIPIUL AIUD 0.12 3
ORAŞ OCNA MUREŞ 0.07 1
MUNICIPIUL SEBEŞ 0 0
ORAŞ ABRUD 0 0
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 0 0
ORAŞ CÂMPENI 0 0
ORAŞ ZLATNA 0 0
Rural    
POŞAGA 1.12 1
POIANA VADULUI 0.96 1
CIUGUD 0.91 3
RĂDEŞTI 0.79 1
CETATEA DE BALTĂ 0.65 2
VALEA LUNGĂ 0.64 2
STREMŢ 0.41 1
LOPADEA NOUĂ 0.4 1
GALDA DE JOS 0.23 1
ŞONA 0.23 1
SĂSCIORI 0.15 1
ALBAC 0 0
ALMAŞU MARE 0 0
ARIEŞENI 0 0
AVRAM IANCU 0 0
BERGHIN 0 0
BISTRA 0 0
BLANDIANA 0 0
BUCERDEA GRÂNOASĂ 0 0
BUCIUM 0 0
CÂLNIC 0 0
CENADE 0 0
CERGĂU 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 0 0
CIURULEASA 0 0
CRĂCIUNELU DE JOS 0 0
CRICĂU 0 0
CUT 0 0
DAIA ROMÂNĂ 0 0
DOŞTAT 0 0
FĂRĂU 0 0
GÂRBOVA 0 0
GÂRDA DE SUS 0 0
HOPÂRTA 0 0
HOREA 0 0
IGHIU 0 0
ÎNTREGALDE 0 0
JIDVEI 0 0
LIVEZILE 0 0
LUNCA MUREŞULUI 0 0
LUPŞA 0 0
METEŞ 0 0
MIHALŢ 0 0
MIRĂSLĂU 0 0
MOGOŞ 0 0
NOŞLAC 0 0
OCOLIŞ 0 0
OHABA 0 0
PIANU 0 0
PONOR 0 0
RÂMEŢ 0 0
RIMETEA 0 0
ROŞIA DE SECAŞ 0 0
ROŞIA MONTANĂ 0 0
SĂLCIUA 0 0
SĂLIŞTEA 0 0
SÂNCEL 0 0
SÂNTIMBRU 0 0
SCĂRIŞOARA 0 0
ŞIBOT 0 0
SOHODOL 0 0
ŞPRING 0 0
ŞUGAG 0 0
UNIREA 0 0
VADU MOŢILOR 0 0
VIDRA 0 0
VINŢU DE JOS 0 0

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Liderul unei secte din Hunedoara, arestat preventiv: Este cercetat pentru viol și hărțuire sexuală. Cine sunt ”Copiii Soarelui”

Publicat

politie mascati

Liderul unei secte, a unei comunități spirituale din Dumbrava de Sus, județul Hunedoara, a fost arestat preventiv, și este cercetat pentru viol, hărțuire sexuală, șantaj, sau împiedicarea accesului la învățământ. 

Este vorba despre F.A. V., un fost miner, care a înființat un centru de meditație, care în timp s-ar fi transformat într-o sectă numită ”Copiii Soarelui”. Ancheta și implicit perchezițiile care au dus la arestarea preventivă au fost demarate, după apariția unor informații în spațiul public. 

În urmă cu o lună, în publicația scena9.ro, jurnalista Delia Marinescu, a realizat o anchetă în care mai mulți tineri care au făcut parte din secta ”Copiii Soarelui” au vorbit despre ceea ce se întâmpla în comunitate.

Articolul: ”Am realizat că am fost într-o sectă”. Copiii Soarelui rup tăcerea

În timpul perchezițiilor, au fost identificați și 23 de minori care nu au fost lăsați de către liderul spiritual să meargă la școală. În linii mari, bărbatul arestat preventiv ar fi practicat Vipassana, o formă de meditație budistă, însă acesta nu ar fi fost acreditat să predea tehnica.

Centrul de meditație de la Dumbrava de Sus

Potrivit site-ului centrului de meditație: ”centrul de meditatie Vipassana de la Dumbrava de Sus a fost înființat în anul 1997 de catre A. F. care este și fondatorul Asociației Culturale „Copiii Soarelui”. Împreună cu membrii fondatori ai asociatiei, îndrumatorul Ardelean Farcaș a pus bazele centrului în jurul căruia s-a constituit o comunitate de oameni tineri și entuziaști. Această așezare de munte cu peisaj mioritic și vibrație pură fusese deja descoperita în 1984 de catre foarte tânărul pe atunci A. F”.

Comunicatul poliției

Poliția Municipiului Brad a fost sesizată cu privire la apariția în spațiul public a unor informaţii cu privire la comiterea de infracțiuni contra libertății persoanei și infracțiunii contra integrității sexuale, ce ar fi fost săvârșite în cadrul unei comunități (având statut de „asociație culturală”) dintr-o comună din apropierea municipiului Brad.

În urma activităților investigative efectuate în cauză, poliţiştii au stabilit că autoproclamatul lider spiritual al comunităţii, un bărbat în vârstă de 59 de ani, a pus bazele unei comunități în care locuiesc diferite persoane, sub pretextul că slujesc „emancipării spirituale” (în relaţie cu persoanele de sex feminin, bărbatul este bănuit că ar fi comis, în mod repetat, fapte de hărțuire sexuală și de viol).

Totodată, acesta ar fi împiedicat accesul la învățământul general obligatoriu a minorilor care trăiesc în cadrul comunității, aceștia nefiind înscriși la nici una dintre unitățile de învățământ ale statului roman.

Sub coordonarea procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Brad, la data de 24.05.2022, poliţiştii din cadrul I.P.J. Hunedoara – Serviciul de Investigații Criminale, cei ai Poliției Municipiului Brad, cu sprijinul luptătorilor Serviciului Acţiuni Speciale şi al I.J.J. Hunedoara, au pus în executare 14 mandate de percheziție domiciliară pe raza municipiului Brad şi a unor localităţi învecinate, ocazie cu care au ridicat, în vederea continuării cercetărilor, mai multe mijloace materiale de probă.

Perchezițiile domiciliare au fost efectuate în prezența reprezentanţilor D.G.A.S.P.C. Hunedoara, care au evaluat situația celor 23 minori prezenți, la fața locului fiind prezente și două echipaje medicale, având în vedere faptul că în cadrul acestei comunități se aflau și femei însărcinate.

La data de 25.05.2022, în urma probatoriului administrat în cauză, poliţiştii au luat față de bărbat măsura reținerii pe o perioadă de 24 de ore, sub aspectul comiterii infracțiunilor de șantaj, viol, împiedicarea accesului la învățământul general obligatoriu şi exercitarea fără drept a unei profesii sau activități.

La data de 26 mai a.c., Judecătoria Brad a dispus măsura arestării preventive pentru o perioadă de 30 zile a bărbatului, care a fost depus în Centru de Reţinere şi Arestare Preventivă Hunedoara – Deva. În cauză, poliţiştii continuă cercetările pentru documentarea întregii activități infracționale.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Baremele pentru testele de antrenament, setul 5, la Română și Matematică

Publicat

Ministerul Educației a publicat baremele pentru setul 5 de teste de antrenament pentru examenul de Evaluare Națională 2022.

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Modele de subiecte pentru elevii de clasa a VIII-a, la Română și Matematică, din ultimii ani, inclusiv testele de antrenament

Elevii de clasa a VIII-a încheie cursurile pe 3 iunie, potrivit acestei structuri a examenului. Înscrierea candidaților se face automat de către secretariatele școlilor în perioada 30 mai – 3 iunie.

TESTE de ANTRENAMENT și BAREME setul 5 – modele de subiecte – EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 – 23/27 mai

Vezi Evaluare Națională 2022: Toate TESTELE de ANTRENAMENT publicate de Ministerul Educației. Alte MODELE de SUBIECTE pentru examen

CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2022

  • 30 mai – 3 iunie 2022: Înscrierea la evaluarea națională
  • 3 iunie 2022: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
  • 14 iunie 2022 Limba și literatura română — probă scrisă
  • 16 iunie 2022 Matematica — probă scrisă
  • 17 iunie 2022 Limba și literatura maternă — probă scrisă
  • 23 iunie 2022 (până la ora 14.00): Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
  • 23 iunie 2022 (ora 16:00 – ora 19.00): Depunerea contestațiilor
  • 24 iunie 2022 (ora 8:00 – ora 12.00): Depunerea contestațiilor
  • 24 iunie – 29 iunie 2022: Soluționarea contestațiilor
  • 30 iunie 2022: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax