Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ECONOMIE

Autostrada Sebeş-Turda: Decizie definitivă în instanţă pentru lotul 4. Procese pe rol pentru celelalte tronsoane

Publicat


În cazul procedurii de stabilire a constructorilor care vor realiza loturile autostrăzii Sebeş-Turda, o decizie definitivă în instanţă a fost pronunţată luni. Este vorba despre procesul pentru lotul 4, în care PA&Co International SRL a dat în judecată CNADNR şi a cerut anularea licitaţiei. Curtea de Apel Bucureşti a dat decizie definitivă în 24 martie şi a respins plângerea ca nefondată, astfel că poate fi semnat contractul pentru începerea lucrărilor pe acest tronson. Mai rămân de soluţionat cauzele în care mai multe firme au contestat deciziile CNSC şi care au termene la Curtea de Apel Bucureşti la sfârşitul lunii martie.

Reamintim că mai multe firme s-au adresat instanţei pentru a da decizii privind soluţiile comunicate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) pe cele patru loturi, respectiv privind rezultatul licitaţiei de atribuire a lucrărilor de către CNADNR. Cazurile au ajuns în atenţia Curţii de Apel Bucureşti.

În ceea ce priveşte lotul 1 (17 kilometri), Impresa Pizzarotti & C SPA a contestat decizia CNSC de a nu le accepta contestaţia formulată după ce câştigătoare a fost desemnată Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA, care a depus ofertă de 539.488.704 lei (din punct de vedere al valorii ofertei, asocierea s-a aflat pe locul trei). Curtea de Apel Bucureşti a dat termen în 31 martie.

Firmele RCM Construzioni SRL (declarată iniţial câştigătoare la licitaţie, ca reprezentant al unei asocieri de firme, cu oferta de 460.019.270 lei) şi Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL contestă decizia CNSC pentru lotul 2. Consiliul a admis în totalitate contestaţia formulată pentru acest lot de către Strabag SRL şi în parte pe cele formulate de asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL şi SC Teloxim Con SRL, respectiv a anulat raportul procedurii de atribuire în partea ce priveşte oferta desemnată câştigătoare şi ofertele contestatoarelor amintite. De asemenea, CNSC a obligat autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse pentru lotul 2 de contestatoarele menţionate şi asocierea RCM Costruzioni SRL, cu respectarea celor din motivare, a documentaţiei de atribuire şi a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice. A respins şi capătul de cerere privind reevaluarea ofertelor admisibile cu propuneri inferioare ofertei sale, din contestaţia asocierii Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, ca nefondat. Această asociere a atacat în instanţă faptul că CNSC i-a acceptat doar în parte contestaţia. Următorul termen în instanţă este 27 martie.

Pentru lotul 3, de 12,45 km, oferta câştigătoare a fost desemnată cea de 420.511.921 lei, depusă de Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A (locul trei, din punct de vedere al valorii ofertei depuse).

Pentru acest lot, pe portalul instanţelor sunt înregistrate două dosare în stadiu de recurs, în contecios administrativ şi fiscal, cu privire la decizia CNSC din 7 februarie. În primul caz, Azvirt LLC a dat în judecată CNADNR, iar în al doilea caz Asocierea Corsan Corviam Construccion SA – SC Selina SRL – Louis Berger SAS – SC Road Consulting & Design Solutions SRL a intentat proces împotriva CNADNR, Azvirt LLC şi Strabag, în calitate de lider al asocierii care a depus oferta. Reamintim că CNSC a respins contestaţiile, ca nefondate, pentru toate cele trei asocieri sau firme amintite. Termenele în instanţă pentru aceste procese sunt 31 martie şi 27 martie.

Pentru lotul 4, PA&Co International SRL a dat în judecată CNADNR şi a cerut anularea licitaţiei. Curtea de Apel Bucureşti a dat decizie definitivă în 24 martie şi a respins plângerea ca nefondată. Astfel, construirea acestui lot, de 16, 3 km, a fost câştigată de SC PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH, cu oferta de 470.004.894 lei (locul doi, din punct de vedere al valorii ofertei). Firma poate încheia contract cu CNADNR pentru începerea lucrărilor.

În funcţie de deciziile în instanţă pentru celelalte loturi, sunt şanse ca din această vară să înceapă construcţia în totalitate pentru Autostrada Sebeş-Turda.

Citeşte şi Autostrada Sebeș-Turda: CNSC a admis contestația pe lotul 2. Loturile 1, 3 și 4, executate de firmele care au câștigat licitația

Construcția Autostrăzii Sebeș-Turda a fost scoasă la licitație în luna iulie, de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Pentru construirea celor patru loturi de autostradă au fost depuse 43 de oferte. Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri este de 4.643.146.000 lei, potrivit hotărârii de guvern și este împărțită în patru loturi. Proiectul este finanțat 85% din Fondul de Coeziune și 15% din bugetul de stat. Având în vedere relieful zonei, contractul presupune realizarea mai multor lucrări de artă (poduri, viaducte etc), precum și cinci traversări peste râul Mureș.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă în primăvara anului 2014. Durata de construcție a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

În aprilie, Comisia Europeană a anunțat că a acceptat includerea autostrăzii Sebeș – Turda în programul de finanțare nerambursabilă. Odată construită, autostrada ce a primit indicativul A10 potrivit CNADNR va lega autostrada A1 ce trece pe lângă Sebeș și autostrada Transilvania A3 aproape de Turda. CNADNR vrea să dea autostrada în concesiune la pachet cu autostrada de la Cluj la Borş.

Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor)

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16.

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta).

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375.

Citeşte şi Autostrada Sebeş-Turda: OFERTELE câştigătoare, desemnate de CNADNR, în urma licitaţiei

 


Vezi cele mai interesante video Alba24.ro


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Apel disperat al unui asistent maternal din Alba, pentru băiatul pe care îl are în grijă. Povestea tristă a lui Daniel

Publicat

Un băiat de 14 ani, din Vingard, are nevoie de bani pentru o operație la care este programat în luna ianuarie a anului viitor. Daniel suferă de o boală rară, o formă de cancer osos. Asistentul maternal în grija căruia se află nu are posibilitatea să strângă cei peste 10.000 de euro de care are […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Prețul cărnii de porc se va tripla anul viitor. Avertismentul președintelui Asociației Române a Cărnii

Publicat

porc

Prețurile cărnii de porc se vor tripla în 2020 susține Radu Timiș, președintele Asociației Române a Cărnii. „Suntem foarte aproape de o nouă criză alimentară”, a spus Timiș, marți, la conferinta de presă „Viitorul industriei de creștere și procesare a cărnii de porc”. „Anul acesta prețurile s-au dublat la carnea de porc, anul viitor se […]

Citește mai departe
Publicitate

EDUCAȚIE

Profesorii vor avea statut de funcţionari publici. NU vor mai putea da MEDITAȚII și vor trebui să stea 8 ore la serviciu

Publicat

Senatul a adăugat astăzi profesorii pe lista funcționarilor care pot fi considerați victime ale ultrajului. Proiectul, iniţiat de senatorul PSD Şerban Nicolae la cererea sindicatelor FSLI conduse de Simion Hăncescu, merge acum la promulgare la preşedintele Klaus Iohannis. Profesorilor li se vor aplica toate incompatibilitățile care decurg din statutul funcției publice: Meditațiile – interzise, 8 […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VACANȚA de IARNĂ 2019: Când începe și cât vor avea liber elevii de la școală. Detalii despre examenele din 2020

Publicat

copii vacanta zapada

La sfârșitul săptămânii viitoare, elevii intră în vacanța de iarnă. Vor sta acasă până anul viitor, timp de trei săptămâni. Apoi, următoarea vacanță va fi din 4 aprilie 2020, cea de primăvară. Vacanța de iarnă este programată în perioada 21 decembrie – 11 ianuarie. Prima zi de cursuri după sărbători va fi 13 ianuarie, când […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate