Connect with us
Publicitate

Actualitate

UPDATE Modificarea CODULUI RUTIER 2013 | Radu Stroe: „Amenzile sunt într-adevăr prea mari. Proiectul va suferi modificări”

Publicat

După ce în urmă cu trei zile anunţa sancţiuni usturătoare pentru şoferii care nu îşi plătesc amenzile sau care produc accidente grave, ministrul de interne, Radu Stroe, dă înapoi. Acesta a precizat că unele dintre modificările propuse la Codul Rutier nu pot fi puse în practică. Totuşi, ministrul promite că şoferii vor fi sancţionaţi mult mai aspru decât până acum.

Citește și Noul COD RUTIER 2015: De vineri, vorbitul la telefon „costă” cât un smartphone. Ce trebuie să respecte şoferii şi pasagerii

UPDATE: Comisia de lucru formată la MAI pe proiectul de ordonanţă de urgenţă ce propune modificări la codul rutier susţine că unele sancţiuni avute în vedere sunt foarte drastice. Variantele ar fi ca, de exemplu, pentru pătrunderea în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului şi producerea unui accident soldat cu pagube materiale, perioada de suspendare a permisului să fie nu pe trei ani, ci pe o perioadă mai mică, însă, dacă şoferul respectiv mai „greşeşte” în acelaşi mod de câteva ori, pedepsele vor creşte. Pentru neacordare de prioritate sau nerespectarea regulilor de trecere la nivel cu calea ferată ori viteză excesivă, membrii comisiei susţin că sancţiunile ar trebui să rămână importante. Discuţiile continuă, comisia urmând să se întrunească şi săptămâna viitoare, când se încheie perioada de dezbatere publică a proiectului.

„Amenzile sunt într-adevăr prea mari, iar anumite fapte ce nu pot fi probate în faţa instanţei e greu să le sancţionezi direct prin lege. Prin urmare, ne vom revizui punctul de vedere, dar fapte precum conducerea sub influenţa alcoolului, depăşirea vitezei, trecerea peste calea ferată, conducerea fără permis, toate aceste fapte vor rămâne foarte grav sancţionabile inclusiv cu amenzi. Proiectul va suferi modificări”, a declarat ministrul de Interne.

Acum trei zile, Radu Stroe spunea că cine primeşte o amendă şi nu o plăteşte în 30 de zile riscă să i se suspende permisul până când va face dovada că a dat banii. O altă modificare importantă prevedea creşterea perioadei de suspendare a dreptului de a conduce pentru cei care produc accidente grave, soldate cu morţi şi răniţi.

A amintit atunci că procentul celor care îşi plătesc amenzile rutiere este mai mic de jumătate, ceea ce înseamnă că, pentru cei care nu plătesc, rolul preventiv al amenzii nu se produce.

Legea circulaţiei pe drumurile publice ar putea fi modificată în toamna acestui an.

Principalele prevederi propuse, comparativ cu legislaţia actuală:

Dacă treci pe roşu şi te faci vinovat de producerea unui accident soldat cu pagube materiale: vei plăti o amendă încadrată în clasa VI de sancţiuni şi vei rămâne fără permis trei ani. În legea actuală, sancţiunea este permis suspendat timp de două luni şi între 6 şi 8 puncte-amendă.

Dacă treci pe roşu, dar nu se produce accident: permis suspendat timp de doi ani şi între 125 şi 200 puncte-amendă. Potrivit legislaţiei în vigoare, permisul se suspendă o lună şi primeşti 4 sau 5 puncte-amendă.

Dacă nu opreşti să te asiguri la calea ferată: amendă prevăzută în clasa a VI-a de sancţiuni şi suspendarea permisului pe trei ani. În prezent, dacă nu respecţi regulile privind trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte sau în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roşii şi/sau sonore sunt în funcţiune, poliţişti îţi pot reţine permisul pe trei luni şi poţi primi între 9 şi 20 puncte-amenda.

Dacă mergi pe contrasens: pe autostradă – permis suspendat pentru trei ani şi între 125 şi 200 puncte-amendă. Legea actuală prevede permis suspendat două luni şi între 6 şi 8 puncte-amendă.

Dacă nu-ţi plăteşti amenda în 30 de zile: în proiectul de ordonanţă se propune suspendarea permisului până la achitarea amenzii.

Dacă nu porţi centura de siguranţă (sau casca de protecţie): 9-20 puncte amendă, faţă de 2-3 puncte amendă, sancţiunea aplicată în prezent.

Proba practică pentru examenul de obţinere a permisului de conducere: se propune monitorizarea video, pentru asigurarea şi verificarea corectitudinii examinării. Sunt exceptate vehiculele utilizate la proba practica pentru obţinerea categoriilor AM, A1, A2 si A.

CITEȘTE ȘI: Propuneri pentru modificarea Codului rutier. Amenzi mai mari pentru alcool la volan, suspendarea permisului pentru viteză peste 31 km/h şi înregistrări video

Sursa: realitatea.net

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Mollie B. Battle

    miercuri, 18.09.2013 at 12:43

    Aţi fost vreodată amendat pentru viteză? Dacă răspunsul este da, ştiţi prea bine că, pe langă banii pierduţi inutil, o amendă mai implică şi timp irosit cu achitarea ei, ba mai nou şi puncte acumulate pe carnetul de conducere. In plus, nu e enervant să fii vanat de poliţie? V-aţi gandit că poate e timpul să achiziţionaţi un detector de radar? Din 1 decembrie 2006, conform noului Cod Rutier, articolul 44, aliniatul 5, folosirea de către conducătorii auto a mijloacelor de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei este legală şi in ţara noastră.

  2. Pingback: UPDATE | Nemulţumiţi de modificările la Codul Rutier: Protest al transportatorilor la Alba Iulia. Sâmbătă, marș cu 300 de camioane şi autoturisme | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate