Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

PNL: O altă ORDONANȚĂ care DEZINCRIMINEAZĂ abateri grave de la Legea finanțelor, publicată de Guvern. OUG vizează cheltuirea banilor publici


Publicat

palatul victoria guvernUna din cele mai riscante decizii ale Guvernului a fost adoptată prin Ordonanța nr. 9, document care a trecut neobservat în scandalul ordonanțelor pe Justiție. Potrivit documentului, sunt suspendate pentru un an prevederi din Legea Finanțelor publice. Astfel, dispare limita maximă de cheltuieli, iar creditele pot fi utilizate în alt scop decât cel aprobat, fără ca nimeni să răspundă.

Efectele suspendării acestor articole: autoritățile – centrale și locale, pot angaja credite fără plafonul maxim la care le costrânge Legea pentru prudență și pot schimba destinația banilor, scrie cursdeguvernare.ro.

Situaţia a fost sesizată sâmbătă şi de parlamentari liberali. Au anunţat că dezincriminarea unor fapte penale prin OUG 13 nu este singulară. Altă ordonanță de urgență dezincriminează modul în care sunt cheltuiți banii din bugetul de stat pe 2017, fără restricții și fără transparență.

Deputații PNL Florin Roman, Eleonora Carmen Hărău şi Virgil Popescu au explicat ce pregătește PSD.

Florin Roman a precizat că reprezentanţii PSD “au venit cu o nouă ordonanţă, de data aceasta nu pe justiţie, ci pe partea economică”.

“Ca membru în Comisia de Buget-Finanţe şi vicepreşedinte al Comisiei de Muncă, vă pot spune că am fost surprinsă să găsesc o ordonanţă dată în 25 ianuarie în acest an, deci aproape în acelaşi timp cu ordonanţa pentru care oamenii stau în stradă, care nu face altceva, la articolul 7 paragraful 2 decât să dezincrimineze abateri grave de la Legea finanţelor publice, Legea 500 din 2002”, a declarat deputatul Carmen Hărău.

OUG 9 a fost publicată în 31 ianuarie în Monitorul Oficial şi include modificări în gestionarea şi cheltuirea banilor publici.

“Este inadminisibil ca lucruri care erau incriminate, în sensul de a nu permite cheltuirea discreţionară a banilor românilor să fie dezincriminată. (…) Legea 500 a finanţelor publice are articole clare, ce prevăd etape şi algoritmi de aprobare a cheltuielilor care se fac, prevăd ca reglările să se facă transparent, în comisie, la parlament, cu rectificări bugetare la vedere, sub sancţiunea unor pedepse penale.

Cele 30 de miliarde lei care au ajuns la Ministerul Dezvoltării, odată aceste prevederi modificate, se pot cheltui discreţionar, fără ca populaţia şi noi, parlamentarii să putem dispune de anexele şi studiile de oportunitate pentru aceşti bani. Vor putea lua calea oricărei destinaţii, fără să putem interveni, credite bugetare şi de angajament. Nu există limită, contor asupra acestor bani. Odată sesizat lucrul acesta în comisie, s-a spus că s-a făcut aşa ceva în bugetele anterioare. Dacă s-a făcut, e foarte grav. Dar eu vă spun că modificarea este una fără precedent”, a mai spus Hărău.

Legea finanțelor publice, parțial suspendată până la 1 ianuarie 2018: Se poate împrumuta oricât, pentru orice și cheltui oricum

Prin OUG 9/2017, Guvernul Grindeanu ia decizia de a suspenda, vreme de aproape un an, câteva articole din Legea finanțelor publice.

Potrivit art. 7 alin (3) din OUG,
„Aplicarea prevederilor art. 4, art. 26 lit. b), art. 28^5, art. 36 şi art. 57 lit. b) referitoare la creditele de angajament din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, se suspendă până la data de 1 ianuarie 2018”.

Cu alte cuvinte, prevederile  art. 4, art. 26 lit. b), art. 28^5, art. 36 şi art. 57 lit. b) referitoare la creditele de angajament nu mai sunt in vigoare pe parcursul anului 2017.

Art. 4 din Legea finanţelor publice are două alineate care se referă la credite de angajament:

(5) Pentru acţiunile multianuale se înscriu în buget, distinct, creditele de angajament şi creditele bugetare.
(6) În vederea realizării acţiunilor multianuale ordonatorii de credite încheie angajamente legale, în limita creditelor de angajament aprobate prin buget pentru anul bugetar respectiv.

Efecte:

– Guvernul suspendă în 2017 limita maximă de cheltuieli. Permite utilizarea creditelor în alte scopuri decât cel aprobat, fără răspunderea celui vinovat.

– Art.26 – Legile bugetare cuprind:

lit.b) la cheltuieli, creditele bugetare determinate de autorizările conţinute în legi specifice, în structura funcţională şi economică a acestora;

Cu alte cuvinte, se pot angaja credite și fără autorizările conținute de legi specifice.

– Art. 28 – Proiectele legilor bugetare anuale şi ale bugetelor se elaborează de către Guvern, prin Ministerul Finanţelor Publice, pe baza:

e) propunerilor de cheltuieli detaliate ale ordonatorilor principali de credite;

Cu alte cuvinte, nu mai este nevoie de detalierea cheltuielilor pentru ca Guvernul să aprobe proiectul de buget

– Art. 36 (1) Bugetele se aprobă de Parlament pe ansamblu, pe părţi, capitole, subcapitole, titluri, articole, precum şi alineate, după caz, şi pe ordonatorii principali de credite, pentru anul bugetar, precum şi creditele de angajament pentru acţiuni multianuale.

(2) Estimările pentru următorii 3 ani reprezintă informaţii privind necesarul de finanţare pe termen mediu şi nu vor face obiectul autorizării pentru anii bugetari respectivi.

Art. 57. – Conturile anuale de execuţie a bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale, ale ordonatorilor de credite, inclusiv anexele acestora, vor cuprinde:

b) la cheltuieli: credite bugetare iniţiale; credite bugetare definitive; plăţi efectuate.

Poziția Oficială a MFP

Într-un comunicat emis duminică seară, Ministerul Fianțelor precizează:

„Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.9/2017 respectă întocmai exigențele celor două legi menționate anterior și suspendă doar obligația de evidențiere formală a creditelor de angajament aferente programelor anuale. Trebuie precizat faptul că atât bugetul pentru 2016, elaborat de guvernul trecut, cât și bugetul pentru anul 2017, dezbătut astăzi, au fost redactate în aceste condiții.

Pentru asigurarea derulării în bune condiții a contractelor multianuale pentru realizarea obiectivelor de investiții în infrastructură, comisiile reunite au adoptat următorul amendament:

”Pentru anul 2017, angajarea cheltuielilor pentru finanțarea acțiunilor anuale se face în limita creditelor bugetare aprobate, cu excepția acțiunilor pentru care prezenta lege prevede distinct credite de angajament”.

De asemenea, pentru clarificarea prevederilor specifice legilor bugetare și pentru eliminarea oricărei posibilități de interpretare, comisiile reunite au adoptat următorul amendament, care precizează în mod expres că se menține răspunderea în fața legii pentru cheltuirea banului public:

”În anul 2017 prevederile alineatelor (1), (2), (3) și (4) ale Art. 4 din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, se aplică de către toate instituțiile și autoritățile publice”.

În cadrul dezbaterilor, reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice au susținut amendarea proiectului Legii bugetului de stat cu cele două amendamente”.

Alocarea la PNDL: Peste 6,6 miliarde euro în ”pixul” unui singur om

Cui folosește suspendarea unor articole din Legea finanțelor Publice: în primul rând vicepremierului Sevil Shhaideh, al cărui minister este beneficiar a 30 de miliarde de lei – „credite de angajament” pentru PNDL-ul inventat de Liviu Dragnea.

Finanţarea proiectelor din PNDL urmează trasee birocratice pe care se poate pierde urma celor care sunt prevăzute în proiectul de buget pe 2017 al Ministerului Dezvoltării Regionale Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene (MDRAPFE).

PNDL este un program multi-anual de investiții, care cuprinde oficial 9.500 de obiective, de la drumuri şi reţele locale de alimentare cu apă, până la creşe.

În ciuda caracterului multi-anual, toate cele 30 de miliarde de lei sunt alocate pentru 2017 în „Sinteza politicilor si a programelor bugetare finanţate prin buget”, la capitolul PNDL.

sursa: cursdeguvernare.ro, PNL



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Consiliul Concurenței: Au crescut semnificativ cererile de racordare la gaz și curent, dar nu și locurile de consum

Publicat

contor curent gaz

Numărul racordărilor consumatorilor casnici la sistemele de distribuţie a gazelor naturale şi la reţelele de distribuţie a energiei electrice nu a crescut, deşi legislaţia în domeniu a fost modificată tocmai pentru a stimula acest proces. Este concluzia unei analize făcute de Consiliul Concurenţei.

„Creşterea numărului de racordări ar conduce expansiunea pieţelor de furnizare a energiei electrice şi a gazelor naturale către consumatorii casnici şi, implicit, la creşterea portofoliului furnizorilor existenţi şi la apariţia de noi furnizori pe piaţă. Cu toate acestea, conform informaţiilor deţinute de autoritatea de concurenţă, deşi numărul de cereri de racordare la reţelele de distribuţie depuse de clienţii casnici a crescut, nu s-a înregistrat şi o majorare a lucrărilor de racordare, deci a locurilor de consum casnic”, se menţionează într-un comunicat al autorităţii pentru concurenţă.

Cereri de racordare mai multe cu 31% la energie electrică și cu 170% la gaz

În cazul energiei electrice, în timp ce numărul cererilor de racordare primite de operatorii de distribuţie, în primul semestru din 2021, din partea clienţilor casnici a crescut cu 31% faţă de semestrul 1 din 2020, numărul locurilor de consum s-a majorat cu doar 1,4%.

În cazul gazelor naturale, numărul cererilor de racordare transmise de clienţii casnici a crescut cu circa 170% în semestrul 1 2021 comparativ cu aceeaşi perioadă din 1 2020, în timp ce numărul locurilor de consum a înregistrat un avans de doar 3,6%.

Modificări legislative: operatorul trebuie să facă racord în maximum 90 de zile

În a doua parte a anului 2020, cadrul legislativ primar privind procesul de racordare la reţelele/sistemele de distribuţie a energiei electrice şi gazelor naturale a suferit modificări importante. Operatorul de distribuţie de energie electrică sau de gaze naturale are obligaţia de a racorda la reţea toţi solicitanţii clienţi finali casnici, în termen de 90 de zile de la data obţinerii autorizaţiei de construire, cu recuperarea costurilor racordării într-o perioadă de 5 ani. Aceste modificări au fost urmate de adaptarea de către ANRE a legislaţiei secundare, în primul trimestru al anului 2021.

„În acest context, la solicitarea Parlamentului României, autoritatea de concurenţă a demarat o analiză privind activitatea de racordare a clienţilor casnici la sistemele de distribuţie a gazelor naturale şi la reţelele de distribuţie a energiei electrice. În cadrul acestor proceduri, Consiliul Concurenţei a analizat modificările aduse cadrului normativ şi a solicitat operatorilor de distribuţie date şi informaţii cu privire la procesul de racordare, purtând şi discuţii cu unii dintre aceşti operatori.

De asemenea, autoritatea de concurenţă a transmis opiniile sale pe marginea anumitor proiecte de acte normative de reglementare primară şi secundară”, se subliniază în comunicat.

Consiliul Concurenței: ce ar trebui schimbat

În urma analizei, a rezultat că în situaţia în care legislaţia ar permite autorităţilor publice locale să finanţeze în întregime procesul de dezvoltare a reţelelor/sistemelor de distribuţie a energiei electrice şi gazelor naturale, s-ar putea impulsiona activitatea de racordare. Ca urmare, Consiliul Concurenţei recomandă adaptarea legislaţiei astfel încât să permită autorităţilor locale finanţarea în întregime a lucrărilor de dezvoltarea a reţelelor. Finanţarea ar putea fi asigurată în acest caz din resursele locale sau prin accesarea de fonduri naţionale şi/sau comunitare de investiţii.

De asemenea, autoritatea de concurenţă apreciază că realizarea lucrărilor de racordare nu trebuie să aibă la bază doar principiul eficienţei economice, ci acesta trebuie coroborat cu alte criterii, cum ar fi o durată clară până la racordare. În acest fel s-ar oferi o certitudine în ceea ce priveşte durata maximă de timp pentru extinderea reţelelor/sistemelor de distribuţie, inclusiv pentru investiţiile cu un grad redus de eficienţă.

„Consiliul Concurenţei pune în consultare publică Raportul intermediar privind racordarea clienţilor casnici la sistemele de distribuţie a gazelor naturale şi la reţelele de distribuţie a energiei electrice. Documentul prezintă activitatea de racordare la reţelele/sistemele de distribuţie, inclusiv activităţile şi etapele acestui proces, evoluţiile cadrului normativ aplicabil, anumite elemente extrase din chestionarele completate de operatorii de distribuţie, precum şi unele din problemele indicate de aceştia cu privire la procesul de racordare”, anunţă reprezentanţii Consiliului Concurenţei.

Aceştia precizează că, întrucât cadrul normativ ce priveşte activitatea de racordare la reţelele/sistemele de distribuţie a energiei electrice şi gazelor naturale a suferit modificări recente, prin adoptarea la finele anului 2021 a OUG nr. 143/2021, Consiliul Concurenţei va continua analiza sa cu privire la subiectul racordării, urmând a prezenta rezultatul acesteia şi eventualele recomandări.

Sectorul de racordare la reţele de gaze naturale şi energie electrică a reprezentat o preocupare constantă a Consiliului Concurenţei care a utilizat, în această zonă, întreaga paletă de instrumente de care dispune, se mai arată în comunicat. În ultimii ani, autoritatea de concurenţă a aplicat sancţiuni de peste 10 milioane euro unor companii care îşi desfăşoară activitatea pe piaţa serviciilor conexe distribuţiei de gaze sau de energie pentru încălcarea normelor de concurenţă.

Amenzi date de Consiliul Concurenței

Delgaz Grid SA, membră a grupului E.ON a fost amendată cu 30 milioane lei (aproximativ 6,1 milioane euro) pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa serviciilor conexe distribuţiei de gaze naturale, respectiv pe piaţa serviciilor de verificări şi revizii tehnice ale Instalaţiilor de Utilizare a Gazelor Naturale (IUGN) în zona de distribuţie a Delgaz Grid SA.

În urma implementării angajamentelor asumate de E-Distribuţie Muntenia SA – companie a grupului Enel, în contextul investigaţiei privind un posibil abuz de poziţie dominantă, durata medie de obţinere a avizelor tehnice de racordare emise de companie a scăzut cu 20%, în condiţiile în care numărul cererilor de racordare a crescut cu 30%. De asemenea, intervenţia Consiliului Concurenţei a condus la creşterea transparenţei procesului de racordare şi a gradului general de informare a utilizatorilor în legătură cu procesul de racordare, în ultimul an, numărul de clienţi care utilizează serviciul online de racordare crescând cu peste 90%.

Compania Distrigaz Sud Reţele SRL (membră a grupului Engie) a fost amendată cu 17,65 milioane lei (aproximativ 3,7 milioane euro), pentru abuz de poziţie dominantă manifestat prin practicarea unor tarife excesive, nejustificate economic, pentru avizarea tehnică a proiectelor de execuţie, recepţia şi punerea în funcţiune a instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale (IUGN).

Distribuitorul de gaze naturale Premier Energy SRL, în calitate de succesor legal al companiei Gaz Sud SA a fost sancţionat cu 6,3 milioane lei (aproape 1,3 milioane euro) pentru că a abuzat de abuz de poziţia sa dominantă prin impunerea unor tarife discriminatorii pentru servicii de avizare tehnică a proiectelor, de recepţie a lucrărilor şi de punere în funcţiune a IUGN, diferenţiate în funcţie de realizatorul lucrărilor de proiectare şi de execuţie a instalaţiilor.

Distribuitorul de gaze naturale Wirom Gas SA şi nouă executanţi de lucrări în domeniu au fost amendaţi cu 920.069 lei pentru pentru încheierea unei înţelegeri anticoncurenţiale prin care au stabilit un preţ fix pentru realizarea IUGN.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ce trebuie să faci dacă ești COVID pozitiv. Care este procedura de urmat și cum se manifestă simptomele

Publicat

Autoritățile medicale au reamintit recent care este procedura pentru persoanele confirmate pozitiv COVID, în contextul în care sunt funcționale centrele de evaluare în țară.

Ce trebuie să faci dacă ai simptome COVID

Simptomele COVID (vorbim inclusiv simptome Omicron) pot varia, de la caz la caz, însă acestea includ, de cele mai multe ori:

  • febră
  • tuse
  • oboseală
  • pierderea mirosului, gustului
  • dureri de gât/cap
  • dureri musculare

Dacă sunt prezente unele sau toate aceste simptome, se face test COVID – test rapid sau RT-PCR. Locațiile în care se pot face aceste teste sunt acasă (teste rapide), la medicul de familie, în farmacii sau în laborator.

Dacă testul antigen este negativ, însă sunt prezente simptome, se va face retestare cu test RT-PCR. Dacă testul antigen a fost făcut la medicul de familie, nu este necesară retestare.

Dacă rezultatul este pozitiv, se procedează astfel:

  • în cazul în care sunt simptome ușoare, cu cel mult un factor de risc – consultație și tratament ambulatoriu dat de medicul de familie, până la însănătoșire
  • în cazul în care sunt simptome ușoare, cu cel mult 2 factori de risc – consultație și tratament ambulatoriu, la centrul de evaluare
  • dacă sunt simptome agravate – consultație și tratament în spital până la însănătoșire

Care sunt factorii de risc

Factorii de risc luați în calcul în cazul pacienților COVID sunt:

  • boli cardiovasculare (inclusiv HTA/hipertensiune arterială)
  • boli respiratorii (cronice, inclusiv astm bronșic)
  • obezitate (indice masă corporală peste 30%)
  • diabet zaharat (tip 1 și 2)
  • insuficiență renală cronică / pacienți cu dializă cronică
  • imunodepresii semnificative (inclusiv boli neoplazice, transplant de organ/celule stem, talasemie, anemie falcipară, terapie imunosupresoare sau SIDA)
  • hepatopatii cronice (afecțiuni ale ficatului)
  • vârsta peste 65 de ani
  • copii de 12-17 ani cu patologii severe asociate

Pacient confirmat pozitiv COVID – care este procedura

Dacă o persoană are simptome COVID, sună medicul de familie și face testare. În cazul în care simptomele sunt grave, sună la 112 și este preluat la camera de gardă a spitalului (UPU/CPU).

Dacă rezultatul testului este pozitiv:

  • medicul de familie face evaluare clinică; după caz, medicii specialiști din centrele de evaluare fac evaluările imagistice și biologice (analize)

La medicul de familie sunt consultați/tratați:

  • pacienții fără factori de risc, care au simptome/manifestări clinice ușoare și care nu au nevoie de oxigenoterapie
  • pacienții fără factori de risc care au simptome/ manifestări clinice medii și care nu au nevoie de oxigenoterapie

La centrele de evaluare și tratament sunt consultați/tratați:

  • pacienții care nu au nevoie de oxigenoterapie și care anu simptome/ manifestări clinice ușoare sau medii, dar prezintă cel puțin doi factori de risc (de exemplu, au peste 65 de ani și au boala cardiovasculară etc)

AICI, centrele de evaluare COVID din Alba și numerele de telefon pentru programări.

AICI, harta centrelor de evaluare COVID din țară.

AICI, lista analize medicale în centre evaluare COVID, decontate CNAS.

La spital sunt consultați/tratați:

  • pacienții care prezintă semne de agravare COVID sau li se agravează boala de fond (cea de care sufereau deja), în contextul infectării cu Sars-Cov2
  • pacienții care au nevoie de oxigenoterapie
  • pacienții care au manifestări severe COVID
  • pacienții care necesită suport al unei / mai multor funcții vitale sau au sepsis/șoc septic (stare critică)
  • pacienții care au și alte afecțiuni ce necesită asistență medicală și nu pot fi tratați/monitorizați eficient la domiciliu

Dacă pacientul a sunat la 112

  • așteaptă ambulanța la adresa comunicată; echipajul serviciului de ambulanță evaluează pacientul și recoltează test pentru detecția virusului SARS-CoV-2

La spital, în funcție de rezultatul examinării clinice, dacă se evidențiază nevoia de oxigenoterapie, se va evalua oportunitatea transportului cu ambulanța la o unitate sanitară / secție cu paturi COVID

În cazul în care starea pacientului nu necesită transportul la o unitate sanitară în vederea internării se va proceda după cum urmează:

– dacă forma de boală este ușoară sau medie, fără necesar de oxigen, iar pacientul nu prezintă unul dintre factorii de risc, acesta va fi îndrumat să își anunțe medicul de familie în vederea monitorizării

– dacă forma de boală este ușoară sau medie, fără necesar de oxigen, dar pacientul prezintă cel puțin doi factori de risc, acesta este transportat la cel mai apropiat centru de evaluare pentru evaluare clinică și paraclinică, precum și administrarea de tratament specific, după caz.

În așteptarea confirmării sau infirmării diagnosticului de COVID-19, persoanele care prezintă semne și simptome sugestive specifice definiției de caz vor fi izolate:

  • în spațiul special destinat testării din cabinetul medicului de familie/farmacie/laborator și/sau cu respectarea condițiilor de distanțare fizică
  • la domiciliu sau la o altă locație aleasă de persoana supusă izolării
  • în zone-tampon ale unității sanitare, unităților de asistență medico-socială unde s-a ridicat suspiciunea de COVID-19 și au fost recoltate probele biologice (spital, secție de spital) sau în spații special desemnate sau locații alternative atașate unităților sanitare, desemnate la nivel local, după caz; pacienții vor fi izolați în cameră individuală cu grup sanitar propriu, în condiții de precauții pentru infecții cu transmitere prin secreții respiratorii sau prin aerosolizare (dacă se practică manopere generatoare de aerosoli: intubație orotraheală, bronhoscopie, ventilație noninvazivă, gastroscopie, manevre de resuscitare), și vor primi asistența medicală necesară pentru a nu li se agrava starea clinic; personalul medical care efectuează manevre cu risc de aerosolizare, cu expunere crescută la infecție, va fi echipat corespunzător

Pacienții confirmați pozitiv trebuie să stea în izolare astfel:

  • 7 zile – cei vaccinați cu schemă completă de cel puțin 10 zile sau care au avut test pozitiv COVID în ultimele 180 zile (reinfectare)
  • 10 zile – cei nevaccinați sau orice altă situație față de cele de mai sus

Medicul de familie declară pacientul vindecat, dacă nu mai sunt simptome, cel mai devreme în 7 zile/10 zile, în funcție de cazurile de mai sus. Starea de vindecat se comunică DSP prin scrisoare medicală.

Regulile sunt stabilite prin Ordinul ministrului sănătății nr. 35/7 ianuarie, publicat în Monitorul Oficial nr. 26/9 ianuarie 2022.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: AȚI VĂZUT-O? O minoră din Ocna Mureș a plecat de acasă și nu a mai revenit. Familia și poliția o caută

Publicat

Polițiștii din Alba caută o minoră care a plecat de la domiciliu și nu a mai revenit. Persoanele care pot da informații care să conducă la identificarea ei sunt rugate să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție sau să sune la 112.

UPDATE: IPJ Alba a anunțat, luni după-amiaza, că minora a fost găsită.

Potrivit IPJ Alba, la data de 22 ianuarie 2022, în jurul orei 18:00, Poliția Orașului Ocna Mureș a fost sesizată de către o femeie din oraș, cu privire la faptul că fiica sa, Ciurar Maria Gabriela, de 13 ani, a plecat de la domiciliu și nu a mai revenit.

Minora are următoarele semnalmente:

  • 150 cm înălțime;
  • 45 kg;
  • corpolență atletică;
  • ochi căprui;
  • păr brunet;

La data plecării purta pantaloni de culoare neagră cu dungi albe, geacă neagră și încălțăminte sport, alb cu negru.

Polițiștii desfășoară, în continuare, cercetări în vederea identificării minorei, iar aceasta a fost dată în urmărire.

Persoanele care pot da informații care să conducă la identificarea ei, sunt rugate să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție sau să sune la 112.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Test antigen rapid, pozitiv la suc de portocale și Coca Cola. Explicația autorităților, într-o postare pe RoVaccinare

Publicat

Autoritățile au reacționat la o postare în care un test antigen rapid iese aparent pozitiv după ce o cantitate mică de suc de portocale este turnată pe el, intens distribuită în ultima vreme.

Reprezentanții RoVaccinare au postat o explicație.

”O bazaconie a fost distribuită de peste 90 de mii de ori: Sucul de portocale este „pozitiv” la COVID-19. NU, acesta doar distruge testul antigen!

Un videoclip în care o persoană toarnă suc dintr-o portocală pe un test antigen Covid-19, care apoi dă ceea ce pare a fi un rezultat pozitiv, a fost distribuit de zeci de mii de ori la mijlocul lunii ianuarie 2022, cu afirmații că aceasta este o dovadă că testele rapide nu sunt fiabile.

Cu toate acestea, la fel cum un test de sarcină nu este menit să fie folosit de un bărbat sau cu o probă din saliva unei femei, testele antigen Covid-19 nu sunt menite să fie utilizate cu mostre de alimente.

Testele pentru Covid-19 au fost subiect de dezinformarea încă de la începutul pandemiei.

AFP a demontat, de asemenea, multe alte videoclipuri în care diferite alimente și băuturi au fost folosite pentru a susține că testele Covid-19 nu sunt de încredere sau că numărul de cazuri este umflat: cu Coca-Cola si sos de mere, Red Bull, bere sau apă de la robinet, precum și cu căpșuni. AFP a verificat deja afirmațiile cu privire la sucul de portocale și testele de antigen în spaniolă și în sârbă.

Cum funcționează un test antigen Covid-19?

Există în prezent sute de teste diferite pentru Covid-19 care pot fi împărțite în două categorii: cele de diagnostic (test PCR și antigen) pentru a determina dacă o persoană este infectată și cele serologice, care arată dacă o persoană a fost infectată în trecut.

Testele antigen sunt mai puțin sensibile și mai puțin fiabile decât testele PCR, dar sunt mai rapide. Pentru a obține un rezultat pozitiv, trebuie să existe o cantitate mai mare de virus. Aceasta înseamnă că în momentul infecției cu SARS‑CoV‑2, când există încă doar o cantitate mică de virus în organism, testul antigen poate arăta în mod eronat un rezultat negativ”.

O altă explicație, legată de testul aparent pozitiv în raport cu Coca Cola, puteți vedea mai jos:

Foto: Pixabay

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate