Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ministerul de Interne modifică regulile de angajare a rezerviştilor voluntari. Proiect în consultare publică


Publicat

politistiMinisterul de Interne a modificat reglementările privind Statutul rezerviştilor voluntari şi a făcut publice noile condiţii pentru încadrarea acestora. Proiectul este în dezbatere publică.

MAI își propune să reangajeze în sistem foști polițiști sau foști ai structurilor militare și de securitate, ca rezerviști voluntari, pentru a acoperi deficitul de personal, mai ales în localitățile rurale.

În noul act normativ sunt cuprinse cererile-tip şi contractele pe care și le asumă, la încadrare, rezervistul, dar și tipurile de cheltuieli – instrucție, cazare, diurnă, echipament, pe care MAI le va suporta pentru noii angajați.

“Rezerviștii voluntari sunt destinați pentru asigurarea cu prioritate a structurii de forțe a Ministerului Afacerilor Interne, cu resursele umane necesare realizării capacitații operaționale complete“, se arată în Nota de fundamentare a proiectului.

Criteriile generale pentru încadrarea în funcții de rezervist voluntar sunt: să aibă cetățenia română și domiciliul în România; să aibă capacitate deplină de exercițiu; să nu fi împlinit vârsta de 55 ani înainte de data depunerii cererii, pentru cadre militare, respectiv 51 de ani, înainte de data semnării primului contract, pentru soldați și gradați; să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului; să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni; să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani ori să nu fi fost trecuți în rezervă pentru abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziții legale.

La categoria criterii de departajare, sunt avantajați cei care au lucrat în sistem. Punctajul maxim este 30 de puncte, în funcţie de:

– vechimea în funcții militare/ de polițist în MAI (în ani împliniți)

– vechimea în funcții militare în structuri din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională, altele decât MAI (în ani împliniți)

– calificarea/atestatul în posturi prevăzute cu arma și specialitatea postului de rezervist voluntar

– vechimea în posturi prevăzute cu arma și specialitatea postului de rezervist voluntar, fără o calificare/ un atestat în arma/ specialitatea respectivă

– perioada trecută de la ieșirea din sistem dintr-o funcție militară/ de polițist:

– sprecieri/ evaluări de serviciu anuale în perioada ultimilor 3 ani în care a fost încadrat într-o funcție de cadru militar/ polițist.

Fiecare unitate din cadrul MAI va comunica de câte posturi are nevoie pentru acoperirea deficitului, apoi va întocmi o comisie de examinare, conformă cu atribuțiile specifice domeniului respectiv – jandarmi, pompieri, poliție, poliție de frontieră, etc. După ce vor trece de teste scrise și de exminări medicale, ca orice nou angajat în MAI, rezerviștii vor fi instruiți, o perioadă de timp, conform postului pe care îl ocupă, mai ales dacă nu au mai lucrat în acel domeniu.

Pe timpul participării la instruire sau la misiuni, între rezerviștii voluntari și personalul militar în activitate, respectiv personalul civil se stabilesc tipurile de relații prevăzute de reglementările în vigoare pentru militari/ personalul civil din Ministerul Afacerilor Interne.

Rezerviștii vor avea aceleași cheltuieli decontate ca personalul militar/ polițiștii/ alți angajați ai ministerului, și chiar vor putea fi avansați în grad, după finalizarea primului contract.

sursa: legestart.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Zeci de posturi bine plătite, scoase la concurs în județul Alba. Condiții de participare și documente necesare

Publicat

36 posturi, vacante, în afara organigramei sunt scoase la concurs de Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Centru (OIR POSDRU Centru). 

Posturile vacante sunt pe o perioadă determinată până la sfârșitul anului 2023. 

Înscrierile pentru concurs au început din 27 aprilie și durează până în data de 13 mai la ora 14.00.

Înscrierea la concursul organizat de OIR POSDRU Regiunea Centru se realizează electronic, prin încărcarea dosarului de concurs utilizând link-ul concurs.oirposdrucentru.ro.

Dosarul de concurs reprezintă fişierul cu dimensiunea de maximum 50 MB care va cuprinde toate documentele solicitate la înscriere, scanate unele după altele.

Mai multe detalii și documentele necesare pot fi accesate AICI

Ce posturi sunt scoase la concurs

Compartiment Monitorizare Proiecte – 17 posturi, din care:

– 7 posturi de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene);

– 10 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Compartiment Verificare Proiecte – Unitate Verificare Proiecte – 16 posturi, din care:
– 5 posturi de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene);

– 11 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Compartiment Verificare Proiecte – Unitate Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese – 3 posturi, din care:

– 1 post de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

– 2 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Condiţii de participare

II. 1. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare
Proiecte:

a). Expert 1A – 7 posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare Proiecte;
– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 10 posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare Proiecte

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj

II.2. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte (Compartimentul Verificare Proiecte);

a) Expert 1A – 5 posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte;

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 11 posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

II.3. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese (Compartimentul Verificare Proiecte);

a). Expert 1A – 1 post în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– perfecţionări/specializări relevante în domeniul achiziţiilor publice atestate de diplome sau certificate

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 2 posturi în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– perfecţionări/specializări relevante în domeniul achiziţiilor publice atestate de diplome sau certificate

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

Dosarul de concurs va conţine, în mod obligatoriu, următoarele documente:

a) Cerere de înscriere (Anexa 1) adresată directorului executiv al OIR POSDRU Regiunea Centru;

b) Curriculum Vitae model Europass;

c) Copia actului de identitate sau orice document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;

d) Copii ale diplomelor, documentelor care atestă nivelul studiilor efectuate și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor
care atestă îndeplinirea condițiilor specifice prevăzute pentru ocuparea postului;

e) Copii ale documentelor care să ateste vechimea în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene, necesară ocupării postului;

f) Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate. Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății. Adeverinţa medicală se prezintă în original la data susţinerii interviului.

g) Cazierul judiciar, aflat în termen de valabilitate, sau o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru
care candidează. În toate situațiile, cazierul judiciar va fi depus în original la data susținerii interviului;

h) Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (Anexa 2);

Documentele din dosarul de concurs se prezintă în original, pentru verificarea conformităţii cu realitatea, doar de către candidaţii declaraţi ADMIŞI în urma susţinerii interviului.

Calendarul concursului 

1. Publicarea anunțului de concurs: 26.04.2021
2. Constituire comisie de concurs și soluționare a contestațiilor: 26.04.2021
3. Depunerea dosarelor de către candidaţi  27.04.2021 – 13.05.2021, ora 14:00
4. Afișare rezultate selecţie dosare de concurs: 14.05.2021
5. Depunere eventuale contestaţii selecţie dosare: 17.05.2021
6. Soluţionare eventuale contestaţii selecţie dosare: 18.05.2021
7. Perioadă desfăşurare probă interviu:
8. 24.05.2021- 31.05.2021
9. Afişare rezultat interviu: 02.06.2021
10. Depunere eventuale contestaţii interviu: 03.06.2021
11. Soluţionare eventuale contestaţii interviu: 04.06.2021
12. Afişare rezultate finale: 04.06.2021

 

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Mega-investiție în zona nodului rutier de la Decea, județul Alba, pentru un centru intermodal de transport rutier și feroviar

Publicat

Deputatul de Alba, Florin Roman, a anunțat pe contul său de Facebook că în zona de acces pe autostrada Sebeș-Turda de la Decea va fi construit un centru intermodal de transport rutier și feroviar de dimensiuni mari. 

Potrivit lui Roman, acolo vor fi construite și centre logistice, care înseamnă milioane de euro și câteva sute de noi locuri de muncă.

Acesta a declarat că detaliile acestei investiții vor fi făcute publice în curând.

”Trebuie să împart cu voi o mare bucurie! Poate puțini își mai amintesc lupta pe care am dus-o pe vremea în care făceam echipă cu Ion Dumitrel la Consiliul judetean, mai întâi pentru autostrada Sebeș-Turda și mai apoi pentru urcarea/coborârea de la Decea, care nu era prevăzută în proiectul inițial.

Am pariat pe dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru ca știam ca va fi un magnet pentru mari investiții!

Și atunci când crezi în ceva, visele pot deveni realitate!

Realitate este și semnarea unui contract pentru realizarea în zona amintită a unui centru intermodal de transport rutier și feroviar, de centre logistice, care înseamnă milioane de euro și câteva sute de noi locuri de muncă!

În scurt timp veți știi mai multe despre una dintre cele mai importante investiții pe autostrada în care am crezut de la un capăt, la altul! Și mai urmează și alte vesti bune…” a scris Roman pe contul său de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO: Stadiul lucrărilor la noua pistă de atletism a Stadionului ”Cetate” din Alba Iulia. Se toarnă stratul de uzură

Publicat

Lucrările la Stadionul Cetate din Alba Iulia continuă. Potrivit viceprimarului Marius Filimon, sâmbătă s-a turnat o parte din stratul de uzură al pistei de atletism, lucrare care ar urma să fie finalizată săptămâna viitoare. 

”Chiar dacă este zi de sâmbătă s-a lucrat și astăzi la pista de atletism a Stadionului “Cetate”. Se toarnă stratul de uzură, o etapă foarte importantă a acestei lucrări, întrucât peste acest strat se va aplica stratul de tartan.

Stratul de uzură trebuie să aibă o pantă corectă astfel încât apa pluvială să nu băltească pe pista de atletism.

Rigolele care vor prelua această apă au fost deja montate în cursul săptămânilor trecute și au fost conectate la sistemul de canalizare.

Estimăm că la mijlocul săptămânii viitoare stratul de uzură va fi turnat pe toată suprafața de peste 6500 mp prevăzută în proiect pentru ca apoi să înceapă aplicarea stratului impermeabil de tartan, de tip sandwich, cu rezistență foarte bună la intemperii și uzuri mecanice.

În final, vor fi amenajate 8 culoare de alergare la dimensiunile standard”, a postat pe contul său de Facebook, Marius Filimon.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO ȘTIREA TA: Ploaie cu gheață la Alba Iulia. Bucăți de grindină de până la 2 centimetri

Publicat

O ploaie scurtă cu gheață a căzut sâmbătă în zona de Nord-Est a municipiului Alba Iulia. 

Bucățile de grindină au avut aproximativ 1-2 centimetri, potrivit cititorilor Alba24.

Potrivit siterurilor de meteorologie, în orele următoare vor fi doar nori sporadici, iar cerul va fi parțial însorit.

Mâine vremea va fi însorită, iar spre după-amiază, teperaturile maxime vor ajunge la 19 grade Celsius (în jurul orei 17).

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate