Mituri despre pericolul vaccinului anti-COVID, demontate de oamenii de știință. De la Bill Gates, la ADN modificat

Dezvoltarea unor vaccinuri cu eficiență de peste 90% împotriva virusului SARS-CoV-2 a adus nu numai o rază de speranță privind sfârșitul pandemiei, ci și noi îngrijorări privind efecte adverse, conspirații mondiale sau teama de a fi inoculați cu substanțe care ne vor modifica structura biologică.

Mai mulți oameni de știință consultați de BBC demontează cele mai răspândite zvonuri și conspirații legate de vaccinurile anti-COVID.

Cercetătorii cu care au discutat jurnaliștii BBC au analizat cele mai răspândite temeri despre vaccinuri, de la injectarea de microcipuri, până la remodelarea structurii ADN.

Vaccinul și modificarea structurii ADN

Una din fricile generate de vaccinul anti-COVID este că va modifica ADN-ul indivizilor vaccinați. Trei oameni de știință independenți consultați de BBC au respins această ipoteză.

Unele dintre vaccinurile dezvoltate pentru combaterea coronavirului, cum sunt cele dezvoltate de Pfizer – BioNTech sau Moderna, folosesc fragmente de material genetic de la virusul SARS-CoV-2, așa-numitul mesager ARN.

„Injectarea de ARN nu afectează deloc ADN-ul celulei umane”, a declarat prof. Jeffrey Almond de la Universitatea Oxford.

Acest tip de vaccin transmite corpului instrucțiuni să producă o proteină care este prezentă pe suprafața coronavirusului. Sistemul imunitar învață apoi să o recunoască și să producă anticorpi împotriva proteinei.

Nu este pentru prima dată când apar aceste temeri că un vaccin va modifica ADN-ul persoanei. Oamenii se plâng că tehnologia vaccinurilor pe bază de mesager ARN nu a mai fost testată și aprobată până acum.

Acest lucru este adevărat, însă în ultimii ani s-au făcut mai multe studii privind folosirea vaccinurilor pe bază de mRNA. De la începutul pandemiei, acest vaccin a fost testat pe zeci de mii de persoane și a trecut prin procese riguroase de aprobare, arată cercetătorii consultați de BBC. Mai mult, monitorizarea celor inoculați va continua și după ce vaccinul va fi aprobat pentru utilizare.

Microcipurile lui Bill Gates

Una din teoriile conspirației vehiculate pretinde că pandemia este pretextul unui plan secret de a implanta microcipuri prin care oamenii să fie urmăriți și că în spate se află Bill Gates, fondatorul Microsoft.

Fundația Bill și Melinda Gates a respins această teorie, arată BBC.

Zvonurile au început să se înmulțească în luna martie, când Bill Gates a declarat într-un interviu că, în viitor, „vom avea un fel de certificate digitale” care vor fi folosite pentru a ține evidența cui s-a vindecat, cine a fost testat, cine a fost vaccinat. El nu a făcut însă nicio referire la microcipuri.

Unul dintre cele mai citate articole apărute după acest interviu a avut titlul: „Bill Gates va folosi implanturi cu microcipuri în lupta împotriva coronavirusului”. Articolul făcea referire la un studiu finanțat de Fundația Bill și Melinda Gates privind o tehnologie prin care istoricul vaccinării unei persoane ar putea fi stocat într-o cerneală specială, care ar fi administrată odată cu o injecție.

Tehnologia nu este un microcip, ci mai degrabă un „tatuaj invizibil”. Ea nu a apărut încă, nu va permite localizarea oamenilor și nu va stoca informațiile personale ale purtătorilor, a declarat Ana Jaklenec, om de știință care a luat parte la studiu.

Aceasta nu este singura conspirație pusă în cârca lui Bill Gates. În ciuda lipsei oricăror dovezi, un sondaj realizat în luna mai pe 1.640 de persoane a arătat că 28% dintre americani cred că Bill Gates vrea să folosească vaccinul pentru a implanta microcipuri oamenilor.

Vaccin cu țesut de la fetuși

O altă teorie susține că vaccinul conține țesut din plămânii unui fetus avortat. Și aceasta este falsă. „Nu se folosesc celule de la fetuși în niciun vaccin produs”, a declarat dr. Michael Head de la Universitatea din Southampton.

Un video postat pe una dintre cele mai urmărite pagini de Facebook ale antivacciniștilor face trimitere la un studiu care, susține naratorul, arată din ce este compus vaccinul dezvoltat de AstraZeneca și Oxford. Dar interpretarea naratorului este greșită – studiul în cauză vorbește despre cum se comportă vaccinul când este inoculat în celule umane în laborator.

Confuzia poate apărea pentru că în timpul procesului de creare a unui vaccin este o fază în care se folosesc celule crescute în laborator, celule provenite din celule embrionare care altfel ar fi fost distruse. Tehnica a fost dezvoltată în anii 1960 și niciun fetus nu a fost avortat pentru a folosi acestui studiu.

Multe vaccinuri sunt dezvoltate astfel, arată dr. David Matthews de la Universitatea din Bristol, adăugând că orice urmă de celulă este îndepărtată în urma unui proces foarte minuțios, la „standarde extrem de ridicate”.

Cercetătorii de la Universitatea Oxford au declarat că au lucrat cu celule clonate, iar aceste celule „nu sunt celule de la fetuși avortați”.

Celulele lucrează ca o uzină care produce o formă foarte slăbită a virusului, care a fost adaptată să funcționeze ca vaccin. Dar chiar dacă virusul slăbit este creat folosind celule clonate, materialul celular este îndepărtat când virusul este purificat și nu se folosește în vaccin.

Mitul fals al vindecării

Un alt argument împotriva vaccinului este acela că la ce folosește, din moment ce rata de mortalitate provocată de coronavirus este atât de mică.

O memă foarte răspândită pe rețelele sociale susține că rata de vindecare dup COVID este 99,7% și că e mai sigur să faci boala decât vaccinul.

În primul rând, procentajul nu este corect. Aproximativ 99% din oamenii care se îmbolnăvesc de COVID supraviețuiesc, arată Jason Oke, statistician la Universitatea Oxford.

Deci, aproximativ 100 de oameni din 10.000 care fac boala mor – mult mai mult decât 3 din 10.000, cum sugerează mema.

Jason Oke a adăugat că „în toate cazurile riscurile depind foare mult de vârstă și nu iau în calcul morbiditatea „pe termen scurt și lung provocată de COVID”.

În plus, nu este vorba doar despre supraviețuire. Pentru fiecare pacient care moare sunt alții care supraviețuiesc, dar trec prin tratamente în spital, iar unii rămân cu sechele pe termen lung.

Acest lucru conduce la presiuni uriașe pe sistemele de sănătate, care sunt supraaglomerate cu pacienți COVID, reducând drastic posibilitatea de tratate a altor afecțiuni.

sursa: digi24.ro, bbc.com

ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

La Zlatna vor continua lucrările de amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi, prin reamenajarea unor poduri și podețe

Lucrările de amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi, în zona orașului Zlatna, începute în urmă cu mai bine de 13 ani, vor continua. Primăria Zlatna a solicitat recent Agenției pentru Protecția Mediului Alba continuarea lucrărilor prin reamenajarea a 41 de poduri și 52 de podețe de acces riverani, aflate în albia minoră a râului Ampoi și a văilor Trâmpoiele, Vâltori, Valea Mică, Galați și Feneș.

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a anunțat recent luarea deciziei etapei de încadrare – fără evaluarea impactului asupra mediului în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul „Amenajarea râului Ampoi și afluenților săi în zona orașului Zlatna – Reamenajarea podurilor și podețelor de acces riverani”, propus a fi amplasat în  UAT Zlatna, râu Ampoi și afluienții: Valea Trâmpoiele, Valea Vâltori, Valea Mică, Valea Galați, Valea Feneș.

Lucrările de execuție ale obiectivului de investiții „Amenajarea râului Ampoi și a afluenților săi în zona orașului Zlatna” au început la data de 4 iunie 2007. Studiul de fezabilitate a fost actualizat în anul 2017 pentru a pune în concordanță documentația de execuție cu realitatea din teren si a fost emisă de către APM Alba Decizia de încadrare nr. 10829/22.11.2017. Lucrările de investiție prevăzute în proiect nu au fost finalizate până la această dată.

„Viiturile repetate de pe râul Ampoi și de pe afluienți au produs inundații, eroziuni puternice a malurilor, modificarea continuă a albiilor cursurilor de apă, distrugerea podurilor și podețelor de acces. Având în vedere cuantumul pagubelor înregistrate și posibilitatea producerii unor noi pagube, lucrările de amenajare a albiei râului Ampoi și a afluenților săi din zona orașului Zlatna sunt necesare și oportune. S-a impus astfel o nouă actualizare a Studiului de fezabilitate”, se precizează în decizia etapei de încadrare.

Având în vedere situația existență în teren datorită calamităților produse și majorarea valorii investiției (prin apariția modificărilor legislative privind manopera directă) Primăria Zlatna a solicitat continuarea lucrărilor din SF ”Amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi în zona orașului Zlatna” prin ”Reamenajarea podurilor și podețelor de acces riverani” și emiterea e actului de reglementare.

Proiectul prevede reamenjarea unui număr de 41 poduri și 52 podețe de acces riverani și punerea în siguranță a podurilor RV 3 (Bloria) și RV 4 de pe pârâul Trâmpoiele prin execuția unei apărări de mal. Podurile și podețele de acces riverani vor fi amplasate în albia minoră a râurilor Ampoi, Trâmpoiele, Vâltori, Valea Mică, Galați și Feneș, pe terenuri proprietate a
statului în administrarea A.N.A.R.

Toate construcțiile vor avea aceeași soluție construcțivă, diferă doar doar dimensiunile: infrastructura din beton iar suprastructura alcătuită din grinzi monobloc joantive cu armătură preîntinsă aderentă; racordurile cu terasamentele sunt prevazute cu aripi monolite din beton armat. În funcție de înălțimea grinzilor prefabricate utilizate cele 41 poduri pot fi grupate
în 3 categorii constructive:

• Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,93 m și L=21 m: podurile RV1 (Valea Mică) și RV2 (Pătrângeni) pe râul Ampoi, aval Zlatna
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,80 m și L=16 m sau L=18 m: Podurile RV1 și RV3 L=16 m Râu Ampoi, amonte Zlatna, aval priză și RV2 și RV4 L=18 m Râu Ampoi, amonte Zlatna, aval priză (ab24)
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat cu secțiunea Ʇ având h=0,42 m și L=6 m; 8 m; 10 m sau 12 m: Podurile: RV1 – RV5, RV7 – RV11L= 10 m Râu Ampoi, amonte Zlatna amonte priză; RV13 L= 8 m Râu Ampoi, amonte Zlatna amonte priză; RV1÷RV7 L= 8 m Râu Trâmpoiele; RV1 – RV3 L= 12 m Râu Vâltori; RV1 – RV9 L= 6 m Valea Mică; RV1 – RV3 L= 10 m Râu Galați; RV1 – RV2 L= 10 m Râu Feneș

Pentru accesul riveranilor în propriile gospodării a fost stabilită realizarea unui număr de 52 podețe de acces care se vor executa pe râurile Feneș, Vâltori, Galați și Valea Mică.

Podurile RV3 și RV4 se vor realiza în marginea estică a satului Trâmpoiele, primul pentru a asigura accesul în cartierul Bloria iar al doilea pentru circulația oamenilor, vehicolelor și animalelor în interiorul localității.

Urmare ploilor abundente din toamna anului 2018 o porțiune din malul drept al râului Trâmpoiele a alunecat antrenând peste jumătate din carosabil. Apărarea de mal va opri eroziunea bazală, va drena și evacua apele pluviale infiltrate, va stabiliza malul și implicit drumul comunal și amplasamentele podurilor RV 3 și RV 4.

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: Jumătate din numărul total de elevi ar putea merge la școală din 8 februarie. Ce se întâmplă cu studenții

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că 1,4 milioane de elevi din totalul de 2,9 milioane ar putea merge la şcoală din 8 februarie.

Datele se pot schimba (…) vom vedea fotografia momentului în data de 2 februarie (…) O estimare făcută acum câteva zile era de 1,4 milioane de elevi din cei 2,9 milioane de elevi”, a declarat Cîmpeanu, sâmbătă, la un post de televiziune, potrivit Agerpres.

El a precizat că pentru cei 500.000 de studenţi există un alt regim, fiecare universitate urmând să decidă dacă aceştia vor face cursurile în sistem fizic, online sau hibrid.

“Am constituit un grup de monitorizare a acţiunilor necesare pentru pregătirea şcolilor la nivelul Ministerului Educaţiei.

Acest grup a cerut raportări cu o cadenţă săptămânală cu privire la stocurile de substanţe sanitare, de măşti şi la toate celelalte elemente necesare asigurării protecţiei în şcoli în momentul deschiderii acestora.

În fiecare zi de vineri, din toată ţara există obligativitatea raportării către ministrul Educaţiei a situaţiei până în data de 8 februarie şi după 8 februarie, pentru a putea să ne asigurăm că nu se produc sincope în elementele necesare protecţiei stării de sănătate a celor care vor merge în şcoli.

E vorba, de toate şcolile – acolo unde rata de infectare e sub 1 la mia de locuitori, între 1 şi 3 la mie – de grădiniţe, învăţământ primar şi clase terminale şi să sperăm cât mai puţine zone vor fi în scenariu roşu, acolo unde se deschid cu prezenţă fizică doar grădiniţele şi clasele I – IV”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

Câți bani vor primi profesorii pentru recuperarea orele pierdute din cauza restricțiilor

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, doreşte iniţierea unui program de ore remediale pentru elevi în valoare de 240 de milioane lei, sumă din care să fie plătiţi profesorii ce vor susţine aceste ore.

„Am estimat un număr mediu de pregătire remedială de 5 ore pe săptămână pentru aceia care au nevoie, pentru care cadrele didactice vor decide că pierderile se pot compensa prin cinci ore pe săptămână vreme de 16 săptămâni.

Atât durează programul pe care dorim să-l iniţiem prin ordonanţă de urgenţă – 16 săptămâni, începând din februarie pentru cei care revin la şcoală. (…)

Programul prevede o sumă de 240 milioane de lei împărţită în felul următor: 144 milioane de lei din POCU, destinat învăţământului primar şi gimnazial, la care se adaugă 96 de milioane de lei prin programul Romanian Second Reeducation, derulat împreună cu Banca Mondială, care are ca obiectiv principal reducerea abandonului şcolar”, a spus Cîmpeanu, sâmbătă, la Digi 24.

Potrivit acestuia, pierderile generate de predarea online sunt „evidente”, „mari” şi „foarte neuniforme”, diferă de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, în funcţie de accesul la echipamente şi internet şi de predarea online în sine.

Ministrul a precizat că orele remediale presupun prezenţa fizică a elevilor şi că anterior profesorii trebuie să identifice pierderile elevilor.

El a explicat că, în prezent, nu există obligaţia legală a cadrului didactic de a ţine ore remediale, însă se are în vedere un tarif orar motivant de 100 de lei.

„240 de milioane de lei înseamnă că 2,4 milioane de ore pot fi făcute, în medie, luând în considerare cele 6.396 de şcoli în România, înseamnă 375 de ore pe şcoală, numărul mediu de ore remediale. (…)

Sigur că vor fi şcoli care vor merge spre 1.000 de ore remediale şi şcoli care vor merge spre 200 de ore remediale”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

Citeste mai mult

Evenimente culturale online, dedicate Unirii Principatelor Române, organizate duminică la Alba Iulia și la Blaj

24 ianuarie * Mica Unire * Unirea Principatelor Române de la 1859: Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba organizează, duminică, 24 ianuarie 2021, o serie de evenimente culturale dedicate Unirii Principatelor Române, moment istoric de la care se împlinesc 162 de ani.

Evenimentele se vor desfășura on-line, fără public, cu respectarea celor mai stricte măsuri de prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2.

Programul debutează, la ora 14,00, la Sala Unirii din Alba Iulia, cu lansarea unui CD și un recital susținut de Grupul Coral „Metanoia” al Penitenciarului Aiud, coordonat de comisarul șef de poliție penitenciară Tarcău Liviu Iulian, Corul „Sacerdotis Domini” al preoților Protopopiatului Aiud, coordonator părintele Lazăr Horea și Ansamblul Folcloric al Județului Alba, dirijat de Alexandru Pal.

Manifestările vor continua, la ora 17,00, pe Câmpia Libertății de la Blaj, cu un recital al Fanfarei Județului Alba, dirijată de Coriolan Honcaș.

La ora 20:00, la Palatul Cultural din Blaj, va avea loc un spectacol folcloric extraordinar cu suite vocal-instrumentale din zonele istorice ale României.

Spectacolul va fi susținut de Ansamblul Folcloric al Județului Alba, dirijat de Alexandru Pal, alături de soliștii Roxana Reche, Floricica Moga, Dorina Nariţa, Nicolae Plută, Maria Filimon, Nicolae Tuhuț, Bianca Şuşman, Diana Izabela Marin, Georgiana Petrescu. Evenimentul este prezentat de Andreea Bogdan.

„Sărbătorim și în acest an Unirea Principatelor Române printr-o serie de evenimente culturale de înaltă ținută, care se vor desfășura on-line, fără public, cu respectarea celor mai stricte măsuri de prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2.

Am pregătit recitaluri de muzică corală, muzică de fanfară, dar și un spectacol folcloric extraordinar în care includem cele mai frumoase suite vocal-instrumentale din zonele istorice ale României.

Vă așteptăm cu drag să urmăriți live evenimentele noastre pe paginile de Facebook ale instituțiilor organizatoare!” a spus Alexandru Pal, managerul Centrului de Cultură „Augustin Bena” Alba.

Manifestările dedicate Zilei Culturii Naționale sunt organizate de Consiliul Județean Alba prin Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba, în parteneriat cu Primăria Municipiului Blaj și Palatul Cultural Blaj.

Din cauza pandemiei, manifestările se vor desfășura ON LINE, fără public, cu respectarea celor mai stricte măsuri de prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2.

Toate evenimentele vor fi difuzate live pe pagina de Facebook a Centrului de Cultură „Augustin Bena” Alba și pe paginile celorlalte instituții organizatoare.

Unirea Principatelor Române, cunoscută și ca Mica Unire, a avut loc la jumătatea secolului al XIX-lea, fiind legată de personalitatea domnitorului Alexandru Ioan Cuza.

24 ianuarie 1859 este momentul alegerii lui Alexandru Ioan Cuza ca domnitor al Principatelor Române Unite, fiind actul istoric ce a reprezentat primul pas pe calea înfăptuirii statului național român unitar.

sursă: Centrul Cultural Augustin Bena

Citeste mai mult

Doliu în lumea fotbalului albaiulian: Florian (Bebe) Brumaru s-a stins din viață

Este doliu în lumea fotbalului albaiulian. Unul dintre oamenii care au reprezentat „sarea și piperul” la Unirea Alba Iulia, ca jucător, ca antrenor, ca omul bun la toate, Florian (Bebe) Brumaru s-a stins din viață la 62 de ani.

„Clubul AFC Unirea 1924 Alba Iulia anunță cu nespusă durere, trecerea în neființă a celui ce a fost jucător, antrenor și director sportiv și unul dintre cei mai fideli slujitori ai culorilor alb-negre, nea BEBE BRUMARU! Plecat astăzi dintre noi, nea Bebe va rămâne mereu în memoria noastră!

Transmitem condoleanțe familiei îndoliate. Dumnezeu să-l odihnească în pace!”, au transmis sâmbătă reprezentanții FC Unirea Alba Iulia, pe pagina de Facebook.

Florian (Bebe) Brumaru a fost jucător de fotbal în liga I (Victoria București și FC Bihor Oradea) liga II (Dinamo Focșani, Dinamo Victoria București, FC Bihor și Unirea Alba Iulia) și Liga 3 (Voința Bucuresti). Acesta a fost și comisar șef de poliție la IPJ Alba și ofițer de poliție judiciară la DNA.

Din 2017 până în prezent a fost director sportiv la AFC Unirea 1924 Alba Iulia, manager și antrenor de fotbal la grupele U15, U13 de la ACS Școala de fotbal Valea Frumoasei.