Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Directorul unităţii medico-sociale din Ocna Mureș a fost demis, după decesul unei persoane. Acolo a fost înregistrat un focar


Publicat

Consiliului local al oraşului Ocna Mureş l-a demis directorul Unităţii Medico-Sociale unde a fost depistat un focar de coronavirus. Anunțul a fost făcut pe contul de Facebook al primăriei, chiar de către primarul Silviu Vințeler. 

O persoană infectată din acest focar a decedat miercuri. Este vorba despre o femeie de 63 de ani, contact al unui bolnav de la căminul social din subordinea primăriei Ocna Mureș, unde a fost înregistrat un focar.

Femeia a murit la spitalul de la Blaj, care treatează pacienți COVID.

Decesul s-a produs miercuri, 13 mai, iar cazul a fost confirmat în data de 9 mai.

”Astăzi 13 mai 2020 a avut loc ședința de Consiliu local cu convocare de îndată desfășurată în regim „la distanță”.

Unul din proiectele de hotărâre supus aprobării a fost și cel privitor la demiterea doamnei Daciana Oprea din funcția de director al Unității Medico-Sociale Ocna Mureș.

Propunerea demiterii doamnei Daciana Oprea din funcția deținută la UMS Ocna Mureș are ca motivare procesele verbale de control ale DSP din 2017, 2018 și 2019, prin care se constată nereguli, evidențiate apoi în procesul verbal de control al DSP din 10.05.2020 ca nerezolvate.

Unele dintre aceste nereguli au legătură și cu apariția focarului de coronavirus de la UMS Ocna Mureș și în consecință s-a propus ca sancțiune demiterea directoarei unității.

Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu 16 voturi „pentru” și unul „abținere”.

Deși măsura demiterii este extrem de severă, în condițiile pandemiei și a apariției focarului de coronavirus la UMS Ocna Mureș, acum când orice greșeală în actul medical poate avea urmări nedorite, poate chiar tragice, demiterea este singura măsură normală.

Fără a da deoparte meritele pe care doamna Daciana Oprea le are în cadrul acestei unități sanitare, considerăm că și greșelile au prețul lor.

Trebuie să înțelegem cu toții, mai ales acum, în situația medicală existentă, că responsabilitatea acțiunilor fiecăruia are importanță majoră pentru viața celor din jur. Sancționarea oricăror abateri, indiferent de funcția ocupată, există, trebuie asumată și mai ales este necesară.

In locul doamnei Daciana Oprea, conform hotărârii de Consiliu local, a fost numit interimar, pe o durată de 6 luni începând cu data de 14.05.2020 domnul Ciprian Orga.

Primar,

Silviu Vințeler”

La unitatea medico-socială din Ocna Mureş, unde sunt îngrijiţi 80 de vârstnici cu probleme medicale, au fost testate pozitiv un număr de 16 persoane.

Este vorba despre 5 cadre medicale şi 11 pacienţi.    În paralel cu ancheta epidemiologică a fost derulată şi o anchetă a inspectorilor sanitari.

Ca urmare a identificării unor nereguli grave în activitatea Centrului, inspectorii DSP Alba au aplicat sancţiuni în valoare de 42.000 de lei.

Miercuri, 13 mai, Consiliului local al oraşului Ocna Mureş a aprobat demiterea directorului Oprea Maria-Daciana din funcţia de director al Unităţii Medico-Sociale, ca urmare a neregulilor constatate către DSP Alba.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ABRUD

Primarul din Roșia Montană, despre decizia UNESCO: Se blochează pe termen mediu și lung cea mai mare resursă de aur din Europa

Publicat

Primarul din Roșia Montană, Eugen Furdui, consideră că decizia UNESCO de a include Roșia Montană în patrimoniul mondial nu aduce beneficii nici pentru locuitori, nici pentru țară, potrivit Digi24.ro

„Cu siguranță, în momentul de față, e o decizie defavorabilă pentru comunitate și pentru țară. Dar aceasta este realitatea, nu ne putem opune.

Beneficii, în momentul acesta, nu va aduce comunității, decât greutăți, adică obligativități în plus, în ceea ce privește reconstruirea și renovarea unui imobil.

Aceasta în condițiile în care localitatea a fost grav afectată de inundații și multe case sunt avariate.

Să nu uităm că se blochează pe termen mediu și lung cea mai mare resursă de aur din Europa, care este Roșia Montană” a declarat primarul Furdui.

Furdui spune că decizia este defavorabilă pentru comunitate pentru că restaurarea și modernizarea oricărui imobil inclus în patrimoniul UNESCO „necesită avize speciale și birocrație”.

„Oamenii de aici nu sunt bogați, oamenii din mediul rural au fost obișnuiți să-și repare imobilul cum au putut”, a adăugat el.

„Alte beneficii, în afară de a facilita vizitarea sitului Roșia Montană, nu le vedem în momentul de față”, a mai spus Furdui.

Primarul adaugă că mare parte din comunitate nu-și dorea introducerea în patrimoniul UNESCO, așa cum a fost făcut proiectul, și că ar fi trebuit incluse doar siturile istorice.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Stadionul ”Cetate” din Alba Iulia va avea o pistă certificată internațional pentru atletism. A început turnarea tartanului

Publicat

Stadionul ”Cetate” din Alba Iulia va ajunge la un standard internațional în ceea ce privește competițiile de atletism.

Turnarea straturilor de tartan a început miercuri. Potrivit reprezentanților Primăriei Alba Iulia, este vorba despre o suprafață de 6500 de metri pătrați, care va fi acoperită printr-un sistem certificat de Asociația Internațională a Federațiilor de Atletism.

Potrivit viceprimarului Marius Filimon, ”se vor turna două straturi într-un structură de tip sandwich. Astfel, primul strat este format din granule de cauciuc reciclat cu dimensiunea de 1-3 mm. Acest strat are proprietăți elastice și se va acoperi cu o soluție pentru impermeabilizare.

Al doilea strat, cel de uzură, este format din granule fine de 3-4 mm. Acest sistem de tip sandwich prezintă o rezistență crescută la intemperii și la uzura mecanică datorată folosirii pantofilor cu crampoane de alergare”.

Pista de atletism este prevăzută cu rigole pentru preluarea apelor pluviale, rigole care sunt conectate la rețeaua de canalizare.

De asemenea, Filimon spune că vor fi montate toate echipamentele necesare pentru cercul de aruncarea greutății, groapa de de nisip sau groapa de apă.

În final, Stadionul va avea 8 culoare de alergare. Valoarea totală a investiției se ridică la peste 2,8 milioane lei și este preconizată a fi finalizată în aproximativ 30 zile.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Beniamin Todosiu (deputat USR): Roșia Montană în UNESCO – decizie istorică pentru salvarea patrimoniului României

Publicat

”Comitetul Patrimoniului Mondial a decis, marți, includerea peisajului cultural minier de la Roșia Montană în Lista Patrimoniului Mondial UNESCO. Este o decizie istorică și o victorie a tuturor celor care au luptat, prin implicare civică, pentru a salva o comoară inestimabilă a României: situl minier de la Roșia Montană.

Conform experților, Peisajul Cultural Minier Roșia Montană reprezintă „cel mai semnificativ, extins și divers din lume, datând din perioada ocupației romane a Daciei (106-127 î.Hr.)”. În plus, conține „cel mai reprezentativ exemplu de minerit subteran aurifer din lume”.

Acesta este momentul în care Roșiei Montane și Munților Apuseni li se oferă șansa reală de dezvoltare sustenabilă, cu accent pe valorificarea patrimoniului cultural și natural extraordinar. De acum, va fi mult mai ușor de accesat finanțări pentru protejarea patrimoniului și investiții în activități economice, care să pună în valoare vechile galerii romane și peisajul minier al localității. Problemele localității Roșia Montană, adâncite în ultimii 30 de ani de interese politice, nu se vor rezolva peste noapte, dar cu multă muncă și proiecte serioase, sub monitorizarea atentă a specialiștilor UNESCO, această zonă poate înflori. Roșia Montană va avea astfel o dezvoltare sustenabilă pe termen lung, fără impactul dezastruos pe care l-ar fi avut asupra mediului un proiect minier. În Europa și în lume sunt mii de exemple de comunități care prosperă de pe urma patrimoniului cultural și natural de care dispun.

Este mult de muncă, cu atât mai mult cu cât Comisia UNESCO a înscris situl de la Roșia Montană și în Lista Patrimoniului Mondial în Pericol, recunoscându-se vulnerabilitatea vestigiilor istorice și necesitatea luării de măsuri urgente de protecție.

Uniunea Salvați România a reușit să ducă până la capăt promisiunea asumată în fața tuturor celor care au luptat civic, chiar și prin proteste de stradă, pentru a salva patrimoniul cultural și istoric de la Roșia Montană. Uniți și consecvenți în decizii, am reușit să salvăm Roșia Montană și astfel sperăm că decizia istorică a comisiei UNESCO va spulbera toate interesele politice și clientelare din jurul acestei localități.

Jugul care sugruma Roșia Montană a fost rupt! De acum, această localitate poate să își decidă dezvoltarea sustenabilă, protejându-și cea mai mare comoară pe care o deține: patrimoniul cultural minier, care este oficial înscris și în patrimoniul umanității”, a declarat Beniamin Todosiu, deputat USR de Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2021: Cum se depun contestații. Model de cerere și procedura la ședințele de repartizare pe posturi

Publicat

Candidații care nu sunt mulțumiți de notele primite la proba scrisă de la concursul de Titularizare 2021 pot depune sau transmite contestații, astăzi până la ora 21.00 și mâine până la ora 12.00. Rezultatele finale se afișează în 3 august.

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Vezi și TOP REZULTATE la Titularizare 2021 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note la examen. Un candidat a luat 10 la proba scrisă

Contestațiile se depun la sediile inspectoratelor școlare județene sau se transmit prin mijloace electronice, marți 27 iulie, până la ora 21.00 și miercuri, 28 iulie, până la ora 12.00. Contestaţiile pot fi transmise si prin e-mail, după afişarea rezultatelor, până miercuri, 28 iulie, ora 12.00.

AICI model Contestație Titularizare 2021.

În contestaţie, conform cererii tip, candidatul precizează următoarele informaţii:

  • judeţul
  • nr. fişă de înscriere la concurs
  • nr. şi denumirea centrului de concurs
  • numele, iniţiala tatălui, prenumele
  • codul numeric personal
  • denumirea exactă a disciplinei la care a susţinut proba scrisă în cadrul concursului
  • nota contestată
  • adresa de e-mail
  • numărul de telefon
  • denumirea uneia dintre instituțiile/unitățile de învățământ absolvite

Vezi și TITULARIZARE 2021: SUBIECTELE și baremele de corectare, pe discipline, la proba scrisă

Candidatul anexează la cererea tip o copie a actului de identitate.

Contestația la proba scrisă se depune personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procură notarială în original.

Transmiterea contestațiilor la inspectoratul şcolar se poate realiza și prin poştă electronică, la adresa de e-mail secretariat@isjalba.ro în data de 27 iulie 2021 şi în data de 28 iulie 2021 până la ora 12.00.

Vezi și Rezultate TITULARIZARE 2021 în ALBA: 92 de profesori cu note sub 5. Rată de promovare de 42,7%, mai mică față de anul trecut

În cazul depunerii online a contestaţiei, cererea tip este semnată de candidat și se trimite scanat însoţită de o copie a actului de identitate.

Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.

Rezultatele finale se afișează în data de 3 august.

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în intervalul 4 – 5 august.

Peste 400 de profesori din Alba, alături de colegi din țară. au susținut, în 21 iulie, proba scrisă în cadrul examenului de Titularizare 2021.

Inițial, au fost 570 candidați înscriși, dintre care 109 din promoția curentă. Au absentat 110 și s-au retras din examen alți 34 de profesori (426 prezenți).

Contestații

Contestațiile la proba scrisă se depun la inspectoratele școlare, în perioada prevăzută de Calendar. Contestația la proba scrisă se depune personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procura notarială în original. Contestația la proba scrisă poate fi transmisă și prin poștă electronică, situație în care candidatul anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/adeverința de identitate. Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.

În cazul în care diferența – în plus sau în minus – dintre nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor şi nota acordată de comisia de evaluare este mai mică de 1,5 puncte sau egală cu 1,5 puncte, rămâne definitivă nota acordată de comisia de contestaţii. (6) Dacă diferența între nota finală stabilită de comisia de evaluare a lucrărilor scrise şi nota finală stabilită de comisiade soluţionare a contestaţiilor este mai mare de 1,5 puncte, diferenţă care poate fi în plus sau în minus, lucrarea scrisă este recorectată de o comisie de recorectare numită prin decizie de inspectorul şcolar general, formată din alte persoane decât cele care au evaluat iniţial/reevaluat lucrarea scrisă. Rezultatul stabilit de comisia de recorectare, conform prevederilor art. 70 şi Procedurii specifice privind desfăşurarea activităţilor din centrele de evaluare/contestaţii, este definitiv. Inspectorul şcolar general dispune aplicarea măsurilor legale asupra persoanelor care nu şi-auîndeplinit atribuţiile în cadrul concursului.

După afişarea rezultatelor finale, candidaţii pot solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului să îşi vadă lucrarea, fără ca, în urma vizualizării, să obţină reevaluarea lucrării şi/sau modificarea notelor acordate.

Condiții pentru Titularizare 2021 – repartizări pe posturi

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/ inspecția specială la clasă în profilul postului sau cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2021, pe parcursul anului şcolar 2020-2021.

Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisa)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

Pentru angajarea pe perioadă determinată, candidații trebuie săobțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială în profilul postului sau cel puțin media 5 (cinci) la inspecțiile la clasă în profilul postului sau în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2020, pe parcursul anului şcolar 2020-2021.

Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisă)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

Pentru proba scrisă, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie stabileşte 3 (trei) variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente.

Cadrul didactic titular în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care se prezintă la concursul naţional pentru ocuparea unui alt post didactic/unei alte catedre declarat(e) vacant(e)/rezervat(e) în învăţământ preuniversitar şi nu ocupă post/catedră sau obţine o notă mai mică de 5 (cinci), îşi păstrează calitatea de titular în unitatea/unităţile de învăţământ din care provine.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2021 şi obţine media de repartizare minimum 7 (şapte) poate solicita repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care este angajat, în condiţiile în care consiliul de administraţie/consiliile de administraţie al/ale unităţilor de învăţământ confirmă, prin adresă scrisă, că postul didactic/catedra respectiv(ă) are o viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani şcolari şi poate fi ocupat(ă) pe perioadă nedeterminată. Adresa se depune la dosarul de înscriere la concursul naţional de către candidat.

În situaţia în care cadrul didactic angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei nu obţine media de repartizare minimum 7 (şapte), dar obţine cel puţin media de repartizare minimum 5 (cinci), rămâne angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform deciziei de repartizare pe post/catedră.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar pierde această calitate în situaţia în care obţine o notă mai mică de 5 (cinci) la proba scrisă din cadrul concursului naţional, sesiunea 2021, la disciplina/una dintre disciplinele corespunzătoare postului didactic/catedrei pe care este angajat, conform deciziei de repartizare.

Posturile didactice/catedrele eliberate, inclusiv posturile didactice/catedrele vacante propuse pentru a fi ocupate pe perioadă nedeterminată, care se includ în listă sub un singur cod, se ocupă în şedinţele de repartizare ulterioare.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate au, în ordine:

a) candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării, prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate;

b) candidaţii cu domiciliul în localitatea în care se află postul didactic/catedra solicitat(ă);

c) candidaţii care au dobândit gradul didactic I;

d) candidaţii care au dobândit gradul didactic II;

e) candidaţii care au dobândit definitivarea în învăţământ;

f) candidaţii cu media de departajare cea mai mare

g) candidaţii cu media cea mai mare obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media cea mai mare obţinută la examenul de bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice.

Vezi integral Extras Metodologie Titularizare 2021

CALENDAR TITULARIZARE 2021:

21 iulie 2021desfășurarea probei scrise

27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale

27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor

3 august 2021 –  comunicarea rezultatelor finale

4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: (i) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c); (ii) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); (iii)cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e); (iv)cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz

6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate