Actualitate
FOTO: Portal pentru angajatori și persoane fără loc de muncă, prezentat de AJOFM Alba. Instrument electronic de mediere a muncii, finanţat din fonduri europene

Portalul prezintă ofertele de locuri de muncă ale angajatorilor din regiunile Nord-Vest și Centru, precum și profile ale persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă din aceleași regiuni. Se pot căuta locuri de muncă după domeniul de activitate, localitatea, județul sau regiunea în care aceste locuri de muncă sunt disponibile și, bineînțeles, după numele ocupației.
Angajatorii care vor să-și înscrie oferta de locuri de muncă trebuie să-și deschidă un cont. Deschiderea unui cont și publicarea ofertei de locuri de muncă sunt gratuite. De asemenea, aceștia pot gestiona anunțurile publicate de ei, pot consulta candidaturile persoanelor interesate de joburile scoase la concurs de compania respectivă și pot lua legătura cu persoanele cele mai potrivite pentru acel job.
La momentul actual, portalul găzduiește 929 de persoane, din care 783 de persoane au fost asistate de către experți la înscriere și 146 persoane s-au înscris din proprie inițiativă. Totodată, s-au înregistrat pe portal 33 de firme noi care oferă locuri de muncă vacante, ridicând numărul acestora la 134 de firme, iar 168 persoane au fost selectate pentru a candida pe locurile de muncă vacante.
Până acum, majoritatea locurilor de muncă din județul Alba vacante, disponibile pe portalul www.spotransilvania.ro, se găsesc în zona Munților Apuseni și în zona Blaj, iar mare parte dintre acestea au fost ocupate, conform spuselor reprezentanților AJOFM Alba.
Noutatea acestui site constă în faptul că are și o secțiune dedicată formării profesionale. Mai mult, datele de pe portal pot fi accesate în mod direct de beneficiarii AJOFM Sălaj și, în curând, și de cei ai AJOFM Alba, prin intermediul touch-screen-urilor amplasate în sediile agențiilor locale și punctelor de lucru din cele două județe.

– îmbunătățirea tipurilor de servicii furnizate clienţilor Agențiilor Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă din regiunile Nord-Vest și Centru prin elaborarea unor strategii regionale, pe bază de studii privind situația de pe piața muncii
– diversificarea serviciilor furnizate clienţilor Agențiilor Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă din regiunile Nord-Vest și Centru prin dezvoltarea unui portal web cu informații despre piața muncii care să permită accesul online la informații despre locurile de muncă locale, regionale și cele din reţeaua EURES
– dezvoltarea de noi servicii de asistență și la un standard calitativ crescut, în beneficiul șomerilor și a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă
– Instruirea personalului Agențiilor Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă din regiunile Nord-Vest și Centru
„SPO – Performanţă şi calitate în servicii” este un proiect finanţat de Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Domeniul major de intervenţie 4.1 „Întărirea capacităţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare”. Proiectul este implementat de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Sălaj; Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba (Partener naţional 1); Fundaţia pentru Dezvoltare Socială şi Economică Zalău (Partener naţional 2); VECOM S.R.L. (Partener naţional 3) şi Fondazione Castellini (Italia) (Partener transnaţional 4).
Valoarea totală a proiectului este de 10.056.777 lei, din care valoarea eligibilă a proiectului este de 9.667.460 lei asistența financiară nerambursabilă din partea U.E. este de 7.250.595 lei, contribuția proprie AJOFM Sălaj 2.416.865 lei, iar 389.317 lei reprezintă valoarea neeligibilă a proiectului (TVA nedeductibil estimat). Implementarea proiectului a început în 1 februarie 2013 și se va finaliza în 31 ianuarie 2015.
FOTO: Cristina NICOLA
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News