Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Drumul de intrare în Alba Iulia dinspre Cluj, adus la standarde europene. Primăria se laudă că a cheltuit doar 62% din banii prevăzuţi în contract


Publicat

Primăria Municipiului Alba Iulia, a anunţat miercuri, în conferinţă de presă, finalizarea proiectului „Modernizare DN1 – E81 de la km 382+400 până la 385+160 – strada Alexandru Ioan Cuza, inclusiv Podul peste râul Ampoi şi Pasajul peste CF Alba Iulia”, prin care una dintre cele trei intrări principale în oraş a fost adusă la standarde de confort europene. Din suma totală alocată proiectului, în valoare de 30.375.822,06 lei s-au cheltuit doar 18.378.274,33 lei, adică 62%. Prin acest proiect, s-a urmărit îmbunătăţirea accesibilităţii centrului urban Alba Iulia, şi a legăturilor limitrofe, obiectiv compatibil cu obiectivul general I al al PIDU Alba Iulia de construcţie, reabilitare şi modernizare a infrastructurii şi suprastructurii locale.

„Eforturile noastre de a transforma municipiul Alba Iulia într-unul din cele mai cochete şi confortabile oraşe din ţară, s-au transpus în mai multe proiecte edilitare, pentru care am obţinut finanţare europeană. Acesta este unul dintre aceste proiecte, şi prin implementarea lui, am rezolvat o problemă atât de fluidizare a traficului la intrarea în Alba Iulia dinspre Nord, cît şi o problemă de estetică. Am reuşit să facem oraşul mai prietenos şi cu locuitorii săi, dar şi cu cei care doar îl tranzitează spre alte destinaţii şi am făcut asta fără a încărca prea tare bugetul local. Acum la finalizarea acestui proiect, le urez tuturor celor care utilizează infrastructura modernizată <Drum bun!>, spune Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.

În cadrul proiectului s-au executat lucrări de drumuri, pod, pasaj peste calea ferată, iluminat public, canalizare pluvială, reţea de apă, cu următorii indicatori de rezultat: *38823,48 sistem rutier modernizat, *7560,71 mp piste pentru biciclişti, *4785 m sistem pietonal, *179 buc mobilier urban, *3410,51 mp pavaj înierbat pentru zonele de racord, zona verde şi pentru accesele în curţi, *2318,77 ml rigolă, *270 ml canalizare pluvială nouă, *170 stâlpi iluminat ornamental, *2950 ml reţea apă potabilă înlocuită, *55 noi locuri de muncă create în faza de execuţie şi operare. Totodată, se urmăreşte şi sporirea măsurilor pentru siguranţa circulaţiei, mai ales în zona magazinului Ambient şi a benzinăriei OMV, astfel: se vor monta 4 sisteme de semnalizare pentru sensul giratoriu, dotate cu panouri fotovoltaice, cu acumulatori şi semnalizare cu led intermitent, un sistem de semnalizare ocolire dreapta, la sensul giratoriu de lângă magazinul Ambient şi 4 indicatoare de semnalizare a trecerii de pietoni, de asemenea cu panouri fotovoltaice şi acumulatori cu led intermitent, pe strada Al. I. Cuza, la intersecţia cu strazile Mureşului şi Digului.

Valoarea totală a proiectului este de 30.375.822,06 lei, din care: *Valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională – 19.399.627,18 lei, * Valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional – 4.261.399,13 lei, *Valoare eligibilă buget local – 482.878,09 lei, *Valoarea neeligibilă 6.231.917,66 lei.

Valoarea totală a cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului este de 18.378.274,33 lei, inclusiv TVA, iar perioada de implementare a fost cuprinsă între 15 septembrie 2010 şi 15 noiembrie 2013.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

Liceul Tehnologic din Aiud, reabilitat și dotat printr-un proiect de 15,9 milioane de lei. Turnul clădirii va deveni observator

Publicat

Reprezentanții Primăriei Aiud au semnat marți contractul de finanțare din fonduri europene privind reabilitarea și dotarea Liceului Tehnologic Aiud. Potrivit administrației locale, valoarea proiectului este de 15.915.858,86 de lei, din care contribuția proprie este de 318.293,38 de lei.

Implementarea proiectului va însemna:

  • Reabilitarea interiorului și exteriorului „Frumoasei Venețiene”;
  • Dotarea a 30 de săli de clasă cu mobilier și echipamente TIC (table interactive, imprimante, videoproiectoare, etc.)
  • Laboratorul TIC va fi dotat cu tehnologii actuale;
  • Cele trei ateliere (prelucrare mecanică, auto și electrotehnică-electronică-automatizări vor fi echipate cu aparatură modernă;
  • Turnul clădirii va deveni observator;

Unitate de tradiție a învățământului profesional și tehnic, în prezent Liceul Tehnologic Aiud are 856 de participanți în procesul de învățământ, iar prin acest proiet se instituie premisele ca Liceul să devină un etalon al învățământului profesional și tehnic din județul Alba.

Proiectul este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 10 – Îmbunătățirea infrastructurii educaționale, Prioritatea de investiții 10.1 – Investițiile în educație și formare, inclusiv în formare profesională pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare, Obiectiv Specific 10.2 – Creșterea gradului de participare la învățământul profesional și tehnic și învățare pe tot parcursul vieții.

Termenul de implementare este 30 noiembrie 2023.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Gică Hagi, omagiu pentru Maradona: Simt o tristețe fără margini la moartea unui geniu. Cum s-au cunoscut cei doi

Publicat

Gheorghe Hagi a postat pe Facebook un mesaj emoționant după vestea morții lui Diego Armando Maradona, alături de o fotografie în care apar cei doi mari fotbaliști în timpul partidei Argentina-România, de la Campionatul Mondial din Italia, 1990.

„Este o zi de doliu pentru fotbal și pentru întreaga omenire. Simt o tristețe fără margini la moartea unui geniu care, și mai nedrept, a dispărut prea repede. Dumnezeu să-l odihnească pe unicul Diego Maradona!”, a scris Gheorghe Hagi pe Facebook.

Citește și: Legendarul Diego Armando Maradona a MURIT la vârsta de 60 de ani. Argentina, în lacrimi

„Eu l-am cunoscut în ’84, cand a jucat naționala României cu echipa celor mai buni stranieri din Spania, eram foarte tânăr atunci… la Vigo, înainte de turneul final european din Franța. S-a terminat la egalitate, el a marcat din penalty, spectaculos, avea o tehnică specială și la executarea penalty-urilor… atunci l-am cunoscut…

Avea o tehnică în regim de viteză incredibilă, dusă la perfecțiune. Un geniu pe teren! Avea putere, a condus echipe, le-a făcut să câștige, el, de unul singur, unde a jucat a tras echipa după el la victorie, mi-a plăcut ca era un luptător, avea caracter puternic, nu se ferea de contacte, îi placea foarte mult duelul și avea o viteză de gândire nativă extraordinară.

În ’90 a fost o mare provocare pentru mine. Pentru el era ceva obișnuit, era Maradona cel mare, eu eram Maradona cel mic, din Carpați și, personal, am avut o mare provocare” a declarat Gheorghe Hagi pentru Fanatik, în urmă cu trei săptămîni, la împlinirea vârstei de 60 de ani de către Maradona.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO ȘTIREA TA: Cum a încercat Poliția Locală din Alba Iulia să ridice o mașină, dar șoferul a refuzat să coboare din ea

Publicat

Un cititor Alba24 a susprins imagini inedite, miercuri seară, la Alba Iulia. Polițiștii locali au încercat să ridice o mașină parcată în zona străzii Arnsberg, însă șoferul era înăuntru, cel puțin în momentul filmării. 

Polițiștii locali nu au știut cum să rezolve această situație astfel încât la fața locului au fost chemate mai multe forțe de ordine, care au înconjurat zona.

Autoturismul a fost urcat pe mașina specială de transport, însă șoferul a refuzat să iasă din mașină, în ciuda eforturilor polițiștilor.

În final, mașina a fost coborâtă.

Potrivit reglementărilor în vigoare, ”transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate, respectiv contravaloarea operaţiunii de ridicare”. Mai multe detalii legate de modul în care Poliția Locală poate face ridicarea unui autoturism parcat pe domeniul public, AICI.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Firmele ar putea fi sprijinite de stat să-și schimbe flotele de mașini cu unele electrice. Ce spune ministrul Mediului

Publicat

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet, a declarat, miercuri, că în anii următori companiile care au flote mari de autoturisme care circulă în mediul urban, cum sunt cele de taxi sau de curierat, ar putea să primească un ajutor de la stat pentru schimbarea maşinilor vechi cu unele electrice.

Ministrul Mircea Fechet a declarat, într-o conferinţă de presă, că acest program are ca scop reducerea poluării în marile oraşe şi îmbunătăţirea calităţii aerului.

„Ne propunem pentru anii care vor urma să nu finanţăm doar autoturisme (electrice – n.r.) pentru persoane fizice, aşa cum se întâmplă astăzi, sau pentru persoane juridice câte una, două, ci să găsim nişte soluţii, nişte mecanisme eficiente de ajutor de stat, pentru ca societăţile de taximetrie, societăţile de curierat şi orice societate care are o flotă consistentă de maşini şi care circulă cu precădere în oraşe să poată să primească o bonificaţie de la Fondul de Mediu, sub formă de ajutor de stat, şi să înlocuiască, dacă se poate şi cu totul, flota respectivă cu maşini electrice”, a spus ministrul.

El a afirmat că „anual, în România, din nefericire, peste 23.000 de oameni mor prematur din cauza poluării aerului”.

„Alocăm toate resursele pe care le avem prin Fondul de Mediu pentru a diminua valorile poluanţilor din atmosferă şi pentru a încerca să sprijinim astfel populaţia”, a spus Mircea Fechet.

Ministrul a subliniat că „anul 2020 a fost anul autoturismelor electrice din România”.

„Practic, Fondul de Mediu a reuşit să finanţeze de la începutul anului mai multe maşini electrice decât a finanţat de la începutul deschiderii acestui program. Peste 6.000 de autoturisme electrice au fost deja rezervate de către români, aici participă şi bonificaţia consistentă oferită de statul român, aproape 10.000 de euro, oferim 45.000 de lei la achiziţia fiecărui autoturisme electric din România”, a spus Fechet.

În legătură cu transportul public în comun, ministrul a arătat că una dintre priorităţile Fondului de Mediu este de a finanţa înlocuirea parcurilor de autobuze, troleibuze sau tramvaie, „cu unele prietenoase cu mediul”.

„Acolo unde nu permite infrastructura să avem transport în comun electric, ar trebui să avem în cel mai rău caz transport hibrid, care să asigure astfel mai puţină poluare mai ales în oraşele cu mari probleme. Am avut un prim apel, în jur de 100 milioane de euro, ca valoare, a finanţat municipiul Bucureşti, pe de o parte, pe de altă parte a finanţat municipiile Iaşi şi Braşov, pentru că acolo aveam cele mai mari probleme. Urmează să alocăm 480 milioane de lei, care înseamnă peste 100 de milioane de euro, pentru municipalităţile şi aglomerările urbane care au astăzi depăşiri constante de valori ale poluanţilor, mai ales pentru oxizii de azot, acesta este un poluant care vine cu precădere din traficul auto şi care pune în pericol sănătatea populaţiei”, a mai precizat ministrul Mediului.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate