Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

O școală va fi închisă dacă sunt confirmate 3 cazuri de COVID în trei clase diferite. Precizări ale ministrului Sănătății


Publicat

O școală va putea fi închisă dacă sunt confirmate trei cazuri de COVID-19 în clase diferite, potrivit ministrului Sănătății, Nelu Tătaru. Acesta a explicat ce se întâmplă în situația menționată.

„Când avem trei cazuri în trei clase diferite, acea şcoală se închide şi copiii şi profesorii intră în izolare pentru două săptămâni, urmând anchetele epidemiologice să determine cei care au fost contacţi direcţi, urmând ca aceştia la fel să dezvolte o anchetă epidemiologică, în condiţiile în care sunt pozitivi”, a spus ministrul Sănătăţii, citat de hotnews.ro.

Copilul bolnav va trebui ținut acasă.

„Părintele care are un copil bolnav acasă îl va ţine acasă, va lua legătura cu medicul de familie anunţând şcoala că acel copil este bolnav şi luând măsurile în consecinţă împreună cu medicul de familie, precizând dacă este un tratament care poate fi luat acasă sau dacă se înscrie într-o definiţie de caz şi trebuie evaluări suplimentare, precum şi o anchetă epidemiologică”, a precizat Tătaru.

Criterii de suspendare a cursurilor (din ordinul MS pus în dezbatere):

În cazul aparitiei unui caz/mai multor cazuri de COVID-19 într-o unitate de învățământ, situația va fi analizată de DSPJ împreună cu directorul unității de învățământ. Decizia de suspendare a cursurilor școlare se va lua la nivel local de către CJSU / CMBSU la propunerea Direcției de Sănătate Publică judeteană (DSPJ) și, respectiv, a municipiului București, în următoarele circumstanțe:

a. La apariția unui caz confirmat de îmbolnăvire COVID-19 într-o clasă din unitatea de învățământ, se suspendă cursurile școlare ale clasei respective, pentru o perioada de 14 zile. În situația în care într-o sală de clasa își desfășoară cursurile școlare două clase (dimineața, respectiv după-amiaza), se vor suspenda cursurile doar pentru clasa în care a fost confirmat cazul COVID-19, se va face curățenie, dezinfectie și aerisire, urmând ca elevii din ciclul următor să-și desfășoare normal cursurile;

b. La apariția a 3 cazuri confirmate de îmbolnăvire cu COVID-19 în clase diferite ale aceleiași unități de învățământ, se suspendă cursurile școlare ale unității de învățământ, pe o perioada de 14 zile de la data de debut a ultimului caz;

c. În cazul apariției de cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19 în rândul cadrelor didactice, aceștia au obligația de a anunța conducerea unității de învățământ care va informa DSPJ.

DSPJ va face ancheta epidemiologică și va analiza situația în unitatea de învățământ împreună cu directorul unității, astfel:

Scenariul 1:

În cazul în care cadrul didactic a predat numai la o singură clasă (ex. învățător / profesor care a avut o singura oră) și nu a venit în contact cu alte cadre didactice din școala se vor suspenda cursurile de la clasa respectivă.

Scenariul 2:

În cazul în care cadrul didactic a predat numai la o singură clasă (ex. învățător / profesor care a avut o singura oră) și a venit în contact cu alte cadre didactice din școala (cadrele didactice dintr-unul dintre schimburi, în școlile cu mai multe schimburi de predare), se vor suspenda cursurile de la clasa respectivă și vor fi izolate la domiciliu cadrele didactice cu care acesta a venit în contact.

Scenariul 3:

În cazul în care cadrul didactic a predat la mai multe clase și nu a venit în contact cu alte cadre didactice din școală sau numărul cadrelor didactice a fost mic (cadrele didactice dintrunul dintre schimburi, în școlile cu mai multe schimburi de predare) se vor suspenda cursurile la clasele cu care acesta a venit în contact și, în funcție de caz, vor fi izolate la domiciliu cadrele didactice cu care acesta a venit în contact.

Scenariul 4:

În cazul în care cadrul didactic a predat la mai multe clase și a venit in contact cu multe cadre didactice din scoala (cadrele didactice din toate schimburile, în școlile cu mai multe schimburi de predare) se vor suspenda cursurile întregii unități de învățământ.

Personalul care face curățenia în școală și cel care este responsabil de paza școlii, în condițiile în care nu a intrat în contact cu cazul confirmat cu COVID 19, își va desfășura activitatea în continuare.

sursă: hotnews.ro. ms.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Femeie rănită în accident la Sebeș. Mașina în care se afla, lovită de un autoturism al cărui șofer nu a dat prioritate

Publicat

O femeie a fost rănită în accident rutier la Sebeș. Se afla într-o mașină care a fost lovită de un autoturism al cărui șofer nu a dat prioritate într-o intersecție.

Potrivit IPJ Alba, miercuri, în jurul orei 10.30, un bărbat de 83 de ani, din Sebeș, în timp ce conducea un autoturism pe strada Mureșului din municipiu, ajuns la intersecția cu strada Mihail Kogălniceanu, nu ar fi acordat prioritate de trecere unui autoturism, condus de un bărbat de 30 de ani, din Zlatna, intrând în coliziune cu acesta.

În urma accidentului rutier, o femeie  de 29 de ani, din Zlatna, pasageră în cel de-al doilea autoturism, a suferit leziuni corporale și a fost transportată la spital.

Conducătorii auto au fost testați cu aparatul alcooltest, rezultatele fiind negative.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Accident în Blaj: Fată de 12 ani, acroșată de o mașină. Minora traversa strada regulamentar

Publicat

O fată de 12 ani a fost rănită într-un accident rutier petrecut în Blaj și a fost transportată la spital. Minora traversa strada regulamentar, potrivit Poliției.

Accidentul s-a petrecut miercuri, în jurul orei 8.00.

Potrivit IPJ Alba, un bărbat de 66 de ani, din Blaj, în timp ce conducea un autoturism pe strada Clujului din municipiu, la intersecția cu strada Morii, ar fi acroșat o minoră de 12 ani, din municipiu, care se afla în traversarea străzii prin loc permis, semnalizat corespunzător cu marcaj și indicator rutier.

În urma accidentului rutier, minora a suferit leziuni corporale ușoare și a fost transportată la spital.

Cercetările sunt continuate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

AJOFM Alba: Cum se poate deconta indemnizația acordată angajaților în perioada reducerii timpului de muncă. Acte necesare

Publicat

ajofm alba sediu

AJOFM Alba comunică angajatorilor procedura prin care se poate deconta indemnizația de 75% din salariu pentru salariați, dacă au redus timpul de muncă, în perioada stării de alertă.

În cazul reducerii temporare a activităţii determinate de instituirea stării de urgenţă/alertă/asediu, în condiţiile legii, angajatorii au posibilitatea reducerii timpului de muncă a salariaţilor cu cel mult 50% din durata prevăzută în contractul individual de muncă, cu informarea şi consultarea sindicatului, a reprezentanţilor salariaţilor sau a salariaţilor, după caz, anterior comunicării deciziei salariatului.

Reducerea timpului de muncă se stabileşte prin decizia angajatorului, pentru o perioadă de cel puţin 5 zile lucrătoare consecutive, angajatorul având obligaţia de stabilire a programului de muncă pentru întreaga lună.

Pe durata reducerii timpului de muncă, salariaţii afectaţi de măsură beneficiază de o indemnizaţie de 75% din diferenţa dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă şi salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă, în completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat.

Indemnizaţia de mai sus este suportată de angajator şi se achită la data plăţii salariului aferent lunii respective, urmând a se deconta din bugetul asigurărilor pentru şomaj după îndeplinirea de către angajator a obligaţiilor declarative şi de plată aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor din perioada pentru care se face solicitarea în conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Documentele necesare angajatorilor pentru decontarea indemnizației se vor descărca din plarforma aici.gov.ro, vor fi completate în format „PDF inteligent”, încărcate şi transmise agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă prin intermediul aceleiaşi platforme.

AJOFM recomandă angajatorilor să încarce în platforma aici.gov.ro doar formularele electronice în format “PDF inteligent” cu toate câmpurile completate.

Pentru o bună funcționalitate a formularelor PDF, angajatorilor li se recomandă să nu utilizeze browserul pentru deschidere ci să folosească aplicații dedicate (ex: Adobe Reader).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Doi tineri din Constanța reținuți de polițiștii din Alba Iulia. Au furat mai multe trabucuri dintr-o benzinărie

Publicat

mascati, politie

Patru tineri din Constanța au fost ridicați miercuri seara de polițiști și jandarmi, din zona blocurilor M din Alba Iulia și duși la audieri la sediul central. 

Aceștia erau căutați de forțele de ordine pentru un furt din stația de carburanți OMV. 

Mai exact, angajații de la OMV au alertat prin 112 că mai multe persoane au sustras din benzinărie câteva cutii de trabucuri.

CITEȘTE ȘI: Operațiune a polițiștilor și jandarmilor din Alba Iulia, în cartierul Cetate. Patru bărbați au fost reținuți și duși la audieri

Pe baza informațiilor primite, în aproximativ 30 de minute polițiștii au descoperit mașina cu care tinerii s-au deplasat la benzinărie.

La audieri s-a stabilit că doar doi dintre cei patru tineri au participat la furt.

Aceștia au sustras din stația de carburanți, opt pachete de trabucuri în valoare de 1.000 de lei.

Momentan cei doi tineri au fost reținuți pentru o perioadă de 24 de ore.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate