Eveniment
Trei tronsoane de cale ferată din județul Alba vor fi recepționate. Între timp, trenurile merg mai încet acum decât în 1939
CFR SA a anunțat că în perioada august – noiembrie 2019 se vor desfășura recepţiile pe categorii de lucrări finalizate între Simeria şi Sighişoara, zonă în care șantierele au pornit în 2012. Pe tronsonul de cale ferată dublă se înregistrează la ora actuală un progres fizic de execuție cuprins între 92% şi 99%.
Cât făceau cele mai rapide trenuri între Sighișoara și Simeria:
1939: 2 ore și 21 de minute
1970 2 ore și 41 minute
1989 2 ore și 25 minute
2008 2 ore și 41 minute
2017 4 ore și 20 minute
2019: 2 ore și 46 minute
Ce spune CFR Infrastructură despre recepționarea lucrărilor
Odată cu finalizarea mai multor categorii de lucrări pe tronsonul Simeria – Sighișoara, CFR SA a programat, pentru perioada august – noiembrie, recepţiile la finalizarea lucrărilor pentru următoarele specialități feroviare:
– terasamente, infrastructură, suprastructură;
– poduri, podeţe, tuneluri, viaducte, pasaje rutiere, treceri la nivel;
– lucrări de energoalimentare, linie de contact;
– construcţii civile în stații și instalațiile aferente, sisteme de informare, substaţii de trancţiune şi lucrări de protecţia mediului.
Astfel, comisiile de specialitate, din care vor face parte reprezentanți ai CFR SA, Antreprenorului, Proiectantului și Autorităților Locale, vor recepționa până în luna noiembrie, lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, finalizate pe specialitățile de lucrări sus-amintite, pe următoarele intervale de stații (primele trei din Alba):
- Blandiana – Șibot, Orăștie – Simeria, stațiile Vințu de Jos și Șibot de pe tronsonul Simeria – Vințu de Jos;
- Alba Iulia – Vințu de Jos, Barabanț – Alba Iulia, Sântimbru – Barabanț, Coșlariu – Sântimbru, stațiile Alba Iulia, Barabanț, Sântimbru și Coșlariu de pe tronsonul Vințu de Jos – Coșlariu;
- Micăsasa – Valea Lungă, Valea Lungă – Blaj, Blaj – Crăciunel, Crăciunel – Podul Mureș și stațiile Valea Lungă, Blaj și Crăciunel de pe tronsonul Coșlariu – Micăsasa;
- Ațel – Mediaș, Mediaș – Copșa Mică, Copșa Mică – Micăsasa și stațiile Mediaș și Copșa Mică de pe tronsonul Micăsasa – Ațel;
- Sighișoara – Daneș, Daneș – Dumbrăveni, Dumbrăveni – Ațel și stațiile Daneș și Dumbrăveni de pe tronsonul Ațel – Sighișoara.
Vezi și: FOTO-VIDEO: Gara din Vințu de Jos, o ruină care ”funcționează normal”. Cum arată coșmarul oricărui călător cu trenul
“Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare pe cele 5 tronsoane cuprinse între Simeria și Sighișoara au un grad de complexitate ridicat din punct de vedere al lucrărilor executate pe întregul traseu.
Vorbim despre modernizarea a aproximativ 170 km de cale ferată dublă, 22 de staţii de cale ferată, puncte de oprire, halte de mișcare, peste 240 poduri/podeţe/tuneluri feroviare, 11 pasaje inferioare/superioare şi 4 substaţii de tracţiune.
Este un traseu pe care s-au construit 3 noi tuneluri (Turdaș, Sighișoara și Daneș), un pod în formă de arc și varianate noi de traseu, construcții care asigură atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a acestui traseu” a spus Constantin Axinia, directorul general al CFR SA.
Sursă: hotnews.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News