Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la stat. POSTURI la primării, școli și alte instituții publice din județul Alba. Condiții pentru candidați


Publicat

birou-gol-zile-libere-e1519215884228

Mai multe posturi vacante în instituții publice din județul Alba sunt scoase la concurs, în această perioadă. Candidații trebuie să îndeplinească anumite condiții pentru a susține probele necesare selecției și angajării pe funcțiile disponibile.

POSTURI VACANTE

Primăria Municipiului Alba Iulia

îngrijitor de copii, Creșa 2 Ampoi

Condiții: studii medii, absolvite cu diplomă de bacalaureat; vechime în specialitate necesară: -.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 11 februarie 2020, ora 15:00

Concurs: 19 februarie 2020, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia din Calea Moţilor nr. 5A, et. 2, telefon 0258/819.462.

Grădiniţa cu Program Prelungit „Step By Step“ Nr. 12 din Alba Iulia

– îngrijitor grupă învățământ preșcolar

Condiții: studii medii; vechime – minimum 2 ani într-un post similar; abilități de comunicare și relaționare.

Concurs: 19 februarie 2019, ora 9.00: proba scrisă; 20 februarie 2019, ora 9.00: proba practică; 20 februarie 2019, ora 10.00: proba interviu.

îngrijitor grupă învățământ preșcolar (post pe perioadă determinată)

Condiții: studii medii; vechime – minimum 2 ani într-un post similar; abilități de comunicare și relaționare.

Concurs: 19 februarie 2019, ora 09.00: proba scrisă; 20 februarie 2019, ora 09.00: proba practică; 20 februarie 2019, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Grădiniţei cu Program Prelungit Step By Step“ nr. 12 din Alba Iulia, str. Ştefan cel Mare, nr. 11, telefon 0258/830.879.

Primăria Municipiului Aiud

– inspector de specialitate, grad IA – Compartimentul Proiecte, Prognoze, Programe

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;  experiență profesională în domeniul proiectelor cu finanțare europeană (scriere și/sau implementare și/sau sustenabilitate/durabilitate) de minimum un an (dovedită printr-un act care probează activitatea: copie contract de muncă sau adeverință); vechime în muncă – minimum 2 ani.

inspector de specialitate, grad I – Compartimentul Proiecte, Prognoze, Programe

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă; vechime în muncă – minimum 1 an.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 6 februarie 2020, ora 16:00

Concurs: 19 februarie 2020, ora 10:00: proba scrisă; 24 februarie 2020, ora 10:00: proba practică; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Municipiului Aiud, Județul Alba, din str. Cuza Vodă, nr. 1, camera 22, telefon 0258/861.280, e-mail resurse@aiud.ro.

Spitalul Municipal Aiud

– tehnician de radiologie și imagistică medicală debutant (3 posturi) – Laboratorul de Radiologie și Imagistică Medicală

Condiții: studii superioare, diplomă de licență în specialitate; certificat de membru O.A.M.M.G.M.R.; absolvirea unui curs de radioprotecție în conformitate cu cerințele de pregătire în radioprotecție specificate în „Normele privind radioprotecția persoanelor în cazul expunerilor medicale la radiații ionizante”, art. 72 pct. c) din NSR-11.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 7 februarie 2020, ora 15.00

Concurs: 17 februarie 2020, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare, la Spitalul Municipal Aiud, din localitatea Aiud, Str. Spitalului nr. 2, Judeţul Alba, telefon: 0258/861.816, interior 162

Primăria Municipiului Blaj

Bazin de înot – Direcția Administrativă

– expert (sportiv), gradul debutant

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în ramura de știință știința sportului și educației fizice, specializarea sport și performanță motrică; să dețină calitatea de antrenor natație (legitimat).

muncitor calificat (electrician), treapta profesională I

Condiții: studii medii finalizate cu diplomă de bacalaureat, vechime în muncă – minimum 10 ani: specializare electromecanic.

muncitor calificat (salvator ștrand), treapta profesională I

Condiții: studii medii finalizate cu diplomă de bacalaureat; vechime în muncă – minimum 10 ani.

casier

Condiții: studii medii finalizate cu diplomă de bacalaureat, vechime în muncă – minimum 2 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 7 februarie 2020

Concurs: 17 februarie 2020, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la Primăria Municipiului Blaj, Piața 1848 nr. 16, telefon 0258/710.110.

Grădiniţa cu Program Prelungit „Lumea Copiilor” Blaj

– muncitor calificat

Condiții: școală profesională; calificare în diferite meserii: mecanic, electrician, tâmplar, instalator, zugrav, etc.; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului -1 an.

Concurs: 19 februarie 2020, ora 11.00: proba practică; 20 februarie 2020, ora 10.00: proba interviu.

îngrijitor 1 normă

Condiții: studii gimnaziale; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

îngrijitor 0,5 normă

Condiții: studii gimnaziale; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concurs: 19 februarie 2020, ora 10.00: proba scrisă; 20 februarie 2020, ora 10.00: proba interviu.

Concursul se va desfășura în localul din str. Câmpul Libertății nr. 30.

Relații suplimentare, la Grădinița cu Program Prelungit Lumea Copiilor Blaj, cu sediul în Blaj. Bulevardul Republicii nr. 24, județul Alba, tel. 0258-711023,0733021597, 0727378369.

Şcoala Gimnazială „Iuliu Maniu” Vinţu de Jos

– administrator financiar

Condiții: studii superioare absolvite cu diplomă de licență în domeniul economic; master, certificate/atestate în domeniu, constituie avantaj; cunoștințe operare PC (MS Office, operare baze de date, navigare internet, SIIR, Forexebug, Edusal), programe de contabilitate; cunoașterea unei limbi străine de circulație internațională (engleză/ franceză), noțiuni de bază (citit, scris, vorbit); spirit organizatoric; abilități de comunicare, relaționare și învățare; abilități de coordonare a echipelor; capacitate de gestionare a timpului și priorităților.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 12 februarie 2019, ora 15.00

Concurs: 17 februarie 2019, ora 13.00: proba scrisă; 19 februarie 2019, ora 11.00: proba practică; 20 februarie 2019, ora 11.00: proba interviu.

muncitor calificat

Condiții: școală profesională, cu cel puțin una din calificările: lăcătuș mecanic, tâmplar, zugrav-vopsitor, electrician, cursuri de calificare profesională în aceste domenii, vechime în muncă – minimum 5 ani; abilități de comunicare, relaționare și învățare.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 12 februarie 2019, ora 15.00

Concurs: 17 februarie 2019, ora 14.00: proba scrisă; 19 februarie 2019, ora 14.00: proba practică; 20 februarie 2019, ora 13.00: proba interviu.

Relații suplimentare, la Şcoala Gimnazială „Iuliu Maniu“, Vinţu de Jos, judeţul Alba, cu sediul în localitatea Vinţu de Jos, str. Mihai Eminescu nr. 12, judeţul Alba, telefon 0726.285.623/0258.739.118.

Primăria orașului Abrud – Serviciul Local de Utilitate Publică

– muncitor necalificat, treapta I – Compartimentul Măturatul, curățatul și transportul zăpezii de pe căile publice

Condiții: nivelul studiilor – studii medii sau generale; vechime nu se solicită.

Concurs: 24 februarie 2020, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la Primăria Oraşului Abrud cu sediul în Abrud, Piaţa Eroilor nr. 1, judeţul Alba, telefon 0258.780.519, e- mail slupabrud@yahoo.com

Şcoala Gimnazială Meteş

– îngrijitor cu 0,25 normă, la Școala Primară Presaca

Condiții: studii medii, în specialitatea postului; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu se solicită.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 10 februarie 2020, ora 14:00

Concurs: 21 februarie 2020, ora 14.00: proba scrisă; 24 februarie 2020, ora 14.00: proba practică; 24 februarie 2020, ora 15.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Şcoala Gimnazială Meteş, cu sediul în localitatea Meteş, str. Principală nr. 51, judeţul Alba, telefon 0258/849.011.

ALTE POSTURI

Liceul Tehnologic Sebeş

– analist programator

Condiții: studii (obligatoriu) superioare de specialitate; vechime (obligatoriu) – 1 an în funcții similare.

Concurs: 14 februarie 2020, ora 09:00: proba scrisă; 20 februarie 2020, ora 09:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Liceul Tehnologic Sebeş, str. Dorin Pavel nr. 2, judeţul Alba, telefon 0258731010, 0724230052, fax 0358401375, , e-mail lt.sebes@isjalba.ro.

Școala Gimnazială Pianu de Sus

– îngrijitor 0,25 normă

Condiții: studii 8 clase/10 clase/curs calificare profesională/școală profesională.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 7 februarie 2020, ora 16:00

Concurs: 13 februarie 2020, ora 11:00: proba scrisă; 14 februarie 2020, ora 11:00: proba practică; 14 februarie 2020, ora 13:00: proba interviu.

Relații suplimentare, la secretariatul Școlii Gimnaziale, comuna Pianu de Sus, județul Alba, str. Principală nr. 172, telefon 0258/761.113 sau pe site-ul școlii www.scoalapianu.ro.

Şcoala Gimnazială „Avram lancu“ Alba Iulia

– îngrijitor 0,5 post

Condiții: studii medii; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concurs: 12 februarie 2020, ora 10.00: proba practică; 12 februarie 2020, ora 12.00: proba interviu.

– îngrijitor (perioadă determinată)

Condiții: studii medii; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concurs: 5 februarie 2020, ora 10.00: proba practică; 5 februarie 2020, ora 12.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Şcoala Gimnazială Avram Iancu, Alba Iulia, cu sediul în Alba Iulia, strada Moldovei nr. 2, județul Alba, telefon 0258811548.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

ASTĂZI: PRIMA PROBĂ la Evaluarea Națională 2021. Ce reguli trebuie să respecte elevii. Cum se pot depune contestațiile

Publicat

examen

Marți, 21 iulie se desfășoară prima probă de la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a (EN VIII 2021). Examenele se desfășura în perioada 22 iunie – 4 iulie 2021. Un număr de 131.177 de absolvenți ai clasei a VIII-a.

La Evaluarea Națională din sesiunea iunie-iulie 2021 s-au înscris 2171 de absolvenți ai clasei a VIII-a, dintre cei 2429 de elevi înscriși în clasa a VIII-a în anul școlar 2020-2021, conform centralizării realizate de Comisia Județeană de la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Alba

Citește și MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VIII-a: TOATE testele de antrenament și BAREMELE la Română și Matematică

Contestaţiile la Evaluarea Naţională 2021 pot fi depuse în zilele de 29 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) şi 30 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). 

Acestea pot fi transmise şi prin mijloace electronice.

Candidaţii care depun/transmit contestaţiile prin mijloace electronice completează, semnează şi depun/transmit tot prin mijloace electronice şi o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. 

Pentru candidaţii minori, documentele sunt semnate şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora.

Rezultatele finale la Evaluarea Naţională vor fi afişate sâmbătă, 4 iulie.

Lucrările vor fi corectate în alte judeţe, în 92 de centre de corectare. Nota obţinută după contestaţie este nota definitivă, indiferent de punctajul obţinut,

Această notă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele obţinute se trec pe fiecare lucrare în parte, cu cerneală roşie, de către profesorii evaluatori, după ce este verificată concordanţa cu borderourile individuale, şi se semnează de aceştia.

Nota finală se trece pe lucrare, în prezenţa profesorilor evaluatori, de către preşedintele comisiei. Preşedintele comisiei calculează nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, şi semnează, nota fiind înregistrată în catalogul evaluării naţionale.

În cazul în care diferenţa între notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alţi doi profesori evaluatori numiţi de preşedintele comisiei.

După validarea finalizării evaluării, nota finală este calculată luând în considerare cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note/valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale.

Media rezultată reprezintă nota finală care se trece pe lucrare şi este înregistrată în catalogul evaluării naţionale. Sub nota finală semnează cei patru evaluatori şi preşedintele comisiei.

Numărul pachetului şi numărul de ordine al lucrărilor care necesită o nouă evaluare sunt consemnate într-un proces – verbal, semnat de cei amintiţi anterior.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare iniţială.

În situaţia în care se constată o diferenţă de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii numeşte o nouă comisie de contestaţii formată din doi profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii.

Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi notare şi toate procedurile de evaluare. Nota acordată de cea de a doua comisie de contestaţii este nota finală obţinută de candidat.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan: „Boala sistemului public este supraîncărcarea cu personal”. Economii, în urma reorganizării

Publicat

Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, a declarat că sistemul public din România este supraîncărcat cu personal, astfel că pierderile sunt foarte mari.

Acesta a dat exemplu instituţia pe care o conduce şi a subliniat că în urma reorganizării s-au economisit 6 milioane de euro în numai un an.

„Boala sistemului public din România este supraîncărcarea cu personal, atât din punct de vedere al numărului de angajaţi, dar şi al salariilor în anumite sectoare unde sunt mult mai mari decât în sectoarele private. Ca atare, pierderile sunt foarte mari şi, practic, ce se întâmplă, gândiţi-vă că într-o comunitate locală, unde toţi banii care se încasează din taxe şi din impozite se duc pe cheltuielile de personal ale unei primării şi poate nici nu le acoperă, înseamnă nu că acea primărie există pentru cetăţeni ca să le ofere servicii, ci că cetăţenii există pentru ca oamenii ăia din primărie să aibă nişte posturi călduţe sau nu”, a declarat Ilie Bolojan, duminică, la Prima TV.

Bolojan susține că economisirea banilor rezultată din reduceri de personal se poate vedea în investiţii.

„Asta este o mare problemă şi dacă am putut să realizez în aceşti ani multe proiecte de investiţii este pentru că am avut grijă de banii pe care îi colectam de la contribuabili. Inclusiv prin reducerea cheltuielilor de personal. Aceste cheltuieli sunt de ordinul milioanelor de euro. La municipiul reşedinţă de judeţ pot să fie între 13 milioane de euro cum este la Oradea sau pot să ajungă la 25 milioane de euro într-un oraş identic ca mărime, ori dacă în fiecare an ai o economie de 10-12 milioane de euro la cheltuielile de personal, asta înseamnă nişte lucrări care se văd în oraş. Asta este o problemă pentru care noi nu reuşim să livrăm investiţii, performanţă în administraţie şi pentru că oamenii nu văd că din banii lor se face ceva, nu mai au încredere în lumea politică”, a declarat președintele CJ Bihor.

Ilie Bolojan a mai precizat că cu doar jumătate din angajaţii de la Consiliul Judeţean a angajat noi proiecte şi a început noi lucrări.

„Ce am făcut, practic, cu jumătate din angajaţii de la Consiliul Judeţean, s-a dovedit că nu s-a întâmplat nimic la Consiliu, dimpotrivă, am angajat alte proiecte, am început alte lucrări. Se poate face şi cu jumătate din oameni. Efectul este că economia doar la 80 de angajaţi care nu mai sunt a fost de 1.200.000 de euro într-un singur an de zile, ceea ce înseamnă într-o localitate din judeţul Bihor, un pod peste Crişul Repede, în Bulz se termină anul acesta un pod care nu ar fi putut fi finanţat, dacă nu am fi avut aceşti bani”, a declarat Bolojan.

Întrebat cum au fost angajaţi aceşti oameni, Ilie Bolojan a spus că o parte dintre ei au fost angajaţi pe filieră politică.

„Cum au fost angajaţi aceşti oameni, ce randamente au avut, este cât de poate de clar. Chiar dacă au fost oameni competenţi, practic nu aveau de lucru. Ori a ţine un om, chiar dacă este competent cu salarii fără să aibă de lucru, nu este o chestiune normală. O parte au fost pe filieră politică, o parte au fost angajaţi de-a lungul anilor. Gândirea a fost ca instituţiile publice să fie o bază de angajări. Aceste angajări se pot transforma în voturi, se pot transforma în agenţi politici. Aveam un număr de structuri adiacente cu vreo 80 de angajaţi, am concediat vreo 60 dintre ei, deci cu 20 de angajaţi facem exact aceleaşi lucruri pe care le făceam cu 80, dar vă puteţi imagina ce înseamnă asta în cheltuieli”, a declarat preşedintele CJ Bihor.

Ilie Bolojan a precizat că 6 milioane de euro este economia într-un singur an, la Consiliul Județean Bihor, după ce s-au făcut reduceri de personal. „Doar la nivelul CJ Bihor, în cursul acestui an, economiile la salarii, prin aceste reorganizări, înseamnă 6 milioane de euro. Faceţi nişte multiplicări, dacă s-ar face asta în multe locuri şi aţi vedea câte sume de bani pot fi eliberate pentru investiţii pe care le văd cetăţenii noştri”, a declarat Bolojan.

sursa: g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Zile numărate pentru mașinile cu motoarele diesel și pe benzină. Ar mai putea fi vândute în UE doar 14 ani de acum înainte

Publicat

scumpiri

Mașinile noi cu motoare diesel și pe benzină ar mai putea fi vândute în Uniunea Europeană doar 14 ani de acum înainte, conform noilor obiective de emisii discutate la Bruxelles. Planurile de retragere au devenit mult mai agresive, ca de altfel întreg programul de reducere a amprentei de carbon în Uniunea Europeană.

Oficialii Comisiei Europene discută stabilirea unui obiectiv de emisii zero pentru vehiculele vândute după 2035 – o schimbare uriașă față de traiectoria actuală a standardelor din industrie care ar marca o revoluție pentru producătorii auto din Europa. „Bruxelles-ul pregătește condamnarea la moarte a motoarelor termice”, precizează publicația Politico, care citează trei oficiali europeni.

Noile reguli pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ar fi parte a revizuirii standardelor prezente în Green Deal, care prevedeau atingerea emisiilor zero în 2050. Însă acum, oficialii Comisiei analizează posibilitatea de a impune o reducere a emisiilor cu 60% până în 2030, mult peste obiectivul de 37,5% menționat inițial. Până în 2035, obiectivul ar putea fi de reducere cu 100% a emisiilor, arată sursele citate.

Dacă propunerea va fi inclusă în textul final al proiectului, care va fi prezentat la 14 iulie, ar urma să intre ulterior în discuția statelor membre și a Parlamentului European. Însă, cel mai probabil, lobby-urile din industrie și țările cu economii care depind în mare măsură de fabricarea automobilelor se vor opune propunerii.

Și asta deoarece, deși mulți producători de automobile au început să producă mașini electrice, doar Volvo și Volkswagen au strategii pentru trecerea la electricitate până în 2030. Spre exemplu, Audi, parte a grupului Volkswagen, va opri vânzarea de autoturisme cu motoare termice din 2026, în vreme ce rivalii Daimler și BMW sunt printre cei mai puțin pregătiți să renunțe la combustia internă.

Lobby-iștii intră în acțiune

Reacțiile din partea puternicei industrii auto germane au sosit imediat. Șeful unui important grup de lobby al producătorilor auto a declarat că noile ținte ar duce nu doar la sfârșitul motorului cu ardere internă, ci și al mașinilor hibride plug-in. Reprezentanții constructorilor auto spun că planurile Comisiei Europene ar impune o trecere rapidă la vehiculele pe baterii, fără a lua în considerare alternativele.

„Dacă veți vrea să cumpărați o mașină nouă în 2036, nu va fi o alegere. Mașina va avea motor electric, chiar dacă se potrivește sau nu nevoii clientului, dacă este accesibilă sau nu, sau dacă există energie verde și infrastructura necesară pentru a o încărca”, spune secretarul general al Asociației Europene a Furnizorilor Auto.

Constructorii auto cer Uniunii Europene și statelor membre ca, înainte de a anunța interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare termice, să crească dramatic cheltuielile pentru instalarea de puncte de încărcare și să facă autovehiculele electrice mai atractive. Dar, din cauza temerilor tot mai mari cu privire la schimbările climatice, Comisia este nevoită să ia măsuri radicale.

Potrivit Green Deal, emisiile generate de sectorul transporturilor ar trebui să scadă cu 90 la sută până în 2050. Și având în vedere că mașinile au un ciclu de viață de 15 ani, 2035 este termenul limită pentru a opri vânzările de automobile cu motoare pe benzină și motorină pentru a atinge această țintă în 2050.

sursa: politico.eu, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Valeriu Gheorghiță: Se estimează o nouă creștere a numărului de cazuri de COVID-19. Când ar putea avea loc aceasta

Publicat

Coordonatorul campaniei de vaccinare în România, medicul Valeriu Gheorghiță avertizează că se estimează o nouă creștere a numărului de cazuri de COVID-19. Cel mai probabil creșterea va avea loc la sfârșitul lunii august – începutul lunii septembrie și va fi vorba despre varianta indiană (delta) a SARS-CoV-2.

Valeriu Gheorghiță a explicat la Digi 24 că experiența prin care trece Marea Britanie în acest moment arată că această infecție se răspândește cu precădere în rândul persoanelor nevaccinate și nu este întâmplător că această tulpină este prezentă îndeosebi la persoanele tinere din Marea Britanie, unde procentul celor nevaccinați este destul de crescut.

„Mesajul este de a completa, într-adevăr, schema de vaccinare. Marea Britanie, astăzi, a redus acel interval între cele două doze de la 12 săptămâni la 8 săptămâni, pentru a accelera vaccinarea celor care au primit o primă doză, tocmai că s-a observat această tendință de a afecta persoanele care au primit o singură doză”, a afirmat Valeriu Gheorghiță.

Premierul britanic Boris Johnson a anunțat săptămâna trecută că va amâna cu patru săptămâni, până la 19 iulie, ridicarea ultimelor restricţii impuse în Anglia pentru combaterea epidemiei de coronavirus, din cauza unei creşteri a cazurilor legate de variantă delta, apărută iniţial în India. Varianta delta a coronavirsului a ajuns din India în peste 70 de ţări şi este pe cale să devină dominantă la nivel global, avertizează Organizaţia Mondială a Sănătăţii.

sursa: digi24.ro, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate