Actualitate
Raport privind România, publicat la Bruxelles: Doi din cinci copii de 15 ani nu au competenţe de citire
Un raport privind ţara noastră dat publicităţii marţi, la Bruxelles, arată că nivelul actual al competenţelor de bază în şcoală este foarte scăzut, iar inexistenţa concordanţei între cele dobândite şi piaţa muncii are efect asupra unei părţi din învăţământul superior şi cel vocaţional.
Peste doi din cinci copii de 15 ani nu au competente adecvate de citire, în matematică sau ştiinţe, astfel că nu sunt pregătiţi pentru a intra în viaţa de adult, potrivit studiului menţionat. Sunt însă semnale că aceste deficienţe sunt într-un proces de remediere rapidă.
România cunoaşte o situaţie gravă şi în ceea ce priveşte rata angajării absolvenţilor pe piaţa muncii, fiind mult sub media UE. Cauza este lipsa corelării între oferta educaţională universitară şi ce se cere în piaţă. De exemplu, 29,4% dintre tinerii de 20-24 de ani, absolvenţi de învăţământul postliceal nu şi-au găsit loc de muncă, în 2011, iar 22,9% de persoane care au doar studii gimnaziale s-au aflat în aceeaşi situaţie. La polul opus, 39% dintre cei care nu au reuşit să se angajeze au avut probleme de supracalificare. Iar din punctul de vedere al participării adulţilor la procesul de învăţare pe parcursul întregii vieţi, în 2011, rata a fost de 1,6% în comparaţie cu media pe UE, de 8,9%.
Tot marţi, Comisia Europeană a lansat strategia „Reorganizarea învăţământului”, prin care se susţin statele membre să ia masuri imediate pentru a asigura formarea competenţelor şi aptitudinilor cerute pe piaţa muncii.
Sursa: hotnews.ro
Foto: arhivă
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News