Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Hotărâre CJSU Alba pentru comuna Câlnic. LISTA măsurilor și a restricțiilor pe care trebuie să le respecte locuitorii comunei


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis joi o nouă hotărâre referitoare la comuna Câlnic, unde incidența cazurilor de COVID înregistrate în ultimele 2 săptămâni este de 2 la mia de locuitori.

Lista măsurilor care se aplică:

În spațiile publice, spațiile comerciale, mijloacele de transport în comun și la locul de muncă se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura;

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spații deschise, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, cu excepția celor organizate și desfășurate potrivit pct. 4—17;

Activitățile de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, pot fi desfășurate numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății.

Competițiile sportive se pot desfășura fără spectatori, numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;

Competițiile sportive se pot desfășura doar ca evenimente test/pilot cu aprobarea Comitetului Național pentru Situații de Urgență, pe baza propunerii Ministerului Tineretului și Sportului și cu avizul Ministerului Sănătății. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore;

Se permite desfășurarea de către sportivii profesioniști, legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, iar activitățile de pregătire fizică în spații închise sunt permise numai cu respectarea regulilor de distanțare între participanți, astfel încât să se asigure minimum 7 mp/persoană;

Activitățile instituțiilor muzeale, bibliotecilor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se pot desfășura numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;

Activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele și rugăciunile colective, se desfășoară în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne;

Se interzic activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu excepția celor care se desfășoară cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) în spații închise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente;

Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 25 de persoane în interior și de maximum 50 de persoane în exterior și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane și cu respectarea următoarelor măsuri:

  • purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți participanții;
    dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;
  • menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;
  • dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;
  • aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2;

Se permite desfășurarea activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane;

În interiorul localităților se interzice circulația persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

În toate localitățile se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22,00—5,00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, (cu excepția operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 metri între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, să își organizeze și să își desfășoare activitatea în intervalul orar 5,00—21,00;

Prin excepție, în intervalul orar 21,00—5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

Prin excepție, unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, și cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară;

Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în următoarele domenii: activități în piscine, locuri de joacă și săli de jocuri;

La apariția a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților, se instituie măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile.

Se suspendă activitatea târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare;

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil;

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil;

Declarația pe propria răspundere, prevăzută la punctele 32 și 33, trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura;

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere, prevăzută la pct.33, va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1:

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

Măsurile prevăzute la pct. 1 și 2 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăși, 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in este interzisă.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Noi REGULI de călătorie în statele Uniunii Europene, de la 1 februarie. Ce trebuie respectat

Publicat

Ţările membre ale Uniunii Europene au ajuns luni la un acord privind actualizarea regulilor pentru facilitarea liberei circulaţii în UE în condiţii de siguranţă în timpul pandemiei de COVID-19. Acordul a venit ca urmare a unei propuneri din 25 noiembrie anul trecut făcute de Comisia Europeană, indică un comunicat al executivului comunitar.

Principalele actualizări ale recomandării sunt eliminarea, în principiu, a restricţiilor suplimentare pentru titularii certificatului digital al UE privind COVID şi alinierea perioadei de valabilitate la actul delegat, respectiv 270 de zile pentru ciclul primar de vaccinare.

„Astăzi, statele membre au reconfirmat că deţinerea unui certificat digital al UE privind COVID valabil ar trebui să fie suficientă, în principiu, pentru a putea călători în timpul pandemiei.

Acordul la care s-a ajuns plasează, aşadar, certificatul digital al UE privind COVID în centrul abordării noastre coordonate. Este important ca statele membre să dea curs acestui acord şi să pună în aplicare fără întârziere normele convenite. Fiecare stat membru decide în funcţie de situaţia cu care se confruntă.

Varianta Omicron s-a răspândit până acum în întreaga Europă şi este timpul să analizăm dacă pot fi eliminate măsurile suplimentare privind călătoriile pe care o serie de state membre le-au introdus în ultimele săptămâni, îngreunând şi reducând previzibilitatea călătoriilor în întreaga UE. Le solicităm acum tuturor statelor membre să pună rapid în aplicare normele comune pentru a asigura coordonarea şi claritatea pentru cetăţenii şi călătorii europeni”, au declarat comisarii europeni Stella Kyriakides (sănătate) şi Didier Reynders (justiţie).

Aceştia au amintit că cele peste 1,2 miliarde de certificate emise sunt o dovadă a succesului acestui instrument, care a fost pus în aplicare în întreaga UE şi la scară mondială. ”Acesta reprezintă o adevărată poveste de succes europeană, replicată la nivel mondial”, au menţionat comisarii europeni pentru sănătate şi justiţie.

Măsuri coordonate la nivel UE

La 3 septembrie 2020, Comisia Europeană a formulat o propunere de recomandare a Consiliului menită să garanteze că toate măsurile care restrâng libera circulaţie adoptate de statele membre ca răspuns la pandemia de COVID-19 sunt coordonate şi comunicate clar la nivelul UE. În 13 octombrie acelaşi an, statele membre s-au angajat să asigure o coordonare mai bună şi un schimb de informaţii mai eficient prin adoptarea recomandării Consiliului.

Pe 1 februarie 2021, Consiliul a adoptat o primă actualizare a recomandării, care a introdus o nouă culoare, ‘roşu închis’, pentru marcarea zonelor de risc şi a stabilit aplicarea de măsuri mai stricte călătorilor care sosesc din zonele cu risc ridicat.

La 20 mai 2021, Consiliul a modificat recomandarea pentru a permite călătoriile neesenţiale ale persoanelor complet vaccinate, precum şi pentru a consolida măsurile de limitare a răspândirii variantelor care suscită îngrijorare.

În 14 iunie anul trecut, Parlamentul şi Consiliul au adoptat Regulamentul de instituire a cadrului referitor la certificatul digital al UE privind COVID. Pentru a utiliza în mod optim certificatul digital al UE privind COVID, Consiliul a adoptat, în aceeaşi zi, o a doua actualizare a recomandării Consiliului, care prevede derogări de la restricţiile de călătorie pentru persoanele complet vaccinate şi pentru persoanele vindecate.

Certificatul digital UE

Începând din iunie 2021, introducerea certificatului digital al UE privind COVID a progresat într-un ritm rapid. La 18 octombrie, Comisia a publicat primul raport privind sistemul certificatului digital al UE privind COVID, un instrument disponibil pe scară largă şi a cărui fiabilitate este larg acceptată, pentru a facilita libera circulaţie în timpul pandemiei de COVID-19.

La 25 noiembrie, având în vedere aceste evoluţii, Comisia a propus actualizarea abordării comune prevăzute în Recomandarea (UE) 1475/2020 a Consiliului, solicitare formulată şi de Consiliul European în concluziile sale din 22 octombrie 2021. La 21 decembrie, pentru a asigura o abordare comună în toate statele membre, Comisia a adoptat Regulamentul delegat (UE) 2288/2021 de stabilire, în contextul călătoriilor, a unei perioade standard de acceptare de 270 de zile pentru certificatele de vaccinare care indică finalizarea seriei de vaccinare primară.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Locuitorii unei străzi din Alba Iulia au rămas fără apă potabilă, după ce o țeavă s-a spart și a inundat toată strada

Publicat

O avarie la o țeavă de apă potabilă s-a produs în noaptea de 25 spre 26 ianuarie, pe strada Arieșului din Alba Iulia. În urma avariei locuitorii de pe strada respectivă au rămas fără apă, până când muncitorii de la Apa CTTA vor remedia situația. 

Un cetățean din Alba Iulia a transmis pentru alba24.ro că după ce țeava s-a spart apa a inundat toată strada.

Reprezentații companiei de apă au transmis că în dimineața zilei de miercuri, 26 ianuarie, apa a fost oprită și că se lucrează pentru remedierea situației.

”La reluarea furnizării pot aparea local depășiri ale parametrului turbiditate, situație în care rugăm clienții, să folosească apa numai in scopuri menajere.
Eventualele perturbaţii, apărute în zona dumneavoastră după reluarea furnizării vă rugăm să le semnalați imediat Dispeceratului Sucursalei Alba Iulia la numărul de telefon 0723 – 212647 sau Dispeceratului Apa CTTA SA Alba la numărul de telefon 0258 – 834501, în vederea intervenţiei”, au transmis reprezentații companiei.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

”Ajutor Covid” pentru fermieri și apicultori în 2022: Condiții pentru obținerea indemnizației de pandemie de 4571 de lei

Publicat

Fermierii sau crescătorii de albine pot obține de la sta un ”ajutor Covid”o indemnizație lunară acordată de guvern dacă au avut activitatea întreruptă sau redusă din cauza pandemiei, în baza Ordonanței de Urgență a Guvernului (OUG) 30/2020.

Cuantumurile celor două indemnizații de pandemie acordate în prezent profesioniștilor au crescut ușor conform legilor bugetului de stat pe 2022, iar acordarea lor până la final de martie 2022 a fost recent oficializată informează agrointel.ro

Ordonanţa de urgenţă nr. 2/2022 privind stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative a fost publicată joi – 2o ianuarie,  în Monitorul Oficial, și stabilește că până pe 31 martie 2022, profesioniștii și PFA-urile pot primi o indemnizație lunară de 75% din câștigul salarial mediu brut, respectiv 4.571 lei, dacă se află în ”situația întreruperii activității ori a limitării capacității de funcționare pentru sectorul/domeniul de activitate ca urmare a implementării măsurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevăzute de hotărârile Guvernului pentru prelungirea stării de alertă pe teritoriul României ori suspendarea activității în baza deciziei direcției de sănătate publică ori a hotărârilor consiliului județean pentru situații de urgență sau a municipiului București.

Cuantumul a crescut cu 71 de lei, de la 4.500 lei în 2021 la 4.571 lei în 2022.

Cine poate beneficia de ”ajutorul Covid” pentru fermieri

Pot beneficia următoarele categorii de solicitanți:

a) profesionişti prevăzuţi la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare;

b) persoanele fizice care obţin venituri din drepturile de autor şi drepturile conexe, astfel cum sunt reglementate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu condiţia ca acestea să nu realizeze în această perioadă venituri din alte surse ori activităţi;

c) persoanele care au încheiate convenţii individuale de muncă în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările ulterioare.

Informații suplimentare se pot obține de la Agenția Pentru Plăți și Inspecție Socială a fiecărui județ.

Modalități de transmitere a documentelor:

  • în format electronic utilizând platforma aici.gov.ro
  • în format letric la Agențiile Județeane pentru Plăți și Inspecție Socială.

Documentele necesare:

  • Cerere – accesează aplicația aici.gov.ro, selectează procedura de acordare corespunzătoare și completează formularul
  • Declarație pe propria răspundere – accesează aplicația aici.gov.ro, selectează procedura de acordare corespunzătoare și completează formularul
  • Copie CI
  • Copie extras de cont (deschis în calitatea pentru care se solicită indemnizația)
  1. Societăți cooperative care au încheiat convenții individuale de munca în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea si funcționarea cooperației

Documente necesare (se vor depune de administratorul/reprezentantul legal al societății cooperative):

  • Cerere – accesează aplicația aici.gov.ro, selectează procedura de acordare corespunzătoare și completează formularul
  • Declarație pe propria răspundere – accesează aplicația aici.gov.ro, selectează procedura de acordare corespunzătoare și completează formularul
  • Lista persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizație – accesează aplicația aici.gov.ro
  • , selectează procedura de acordare corespunzătoare și completează lista.

sursa: agrointel.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat deputatul Radu Tuhuț: Sprijin pentru legumicultori și crescători de animale. PSD e alături de gospodăria țărănească

Publicat

PSD a demonstrat că este interesat de dezvoltarea, prosperitatea și bunăstarea oamenilor din mediul rural. În ultimele luni, reprezentații și specialiștii PSD în domeniul agriculturii au promovat, la nivel parlamentar și guvernamental, mai multe măsuri de sprijinire a fermierilor și gospodarilor din mediul rural, a celor care cultivă pământul sau cresc animale.

Sprijin pentru legumicultori

Ministerul Agriculturii vizează îmbunătățirea criteriilor prin care legumicultorii pot beneficia de sprijin pentru producția de legume în spații protejate.

Propunerea PSD este ca și cultivatorii de tomate să primească sprijin de până la 4.000 de euro pentru producția de tomate. Minimul necesar propus este de 3.000 kg/1.000 mp, față de forma inițială a actului normativ care prevedea realizarea unei cantități de 5.600 kg/1.000 mp. Pentru tomatele cultivate în ciclul I și în ciclul II de producție, pentru a încasa valoarea sprijinului maxim de 4000 euro/ beneficiar (3000 euro/beneficiar pentru ciclul I și 1000 euro/beneficiar pentru ciclul II), producțiile vor trebui să fie valorificate după cum urmează: pentru ciclul I – între 1 martie și 10 iunie; pentru ciclul II – între 15 octombrie – 9 decembrie.

Referitor la susținerea legumelor deficitare, beneficiarii pot primi 1.000 euro pentru producțiile valorificate în perioada 15 octombrie – 9 decembrie, iar producțiile minime necesare pentru 1.000 mp trebuie să fie pentru: castraveți – 4.000 kg (față de 5.600 kg); ardei gras/ lung – 2.000 kg; fasole păstăi – 1.500 kg; spanac – 1.000 kg; salată – 15.000 plante (față de 1.440 kg); ceapă verde 100.000 bulbi (față de 1.000 kg).

În ceea ce privește  programul de susținere a usturoiului, valoarea sprijinului de 3.000 EUR / cultură / ha / beneficiar se va acorda pentru producțiile valorificate în perioada 1 iunie – 21 decembrie, iar producția minimă necesară este de 3 kg usturoi/10 mp.

Sprijinirea gospodăriei țărănești

Legea cooperației agricole în forma adoptată de Parlament, urmare a inițiativei PSD, a fost promulgată. Această inițiativă a fost lansată având la bază dorința fermierilor de a se asocia într-un sistem cooperatist, unindu-și astfel toate forțele pentru susținerea dezvoltării economice, sociale și culturale a comunității și a membrilor săi. Există mai multe facilități pentru înființarea de cooperative, între care scutirea de la plata mai multor tipuri de impozite.

Sprijin pentru crescătorii de animale

Într-o ședință a guvernului din decembrie 2021 a fost aprobată o hotărâre pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat în sectorul creşterii animalelor.

Ajutorul de stat, pentru anul 2021, a fost majorat, la inițiativa PSD, de la 40 milioane lei la 70 milioane lei.

În urma acestui amendament, s-a modificat și repartizarea sumelor pe specii, proporțional cu fondurile solicitate prin cererile inițiale anuale, respectiv 30.817.000 lei pentru speciile taurine, bubaline, porcine şi ecvine și 39.183.000 lei pentru speciile ovine şi caprine.

Schema de ajutor de stat are ca obiectiv acoperirea costurilor administrative aferente întocmirii şi menţinerii registrului genealogic, precum şi a celor aferente testelor pentru determinarea calităţii genetice sau a randamentului genetic al şeptelului.

Nu lăsăm să moară viața de la țară!

Cu respect pentru pentru locuitorii județului Alba,

Deputat Radu Marcel Tuhuț

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate