Administrație
Reorganizările de la Primăria Alba Iulia: Ce se modifică de fapt și cine rămâne fără funcții după auditul de 25.000 de euro
Timp de 60 de zile, în urmă cu mai bine de șase luni, cei aproape 800 de angajați ai primăriei au fost supravegheați de o firmă externă, în cadrul audit comandat de primarul Gabriel Pleșa.
Auditul în sine a costat 25.000 de euro. De curând primăria a luat o decizie în urma auditului: o reorganizare de funcții și direcții.
Sunt vizate desființări de posturi sau relocări de personal. Însă, doar 35 de angajați ai primăriei și aceia de la Poliția Locală vor fi concediați.
35 de persoane care aveau funcția de agenți de pază vor rămâne fără un loc de muncă. Se desființează direcții, se fac altele noi, dar restul angajaților își păstrează locurile de muncă.
Parte din ei sunt mutați în funcții ierarhic inferioare.
Propunerile au fost aprobate în ședința Consiliului Local de marți, 28 septembrie și ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2022.
Primarul Pleșa a declarat că prin reorganizare se va face o economie de 287.276 euro pe an.
De asemenea, Gabriel Pleșa a împlinit un an de când a câștigat fotoliul de primar.
CITEȘTE ȘI: Radiografia unui an cu Gabriel Pleșa la Primăria Alba Iulia: Promisiuni din campania electorală vs. realitatea din teren. SONDAJ
Ce se modifică în Primărie
Aparatul de specialitate al primarului
Cabinetul primarului
- Se înființează 2 posturi de consilier cu studii superioare
Cabinetul viceprimarului I – nou înființat
- Se înființează 1 post consilier studii superioare
Cabinetul viceprimarului II – nou înființat
- Se înființează 1 post consilier studii superioare
Serviciul Evenimente Publice, Comunicare și Turism
Serviciul Evenimente Publice, Comunicare și Turism se redenumește în Serviciul Evenimente, Turism cu 3 compartimente în subordine și 20 de posturi (din care 1 șef serviciu)
- Compartiment Evenimente – 6 posturi de consilier (2 temporar suspendate și unul vacant)
- Compartiment Turism – 9 posturi de consilier (din care 2 vacante și unul nou-înființat)
- Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Municipiul Alba Iulia va avea 4 posturi de consilier, din care unul vacant. Se desființează postul de șef centru.
Se mai desființează (din aparatul de specialitate al primarului):
- Compartimentul de organizare evenimente și promovare turistică
- Compartimentul administrare și gestionare Cetate Vauban
- Compartimentul Spațiu expozițional Principia
- Compartimentul Centrul de Resurse Academia Doamnelor
- 1 post de consilier pe probleme ale romilor – vacant (referent, studii medii)
Se mută 1 post de consilier de la Academia Doamnelor la Compartimentul Turism și 1 post de consilier de la Centrul de turism la Compartiment Turism. Personalul contractual din structurile desființate va fi numit pe aceleași posturi de la Serviciul Evenimente, Turism.
Serviciul Resurse umane – administrativ
Se reorganizează și va avea 2 birouri și 2 compartimente, cu 31 de posturi:
- Biroul resurse umane (8 posturi – un post nou de consilier juridic, alt post de inspector desființat)
- Biroul Administrativ (18 posturi – din care 5 de șofer, ocupate, 3 de mașinist, ocupate 2 posturi noi de îngrijitor clădiri)
- Compartimentul managementul calității (1 post consilier, vacant)
- Compartimentul Protecție civilă, securitate și sănătate în muncă (3 posturi, din care 2 vacante, de consilier).Se desființează Serviciul Protecție civilă, securitate și sănătate în muncă, iar angajații se numesc pe posturile din compartimentul nou-înființat. Prin reorganizare, sunt desființate 5 posturi, unul dintre ele de șef serviciu.
Direcția Urbanism, Amenajarea Teritoriului (19 posturi)
- la Serviciul Urbanism de înființează un post de consilier
Direcția Tehnică, Dezvoltare (42 de posturi)
- Serviciul Investiții și Lucrări Publice (9 posturi) – se înființează 1 post consilier
- Biroul Întreținere și reparații clădiri (15 posturi)
- Biroul Întreținere și reparații drumuri și siguranța circulației (9 posturi)
Direcția Programe (21 posturi)
- Serviciul proiecte comunitare – se înființează 1 post consilier manager de proiect
- Compartimentul prognoze, programe – se transformă 2 posturi de referent în consilier manager de proiect
Compartimentul Relații Internaționale, Relații cu Mediul de Afaceri și Societatea Civilă, Parteneriate se redenumește în Compartiment Relații Internaționale, Parteneriate, Inovare Urbană (9 posturi)
Serviciul Achiziții Publice
- se desființează 1 post consilier achiziții publice gradul asistent și se înființează altul cu gradul superior
Se înființează Birou Digitalizare (6 posturi din care unul de șef birou).
Poliția Locală Alba Iulia
Direcția Poliția Locală și postul aferent de director se desființează. Devine serviciul cu post de conducere de șef serviciu.
Înainte de reorganizare în structura Poliției Locale sunt 178 de posturi, iar ulterior va avea 139. Modificările sunt propuse cu data de 1 ianuarie 2022.
În subordinea Serviciului Poliția Locală vor fi:
- Biroul de Ordine și liniște publică (cu un șef birou și 36 de posturi de polițiști locali, toate în prezent ocupate).
- Biroul Disciplină în construcții afișaj stradal se redenumește Birou Disciplină în construcții, iar funcționarii publici vor fi numiți în cadrul noii structuri redenumite.
- Biroul Paza Bunurilor I (45 de posturi de agent de pază și unul de șef birou) și Biroul Paza Bunurilor II (1 șef birou și 40 de agenți de pază) se desființează și se înființează Compartimentul Paza Bunurilor – structură nouă cu 51 de funcții de execuție cu studii generale/medii. Prin această reorganizare, se desființează și posturile de șef birou și 35 de funcții de agent de pază, din 1 ianuarie, se arată în documentație, dar se mai precizează că funcțiile de agent de pază se redenumesc în agent de securitate și că ulterior se va stabili un regulament de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor contractuale de agent pază/agent de securitate.
- Compartimentul Circulația pe drumurile publice – va fi înființat, cu 16 posturi de execuție (polițist local: doar unul dintre aceste posturi este vacant)
- Compartimentul juridic, implementare, O.V., baze de date, evidența persoanelor, corespondență – va fi înființat (cu 9 posturi de execuție/ polițist local și un șofer; doar unul dintre aceste posturi este vacant)
- Compartiment Logistic-Armament – va fi înființat (cu 3 posturi de consilier, referent, șofer, toate ocupate)
- Compartiment Protecția Mediului Comercial – va fi înființat (cu 8 posturi de polițist local, din care ocupate sunt șapte)
- Compartiment Dispecerat, Monitorizare – va fi înființat (cu 7 posturi, unul vacant)
Prin noua structură, sunt desființate Biroul Evidență persoane, intervenție, însoțire (11 posturi), inclusiv funcția de șef birou, care devine consilier superior la compartiment juridic; Biroul Circulație pe drumurile publice (17 posturi) care devine compartiment; Biroul dispecerat (6 posturi) – devine compartiment și cel de instruire/logistică/protecția mediului (15 posturi) ce devine și el compartiment.
Servicii publice – Primăria Alba Iulia
Serviciul Public Administrarea Patrimoniului Local (SPAPL)
SPAPL care funcționează cu cinci servicii subordonate, trei birouri și șase compartimente, respectiv 113 posturi în componență se reorganizează în doar două servicii, trei birouri, opt compartimente și 59 de posturi.
Serviciul Administrarea activităților domeniului public se redenumește Serviciul Întreținerea domeniului public cu 9 posturi (șef serviciu, 4 consilieri, 4 inspectori). În prezent are 8 posturi ocupate.
Biroul Întreținerea domeniului public va avea tot 12 posturi (șef birou, un inspector, 9 muncitori, un șofer). Două posturi de muncitor calificat (vopsitor) se transformă în muncitor necalificat.
Serviciul Întreținerea domeniului public se desființează, la fel și postul de șef serviciu. Compartimentul subordonat Mentenanță sisteme energetice și instalații clădiri publice se desființează – angajații trec la Birou întreținere și reparații clădiri din Serviciul Investiții și lucrări publice – Direcția tehnică, dezvoltare.
Serviciul Administrarea domeniului public și privat (SADPP) devine Serviciul contracte, patrimoniu, cu 38 de posturi (un șef serviciu), din care:
Biroul Elaborare contracte și administrare domeniul public – 17 posturi (inclusiv șef birou), cu:
- Compartimentul Elaborare contracte – consilier, referent și consilier juridic, ultimele 2 vacante)
- Compartiment Administrare locuințe ANL, locuințe sociale, spații publice – 2 consilieri, 1 inspector)
- Compartiment Administrare parcări – 2 consilieri, 1 inspector, post nou de consilier asistent)
Se înființează alte două compartimente, în subordinea SADPP pentru că se desființează Serviciul administrare piețe, târguri și gestionarea câinilor fără stăpân (care are 13 posturi).
- Compartimentul gestionarea câinilor fără stăpân (un consilier, un șofer, 4 muncitori)
- Compartimentul administrare piețe, târguri (1 post inspector vacant, un post referent, 4 posturi muncitori; un post de consilier se desființează din structura actuală)
Postul de șef serviciu se desființează, iar angajații se numesc pe posturile din compartimentele nou-înființate.
Biroul Urmărire Financiară, Executare contracte, piețe, târguri se redenumește în Biroul urmărire financiară, executare contracte cu 20 de posturi.Va avea în subordine:
- Compartiment Urmărire executare contracte (3 consilieri, un inspector, un consilier juridic)
- Compartiment Pășuni, păduri, parc dendrologic (2 consilieri)
- Compartimentul Încasări domeniul public și privat (6 posturi – consilier, referent și 4 casieri; alte 2 posturi de casier se desființează)
Serviciul Baze sportive și de agrement cu 3 compartimente (reparații curente și investiții stadion; bazin olimpic și zone de agrement/toalete publice) se desființează. Personalul trece la Club Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia.
Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență
Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) acum cu 8 posturi, devine compartiment.
Postul de sef serviciu se desființează, la fel și posturile de referent III, muncitor mecanic, muncitor electrician.
În noul compartiment vor fi 5 posturi din care trei de consilier și două de muncitori (mecanic și electromecanic, care sunt posturi vacante). Prin reorganizare, se desființează în total patru posturi și se înființează unul de consilier. Personalul de execuție se numește pe aceleași posturi în compartimentul nou-înființat.
Serviciul Public Comunitar pentru Cadastru și Agricultură
Organizat cu 2 compartimente și 13 posturi, va avea doar 10 posturi, de la 1 noiembrie.
Se desființează 2 posturi de consilier de la compartimentul Cadastru și un post de consilier de la Funciar-agricol.
Mai rămân în organigramă postul de șef serviciu și pe compartimente:
- Cadastru – 5 posturi: 2 inspectori, 3 posturi de consilier
- Funciar-agricol – 4 posturi: un consilier juridic, un inspector, un consilier, un referent.
Direcția Creșe
Din octombrie 2021 va funcționa cu statut de instituție publică și personalitate juridică. Va avea trei compartimente:
- Compartiment Asistență medicală și de specialitate (8 posturi, din care unul nou de psiholog)
- Compartiment achiziții, juridic, resurse umane (3 posturi noi – 2 consilieri, 1 consilier juridic)
- Compartiment financiar, administrativ (6 posturi, 2 dintre ele noi, de referent casier și de muncitor, iar unul vacant de economist)
Până acum, Direcția Creșe nu avea statut de personalitate juridică. Cum creșele din Alba Iulia rămân în administrare locală și nu trec la ministerul educației.
Acum, Direcția Creșe are 68 de posturi (director, economiști, inspector de specialitate, administrator, medic, asistenți medicali, educatori puericultori, îngrijitori copii, îngrijitori clădiri, bucătari). Din octombrie va avea 74 de posturi.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
eu
marți, 28.09.2021 at 19:54
Parca mai multe se infinteaza decât se desființează. Pe cei de la politia locala de ce ii mai țineți? Incompetenți total. Cam nimic.
Scartz
miercuri, 29.09.2021 at 09:52
Ramane fara loc de munca prostimea, dar sefii cu salarii mari,nu. Taieri de salarii si sporurile date aiurea raman !?!
pilu
miercuri, 29.09.2021 at 17:43
Ce scriam eu mai demult, ca ati dat atatia bani sa va faca auditul cum vreti voi. Adica sa justifice ”specialistii” ca aveti nevoie de foarte multi nacadai de la USR. Ca dovada, asta si faceti.