Connect with us
Publicitate

Eveniment

Se repară TRANSALPINA în judeţul Alba. Lucrările de întreţinere a carosabilului au început de LUNI şi durează o lună şi jumătate

Publicat

sosea valea sebesului2 Reprezentanţii CNADNR – Secţia DN Alba au început, de luni, lucrări de reparaţii a carosabilului pe DN67C – Transalpina. Este o veste bună pentru şoferii şi turiştii care circulă pe unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din România şi care, în ultimul timp, au avut de suportat condiţiile grele de urcat sau coborât pe Valea Sebeşului.

Lucrările presupun atât plombarea, nivelarea şi îmbunătăţirea stratului de asfalt, cât şi acoperirea podeţelor de pe tronsonul spre Oaşa, acestea din urmă fiind un adevărat „calvar” pentru cei care alegeau traseul pentru o ieşire în natură sau care merg pe acest drum frecvent.

Din estimările drumarilor, lucrările ar urma să dureze 30-40 de zile, astfel încât, din august, şoferii ar putea să circule în siguranţă pe şoseaua care, cel puţin deodamdată, are titulatura de „drum în lucru”.

(P)  Haine și pantofi sport pe FashionSport.ro. Adidași, teniși, tricouri, pantaloni, echipament de alergare, ciclism sau fitness Peste 40.000 de articole sport pentru femei, bărbați și copii. Branduri mari: Nike, Adidas, Puma, Dunlop, Slazenger, Lee Cooper, Karrimor, Everlast etc. Reduceri mari în fiecare zi.

sosea valea sebesului Repararea carosabilului se face până la limita cu judeţul Vâlcea, după lacul de la Oaşa, însă etapizat. Astfel, luni se lucra în zona Laz, iar marţi, în zona Mărtinie – Şugag. Aici, persoane care au trecut prin zonă au observat că lucrările vizau o parte de carosabil ce părea în regulă, în comparaţie cu drumul „spart”, mai sus de localitate. Însă surse din rândul celor care efectuează lucrările au spus că pe tronsonul respectiv, la intrare în Şugag dinspre Sebeş, carosabilul prezenta crăpături, astfel încât a fost necesară intervenţia cu frezarea covorului asfaltic, acoperirea şi nivelarea acestuia.

Între Şugag şi Oaşa, sunt 44 de podeţe la care se va interveni pentru repararea carosabilului, iar intenţia drumarilor este să monteze şi parapeţi de protecţie pe marginea drumului.

 

transalpina4 Astfel, Transalpina ar avea şanse să devină circulabilă în condiţii de siguranţă pentru localnici şi turişti, în această vară, chiar dacă abia la mijloc de sezon.

Vă reamintim că proiectul de modernizare DN67 C între localităţile Sebeş (Alba) şi Bengeşti (Gorj), început în 2008, vizează 148 de kilometri.

Transalpina, în judeţul Alba, are 79 de kilometri, până la limita cu judeţul Vâlcea.

Tronsonul spectaculos, cu serpentine şi altitudini ameţitoare (Pasul Urdele – 2145 m), se află în judeţul Vâlcea, respectiv în Gorj.

CNADNR a câştigat în instanţă, pe baza unei hotărâri a Judecătoriei Bucureşti, dreptul de a prelua drumul din administrarea societăţii Romstrade, însă doar pentru lucrări de întreţinere a şoselei în vederea asigurării circulaţiei în condiţii de siguranţă. Romstrade ar fi trebuit să termine modernizările, dar lucrările au fost blocate, în ultimii trei ani, după arestarea patronului Nelu Iordache. Constructorul nu a asigurat conservarea lucrărilor, iar drumul s-a degradat.

Citește și TRANSALPINA: Sesizare la DNA de la corpul de control al premierului pentru pagube de aproape 100 de milioane de euro la bugetul de stat

Contractul de execuție lucrări de „Modernizare DN67C Bengești — Sebeș, km 0+000 — km 148+414″ încheiat între CNADNR SA și SC ROMSTRADE SRL a fost suspendat încă din 5 octombrie 2012, în prezent antreprenorul SC ROMSTRADE SRL fiind în insolvență.

Citește și TRANSALPINA: Prejudiciu de 100 de milioane de euro pe şoseaua dintre Sebeş şi Novaci. Se vor calcula şi pagubele proprietarilor de pensiuni

Potrivit CNADNR, sectorul de drum nu a fost echipat de către constructorul SC ROMSTRADE SRL cu elementele de siguranță obligatorii (parapeți de siguranță, semnalizare verticală, marcaj rutier). Astfel, în cazul unor condiții dificile meteo-rutiere, acest sector de drum prezintă un grad sporit de risc pentru toți participanții la trafic.

Transalpina străbate Munții Parâng de la nord la sud, prin judeţele Alba, Sibiu, Vâlcea şi Gorj și ajunge până la altitudinea de 2.154 de metri în Pasul Urdele. Este cunoscută şi drept „Drumul Regelui”, pentru că a fost amenajat în timpul Regelui Carol al II-lea.

În zonă au fost deschise mai multe pensiuni, şi datorită faptului că întreprinzătorii s-au bazat pe faptul că turismul se va dezvolta în aceste zone, după modernizarea şoselei. Au reclamat ulterior că riscă să-şi piardă afacerile dacă finalizarea proiectului mai întârzie.

Reprezentanţii CNADNR au precizat de mai multe ori că lucrările la Transalpina sunt finalizate în proporţie de 75-80%, însă şoseaua nu are elemente de siguranţă, de genul parapetelor de protecţie, al indicatoarelor rutiere sau chiar al marcajelor.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. BIBA

    marți, 23.06.2015 at 21:27

    Felicitari Costica Jinar primar SUGAG fara el si relatile lui era totul 0 (zero).

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate