Contacteaza-ne si pe
Publicitate

EVENIMENT

TITULARIZARE 2018: 353 candidaţi din Alba au susţinut proba scrisă. Trei dintre ei, eliminaţi. SUBIECTE și BAREME

avatar

Publicat

Dintre cei 447 de candidaţi din Alba înscrişi pentru proba scrisă în cadrul examenului de Titularizare 2018, trei au fost eliminaţi din examen, după ce au încercat să copieze, potrivit IŞJ Alba. De asemenea, 61 au absentat şi 33 s-au retras din examen.

În judeţ sunt disponibile 889 de posturi, din care vacante 712, complete 234 şi titularizabile, adică pe perioadă nedeterminată, 85, potrivit datelor IŞJ Alba.

SUBIECTELE și BAREMELE la TITULARIZARE 2018 pot fi descărcate de AICI.

Examenul s-a desfăşurat miercuri, la Alba Iulia, în două centre organizate la Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan” (239 candidaţi înscrişi) şi Colegul Tehnic „Apulum” (208 candidaţi înscrişi).

Trei candidaţi care au dat proba scrisă la centrul de la Colegiul HCC au fost eliminaţi din examen, pentru tentativă de fraudă (au încercat să copieze). Au rămas 350 de lucrări ce vor fi transmise pentru corectare la un centru de evaluare din ţară.

Titularizarea este concursul naţional prin care profesorii ocupă posturile didactice sau catedrele vacante în învăţământul preuniversitar, având posibilitatea să se angajeze perioadă nedeterminată. Condiția pentru a obține titularizarea este obținerea unei note de minimum 7 atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia specială la clasă.

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Subiectele de titularizare şi baremele de evaluare pentru cele 115 discipline de concurs sunt asigurate de Centrul Național de Evaluare şi Examinare şi vor fi publicate, după susținerea probei scrise, pe site-ul subiecte2018.edu.ro. Lucrările scrise vor fi evaluate în 11 centre organizate la nivel naţional.

Primele rezultate la proba scrisă vor fi afişate în data de 17 iulie, la sediile inspectoratelor şcolare şi pe site-ul http://titularizare.edu.ro. Contestaţiile se depun la sediile inspectoratelor şcolare judeţene în zilele de 17 iulie, după afişarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv 18 iulie, până la ora 15:00. Rezultatele finale se afişează la sediile inspectoratelor şcolare judeţene şi pe site-ul menţionat anterior în data de 24 iulie.

Proba scrisă se susţine pe baza subiectelor elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în concordanţă cu programele pentru concurs, în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei. Proba scrisă se evaluează prin note de la 1 la 10.

Nota obţinută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare.

Şedinţele de repartizare pe posturi

Potrivit IŞJ Alba, în perioada 25-26 iulie 2018 se derulează etapa de repartizare a candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte) pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs, cu respectarea condiţiilor specifice din Metodologie.

Lista cuprinzând candidaţii, ierarhizaţi în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs se face publică, prin afişare la sediul centrului de repartizare, doar în ziua repartizării: 25 iulie 2018, respectiv 26 iulie 2018.

Programul repartizărilor pe discipline de concurs, din cadrul centrului de concurs, se aduce la cunoştinţa persoanelor interesate, până la data de 20 iulie 2018, prin afişare la inspectoratul şcolar şi postare pe pagina de web a inspectoratului şcolar, domeniul Resurse Umane.

Repartizarea candidaţilor se realizează în baza datelor existente în sistemul informatizat. Şedinţele de repartizare se realizează utilizând obligatoriu aplicaţia informatică „TITULARIZARE 2018″.

Condiţii de repartizare:

– datele candidaţilor trebuie să existe în sistemul informatic;

– se va realiza corespondenţă între datele candidatului şi datele postului solicitat – repartizarea va fi posibilă numai dacă nu apar motive de invalidare;

– pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante publicate pentru concurs care necesită probă practică/orală, candidaţii trebuie să fi promovat această probă;

– pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care necesită atestate/avize suplimentare, candidaţii trebuie să posede atestatele/avizele necesare, depuse la dosarele de înscriere ale candidaţilor în perioadele de înscriere şi validare a fişelor, conform Calendarului; excepţie fac avizele eliberate de conducerile unităţilor de învăţământ particular, pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din aceste unităţi de învăţământ care pot fi prezentate şi în timpul şedinţelor de repartizare; alte situaţii excepţionale se rezolvă numai cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale;

– este obligatorie prezenţa acestor candidaţi la şedinţele de repartizare sau a persoanelor împuternicite prin procură notarială în original de către candidaţi. În cazul în care candidatul nu este prezent personal sau printr-un împuternicit la şedinţele de repartizare, cererea acestuia nu se soluţionează.

În data de 25 iulie 2018 se realizează repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte) pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs.

Lista cuprinzând candidaţii ierarhizaţi în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs, se face publică, prin afişare la sediul centrului de repartizare, doar în ziua repartizării: 25 iulie 2018.

La şedinţele de repartizare organizate de inspectoratele şcolare din data de 26 iulie 2018 participă:

– cadrele didactice titulare a căror restrângere de activitate nu a fost soluţionată prin transfer, la nivelul localităţii/municipiului Bucureşti şi al judeţului, conform art. 48 alin. (1) din Metodologie, precum şi cadrele didactice care au intrat în restrângere de activitate după etapa de soluţionare a restrângerilor de activitate, care au depus cereri în vederea soluţionării restrângerii de activitate prin detaşare în interesul învăţământului, până la data de 23 iulie 2018;

– cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care au participat la concursul naţional – sesiunea 2018 şi au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizate pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs, cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 66 alin. (4) – (7) din Metodologie.

În data de 26 iulie 2018, posturile didactice/catedrele vacante/rezervate se ocupă în ordine, astfel:

Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, ca urmare a soluţionării cererilor de detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată, înregistrate la nivelul inspectoratului şcolar până la data de 23 iulie 2018. în următoarea ordine:

– în cadrul unităţii/unităţilor de învăţământ în care cadrul didactic este titular, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– la nivelul consorţiului şcolar, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– la nivelul aceleiaşi localităţi, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– la nivelul judeţului, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– soluţionarea restrângerii de activitate în alte judeţe, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului.

La ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante, ca urmare a soluţionării cererilor de detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere nesoluţionată, în situaţiile prevăzute la punctul 2.1. lit. b)-e), au prioritate cadrele didactice care sunt titulare în specialitatea postului/catedrei solicitat(e) conform documentului de numire/transfer/repartizare în învăţământ.

Repartizarea cadrelor didactice titulare în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care au participat la concursul naţional – sesiunea 2018, şi au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), calculată conform art. 53 alin. (8) din Metodologie cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 66 alin. (4) – (7) din Metodologic, pe posturi didactice/catedre vacante indiferent de viabilitatea acestora.

În cadrul acestei etape, cadrele didactice titulare pot opta şi pentru ocuparea de catedre vacante constituite în 2-3 unităţi de învăţământ şi/sau din 2-3 discipline.

Astfel, se pot face asocieri între datele unui candidat şi 2-3 catedre vacante incomplete, fără a depăşi 20 de ore pentru profesori, respectiv 24 de ore pentru profesori de instruire practică/maiştri instructori. În situaţia repartizării pe o catedră vacantă constituită din 2-3 discipline, disciplina/disciplinele cu ponderea cea mai mare de ore în catedră trebuie să fie în concordanţă cu disciplina de concurs.

Listele cuprinzând cadrele didactice titulare ierarhizate în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare/punctajelor, pe discipline de concurs, se fac publice, prin afişare la sediul centrului de repartizare, doar în ziua repartizării, 26 iulie 2018.

CALENDAR TITULARIZARE 2018:

10 mai-29 iunie: organizarea și desfășurarea inspecțiilor speciale la clasă şi a probelor practice/orale pentru concursul naţional.

5-9 iulie: Validarea înscrierii la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice, prin semnătură, de către absolvenții promoției 2018 /absolvenţii 2018 ai programelor de pregătire psihopedagogică

11 iulie: proba scrisă

17 iulie: comunicarea rezultatelor

17-18 iulie: depunerea contestaţiilor

24 iulie: comunicarea rezultatelor finale

25 iulie: Repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte), pe posturi didactice vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

26 iulie: Repartizarea candidaţilor cu statut de cadre didactice titulare anterior înscrierii la concurs, care au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), pe posturi didactice/catedre vacante, indiferent de viabilitatea acestora, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular.

27 iulie: şedinţă de repartizare – soluționarea cererilor de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ şi a cererilor de pretransfer prin schimb de posturi

30 iulie-1 august: Înregistrarea, în mod excepţional pentru candidaţii care nu au depus dosare în perioada 20 aprilie – 3 mai 2018, la inspectoratele școlare, a dosarelor de înscriere, însoțite de documentele solicitate în acestea, pentru angajare pe perioadă determinată

31 iulie: Validarea de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar a listelor finale cuprinzând personalul didactic titular pensionat care a avut calitatea de titular, care nu a depășit cu 3 ani vârsta de pensionare raportată la data de 1.09.2018 și care a solicitat reîncadrarea în funcția de personal didactic.

2 august: Reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor ocupate ca urmare a soluționării, în ordine, a:

– cererilor de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ;

– cererilor de reîncadrare în anul școlar 2018-2019 a personalului didactic pensionat care a avut calitatea de titular;

– cererilor de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2018-2019, pentru suplinitorii calificaţi care se încadrează în prevederile art. 81 din Metodologie.

Până în 3 august: Emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră în urma şedinţelor din 25-26 iulie 2018. (27 iulie – 3 august 2018)

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

BLAJ

Președinții Tribunalului Alba și ai Judecătoriilor Sebeş şi Blaj, confirmați în urma concursului organizat de CSM

avatar

Publicat

La trei instanţe judecătoreşti din Alba au fost confirmate persoane în funcţii de conducere, în urma concursului organizat recent de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii.

La Tribunalul Alba, preşedinte este Teodora Maria Ţâmpea, care a obţinut media finală 9,5.

La Judecătoria Blaj funcţia de preşedinte este preluată de Monica Felicia Farcaş (media finală 9,1), iar la Judecătoria Sebeş, preşedinte este Ana Maria Mărcuş (media finală 8,22).

De asemenea, funcţia de prim procuror adjunct Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba îi revine Octaviei Raluca Guş (media finală 8,52).

În perioada 23 martie – 28 iunie s-a desfăşurat concursul pentru numirea în funcţii de conducere a judecătorilor şi procurorilor la curţile de apel, tribunale, judecătorii şi parchetele de pe lângă acestea.

Selecţia s-a desfăşurat, pe ţară, pentru 145 de funcţii vacante de preşedinte/vicepreşedinte la instanţe, respectiv pentru 139 de funcţii vacante de conducere pentru procurori.

Din Alba, au mai fost înscrişi şi alţi candidaţi, printre care Elena Adriana Filimon (pentru funcţia de preşedinte la Judecătoria Aiud) şi George Marius Mara (pentru conducerea Judecătoriei Sebeş), însă aceştia fie nu au îndeplinit condiţiile de participare la concurs, fie s-au retras din examen.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

ITM Alba: O persoană cu „muncă nedeclarată”, amenzi şi avertismente după controale în teren. Nereguli constatate

avatar

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii de muncă din judeţul Alba au depistat, săptămâna trecută, un caz de muncă nedeclarată, au dat o amendă în valoare de 1.500 de lei şi 10 avertismente. Au descoperit mai multe nereguli după verificări la angajatori.

În perioada 9-13 iulie, în domeniul relaţiilor de muncă, au fost controlaţi 45 de agenţi economici, cu un număr total de 1.053 de salariaţi. Inspectorii au constatat 48 de nereguli şi o persoană în situaţie de „muncă nedeclarată”. Au dat o amendă în valoare de 1.500 de lei şi un avertisment.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

– primirea în lucru a salariaţilor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă

– neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale

– neplata drepturilor salariale la termenul prevazut in contractul individual de muncă

– neacordarea repausului săptămânal

– neevidenţierea corectă a timpului lucrat

– registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic nu este completat la zi ori nu a fost transmis în termenul prevăzut de lege.

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost verificate 31 de unităţi, depistate 54 de nereguli şi date 9 avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

– lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor

– lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate

– lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR

– lipsa instruirii periodice a lucrătorilor

– organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006

– lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate

– desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

A condus, fără permis şi cu alcoolemie de 1,08, un moped neînmatriculat. Dosar penal pentru un tânăr din Crăciunelu

avatar

Publicat

Un tânăr în vârstă de 20 de ani din comuna Crăciunelu de Jos s-a ales cu dosar penal după ce a fost prins de Poliţie în timp ce conducea, fără permis şi sub influenţa alcoolului, un moped neînmatriculat. Avea alcoolemie de 1,08.

Potrivit IPJ Alba, duminică, 15 iulie, în jurul orei 5.00, poliţiştii Secției 5 Poliție Rurală Blaj l-au depistat pe un tânăr de 20 de ani, din comuna Crăciunelu de Jos, în timp ce conducea un moped, pe strada 6 Martie din comună, fiind sub influenţa băuturilor alcoolice şi fără ca mopedul să fie înmatriculat sau înregistrat în circulație.

În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 1,08 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Faţă de conducătorul auto, cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunilor de conducere sub influenţa alcoolului şi conducerea, pe drumurile publice, a unui autovehicul neînmatriculat.

foto: arhivă

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Tânără din Alba Iulia cu dosar penal după ce a condus fără permis. Şi proprietara maşinii este cercetată de Poliţie

avatar

Publicat

O tânără în vârstă de 26 de ani din Alba Iulia este cercetată de Poliţie după ce a condus un autoturism fără a deţine permis. Poliţiştii i-au deschis dosar penal şi proprietarei maşinii, care ar fi ştiut că fata nu avea permis, dar totuşi i-a încredinţat autoturismul.

Potrivit IPJ Alba, sâmbătă, 14 iulie, în jurul orei 14.40, poliţiştii rutieri din Alba Iulia, în timp ce acţionau împreună cu poliţiştii Serviciului Rutier, au depistat o tânără 26 de ani, din Alba Iulia, în timp ce conducea un autoturism, pe strada Garoafei din municipiu, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

În urma verificărilor efectuate, poliţiştii au constatat că autoturismul îi fusese încredinţat tinerei, pentru a fi condus pe drumurile publice, de către o altă tânără de 26 de ani, din Alba Iulia, cu toate că ştia că nu deţine permis de conducere.

Faţă de prima tânără, cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracţiunii de conducere fără permis, iar faţă de cea de-a doua, cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de încredințarea unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere, pentru a fi condus de către o persoană care nu deţine permis de conducere.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Tată şi fiu condamnaţi la închisoare pentru trafic de persoane, prinşi la Doştat. Erau daţi în urmărire naţională

avatar

Publicat

Penitenciarul Aiud

Doi bărbaţi, tată şi fiu, condamnaţi la 6 ani de închisoare pentru trafic de persoane au fost prinşi de poliţiştii din Sebeş, la Doştat. Erau daţi în urmărire naţională, pentru că se sustrăgeau executării pedepselor.

Potrivit IPJ Alba, duminică, 15 iulie, poliţiştii Secţiei 7 Poliţie Rurală Sebeş, sprijiniţi de poliţiştii Serviciului pentru Acţiuni Speciale, i-au depistat şi reţinut, pe raza localităţii Doştat, pe doi bărbaţi, de 64 şi 32 de ani, tată şi fiu, posesori ai unor mandate de executare a pedepsei privative de libertate, de 6 ani închisoare, pentru săvârşirea infracțiunii de trafic de persoane.

Cei doi au fost condamnați, de Tribunalul Ialomiţa, la data de 26 iunie 2018 şi se sustrăgeau executării pedepselor, motiv pentru care erau urmăriţi la nivel naţional.

Condamnaţii au fost depuşi în Penitenciarul Aiud, pentru executarea pedepselor.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate