Economie
Garduri de protecție cu role pe şosele. Dispozitivele absorb șocul în caz de accident și ajută mașina să revină pe carosabil
Pe drumurile naționale vor fi instalate garduri de protecție cu role, care potrivit specialiștilor CNAIR vor amortiza șocul în caz de accident și vor ajuta la stabilizarea mașinii pe carosabil fără mari stricăciuni. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere testează timp de un an un proiect pilot menit să mărească siguranța șoferilor în trafic.
Gardurile respective sunt prevăzute unele cu role care absorb din șocul unui accident și ajută mașina să revină pe carosabil fără prea mari stricăciuni.
Deocamdată, proiectul este un pilot, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a montat noile sisteme pe două drumuri din apropierea Bucureștiului. Animația grafică prin care se arată cum funcționează gardurile cu role a fost prezentată de ProTv.
Primul parapet cu role speciale a apărut pe un pod la ieșirea din localitatea Chitila, lângă Bucureşti.
Este vorba despre DN7, unde gardul de protecţie se montează pe 500 de metri. Restul de până la 1000 de metri se instalează pe DN2, în imediata apropiere a localităţii Coșereni.
Zonele au fost alese din cauza numărului mare de accidente produse acolo. Gardurile de protecţie cedau uneori la impact iar şoferii erau în pericol.
Parapetele preiau energia unui accident și o dispersează cu ajutorul rolelor. Mașina nu rămâne blocată, nu iese de pe carosabil, ci este redirecționată pe calea de rulare. Sunt evitate astfel accidente grave.
De altfel, testele de impact arată cum au reacţionat autoturismele care au intrat în viteză în acest tip de parapet.
Sistemul poate rezista chiar şi atunci când în el intră un autobuz ori un TIR de 13 tone.
Rolele din cauciuc şi plastic sunt produse în Coreea de Sud şi au o garanţie de 3 ani, dacă nu sunt distruse în urma unor accidente grave.
Kilometrul instalat în România a costat peste 800.000 de euro, suma fiind stabilită în urma unei licitații
Preţul ar putea scădea, spun reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, dacă va fi comandată o cantitate mai mare. Analiza proiectului pilot va dura 1 an şi abia după aceea va fi luată o decizie.
surse: PROTV, CNAIR,
foto: captura ProTv
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Ciprian
marți, 05.11.2019 at 08:29
Foarte inteligent si tipic pentru gandirea eminenta a „specialistilor” din RO. Asta va dura pana cand in nefericit va trage tare dreapta pentru a evita un iddiot intrat pe contrasens si gardurile astea il vor arunca din nou in fata iddiotului…