Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Consiliul Elevilor cere demisia profesorilor care au elaborat subiectele de la EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Se alătură asociaţiilor de părinţi, care au solicitat acelaşi lucru


Publicat

examen elevi

Consiliul Naţional al Elevilor (CNE), în calitate de structură reprezentativă a elevilor din România, transmite că sprijină propunerea Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, de a cere demisia cadrelor didactice din Centrul Naţional de Evaluare, care au elaborat subiectele Evaluării Naţionale la clasa a VIII-a 2014, la disciplina Limba şi Literatura Română, “fără să ţină cont de programa şcolară aflată în vigoare”.

Citește și Sesiunea 2015 de SIMULARE a examenului la EVALUARE NAŢIONALĂ, clasa a VIII-a, în perioada 23-25 februarie. MODELE de SUBIECTE

CNE reaminteşte membrilor Centrului Naţional de Evaluare că, până la finele ciclului gimnazial se studiază, în şcolile de stat şi private din România, conform programei şcolare aflate în vigoare, genul liric, dar doar specia pastel; specia filozofică, din care face partea poezia „Gânduri pentru Anul Nou” de Ion Minulescu, text pe care  s-a bazat primul subiect al examenului, se studiază în ciclul liceal.

De asemenea, evidențiază şi “lipsa libertăţii profesorilor evaluatori de a puncta mai multe sinonime la exerciţiul numărul 1, subiectul I, datorită baremului care nu a fost elaborat conform modului de gândire al elevilor din ciclul gimnazial”.

Aceştia susţin că “elevilor li s-a cerut în exerciţiul 5 de la punctul A, Subiectul II, să precizeze felul a două propoziţii subordonate, în condiţiile în care prima propoziţie din fraza respectivă putea fi interpretată atât ca propoziţie temporală, cât şi ca propoziţie condiţională. În acelaşi timp, ultima propoziţie a aceleiaşi fraze poate fi interpretată atât ca propoziţie indirectă, cât şi ca propoziţie de scop”.

”Este important ca, prin Evaluarea Națională, elevilor să li se ofere cadrul optim în care să își pună în valoare cunoștințele acumulate de-a lungul celor opt ani de studiu, fără a le constrânge, în vreun fel, capacitatea de liberă exprimare, respectând, în același timp, normele programei școlare. Subiectele trebuie să fie clare pentru orice elev, indiferent de mediul  social din care provine, cerințele care lasă o arie mare de interpretare reprezentând un adevărat impediment pentru obținerea unor note mari. De asemenea, dorim să le urăm succes celor care, începând de luni, 30 iunie, vor susține probele scrise ale Examenului de Bacalaureat.” a declarat Eduard Mititelu, președintele CNE.
Media obţinută de elevi la Evaluarea Naţională pentru clasa a VIII-a constituie 75% din media de admitere în ciclul liceal. Drept urmare, “ne-am dori să vedem în următoarele sesiuni ale examenului o serie de subiecte ce nu lasă loc de interpretări”, încheie reprezentanţii CNE.

Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi a adresat, vineri seară, o scrisoare deschisă ministrului Educaţiei, Remus Pricopie, în care a enumerat nemulţumirile membrilor săi legate de subiectele la limba română la evaluare.

Prima nemulţumire este aceea că elevii de clasa a VIII-a au trebuit să rezolve mai multe cerinţe legate de o poezie „filozofică” („Gânduri pentru Anul Nou” de Ion Minulescu) ale cărei teme, susţin părinţii, se studiază în liceu.

„În clasa a VIII-a se studiază genul liric, dar numai specia pastel. Poezia filozofică, de genul ‘Gânduri pentru Anul Nou’ (I. Minulescu), care tratează teme existenţiale (moartea şi viaţa, trecerea timpului, iubirea) se studiază la liceu. Oare s-a încurcat subiectul cu unul de la bacalaureat? Sau întâi evaluăm şi apoi predăm?”, se arată în scrisoare.

Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi reclamă şi că „cele două compuneri de la literatură sunt asociate ca teme, fapt care a făcut ca un copil care nu a înţeles mesajul poeziei să nu aibă oportunitatea unei recuperări pe o temă diferită”.

Pornind de la aceeaşi poezie a lui Minulescu, elevii au avut de menţionat mai multe sinonime pentru trei cuvinte din versurile acesteia, cerinţă la care, spun părinţii, baremul a fost „prost gândit şi nu a lăsat libertate profesorilor evaluatori să ia în considerare toate variantele de răspuns corecte”.

Baremul la acest subiect, făcut public de Ministerul Educaţiei, a fost următorul: câte 2 puncte pentru notarea oricărui sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate (de exemplu: fiindcă – deoarece, căci; cer – pretind, solicit; liniştit – calm, stăpânit).

În scrisoare este contestat şi subiectul de gramatică având ca ipoteză fraza „Când sunt scrise bine, romanele constituie în sine poveşti despre viaţă, care îl încurajează pe cititor să înţeleagă mai bine profunzimea experienţei umane”. Cerinţa a fost ca elevii să transcrie două propoziţii subordonate diferite din această frază, precizând felul acestora.

Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi consideră controversat subiectul, pe motiv că fraza este interpretabilă. „În timpul corectării, în unele judeţe s-a retras baremul şi, după un timp, s-a readus baremul cu modificări”, susţine Mihaela Gună.

Contestat este şi ultimul subiect al probei: „Redactează, în 80-150 de cuvinte, o scurtă naraţiune în care să prezinţi o întâmplare petrecută în timpul participării la o întâlnire organizată de şcoală, cu un scriitor contemporan”.

„Apreciem că subiectul întâlniirii cu un scriitor contemporan a asigurat egalitate de şanse copiilor din mediul rural cu cei din mediul urban”, se afirmă în scrisoarea deschisă adresată lui Remus Pricopie.

În final, părinţii îi critică pe cei care au elaborat subiectele, subliniind că acestea au fost „o bătaie de joc”

„Această întrecere a profesorilor propunători de subiecte din Centrul Naţional de Evaluare a reuşit să-i faca pe copiii noştri să înţeleagă că toată munca lor a fost desconsiderată. Criteriile de evaluare pe post ale experţilor din instituţia respectivă au în vedere numai acest lucru? Pentru că altfel, nu vedem de ce ar rămâne in funcţii după asemenea bătaie de joc la adresa copiilor şi a dascălilor lor”, spune Mihaela Gună, preşedintele federaţiei.

În urma evaluării naţionale, şi o profesoară de limba română de la o şcoală din Capitală, arăta că mai multe subiecte la această probă de la evaluarea naţională, ca şi baremul au fost greşit concepute, analizându-le punctual. „Mă gândesc de două zile la copiii mei care au muncit foarte mult anul acesta şi la cât o să fie de dezamăgiţi. (…) De ce? Din vina celor care au conceput subiectul, baremul, din cauza viziunii celor care conduc învăţământul sau, mai bine zis, a lipsei lor de viziune”, scria profesoara Carmen Stoica, de la Şcoala nr. 99 din Capitală.

sursa: mediafax



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Adriana

    marți, 01.07.2014 at 14:20

    Pe cine reprezentați, doamna Gună?
    Asistăm de câteva zile la o campanie de denigrare a sistemului de învățământ, cu atacuri ce vin din toate părțile: o profesoară obscură de la Școala Nr.99 ale cărei intervenții din mass-media (presa scrisă, televiziune) îi demonstrează impostura, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, o federație care nu are propuneri concrete un an întreg, dar se manifestă sistematic în prejma examenelor naționale, având atitudini contradictorii, și Consiliul Elevilor, dintr-o dată bun cunoscător al programei școlare și cu pretenții de specialist în domeniul evaluării.
    Dacă profesoara cu pricina, așa cum bine observa un comentator ieri, și-a autodenunțat involuntar malpraxisul (ceea ce ar impune autosesizarea ISMB), Asociația Părinților și Consiliul Elevilor – cu un discurs nu numai asemănător stilistic, ci cu aceleași erori științifice și dovedind superficialitate (vezi titlul poeziei la care fac referire și unii și alții – „Gânduri către Anul Nou” de Ion Minulescu – în realitate „Rânduri pentru Anul Nou”) nu pot fi decât instrumente grosolane de manipulare a opiniei publice, folosite, nu se știe de cine, cu scopul de a „demite profesorii care au formulat subiectele”.
    Dar nu despre subiecte este vorba în acest moment (evident, așa cum au demonstrat profesorii pe a căror probitate morală și științifică mă bazez și din discuțiile purtate cu elevii de la diverse școli, ele au fost nu numai conforme cu programa, ci și previzibile, tipul acesta de subiect fiind exersat pe parcursul întregului an școlar), ci despre doamna Mihaela Gună, președinta Federația Națională a Asociațiilor de Părinți.
    Prezentă doar în anumite momente în presă, doamna Gună reacționează într-un mod de-a dreptul surprinzător, încercând să demonstreze că este expertă în domeniul disciplinei limba și literatura română și a științei evaluării, în ciuda pregătirii sale de inginer textilist. Dacă cu doi ani în urmă, în scandalul generat de aceeași Evaluarea națională, doamna Gună era de acord că o decizie referitoare la un barem de evaluare și notare nu se ia la solicitarea străzii: „Această decizie afectează credibilitatea Ministerului Educaţiei – gestionarul sistemului de educaţie din România. Baremul de corectare al unor probe nu se stabileşte în Piaţa Universităţii şi nici pe stradă, în faţa ministerului şi nici nu ţine cont de statistica răspunsurilor date la proba respectivă.” Culmea, în acest an, atitudinea domniei sale este diferită, demonstrând că doamna Gună și-a însușit foarte repede atitudinea demagogică a politicienilor (poate își dorește să se reprofileze) și că, evident, este portavocea altcuiva (persoană fizică sau partid politic, nici nu mai contează).
    Este însă doamna Gună și federația pe care o conduce reprezentativă pentru părinții din România, pentru toate asociațiile de părinți din țară? A fost dânsa mandatată să aibă intervenția hilară, de un patetism mai mult decât jalnic: „Am ajuns astăzi să facem coadă la şcolile din România pentru a depune contestaţiile pentru notele de la proba de Limba şi Literatura Română din cadrul examenului mai sus-menţionat. Considerăm că Centrul Naţional de Evaluare, din subordinea dumneavoastră a elaborat subiectele la această probă fără să ţină cont de programa elevilor şi fără să aibă o legătură cu realităţile şcolii gimnaziale din România”.
    Lipsa de argument, o cvasipermanență în discursul public, construcțiile ilogice, erorile științifice și interferența stilurilor sunt câteva dintre caracteristicile acestei „reacții” a FNAP, specifice unui text lucrat „pe genunchi”, la comandă sau, poate, doar specifice unui om care nu are competențe de comunicare scrisă în limba română. Nu înțeleg cui servește această reacție, nu înțeleg vehemența cu care doamna Gună atacă Evaluarea națională, cum nu înțeleg nici următoarele lucruri, pe care îmi permit să le notez mai jos sub forma unor întrebări adresate direct doamnei Mihaela Dună:
    1. Pentru cine lucrați de această dată? Cine v-a cerut să reacționați? Cine v-a scris acest text care relevă o lectură superficială a subiectului și a baremului invocate?
    2. Copilul/copiii dumneavoastră sunt elevi în sistemul de învățământ preuniversitar? Din câte știu eu, nu. Atunci de ce continuați să vă asumați funcția de președinte al acestei federații?
    3. Ați studiat, după absolvirea Facultății de Industrie Textilă, Facultatea de Litere? Aveți experiență în elaborarea curriculumului școlar sau ați absolvit vreun curs postuniversitar pe tema evalării în învățământul preuniversitar?
    4. Câte sute de asociații de părinți au contestat FNAP-ul?
    Doamna Gună, cred că sunteți o jalnică marionetă, o trompetă spartă care nu scoate decât niște sunete lipsite de armonie. Ar trebui să vă opriți din această încercare de a cânta. Ceea ce se aude din direcția dumneavoastră este doar un zgomot ruginit.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Conditiile din Programul „Noua casă”. Garanții de la stat de 60 % la credite de până la 100.000 de euro. PROIECT

Publicat

prima casa

Programul „Prima casă”, redenumit în acest an „O familie, o casă”, va deveni „Noua casă”, potrivit unui proiect de ordonanţă publicat de Ministerul Finanţelor Publice (MFP).

Creditul pentru achiziţionarea unei locuinţe noi va fi de maxim 100.000 de euro, garantat de stat în procent de 60%, în timp ce pentru achiziţia unei alte categorii de locuinţe creditul va avea o valoare maximă de 70.000 de euro și va fi garantat de stat în procent de 50%, exclusiv dobânzile, comisioanele şi spezele bancare aferente creditului.

Potrivit proiectului, se va menţine avansul minim de 5% din preţul de achiziţie al locuinţei, acesta reprezentând diferenţa dintre preţul de achiziţie al locuinţei rezultat din antecontractul de vânzare-cumpărare şi finanţarea garantată.

Astfel, preţul de achiziţie a locuinţei este:

  • de maximum 100.000 de euro echivalent lei, iar valoarea finanţării garantate este de maximum 95.000 de euro echivalent lei, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinţei, exclusiv avansul plătit de beneficiar, pentru achiziționarea de locuințe noi și locuințe supuse unor lucrări de intervenție în vederea consolidării și/sau reducerii riscului seismic recepționate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat;
  • de maximum 70.000 EUR echivalent lei, iar valoarea finanţării garantate este de maximum 66.500 EUR echivalent lei, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinţei, exclusiv avansul plătit de beneficiar pentru achiziționarea altor categorii de locuințe.

Potrivit iniţiatorilor, prin stabilirea unor valori diferenţiate ale finanţărilor garantate, care cresc progresiv în funcţie de încadrarea locuinţelor în categoria noi, s-a urmărit stimularea achiziţiei de locuinţe noi, superioare din punct de vedere calitativ, în vederea înnoirii şi creşterii calităţii fondului locativ, având ca rezultat implicit şi relansarea sectorului de construcţii. Acelaşi scop s-a urmărit şi prin diferenţierea procentelor de garantare în funcţie de încadrarea locuinţelor în categoria noi, menţinându-se astfel politica legislaţiei actuale în vigoare de diferenţiere a procentelor de garantare în funcţie de această încadrare.

Prin noul proiect, autorităţile propun abrogarea unor dispoziţii din programul „O familie, o casă”, prevăzute de Legea nr. 40/2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009. Este vorba despre cele referitoare la procentele diferenţiate de garantare de maximum 100% pentru toate categoriile de locuinţe achiziţionate de către persoanele care fac parte dintr-un grup vulnerabil definit conform art. 6 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, de maximum 50% pentru locuinţe noi şi consolidate, respectiv recepţionate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului şi de maximum 40% pentru celelalte tipuri de locuinţe.

Se propune eliminarea dispoziţiilor referitoare la limitele restrictive de venituri impuse beneficiarilor la data solicitării creditului garantat, individual sau ale beneficiarului împreună cu soţul sau soţia, după caz, care nu pot depăşi valoarea de 4.500 lei, respectiv nu pot depăşi valoarea veniturilor nete lunare ale familiei de 7.000 lei, pentru familiile cu unul sau mai mulţi copii, la data solicitării creditului garantat.

„Accentuarea caracterului social al programului „O familie, o casă” a ridicat unele probleme în ceea ce priveşte modalitatea în care poate fi acordat sprijinul statului pentru a facilita accesul la finanţări bancare pentru persoanele defavorizate şi a persoanele care fac parte din grupuri vulnerabile, persoane pentru care se acordă de regulă alte forme de sprijin şi intervenţii din partea statului. Ţinând cont de faptul că programul „Prima casă” a fost conceput ca un program de sprijin pentru populaţia activă, din clasa medie, capabilă să achiziţioneze o locuinţă în condiţiile pieţii şi să acceseze şi să susţină plata ratelor din împrumuturi bancare, este necesar resistematizarea funcţională a mecanismului de finanţare-garantare specific, astfel încât să poată fi create premise pentru atingerea obiectivelor şi pentru stimularea construcţiei şi achiziţionării de locuinţe noi. În contextul actual, caracterizat de manifestarea efectelor crizei economice pe fondul pandemiei de Covid-19, trebuie să fie utilizate programe şi mecanisme de finanţare-garantare care şi-au dovedit în timp funcţionalitatea şi eficienţa, atât în privinţa adresabilităţii, cât şi sub aspectul rezultatelor, aşa cum este cazul programului „Prima casă”. Un alt avantaj al utilizării unor mecanisme adaptate şi funcţionale este reprezentat de faptul că atât criteriile de eligibilitate, cât şi condiţiile de accesare şi de derulare a mecanismului de finanţare-garantare sunt consacrate şi extrem de cunoscute în piaţă, de către beneficiari, bănci, autorităţile şi organismele implicate, existând astfel premise ca noul Program va fi uşor de implementat. Modificările şi completările propuse prin prezentul proiect de ordonanţă de urgenţă sunt centrate pe reluarea şi consolidarea elementelor de bune practici din prevederile, în prezent abrogate, ale vechiului program „Prima casă”, precum şi pe utilizarea mandatarului specializat al statului în operaţiuni de garantare în numele şi în contul statului a creditelor destinate achiziţionării de locuinţe – FNGCIMM”, se mai arată în nota de fundamentare.

Pe de altă parte, iniţiatorii proiectului de act normativ precizează că noile valori garantate de stat au fost stabilite având în vedere indicatorul supraaglomerării şi calitatea locuirii.

Potrivit sursei citate, suprafaţa medie a unei locuinţe în UE-28 este de peste 100 metri pătraţi (mp) în timp ce în România suprafaţa medie utilă a unei locuinţe era de 47,7 mp la 31 decembrie 2019 (conform datelor publicate de INS în Studiul – Fondul de locuinţe la 31 decembrie 2019). Totodată, în comparaţie cu suprafaţa medie locuibilă de 34 mp pe persoană din Europa, România are o medie relativ scăzută pe persoană (20 m2).

„Supraaglomerarea şi aspectele legate de condiţiile de locuit sunt luate în considerare pentru crearea unui indicator mai complet al calităţii locuirii. Rata privării severe de locuinţă, definită ca fiind proporţia persoanelor care locuiesc într-o locuinţă considerată supraaglomerată, fiind afectate în acelaşi timp de probleme locative, trebuie îmbunătăţită prin politici publice de susţinere a accesului populaţiei la achiziţionarea de locuinţe superioare calitativ, cu o suprafaţă corespunzătoare. În aceste condiţii, în considerarea analizei de mai sus, propunem stabilirea următoarelor praguri valorice maxime pentru finanţările garantate în cadrul Programului Noua casă: 100.000 euro echivalent lei pentru locuinţele noi şi pentru cele supuse unor lucrări de intervenţie în vederea consolidării şi/sau reducerii riscului seismic recepţionate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat în înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă sunt asimilate locuinţelor noi, cu un procent de garantare de maximum 60%; 70.000 euro echivalent lei pentru celelalte categorii de locuinţe, cu un procent de garantare de maximum 50%”, se mai arată în nota de fundamentare.

Beneficiarii eligibili

Persoana fizică ce îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) la data solicitării creditului garantat, declară pe propria răspundere fie că nu deţine în proprietate exclusivă sau împreună cu soţul ori soţia nicio locuinţă, indiferent de modul şi de momentul în care a fost dobândită, fie că deţine în proprietate exclusivă sau împreună cu soţul ori soţia cel mult o locuinţă, dobândită prin orice alt mod decât prin Program, în  uprafaţă utilă mai mică de 50 mp;

b) achiziţionează o singură locuinţă, printr-un credit acordat şi garantat în condiţiile Programului;

c) are calitatea de împrumutat în raport cu finanţatorul.

Vezi AICI proiectul. 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Exemplu de educație: Un albaiulian a adunat împreună cu fiul său peste 60 de saci de gunoaie de pe malul râului Ampoi

Publicat

Un albaiulian a adunat joi dimineața, împreună cu fiul său în vârstă de 8 ani, peste 60 de saci cu PET-uri și deșeuri de pe malul râului Ampoi. Acesta trage un semnal de alarmă cu privire la situația gestionării gunoaielor în localitățile traversate de râu și roagă primarii din Zlatna, Meteș și Ighiu să facă ceva în acest sens. „Alba Iulia nu este delta de gunoaie aruncate în Ampoi”, a mai transmis acesta. 

„Alături de fiul meu David, în vârstă de 8 ani, ne-am petrecut toată dimineața igienizând un mal al râului Ampoi, la limita administrativă cu comuna Ighiu. Am strâns în câteva ore peste 60 de saci de PET-uri și alte deșeuri aduse de viitură de după ultimele ploi.

E o acțiune pe care o fac în primul rând din raționament ecologic. Însă la fel de important mi se pare să îl învăț pe fiul meu că acest gen de atitudine este una corectă.

Am însă de spus un lucru, pentru că adevărul trebuie spus, dacă vrei ca situația să se îmbunătățească: râul Ampoi nu izvorăște din M-ții Pădurea Neagră, râul Ampoi izvorăște din Valea Dosului, adică puțin mai sus de Zlatna și astfel traversează trei unități administrativ teritoriale (UAT-uri), adică Zlatna, Meteș și Ighiu, cu trei primari, colegi de-ai mei, cărora vreau să le transmit că Alba Iulia nu este delta de gunoaie aruncate în Ampoi de locuitorii acestor localități, pe care râul le traversează! Ampoiul nu este groapa de gunoi a mocanilor! Ei trebuie să își rezolve în mod civilizat acesta problemă a ridicării și gestionării deșeurilor din localități!

Fiecare viitură, fiecare umflare de râu aduce cu sine tone de deșeuri: în deosebi material plastic, din exact aceste localități și nu din altă parte!

Un rău care traversează o localitate este o binecuvântare prin toate beneficiile care le aduce! Dumnezeu a îmbogățit acestă țară cu sute de râuri care o străbat, iar noi le transformăm în purtătoare de gunoaie, asta din comoditate, inconștiență și prostie!

Rog insistent primarii și celelalte autorități din aceste localități să-și asume aceste scăpări majore și să facă ceva în sensul acesta. Îi văd adesea în presă cu alte realizări edilitare, dar începând de acum în colo nu mai pot ignora acesta latură a respectului față de mediu absolut vitală pentru noi!”, a transmis albaiulianul Rareș Buglea.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ansamblu de joacă nou la Grădinița cu program normal nr. 2 din Teiuș. Investiție de peste 20.000 de lei

Publicat

Primăria Teiuș a cumpărat prin achiziție directă un ansamblu de echipamente de joacă pentru Grădinița cu program normal nr. 2 din oraș în valoare de peste 20.000 de lei. Printre elementele acestuia se numără balansoare, tobogane și un carusel. 

Contractul în valoare de 20.164 de lei (aproximativ 4.168,53 de euro) a fost atribuit în data de 2 iulie, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), către Dupex SRL din Sebeș.

Ansamblul de joacă este compus din următoarele componente:

– balansoar lemn pe arc cu figurine – 1 buc.

– balansoar două persoane lemn – 1 buc.

– tobogan drept 2 m cu figurină elefant – 1 buc.

– tobogan drept 2,5 m cu platformă metal – 1 buc.

– hintă lemn cuib – bară metal – 1 buc.

– hintă lemn bară metal – 2 scaune plate – 1 buc.

– carusel 4 persoane – 1 buc.

Ansamblul de echipamente de joacă ar urma să fie livrate și montate până cel târziu la sfârșitul lunii septembrie.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ambulanțierii se pregătesc de protest. Guvernul a contestat la CCR legea prin care li se acordă stimulente în pandemie

Publicat

Personalul din serviciile de ambulanţă este pregătit să reacţioneze prin acţiuni de protest la nivel naţional în urma gestului Guvernului de a contesta la Curtea Constituţională legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2020, potrivit unui comunicat remis joi de Federaţia Naţională Sindicală Ambulanţa din România (FNSAR).

„Personalul operativ din Serviciile Publice de Ambulanţă este pregătit să reacţioneze prin acţiuni de protest la nivel naţional în urma gestului Guvernului României de a contesta la Curtea Constituţională a României o lege adoptată în Parlamentul României, pe anumite motive, fără ca înainte de dezbaterile parlamentare să accepte o discuţie cu reprezentanţii serviciilor de ambulanţă pe linie sindicală, respectiv conducerea Federaţiei Naţionale Sindicale Ambulanţa din România pe această temă”, se precizează în comunicatul organizaţiei sindicale.

Federaţia Naţională Sindicală Ambulanţa din România se declară dezamăgită de faptul că Guvernul României ar fi contestat, marţi, la Curtea Constituţională, Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2020, care aproba acordarea stimulentului de risc în valoare de 2.500 de lei pentru categorii ale personalului medical implicat în combaterea coronavirusului.

„Guvernul României a dezamăgit personalul operativ de intervenţie din Serviciile Publice de Ambulanţă din România prin contestaţia depusă la Curtea Constituţională în data de 07.07.2020, cu privire la Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2020 privind modificarea şi completarea art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgenţă – (PL-x nr. 347/2020)”, se menţionează în comunicatul remis de FNSAR.

Sindicaliştii din serviciile de ambulanţă amintesc că modificările OUG 43 şi 64 au fost realizate de Parlament, cu scopul de a include personalul din serviciile de ambulanţă între beneficiarii stimulentului de risc.

„Completarea şi modificarea art. 8 din OUG nr. 43, respectiv 64/2020, s-a reuşit să se obţină prin Parlamentul României, respectiv prin Camera Deputaţilor în urma protestului naţional al serviciilor de ambulanţă din data de 10 iunie 2020, protest care a fost declanşat ca urmare a ignoranţei guvernului la toate adresele Federaţiei Naţionale Sindicale Ambulanţa din România, federaţie reprezentativă în serviciile de ambulanţă, care a solicitat completarea şi modificarea OUG nr. 43/2020, astfel ca, personalul operativ de intervenţie din serviciile de ambulanţă care a intervenit la cazuri suspecte sau confirmate cu COVID-19, să beneficieze de stimulentul de risc, având în vedere specificul activităţii de teren şi lipsa testării la toate cazurile la care au intervenit serviciile de ambulanţă, pe perioada stării de urgenţă şi stării de alertă”, se precizează în comunicatul Federaţiei Naţionale Sindicală Ambulanţa din România.

Pe de altă parte, sindicaliştii din serviciile de ambulanţă solicită Curţii Constituţionale să respingă sesizarea depusă de Guvern.

„Facem apel şi pe această cale publică la conducerea Curţii Constituţionale a României de a nu admite sesizarea Guvernului României de neconstituţionalitate a amendamentelor din Legea de aprobare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2020”, se menţionează în comunicatul FNSAR.

sursa: federatiaambulanta.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate