Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE: Şedinţă la Consiliul Local Alba Iulia. Protocol cu Microsoft pentru Smart City 2018, modificări de tarife şi taxe şi vânzări de locuinţe ANL


Publicat

sediu Primaria Alba Iulia

primaria alba iuliaConsilierii locali ai municipiului Alba Iulia s-au reunit marți, 31 ianuarie, de la ora 13.00, în şedinţă ordinară, cu 34 proiecte pe ordinea de zi. Au avut de aprobat proiecte privind taxe şi tarife, inclusiv pentru apă, canalizare sau vizitare monumente istorice, protocol cu Microsoft România SRL pentru proiectul „Smart City 2018”, modificări la contractul de transport public local şi vânzări de locuinţe ANL.

UPDATE: Vedeţi mai jos situaţia proiectelor aprobate / respinse în şedinţa Consiliului Local Alba Iulia:

Ordinea de zi:

1. Evaluarea performanțelor profesionale individuale ale Secretarului municipiului Alba Iulia pentru anul 2016 – APROBAT

2. Modificarea Hotărârii nr. 354/2016 a Consiliului local privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele și taxele locale, alte taxe, taxe speciale și amenzile aplicabile în anul 2017 – APROBAT

Citeşte Valori actualizate ale taxelor şi impozitelor locale la Alba Iulia. Taxa de divorţ, 500 de lei şi în 2017. Ce se modifică

3. Acordarea de facilități fiscale unei fundații – APROBAT

4. Modificarea organigramei și a statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, al Serviciului public ”Administrarea patrimoniului local” și al Serviciului public de asistență medicală, urmare reorganizării – APROBAT

5. Modificarea și completarea Hotărârii nr. 359/2016 a Consiliului local al muncipiului Alba Iulia privind stabilirea costului mediu lunar de întreţinere şi a contribuţiei lunare de întreţinere a persoanelor vârstnice instituţionalizate în Căminul pentru persoane vârstnice Alba Iulia şi/sau a susţinătorilor legali ai acestora – APROBAT

Vezi Contribuţii lunare mai mici la întreținerea pensionarilor de la Căminul pentru persoane vârstnice, plătite de beneficiari

6. Încheierea unui protocol de colaborare între Municipiul Alba Iulia și SC Microsoft România SRL, în vederea cooperării în cadrul proiectului pilot „Alba Iulia Smart City 2018” – APROBAT

Citeşte Alba Iulia Smart City 2018: Protocol de colaborare cu Microsoft România pentru sistem de monitorizare a traficului și alte soluții inteligente

7. Participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului Laboratoare cibernetice de sisteme de inginerie – Acronim CPSE Labs (Cyber Physical Systems Engineering Labs) – Acronim CPSE Labs, finanțat în cadrul programului ORIZONT 2020 – APROBAT

Vezi Alba Iulia va participa în cadrul proiectului Laboratoare cibernetice de sisteme de inginerie, alături de municipii din cinci ţări. Soluţii digitale de comunicare

8. Participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul a 6 proiecte finanțate prin Erasmus +, programul 2014-2020 al Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport – APROBAT

Citeşte Şase proiecte Erasmus+ pentru tineri, în atenţia administraţiei locale din Alba Iulia. Cursuri şi activităţi în 2017

9. Încheierea unui protocol de cooperare între Municipiul Alba Iulia și Institutul Teologic Romano-Catolic Alba Iulia – APROBAT

10. Încheierea unui protocol de cooperare între Municipiul Alba Iulia și Asociaţia „Grupul Skepsis” – APROBAT

Vezi Asociația Grupul Skepsis primeşte 65.000 de lei de la bugetul local al oraşului Alba Iulia, pentru acţiuni culturale în 2017

11. Îndreptarea erorii materiale din Hotărârea nr. 259/2016 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia – APROBAT

12. Modificarea Hotărârii nr. 224/30.08.2016 a Consiliului local privind desemnarea reprezentanților Consiliului local al municipiului Alba Iulia în Consiliile de Administrație ale unităților de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică din Municipiul Alba Iulia – APROBAT

13. Avizarea modificării anexei nr. 3 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate, aprobat prin Hotărârea nr. 260/2012 a Consiliului local – APROBAT

14. Tariful minim pentru serviciile de pază prestate de către Serviciul Poliția locală Alba Iulia – APROBAT

Citeşte Tariful minim pentru serviciile de pază prestate de către Poliția Locală Alba Iulia, la aprobat în ședința Consiliului Local

15. Costul mediu lunar de întreținere și a contribuțiilor părinților/reprezentanților legali pe copii care frecventează creșele din municipiul Alba Iulia în anul 2017 – APROBAT

Vezi Cât vor avea de plătit părinții care își vor înscrie copiii la creșă în Alba Iulia, în 2017

16. Strategia de tarifare pentru serviciile de apă și apă uzată furnizate de operatorul regional SC APA CTTA SA Alba, pentru perioada 2017-2022 – APROBAT

Vezi Tarife mai mari la apă potabilă şi canalizare, în Alba Iulia, până în 2022

17. Aprobarea Planului de acțiuni/lucrări de interes local pentru anul 2017 – APROBAT

18. Stabilirea numărului de posturi pentru asistenții personali pentru anul 2017 – APROBAT

Citeşte şi În acest an, Primăria Alba Iulia pune la dispoziție 250 de posturi pentru asistenți personali ai persoanelor cu handicap grav

19. Aprobarea unor documentații de urbanism:

Art.1 : Avizează Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe individuale şi creare stradă acces, Alba Iulia, strada Marcus Aurelius, solicitant Tulbure Mariana” – APROBAT

Art.2: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire locuinţă individuală (parcela în rândul II), Alba Iulia, str. Calea Moţilor, nr. 260A, solicitant Pop Ioan şi Pop Narcisa” – APROBAT

Art.3: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire locuinţe semicolective în regim înşiruit, apartamente de tip hotelier şi împrejmuire modificare HCL nr. 86/22.03.2016, art. 4, Alba Iulia, str. Tinereţii, nr. 18, solicitant SC Oman Allure SRL” – APROBAT

Art.4: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Schimb de destinaţie din apartament în spaţiu comercial şi extindere, Alba Iulia, str. Arnsberg 38, Bl.39, Ap.4, solicitant Dan Valeria” – APROBAT

Art.5: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Reactualizare PUZ Dealul Furcilor, Alba Iulia, străzile Izvorului, Petuniei şi Crăiţei, solicitant SC Cata & Mary, Clonţa Mariana, Paştiu Nistor, Cojocaru Dorin, Schiau Sorin, Berghean Clement, Datcu Ilie” – APROBAT

20. Vânzarea prin negociere directă a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str. Liceului, nr. 8 – APROBAT

21. Vânzarea prin negociere directă a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str.Liceului, nr.5 – APROBAT

22. Vânzarea prin negociere directă a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str.Liceului, nr.5A – APROBAT

23. Aprobarea încheierii contractului de vânzare-cumpărare a unei locuinţe construite din fonduri A.N.L., situate administrativ în municipiul Alba Iulia, str.Vânătorilor, nr.32A, bl.C1C, ap.5 – APROBAT

24. Aprobarea încheierii contractului de vânzare-cumpărare a unei locuinţe construite din fonduri A.N.L., situate administrativ în municipiul Alba Iulia, str.Vânătorilor, nr.32A, bl.C1C, ap.13 – APROBAT

25. Aprobarea încheierii contractului de vânzare-cumpărare a unei locuinţe construite din fonduri A.N.L., situate administrativ în municipiul Alba Iulia, str.Arieșului, nr.37, bl.235, ap.11 – APROBAT

26. Aprobarea încheierii contractului de vânzare-cumpărare a unei locuinţe construite din fonduri A.N.L., situate administrativ în municipiul Alba Iulia, str.Arieșului, nr.37, bl.235, sc.C, ap.14 – APROBAT

27. Aprobarea încheierii contractului de vânzare-cumpărare a unei locuinţe construite din fonduri A.N.L., situate administrativ în municipiul Alba Iulia, str.Arieșului, nr.37, bl.235, sc.B, ap.6 – APROBAT

28. Rezilierea contractului de comodat nr.15.351/2008 încheiat între Consiliul Local al municipiului Alba Iulia și Consiliul Județean Alba – APROBAT

29. Modificarea și completarea Hotărârii nr.112/2015 a Consiliului local cu privire la stabilirea taxei pentru vizitarea monumentelor istorice – APROBAT

30. Alipirea unor imobile, proprietatea municipiului Alba Iulia situate pe strada Libertății, nr. 21 – APROBAT

31. Parcelarea imobilului (teren) situat în Alba Iulia, strada Livezii, nr. 47 – APROBAT

32. Atribuirea în proprietate solicitanților proprietari ai apartamentelor, terenul aferent locuinței în cotă indiviză deținută din construcții – APROBAT

33. Însușirea raportului de expertiză tehnică – completare, din Dosar nr. 3403/176/2014 la Judecătoria Alba Iulia – APROBAT

34. Parcelarea imobilului situat în Alba Iulia, B-dul Transilvaniei, nr. 3 – APROBAT



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Primăria comunei Săliștea va fi închisă miercuri, după ce o angajată a fost depistată cu COVID. Tot personalul va fi testat

Publicat

Primăria comunei Săliștea, județul Alba, va fi închisă miercuri pentru dezinfectare, după ce o angajată a fost depistată cu noul coronavirus. 

Testul acesteia a fost pozitiv, iar conducerea instituției a luat decizia de a dezinfecta clădirea și a anunțat că toți angajații vor fi testatați. 

Anunțul a fost făcut pe Facebook, marți seară, pe contul instituției:

”Datorită faptului că una dintre colegele noastre a fost testată pozitiv cu COVID -19, de mâine 30 septembrie 2020, sediul primăriei Săliștea se închide ptr dezinfectare și toți angajați vor fi testați. Primar Aurel Emil Stănilă”.

La începutul epidemiei, comuna a mai trecut printr-un focar. Primarul Aurel Emil Stănilă s-a remarcat și atunci prin transparență și prin modul în care a gestionat situația.

”Mă văd obligat să clarific câteva lucruri legate de cazurile de coronavirus confirmate în com. Săliștea și mai exact în Săliștea Deal, care au ajuns la 5. Indiferent de amenințările pe care le-am primit telefonic de la unii cetățeni sau telefoanele date la Prefectură sau mai știu eu pe unde, să fie clar, când este vorba de sănătatea locuitorilor comunei nu cedez nici un pas, nu mă las șantajat de nimeni și fac tot ce-mi stă în putere să evit o contaminare în masă” a scris atunci pe Facebook primarul, în contextul în care mai mulți cetățeni au refuzat testarea.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cardul de sănătate redevine obligatoriu de la 1 octombrie. Excepție, consultațiile acordate la distanță de medicii de familie

Publicat

card sanatate

Cardul de sănătate redevine obligatoriu începând cu 1 octombrie, cu excepţia consultaţiilor la distanţă, a anunţat, luni, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) într-un comunicat de presă.

„HG 162/2020 aprobată de Guvern pentru completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 70/2020 (privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, precum şi a altor acte normative) prevede prelungirea aplicabilităţii măsurilor în domeniul sănătăţii până la data de 31 decembrie 2020”, se arată în comunicat.

Astfel, se menţin până la finalul anului consultaţiile la distanţă acordate de medicii de familie şi de medicii specialişti din ambulatoriul clinic, pentru care „nu este necesară validarea cu cardul de sănătate”.

Potrivit CNAS, în urma consultaţiilor acordate la distanţă, medicul de familie/medicul specialist va emite toate documentele necesare pacientului ca urmare a actului medical, inclusiv prescripţiile medicale.

Totodată, documentele sunt transmise pacientului prin mijloace de comunicare electronică.

Însă, în cazul consultaţiilor acordate la cabinet, este obligatorie validarea cu cardul de sănătate a serviciilor medicale.

„Reintroducem utilizarea cardului de sănătate în toate situaţiile în care pacientul se deplasează fizic la unitatea medicală pentru a primi servicii medicale, pentru a avea o evidenţă cât mai exactă şi a gestiona cât mai eficient fondurile din sistem. Consultaţiile la distanţă rămân o alternativă benefică atât pentru pacienţi, cât şi pentru medici, prin care se asigură accesul la tratamentele necesare fără a se expune riscurilor de infectare. Recomandăm în continuare pacienţilor programarea consultaţiilor, medicul fiind cel care decide modul în care va fi acordată consultaţia, la distanţă sau în cadrul unei vizite la cabinetul medical”, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS, citată în comunicatul de presă.

De asemenea, s-a prelungit până la data de 31 decembrie 2020 termenul de valabilitate pentru următoarele documente a căror valabilitate expiră până la această dată: biletele de trimitere pentru specialităţi clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare; biletele de trimitere pentru specialităţi paraclinice; recomandările medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii şi dispozitive asistive – ce se depun/se transmit la casa de asigurări de sănătate; deciziile de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive.

Printre măsurile al căror termen de valabilitate s-a prelungit prin aprobarea HG 162/2020 se numără şi posibilitatea ca medicii de familie să poată prescrie în continuare pentru pacienţii cronici inclusiv medicamentele restricţionate din Lista de medicamente compensate şi gratuite care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate, cu menţiunea că pentru medicamentele care se eliberează în baza unor protocoale terapeutice şi a unor formulare specifice (medicamente notate cu (**)1, (**)1 Alfa şi (**) Beta în Lista de medicamente compensate şi gratuite) este necesară evaluarea periodică a medicului de specialitate pentru a confirma sau modifica schema de tratament, la termenele prevăzute în protocoalele terapeutice sau în scrisorile medicale.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Nelu Tătaru: În ritmul de acum al evoluției pandemiei de COVID se pot organiza alegeri parlamentare în acest an

Publicat

Nelu Tătaru, Ministrul Sănătății, a declarat că în ritmul prezent al evoluției de pandemiei de coronavirus în România se pot organiza alegerile parlamentare de la sfârșitul anului. Tătaru a fost prezent marți seara, la TVR1, unde a făcut o serie de declarații pe acest subiect. 

Cele mai importante declarații ale ministrului Tătaru

Avem în jur de 1050 de paturi complet dotate la ATI, dintre acestea sunt 554 ocupate. Avem județe în care avem o suprapopulare: Iași, București, Prahova, Vâlcea, Vaslui. Mai sunt locuri, dar nu e ca acum o săptămână. Putem fi la risc în privința cazurilor de ATI dacă vom avea o creștere accentuată de la o zi la alta.

Este sub control situația cu școala, este ceea ce așteptam în contextul în care o să avem o creștere de cazuri noi. Școala și alegerile sunt cele mai reglementate, dar gândiți-vă că o zi la copil înseamnă: mijloc de transport în comun, drumul de la școală înapoi și un parc după-amiază. Școala este reglementată.

În momentul acesta nu avem în vedere starea de urgență, este apanajul președintelui României. Noi urmărim evoluția, indicii. Sunt județe care au creșteri pe anumite focare, cum ar fi căminele de bătrâni.

Încă suntem în primul val, faza a doua care este mai agresivă și nu mai beneficiem de aceleași respectări. Vedem o creștere de la o zi la alta, mai ales că septembrie a fost o lună grea, revenirea din concedii, redeschideri de instituții, transport în comun aglomerat etc.

Noi am colaborat cu OMS, cu Uniunea Europeană, luăm decizii comune. Noi trebuie să gestionăm transmiterea cazurilor comunitare și de import (…). Ne așteptăm la o reașezare a noastră ca interpretare, ne așteptăm la testare și carantină obligatorie de 7 zile pentru persoanele care se întorc din zone de risc.

Vaccinul antigripal: Sunt două firme care produc acest vaccin și 5 distribuitori care le aduc la noi în țară. Până acum am primit în jur de 500 mii de doze, urmând ca în 15 noiembrie să le primim pe toate celelalte. Aceste 3 milioane de doze sunt pentru cei care sunt în grupele de risc și care sunt în programul de gratuitate al MS. Celelalte sunt în jur de 800 de mii de doze.

În contextul de acum noi pregătim o situație epidemiologică pentru a putea gestiona și alegerile parlamentare, dar nu depinde numai de noi. Această pandemie se tranșează în pre-spital și asta înseamnă respectarea de reguli. După ritmul de acum se poate merge și la parlamentare.

În funcție de evoluția fiecărei comunități, comitetul județean de coordonare a intervenției evaluează în fiecare parte. Riscăm să ieșim din platou dacă nu respectăm regulile.

Haideți să ne bucurăm în liniște și la distanță. Reluarea unor activități și multitudinea de relaxări trebuie să se facă într-un anumit cadru: o mască, un dezinfectant, o distanțare.

G4media.ro 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

România, primul loc în Europa la credința în Dumnezeu. Studiu legat de nivelul angajamentului religios, realizat în 34 de țări

Publicat

Europenii, în general, sunt mai puțin religioși decât oamenii din alte părți ale lumii. Dar, în Europa, există, uneori, diferențe considerabile în ceea ce privește nivelul angajamentului religios, potrivit unei analize a sondajelor recente ale Centrului de Cercetare Pew în 34 de țări.

România este urmată de Armenia, Georgia, Grecia și Moldova. Ultima pe listă este Estonia.

România este pe primul loc din Europa, la acest capitol, ținând cont de TOATE aspectele investigate de sondaj, per ansamblu. Studiul a investigat mai multe aspecte ale acestui subiect.

Potrivit sondajului, 55% dintre adulții români spun că sunt ”foarte religioși” și 50% consideră că religia este foarte importantă în viața lor.

La acest capitol, suntem pe locul 4. România este pe locul 4 și la proporția celor care spun că cred în Dumnezeu: 64% spun că au o certitudine legată de  existența divinității. În plus, 44% dintre români spun că se roagă zilnic (locul al treilea).

1. Romania 55%
2. Armenia 51%
3. Georgia 50%
4. Greece 49%
5. Moldova 47%
6. Bosnia 46%
7. Croatia 44%
8. Poland 40%
9.Portugal 37%

10. Serbia 32%
11. Ukraine 31%
12. Slovakia 29%
13. Belarus 27%
13. Italy 27%
15. Ireland 24%
16. Lithuania 21%
16. Spain 21%
18. Bulgaria 18%
18. Netherlands 18%

19. Hungary 17%

20. Norway 17%
20. Russia 17%
23. Latvia 15%
24. Austria14%
25. Finland 13%

26. France 12%
26. Germany 12%
26. Switzerland 12%
29. United Kingdom 11%
30. Belgium 10%
30. Sweden 10%
32. Czech Republic 8%
32. Denmark 8%
34. Estonia 7%

Sursă: pewresearch.org

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate