Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

„Îmi trebuie niște cârnaț ieftin!”: Vedeți cum își făcea directorul DSV Alba aprovizionarea de la firmele pe care trebuia să le controleze


Publicat

Directorul Direcției Sanitar Veterinare Alba este trimis în judecată pentru abuz în serviciu și luare de mită după ce procurorii au descoperit că, profitând de poziția pe care o deține în cadrul instituției ar fi anulat mai multe procese verbale de contravenție și mai mult decât atât, ar fi pretins și primit de la administratorii unor societăți comerciale din județ sume de bani și produse pentru ca inspectorii DSV să ocolească unitățile respective.

Din paginile rechizitoriului întocmit de procurori reiese modul în care Vasile Bereș își făcea aprovizionarea cu produse alimentare de la societățile pe care de fapt ar fi trebuit să le controleze. Relevante în ancheta penală sunt convorbirile telefonice pe care Directorul DSV le-a purtat cu diferiți denunțători.

Vedeți mai jos stenogramele prezentate în rechizitoriul procurorilor:

Bereş Vasile: Am o rugăminte, din partea direcţiei…

C.I.M.: Vă rog.

B.V.: Vine doctorul M. astăzi pe la dumneavoastră.

C.I.M.: Da.

B.V.: Şi vă spune direct care e rugămintea mea. Se poate?

C.I.M.: Da, cum să nu?

B.V.: Mulţumesc mult.

C.I.M.: No.

B.V.: Ajunge, ajunge doctoru’ în cursu’ zilei şi vă caută pe dumneavoastră.

C.I.M.: În regulă atuncea. Bine.

B.V.: Că e mai delicat prin telefon.

…..

B.V.: Dumneata te-ai întâlnit cu domnu’ director de la…?

X: Da, mi-o zis, m-o sunat şi mi-o zis că te-o sunat. Că zic: Bă, te rog frumos să-mi confirmi sau să-mi infirmi dacă ţi-o spus domnu’ Bereş la telefon.

B.V.: Da, mă, da’ eu n-am apucat să-i spun prin telefon ce îmi trebuie. Două coşuri pentru mâine după-masă, că trebuie să le trimit la Bucureşti joi.

X: Am înţeles.

B.V.: Treci pe la el azi cu pomelo şi îi spui şi de asta?

X: Da, da, da, da. Păi trebuie să ajung să îi ridic sechestru’, bată-i-l soarele, azi încă.

….

Vasile Bereş: Bună ziua.

X: Să trăieşti.

B.V.: Domnu’, dumneavoastră sâmbătă lucraţi?

X: Nu, liberi!

B.V.: De-aia o fost revoluţia, bă! Şi totuşi, până la ce oră?

X: În principiu 15.00-16.00.

B.V.: Ştii de ce te întreb: îmi trebuie carne proaspătă să o duc luni până la Satu Mare, îmi trebuie o pulpă, o ceafă şi un cotlet. Când să vin să le iau?

X: Şi luni când pleacă? Sau cum?

B.V.: Luni plec, în jur de 7.00 dimineaţa. Nu, că eu mă duc.

X: Deci 7.00, păi atunci le iei luni dimineaţa direct de aicea din frig.

….

Bereş Vasile: Îmi trebuie nişte cârnaţ ieftin.

B.S.: Cât de ieftin? Ieftin, ieftin sau aşa?

B.V.: De dat gratis.

B.S.: Stai să scriem pe o foicică. Cât?

B.V.: Vreo 15 kile.

B.S.: Deci, 15 kilograme cârnaţ. Bun. Ă… bun. În pungi şi le dau la şoferi?

B.V.: Într-o pungă, că şi le împart ei.

B.S.: Ie. Îhî. No, bine (…) No şi altceva? Numa atât?

B.V.: Merci mult.

Citiți mai multe despre dosarul aflat pe rolul Tribunalului Alba




Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

7 Comentarii

7 Comments

  1. toma

    marți, 19.06.2012 at 17:56

    A mai fost un ministru ,,cirnatar,,. Cam asta le e valoarea cinstei lor. Echivalent 15 kile cirnat ,,eftin”. Ce vreti ? Autoevaluare.

  2. CRISTI

    joi, 21.06.2012 at 10:24

    Nu va este rusine sa dati asa ceva.Director ca el nu va mai fi.Rusine.

  3. Pingback: Primul termen la Tribunalul Alba: Directorul DSV Alba, Vasile Bereș este prezentat magistraților sub acuzația de abuz în serviciu | alba24

  4. Cezar

    sâmbătă, 07.07.2012 at 23:55

    Carnatul a ajuns in pachetele de sarbatori pentru batranii de la azil si pentru angajatii DSV cu cele mai mici salarii care chiar se bucura de un asemenea ajutor. Se pare ca nu mai exista niciun pic de toleranta si orice incercare de a face o fapta buna este aspru judecata fara a se cunoaste circumstantele. Foarte trist si dezamagitor.

  5. Pingback: ASTĂZI: Termen la Tribunalul Alba în dosarul de corupție al fostului șef DSV, Vasile Bereș | alba24

  6. Pingback: LUNI: Termen la Tribunalul Alba în dosarul de corupţie al fostului şef DSV Alba, Vasile Bereş. Vezi stenogramele interceptărilor din dosar | Alba24

  7. Pingback: Pronunţare în dosarul de corupţie al fostului director DSV Alba: Vasile Bereş, condamnat la un an de închisoare cu suspendare | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

După pandemie, 45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă. IT-iştii și specialiştii, cele mai mari șanse

Publicat

angajat lucru munca

Primul lucru pe care îl vor face 45% dintre români, după pandemie, va fi să îşi schimbe locul de muncă, iar cea mai mare încredere în şansele de a găsi un post disponibil o au IT-iştii, specialiştii şi muncitorii calificaţi, reiese dintr-un sondaj întocmit de o platformă de recrutare online.

Potrivit eJobs România, 14,5% dintre respondenţi nu au în plan să facă vreo schimbare, 11% vor să urmeze un proces de reconversie profesională, iar 9% au de gând să plece din ţară.

De asemenea, 6,5% din totalul celor chestionaţi spun că vor să-şi deschidă un business odată ce economia îşi va reveni, în timp ce 5% se gândesc să solicite o mărire salarială.

Întrebaţi care cred că sunt categoriile profesionale care îşi vor găsi cel mai uşor un loc de muncă la finalul pandemiei, 23% dintre participanţii la sondaj au pus pe primul loc specialiştii, iar 21% cred că şansele cele mai mari le au IT-iştii şi 15% menţionează muncitorii calificaţi. În ierarhie urmează tinerii fără experienţă (14%), muncitorii necalificaţi (12,5%) şi candidaţii peste 45 de ani (7,4%).

În această vară, cel mai bun moment pentru schimbarea locului de muncă

Conform datelor centralizate, pe ultimele locuri apar liber profesioniştii (freelancers) – cu 4,3% dintre sufragii, şi managerii (2,8%).

În acest context, peste jumătate dintre români (52%) sunt de părere că acum este cel mai bun moment pentru a se angaja sau a-şi schimba locul de muncă, în timp ce 20% cred că, în această vară, va fi ocazia potrivită pentru o astfel de schimbare, 12% cred că din toamnă, iar 10% estimează că abia din 2022 piaţa muncii îşi va reveni.

Principalul motiv pentru care cei mai mulţi candidaţi ar schimba în acest moment angajatorul este un salariu mai mare, menţionat de 31% dintre respondenţi. 17% ar pleca pentru oportunităţi mai bune de creştere, 12% s-ar muta într-o companie mai stabilă şi 11% ar pleca dacă ar găsi un loc de muncă într-un alt domeniu de activitate.

O pondere de 6,1% dintre cei chestionaţi au declarat că ar renunţa la locul actual de muncă dacă ar avea posibilitatea să plece în altă ţară şi tot atât de mulţi şi-ar da demisia pentru un pachet de beneficii extra-salariale mai bun decât cel pe care îl au în prezent.

Sondajul eJobs a fost realizat în perioada aprilie – mai 2021, pe un eşantion de 700 de respondenţi.

În acest moment, peste 28.000 de locuri de muncă pentru Romania şi străinătate sunt disponibile pe platforma eJobs şi, pentru acestea, sunt înregistrate, în fiecare lună, între 1,1 şi 1,5 milioane de aplicări.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Elevii din județul Alba pot participa la concursul RoboTEC. În acest an, competiția se desfășoară atât online, cât și fizic

Publicat

Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica Timișoara organizează și în acest an un proiect de tradiție – RoboTEC (Robot Engineering Contest). Elevii din județul Alba sunt invitați să participe. 

Cea de-a VI-a ediție a competiției va avea loc în perioada 21-23 mai 2021, atât online, cât și fizic.

RoboTEC este un concurs internațional și se adresează atât elevilor de liceu cât și studenților pasionați de robotică.

Participanții au ocazia de a-și pune în practică cunoștințele în acest domeniu, dar și a-și măsura creativitatea.

Ediția din acest an beneficiază de sprijinul Universității Politehnica din Timișoara, prin Facultatea de Automatică și Calculatoare.

Noutatea din cadrul acestui proiect constă în susținerea unor sesiuni de workshop pentru cei dornici de a afla informații în domeniul roboticii.

Proiectul este structurat în 4 probe și două formate:

Format on-site:

Line follower
Maze

La probele on-site (în format fizic) participanții trebuie să construiască un robot, să-l trimită echipei de organizare, robotul având scopul de a naviga printr-un labirint și de a urma un traseu.

Format online:

Freestyle: are rolul de a testa imaginația participanților, fiind o probă de tip remote;

Computer Vision Simulation: are scopul de a testa capacitățile tehnice, desfășurându-se prin intermediul unui simulator.

Înscrierile în cadrul concursului sunt deschise pe site-ul Ligii AC până în data de 20 mai 2021, iar câștigătorii vor beneficia de premii în bani, ediția din acest an fiind susținută de patru companii partenere din Timișoara.

Pentru probele on-site, participanții trebuie să-și trimită roboții cu 2 săptămâni înainte de deadline.

Pentru a afla informații suplimentare, cei interesați sunt invitați să viziteze site-ul proiectului, https://robotec.ligaac.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Academia de Poliție va rămâne doar cu două facultăți din cele șase. Declarațiile miniștrilor Educației și Internelor

Publicat

Academia de Poliție va avea doar două facultăți pentru studiile de licență, în locul celor șase de acum. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a dat detalii despre schimbările aprobate joi, prin hotărâre de Guvern.

Este vorba despre reorganizarea studiilor de licenţă la nivelul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” exclusiv în cadrul a două facultăţi, în vederea formării iniţiale a ofiţerilor, respectiv:

  • Facultatea de Poliţie (domeniul de licenţă „Drept”, specializarea „Drept”, şi domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”)

şi

  • Facultatea de Pompieri (domeniul de licenţă „Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-pompieri”).

Vezi și ADMITERE ACADEMIA de POLIȚIE 2021: Înscrieri, calendar, condiții, probe, documente, taxă. Detalii pentru candidați

Facultatea de Poliţie se înfiinţează prin reorganizarea Facultăţii de Poliţie, Facultăţii de Jandarmi, Facultăţii de Poliţie de Frontieră şi a Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Academiei şi preluarea de la acestea a atribuţiilor formative, a elementelor de structură şi a personalului didactic.

AICI, proiectul de reorganizare a Academiei de Poliție.

De asemenea, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță Publică, înființată în anul 2002, vor fi desființate. La nivel de master, pe modelul european, va exista doar masteratul profesional.

Mai mult, Academia de Poliție va fi supusă și unei evaluări făcute de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), însărcinată prin lege cu evaluarea, acreditarea și autorizarea temporară a învățământului superior din România. Evaluarea aceasta se face o dată la 5 ani, iar Academia de Poliție a ajuns chiar la finalul termenului, urmând ca în următoarele luni să aibă loc o nouă evaluare, potrivit edupedu.ro.

„Practic, la nivel de licență, din șase facultăți rămân două, Facultatea de Arhivistică va intra în lichidare în următorii doi ani, va mai școlariza în lichidare, la nivel de licență. La nivel de master, pe modelul european, va susține masteratul profesional, asta va ridica semnificativ nivelul de pregătire al ofițerilor de poliție. Este o măsură de profesionalizare a cadrelor MAI. La nivel de doctorat, așa cum a prezentat și domnul ministru, intră în lichidare cele două școli doctorale, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță publică, înființată în anul 2002.

Ambele școli doctorale intră în lichidare. În concluzie, Academia de Poliție va pregăti ofițeri profesioniști pe diverse specialități la nivel de licență, master profesional și, la fel ca orice altă universitate din România, va acorda atenție nivelului de calificare 5, nivelul colegiilor de învățământ terțiar non-universitar, postliceal cu alte cuvinte. Deci, Academia de Poliție va avea absolvenți cu calificări de licență nivel 6 și calificări de master nivel 7. Toate aceste acțiuni au fost realizate și în vederea pregătirii evaluării instituționale de către ARACIS. Anul acesta se împlinesc 5 ani de la ultima evaluare instituțională și Academia de Poliție va intra lunile următoare în evaluarea instituțională ARACIS.”

Ministrul de Interne, Lucian Bode: se reduc funcții de conducere

„În contextul acumulării în ultimii ani a unor probleme legate de funcționarea Academiei, în deosebi din perspectiva corpului profesoral și al eficienței pregătirii corpului polițienesc, am decis reorganizarea Academiei de Poliție pornind de la câteva aspecte fundamentale. (…) Ne-am propus prin acest demers să restabilim moralitatea și etica academică și profesională în ideea că studenții care ies de pe băncile Academiei de Poliție să fie bine pregătiți profesional și cu o înaltă ținută morală. (…)

Facultatea de Poliție va fi produsul reorganizării anterioarelor facultăți de poliție, de jandarmi, poliției de frontieră și cea de științe juridice și adimistrative. În urma adoptării HG de reorganizare, se reduc, pentru început, o serie de funcții de conducere, spre exemplu patru funcții de decan.

Formarea continuă va fi asigurată prin masterate profesionale destinate doar absolvenților de studii universitare de licență în specializările necesare MAI. (…) De asemenea, reorganizarea Academiei de Poliție vizează desființarea celor două școli doctorale, care, din păcate, au adus mari prejudicii de imagine instituției. Totodată, proiectul de HG prevede desființarea facultății de arhivistică (…)

Programele de studii universitare curente vor continua până la finalizare, conform planurilor de învățământ deja aprobate în cadrul Facultății de Poliție nou înființate.

Numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați în acest an este de 740 la Facultatea de Poliție, învățământ la zi, respectiv 150 la învățământ la distanță și cu frecvență redusă. La Facultatea de Pompieri, numărul de locuri aprobat este de 50”, a declarat, joi, ministrul de Interne.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ciugud: „Vaccinare la poarta ta” și „Șezătoare pentru vaccinare”, acțiuni pilot pentru susținerea vaccinării în zona rurală

Publicat

Comuna Ciugud lansează, vineri, 14 mai 2021, o amplă campanie de vaccinare a populației prin care testează, în premieră națională, două acțiuni inedite pentru stimularea vaccinării în mediul rural: „Vaccinare la poarta ta” și „Șezătoare pentru vaccinare”.

Derulate în parteneriat cu Direcția de Sănătate Publică Alba, acțiunile au ca scop aducerea vaccinării cât mai aproape de cetățeni, astfel încât să nu mai fie nevoiți să se deplaseze la centrele fixe de vaccinare din municipiul Alba Iulia.

„Vaccinare la poarta ta” va însemna organizarea unor echipe mobile de vaccinare, care se vor deplasa la poarta cetățenilor care s-au programat anterior pentru vaccinare. Astfel, orice persoană, cu vârsta peste 18 ani, s-a putut programa on-line, telefonic sau prin sms, în perioada 4 – 12 mai 2021, pentru a primi prima doză de vaccin BioNTech/ Pfizer.

„Șezătoare pentru vaccinare” este cea de-a doua formă de vaccinare testată pilot în comuna Ciugud și presupune organizarea unor puncte temporare de vaccinare în curtea unor localnici. Aici, în condiții de distanțare și cu respectarea normelor impuse de pandemie, se vor aduna mai mulți vecini de pe o stradă și vor fi vaccinați de echipele mobile, astfel încât să se reducă timpul necesar vaccinării și monitorizării persoanelor vaccinate.

Ambele acțiuni pilot vor fi testate la Ciugud, iar dacă eficiența lor va fi dovedită vor fi recomandate pentru a fi organizate și în alte comunități rurale.

„Cu toții ne dorim ca viața socială să revină la normalitate, iar pentru acest lucru este nevoie să ne implicăm cu toții.

Cred că este o responsabilitate și pentru administrația locală să susțină campania națională de vaccinare și să ofere cetățenilor posibilitatea de a opta dacă vor să se vaccineze. Ne bucură faptul că la Ciugud avem foarte mulți cetățeni care vor să se vaccineze și s-au înscris în campania organizată de noi.

Vom face vaccinare din poartă în poartă sau în cadrul unor „șezători”, așa cum le-am numit noi, unde mai mulți vecini se strâng într-o gospodărie și sunt vaccinați.

Așa cum am mai spus, vaccinarea este un act voluntar, însă cetățenii au dreptul să li se ofere cât mai multe posibilități pentru a putea beneficia de vaccinul care îi poate proteja pe ei și pe cei dragi”, a spus Gheorghe Damian, primarul comunei Ciugud.

Comuna Ciugud a lansat, marți, 4 mai 2021, campania „Vaccinare la poarta ta!”, inițiativă ce are ca scop stimularea vaccinării în zona rurală și sprijinirea persoanelor care doresc să se vaccineze.

Ulterior, în perioada 14 – 16 mai 2021, echipe medicale mobile vor veni în fiecare sat al comunei pentru acțiunea de vaccinare.

Mici centre mobile de vaccinare vor fi organizate în puncte cât mai apropiate de locuințele doritorilor, astfel încât aceștia să nu fie nevoiți să se deplaseze.

În paralel, Ciugudul continuă și campania de informare „#VACCIN cu informații oficiale” prin care oferă informații utile despre vaccinarea națională împotriva COVID – 19.

Pe site-ul administrației locale sunt oferite prospectele oficiale ale vaccinurilor, detalii privind programarea națională, răspunsuri la întrebări, raportări, dar și alte informații provenite din surse oficiale, respectiv instituțiile care gestionează domeniul sănătății și vaccinarea.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate