Connect with us
Publicitate

Economie

Informaţii suplimentare pentru clienţii care cumpără asigurări de viaţă

Publicat

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) aduce la cunoştinţa persoanelor care intenționează să cumpere o asigurare de viață că, începând de miercuri, 21 septembrie 2011, au dreptul ca să primească un set de informaţii suplimentare celor prezentate până acum de asigurătorii şi intermediarii în asigurări, înainte de semnarea contractului de asigurare.

Motivul introducerii acestor informaţii suplimentare este evitarea confuziilor generate de neînţelegerea clauzelor contractelor de asigurare ori confundarea acestora cu instrumentele de economisire oferite de sistemul bancar.

Vă prezentăm informaţiile în cauză:

  • O analiză a nevoilor financiare ale clientului, în baza căreia asigurătorul să îi recomande ulterior clientului o soluție financiară. Unele dintre cele mai importante aspecte care trebuie evaluate în cadrul  analizei sunt situaţia financiară prezentă a clientului (venituri, cheltuieli, venit disponibil), precum şi obiectivele financiare pe termen lung ale acestuia şi prioritizarea lor. În vederea realizării analizei, în cadrul primelor întâlniri cu clientul, va fi completat «Formularul de analiză a nevoilor clienţilor», iar soluția financiară recomandată acestuia trebuie să fie în concordanță cu rezultatul analizei.
  • În cazul în care asigurarea oferită este de tipul unit-linked sau index-linked, asigurătorul va determina profilul de risc al clientului, astfel încât tipul de contract și fondul de investiție recomandate să fie potrivite clientului. În acest fel, se are în vedere evitarea asumării prin contractul de asigurare a unui risc mai mare decât toleranţa clientului.
  • Totodată, în momentul prezentării unui fond de investiţii asociat unei poliţe de asigurare de tip unit-linked, clientului îi va fi înmânat prospectul fondului de investiţii în care vor fi investite primele de asigurare. Ordinul CSA nr.11/2010 precizează expres care sunt informaţiile minimale care trebuie incluse în acest prospect, cum ar fi, de exemplu: definiţii pentru cei mai importanţi termeni, politica de investiţii, durata de investiţie minimă recomandată, nivelul şi structura taxelor etc.
  • Nu în ultimul rând, înainte de încheierea unui contract de asigurare de viaţă, asigurătorul trebuie să îi prezinte clientului o proiecţie (evoluţia detaliată a contractului), astfel încât acesta din urmă să aibă o imagine clară şi completă asupra contractului de asigurare. Și în acest caz, Ordinul CSA nr.11/2010 precizează care sunt informaţiile minime ce trebuie prezentate clientului dintre care amintim: evoluţia valorii contului, evoluţia valorii de răscumpărare, costurile de administrare şi altele.

Documentele care trebuie completate în vederea îndeplinirii obligaţiilor de mai sus sunt semnate de ambele părţi – asigurat şi client – şi întocmite în dublu exemplar, câte unul pentru fiecare parte.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate