Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Şedinţă la CL Alba Iulia: Împăcarea părţilor în dosarul finanţărilor FC Unirea, centru turistic şi cotizaţie la AIDA-TL


Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia se reunesc în şedinţă ordinară vineri, 21 martie, de la ora 13.00, cu 28 de proiecte pe ordinea de zi. Printre acestea se află rectificare de buget pe 2014, împăcarea părţilor în dosarul finanţărilor de la FC Unirea, tansmiterea în folosință gratuită către Asociația Green Revolution din România a unui spațiu public situat în zona ”Parcului Unirii”, aprobarea documentației tehnico-economice pentru obiectivul ”Centru Național de informare și promovare turistică” în Alba Iulia şi cotizaţia la AIDA-TL.

Proiect al ordinii de zi:

1. Rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli pe anul 2014

2. Împăcarea părților în dosarul penal nr. 7223/107/2012 aflat pe rol la Tribunalul Alba (dosarul finanţărilor de la FC Unirea)

3. Transmiterea în folosință gratuită către Asociația Green Revolution din România a unui spațiu public situat în zona ”Parcului Unirii” din municipiul Alba Iulia

4. Afilierea municipiului Alba Iulia la Asociația ICLEI – International Council for Local Environmental Initiatives (asociaţie internaţională a administraţiei locale, înfiinţată în 1990, pentru susţinerea la nivel mondial a iniţiativelor locale pentru protejarea mediului înconjurător; se propune 450 euro cotizaţie anuală)

5. Modificarea HCL nr. 310/2012 privind înființarea Unității de implementare a proeictului ”Energy efficiency in City Logistics Service fo small and mid-sized European Historic Towns” (ENCLOSE) –  buget local alocat municipiului Alba Iulia de 77.766 euro (58.324,5 euro contribuţie UE şi 19.441,5 euro cofinanţare locală, 25%), participarea municipiului la proiect a fost aprobată în CL în 2011; se propune modificarea structurii Unităţii de Implementare Locală – două posturi în plus de experţi tehnici, având în vedere complexitatea obiectivelor şi volumul de lucru.

6. Aprobarea participării Unității administrativ teritoriale (UAT) Alba Iulia la proiectul ”Centrul Naţional de Informare si Promovare Turistică Municipiul Alba Iulia” din cadrul Programului Operațional Regional 2007- 2013, Axa Prioritară 5, Domeniul major de intervenție 5.3, Operațiunea ”Crearea Centrelor Naţionale de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) și dotarea acestora”

7. Plata cotizației pe anul 2014 a municipiului Alba Iulia către Asociația Intercomunitară de Dezvoltare Alba – Transport Local

8. Aprobarea documentației tehnico-economice – faza DALI pentru obiectivul: ”Schimb de destinație din Centrală Termică CT10 în Centru Social Multifuncțional”

9. Aprobarea documentației tehnico-economice – faza DALI pentru obiectivul: ”Schimb de destinație din Centrală Termică CT10 în Centru Social pentru Servicii Alternative”

10. Aprobarea documentației tehnico-economice pentru obiectivul ”Centru Național de informare și promovare turistică. Municipiul Alba Iulia – județul Alba”

11. Trecerea din domeniul public în domeniul privat al municipiului Alba Iulia, scoatarea din funcțiune, casarea mijlocului fix – clădire situată în municipiul Alba Iulia pe strada Mihai Viteazul, nr. 27

12. Donarea unei stații de autobuz din municipiul Alba Iulia (Lidl, Bd. Revoluţiei, 2 A; compania solicită drept de exclusivitate pentru faţadele staţiei, în scopul utilizării publicitare)

13. Aprobarea Planului de ordine și siguranță publică a Poliției locale al municipiului Alba Iulia

14. Alocarea unei sume de bani din bugetul local pentru Fundația Comunitară Alba (15.000 de lei pe anul 2014 pentru programul YouthBank)

15. Aprobarea încheierii unor acte adiționale la Acordurile de parteneriat nr. 14307/2006, nr. 5104/2006 și nr. 499/2006 pentru susținerea financiară a Centrului de Urgență Alba (centru social pentru persoane fără adăpost sau în alte situaţii sociale de urgenţă, situat în apropierea gării din Alba Iulia; se propune suportarea sumei de până la 258 lei/beneficiar/lună pentru maxim 42 de persoane, începând cu 1.04.2014)

16. Asocierea în parteneriat cu Asociația Sfântul Andrei Bărăbanț pentru susținerea financiară a Căminului pentru persoane vârstnice ”Așezământul Sfântul Andrei Bărăbanț” (finanţare din bugetul local pentru ¼ din costurile cu salariile pentru 8 angajaţi din 1 aprilie 2014 până în 30 martie 2015)

17. Modificarea Hotărârii nr. 63/2008 a Consiliului local cu privire la acordarea porților de hrană la Cantina de ajutor social pentru pensionari cu vârsta de peste 60 de ani şi venituri de până la 450 lei, fără contribuție personală

18. Aprobarea încheierii unui act adițional la contractul nr. 20082/2012 privind delegarea gestiunii prin concesiune a serviciului de deratizare, dezinsecție și dezinfecție în municipiul Alba Iulia

19. Aprobarea de tarife noi pentru lucrarea de spălat parapeți direcționali și parapeți ornamentali și pietonali din municipiul Alba Iulia (pentru panourile ornamentale şi balustrăzile pienonale murdărite în trafic: 3 lei/ml – parapeți direcționali, 4 lei/ml – parapeți ornamentali și pietonali; în contractul cu SC Polaris M Holding nu erau trecute astfel de tarife)

20. Atribuirea denumirii unor străzi din municipiul Alba Iulia (zona Miceşti – Alba Iulia, strada Luncii şi strada Tudor Vianu, ambele artere private)

21. Aprobarea unor documentaţii de urbanism:

Art.1: Avizează Planul de Amenajare a Teritoriului Zonal „Valea Mureşului, judeţul Alba, solicitant Consiliul Judeţean Alba”, conform planului de situatie anexat.

Art.2: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe individuale şi realizare drum acces – schimbare UTR din zonă industrială în zonă de locuinţe, Alba Iulia, str. Arieşului FN, intravilan, solicitant Oargă Delia Maria şi Oargă Virgil, Vuşdea Georgia Rafaela, Domşa Florin Valentin”.

Art.3: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Introducere în intravilan pentru locuinţe individuale, Alba Iulia, Bărăbanţ, str. Minerva, FN, extravilan, solicitant Dan Petru Vasile, Dan Doina Floarea, Dan Vasile Viorel, Dan Eugenia, Drâmbărean Ana”.

Art.4: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Construire locuinţă familială – a doua pe parcelă şi împrejmuire, Alba Iulia, str. Gheorghe Doja, nr. 51, solicitant Albu Gheorghe Daniel”.

Art.5 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Schimb de destinaţie din apartament în spaţiu comercial cu extindere şi realizare acces, Alba Iulia, str. Cloşca, nr. 6, Bl. 4, Sc. B, Ap 16, solicitant Stoica Victoria Liana”, cu condiţia asigurării ventilaţiei subsolurilor.

Art.6 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Extindere locuinţă existentă pentru realizare 2 locuinţe familiale în regim cuplat, Alba Iulia, str. Brânduşei, nr. 1, solicitant Vlad Teodora Florina, căsătorită Săndulescu”.

Art.7: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Reabilitarea şi refuncţionalizarea Centralei Termice CT 7 în centru social pentru servicii alternative, Alba Iulia, str. Gladiolelor. nr. 3, solicitant Municipiul Alba Iulia”.

Art.8 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Reabilitarea şi refuncţionalizarea Centralei Termice CT10 în centru social multifuncţional, Alba Iulia, Bd. Revoluţiei, nr.7C, solicitant Municipiul Alba Iulia”.

Art.9: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Introducere în intravilan pentru construire locuinţe individuale la str. Apuseni şi str. Curcubeului, Alba Iulia – Miceşti, solicitant Sârbu Ioan şi Ana, Ivan Vasile Nicolae şi Maria, Sprânceană Elena şi Valentin, Sârb Elena şi Ioan, SC Senido SRL”.

Art.10: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Introducere în intravilan pentru construire spaţii comerciale şi locuinţe, Alba Iulia, zona şoselei de centură, solicitant Ioan Dobrin”.

22. Vânzarea prin licitaţie publică a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, strada Vasile Alecsandri, FN

23. Expertiza tehnică efectuată în Dosar nr. 948/176/2014, aflat pe rol la Judecătoria Alba Iulia

24. Expertiza tehnică extrajudiciară, întocmită în Dosar nr. 4326/176/2013 aflat pe rol la Judecătoria Alba Iulia

25. Expertiza tehnică extrajudiciară, întocmită în Dosar nr. 8288/176/2013 aflat pe rol la Judecătoria Alba Iulia

26. Parcelarea unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str. Vasile Goldiș, FN

27. Parcelarea şi înscrierea dreptului de proprietate al municipiului Alba Iulia asupra imobilului (teren) situat în Alba Iulia, str. Rozelor, FN

28. Atribuirea în proprietatea solicitanților, proprietari ai apartamentelor, terenul aferent locuinței în cotă indiviză deținută din construcții.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Haos la salarizarea bugetarilor. Ministrul Muncii: diferențe și de 10.000 de euro la salariați cu aceeași funcție și pregătire

Publicat

Ministrul muncii vrea să pună ordine în grila de salarizare a a angajaților din administrația publică. ”Trebuie să punem ordine în acest haos prin stoparea acestor anomalii” spune Turcan prezentând diferențe și de 10.000 de euro la salariați cu aceeași funcție și pregătire.

Un angajat la un Consiliu Judeţean câştigă un salariu anual cu aproape 10.000 de euro mai mare decât un salariat care are aceeaşi pregătire şi aceeaşi funcţie, dar care este angajat într-o Primărie de comună, a arătat ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan.

„Pentru aceeaşi funcţie, aceeaşi pregătire, sunt acum salarii de bază diferite.

Concret, un consilier superior gradaţia 5 în administraţia locală (într-o primărie de sector) are un salariu de bază, în timp ce aceeaşi funcţie în administraţia centrală (într-un minister) este remunerată cu totul diferit, respectiv cu un salariu mult mai mic.

Diferenţa între doi angajaţi cu aceeaşi funcţie, aceeaşi pregătire şi care fac acelaşi lucru, nu are nicio logică.

Alt exemplu, un consilier grad profesional superior (S) angajat la Consiliul Judeţean câştigă cu peste 4.000 de lei în plus faţă de un angajat cu aceeaşi funcţie, dar într-o primărie de comună.

Deci pentru aceeaşi pregătire, aceeaşi funcţie, aceeaşi răspundere avem o diferenţă de 800 de euro lunar pentru unii, respectiv de aproape 10.000 de euro anual”, a precizat Raluca Turcan, pe Facebook.

Declarațiile Ministrului Muncii au făcute după întâlnire pe care a avut-o marţi cu reprezentanţii Asociaţiei Comunelor din România.

”(…) Trebuie să punem ordine în acest haos prin stoparea acestor anomalii, iar o componentă importantă în noua lege a salarizării este reaşezarea administraţiei publice locale pe grila de salarizare”, a precizat Raluca Turcan.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

(P) ANUNȚ ANGAJARE: Firmă RECRUTEAZĂ pentru depozitul de logistică din Germania, două persoane

Publicat

Firmă din Germania angajează, fără intermediari, pentru depozitul de logistică din Germania, două persoane.
Limba germană/engleză constituie un avantaj.
Doritorii vor depune CV-urile la adresa de e-mail: info@noegel.ro
Relații la telefon +40 771 379 344.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Guvernare cu act adițional: DOCUMENT- Principalele prevederi din acordul semnat de partidele din coaliție după negocieri

Publicat

Liderii coaliției PNL, USR-PLUS și UDMR au semnat marți seara un act adițional la acordul de guvernare, după două zile de negocieri provocate de nemulțumirea USR-PLUS provocată de revocarea din funcție a ministrului sănătății Vlad Voiculescu.

Liderul PNL Ludovic Orban a anunțat marți seara semnarea unei completări la acordul de coaliție, menită să îmbunătățească mecanismul de funcționare a acesteia.

Citește și VIDEO: PNL și USR-PLUS s-au împăcat: ”Vom face mâine o nouă propunere pentru funcția de ministru al Sănătății”

„Cei ce au pariat că nu ne vom înțelege și-au făcut iluzii”, a spus Orban, care susține că partenerii din coaliție sunt preocupați de guvernare.

Președintele PNL, Ludovic Orban, susține că acordul la care s-a ajuns va duce la creșterea performanței de guvernare.

 Vezi DOCUMENTUL AICI: Textul actului adițional semnat de PNL, USR-PLUS și UDMR

„După două zile de discuții serioase pe care le-am purtat, am convenit să semnăm o completare la acordul de coaliție, o completare care să aducă proceduri și puncte de vedere care să după la creșterea încrederii în parteneri, să ducă la îmbunătățirea mecanismelor de funcționare a coaliției și în mod evident, să crească performanța de guvernare”, a anunțat președintele PNL la finalul discuțiilor de marți seara.

Liderul liberal consideră că alianța funcționează

„Formațiunile politice care au constituit această coaliție sunt conștiente de responsabilitatea pe care o au, de a asigura o bună guvernare României și de a pune în practică programul de guvernare, pentru care ne-am angajat în fața Parlamentului și, de asemenea, să urmărim atingerea obiectivelor acestui program de guvernare.

Cei care au pariat pe faptul că nu ne vom înțelege și-au făcut iluzii.

Suntem o coaliție care cooperează, care este într-un dialog bazat pe respect reciproc, pe încredere, pe solidaritate și suntem preocupați în primul rând de o guvernare care să ducă la o îmbunătățire semnificativă a vieții cetățenilor români”, a precizat Ludovic Orban.

Prevederile din actul adițional de guvernare

  • Cererea de revocare a unui ministru va fi trimisă președintelui de către premier după informarea prealabilă a formațiunii politice care l-a propus pe ministru, pe baza unor argumente cuprinse într-o evaluare făcută de premier.
  • Coaliția, premierul și membrii guvernului își asumă să nu adopte poziții publice care să submineze activitatea și agenda guvernamentală, arată documentul, care invocă susținerea reciprocă și solidaritatea.
  • Performanța ministerială este evaluată periodic având ca reper programul de guvernare votat de Parlament și deciziile de parcurs, ulterioare, ale Coaliției de guvernare, iar performanța guvernului va fi evaluată periodic în cadrul Coaliției de guvernare.
  • Printre prioritățile asumate la nivelul Coaliției se numără programul de vaccinare, reformele în domeniul sănătății, care vor continua, reforma pensiilor speciale pe principiul contributivității până la finalul anului, adoptarea legilor pe justitie până la final de an, cu respectarea principiilor din instrumentele internaționale ratificate de România, precum și cu recomandările formulate în cadrul mecanismelor europene – MCV, GRECO și Comisia de la Veneția.
  • Alte priorități sunt operaționalizarea Comisiei de Cod electoral, în baza unui mandat agreat în Coaliție, un calendar asumat pentru adoptarea poziției politice și implementarea acesteia la nivelul deconcentratelor, precum și înființarea unui grup de lucru permanent pentru eficientizarea funcționării statului.
  • Transparența este o regulă nu o excepție. Toți miniștrii Coaliției trebuie să ia măsuri pentru creșterea accesului la date publice, transparentizarea execuției bugetare, contracte și achiziții publice acolo unde exista.
  • Ședințele de coaliție vor lua în dezbatere agenda politică guvernamentală și agenda politică parlamentară. Pot fi invitați în funcție de subiecte reprezentanți ai grupurilor parlamentare și miniștri.
  • La ședința coaliției participă și reprezentantul grupului parlamentar al minorităților naționale.
  • Agenda guvernului și procesul de prioritizare al actelor normative vor fi decise de prim-ministru împreună cu vicepremierii, în ședință săptămânală ulterioară ședinței pregătitoare de guvern organizată de SGG.
  • Agenda ședinței de guvern va fi agreată la acest nivel și ulterior transmisă ministerelor și în spațiul public

Vezi și DOCUMENT: PROGRAMUL de GUVERNARE 2020-2024 al Alianței PNL USR-PLUS UDMR. Principalele priorități ale Guvernului Cîțu

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ASTĂZI: Acțiune-maraton a Poliției Rutiere Alba pe drumurile din județ. RADARE pentru monitorizarea traficului rutier, 24 de ore

Publicat

politie

Polițiștii rutieri din Alba desfășoară astăzi o acțiune specială pentru depistarea șoferilor care depășesc viteza legală.

Miercuri, 21 aprilie, până la ora 24.00, se derulează acțiunea Speed Marathon, perioadă în care polițiștii acționează neîntrerupt, timp de 24 de ore, pentru respectarea regimului legal de viteză.

Acţiunea se desfăşoară în cadrul săptămânii T.I.S.P.O.L. Speed.

Controalele T.I.S.P.O.L. Speed se desfășoară simultan în toate statele membre ale Uniunii Europene şi au drept scop combaterea accidentelor rutiere produse pe fondul vitezei excesive.

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba reaminteşte:

”Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, viteza maximă admisă în localităţi este de 50 de kilometri / oră, iar pe drumurile naţionale, în afara localităţilor, este de 90 km/h.

De asemenea, trebuie ținut cont de faptul că limita maximă se poate modifica, pentru motive legate de siguranța rutieră, atunci când se circulă în condiții meteo nefavorabile sau pe anumite segmente de drum, acest lucru fiind semnalizat prin indicatoare rutiere.

Depășirea cu mai mult de 50 de kilometri/oră a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constituie contravenție și se sancționează cu amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni, respectiv de la 9 la 20 de puncte-amendă.

De asemenea, se aplică sancțiunea complementară a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile.

Pentru siguranţa dumneavoastră şi a celorlalţi participanţi la trafic, vă recomandăm să nu depăşiţi limita legală de viteză!”

Amplasarea radarelor în data de 21 aprilie:

Drumul Naţional 1: Alba Iulia – Sântimbru –– Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1: Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7: Săliştea –– Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C: Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74: Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75: Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75: Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia: Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş: strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Pot fi amplasate radare și în alte locații, astfel că șoferii sunt atenționați să respecte regulile rutiere pe tot parcursul deplasării. De asemenea, vor putea fi organizate acțiuni și filtre în trafic.

Potrivit Codului Rutier, limitele maxime de viteză sunt de:

– 50 km/oră în localităţi (în unele cazuri, limita este mai mare, dar de maximum 80 km/oră sau mai mică, dar minimum 30 km/oră);

– 90 km/oră pe drumuri naţionale, judeţene, comunale

– 100 km/oră pe drumuri expres sau drumuri naţionale europene

– 130 km/oră pe autostrăzi.

Dacă depăşiţi aceste limite maxime admise de viteză riscaţi sancţiuni, astfel:

– pentru depăşirea limitei cu 10-20 km/oră, se calculează 2 sau 3 puncte-amendă, plus două puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 21-30 km/oră: 4 sau 5 puncte-amendă plus trei puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 31-40 km/oră: între 6 şi 8 puncte-amendă, plus patru puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 41-50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă, plus sase puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu mai mult de 50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă, dar şi suspendarea permisului pentru 90 de zile.

Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere de către o persoană care, la momentul prelevării mostrelor biologice, are o îmbibație alcoolică de peste 0,80 g/l alcool pur în sânge se pedepsește cu închisoare de la unu la 5 ani sau cu amendă – art. 336 Cod Penal.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate