Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Reorganizările de la Primăria Alba Iulia: Ce se modifică de fapt și cine rămâne fără funcții după auditul de 25.000 de euro

Publicat

sediu primarie drona

Timp de 60 de zile, în urmă cu mai bine de șase luni, cei aproape 800 de angajați ai primăriei au fost supravegheați de o firmă externă, în cadrul audit comandat de primarul Gabriel Pleșa. 

Auditul în sine a costat 25.000 de euro. De curând primăria a luat o decizie în urma auditului: o reorganizare de funcții și direcții. 

 Sunt vizate desființări de posturi sau relocări de personal.  Însă, doar 35 de angajați ai primăriei și aceia de la Poliția Locală vor fi concediați.

35 de persoane care aveau funcția de agenți de pază vor rămâne fără un loc de muncă. Se desființează direcții, se fac altele noi, dar restul angajaților își păstrează locurile de muncă.

Parte din ei sunt mutați în funcții ierarhic inferioare.

Propunerile au fost aprobate în ședința Consiliului Local de marți, 28 septembrie și ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

Primarul Pleșa a declarat că prin reorganizare se va face o economie de 287.276 euro pe an.

De asemenea, Gabriel Pleșa a împlinit un an de când a câștigat fotoliul de primar.

CITEȘTE ȘI: Radiografia unui an cu Gabriel Pleșa la Primăria Alba Iulia: Promisiuni din campania electorală vs. realitatea din teren. SONDAJ

Ce se modifică în Primărie

Aparatul de specialitate al primarului

Cabinetul primarului

  • Se înființează 2 posturi de consilier cu studii superioare

Cabinetul viceprimarului I – nou înființat

  • Se înființează 1 post consilier studii superioare

Cabinetul viceprimarului II – nou înființat

  • Se înființează 1 post consilier studii superioare

Serviciul Evenimente Publice, Comunicare și Turism

Serviciul Evenimente Publice, Comunicare și Turism se redenumește în Serviciul Evenimente, Turism cu 3 compartimente în subordine și 20 de posturi (din care 1 șef serviciu)

  • Compartiment Evenimente – 6 posturi de consilier (2 temporar suspendate și unul vacant)
  • Compartiment Turism – 9 posturi de consilier (din care 2 vacante și unul nou-înființat)
  • Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Municipiul Alba Iulia va avea 4 posturi de consilier, din care unul vacant. Se desființează postul de șef centru.

Se mai desființează (din aparatul de specialitate al primarului):

  • Compartimentul de organizare evenimente și promovare turistică
  • Compartimentul administrare și gestionare Cetate Vauban
  • Compartimentul Spațiu expozițional Principia
  • Compartimentul Centrul de Resurse Academia Doamnelor
  • 1 post de consilier pe probleme ale romilor – vacant (referent, studii medii)

Se mută 1 post de consilier de la Academia Doamnelor la Compartimentul Turism și 1 post de consilier de la Centrul de turism la Compartiment Turism. Personalul contractual din structurile desființate va fi numit pe aceleași posturi de la Serviciul Evenimente, Turism.

Serviciul Resurse umane – administrativ

Se reorganizează și va avea 2 birouri și 2 compartimente, cu 31 de posturi:

  • Biroul resurse umane (8 posturi – un post nou de consilier juridic, alt post de inspector desființat)
  • Biroul Administrativ (18 posturi – din care 5 de șofer, ocupate, 3 de mașinist, ocupate 2 posturi noi de îngrijitor clădiri)
  • Compartimentul managementul calității (1 post consilier, vacant)
  • Compartimentul Protecție civilă, securitate și sănătate în muncă (3 posturi, din care 2 vacante, de consilier).Se desființează Serviciul Protecție civilă, securitate și sănătate în muncă, iar angajații se numesc pe posturile din compartimentul nou-înființat. Prin reorganizare, sunt desființate 5 posturi, unul dintre ele de șef serviciu.

Direcția Urbanism, Amenajarea Teritoriului (19 posturi)

  • la Serviciul Urbanism de înființează un post de consilier

Direcția Tehnică, Dezvoltare (42 de posturi)

  • Serviciul Investiții și Lucrări Publice (9 posturi) – se înființează  1 post consilier
  • Biroul Întreținere și reparații clădiri (15 posturi)
  • Biroul Întreținere și reparații drumuri și siguranța circulației (9 posturi)

Direcția Programe (21 posturi)

  • Serviciul proiecte comunitare – se înființează 1 post consilier manager de proiect
  • Compartimentul prognoze, programe – se transformă 2 posturi de referent în consilier manager de proiect

Compartimentul Relații Internaționale, Relații cu Mediul de Afaceri și Societatea Civilă, Parteneriate se redenumește în Compartiment Relații Internaționale, Parteneriate, Inovare Urbană (9 posturi)

Serviciul Achiziții Publice

  • se desființează 1 post consilier achiziții publice gradul asistent și se înființează altul cu gradul superior

Se înființează Birou Digitalizare (6 posturi din care unul de șef birou).

Poliția Locală Alba Iulia

Direcția Poliția Locală și postul aferent de director se desființează. Devine serviciul cu post de conducere de șef serviciu.

Înainte de reorganizare în structura Poliției Locale sunt 178 de posturi, iar ulterior va avea 139. Modificările sunt propuse cu data de 1 ianuarie 2022.

În subordinea Serviciului Poliția Locală vor fi:

  • Biroul de Ordine și liniște publică (cu un șef birou și 36 de posturi de polițiști locali, toate în prezent ocupate).
  • Biroul Disciplină în construcții afișaj stradal se redenumește Birou Disciplină în construcții, iar funcționarii publici vor fi numiți în cadrul noii structuri redenumite.
  • Biroul Paza Bunurilor I (45 de posturi de agent de pază și unul de șef birou) și Biroul Paza Bunurilor II (1 șef birou și 40 de agenți de pază) se desființează și se înființează Compartimentul Paza Bunurilor – structură nouă cu 51 de funcții de execuție cu studii generale/medii. Prin această reorganizare, se desființează și posturile de șef birou și 35 de funcții de agent de pază, din 1 ianuarie, se arată în documentație, dar se mai precizează că funcțiile de agent de pază se redenumesc în agent de securitate și că ulterior se va stabili un regulament de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor contractuale de agent pază/agent de securitate.
  • Compartimentul Circulația pe drumurile publice – va fi înființat, cu 16 posturi de execuție (polițist local: doar unul dintre aceste posturi este vacant)
  • Compartimentul juridic, implementare, O.V., baze de date, evidența persoanelor, corespondență – va fi înființat (cu 9 posturi de execuție/ polițist local și un șofer; doar unul dintre aceste posturi este vacant)
  • Compartiment Logistic-Armament – va fi înființat (cu 3 posturi de consilier, referent, șofer, toate ocupate)
  • Compartiment Protecția Mediului Comercial – va fi înființat (cu 8 posturi de polițist local, din care ocupate sunt șapte)
  • Compartiment Dispecerat, Monitorizare – va fi înființat (cu 7 posturi, unul vacant)

Prin noua structură, sunt desființate Biroul Evidență persoane, intervenție, însoțire (11 posturi), inclusiv funcția de șef birou, care devine consilier superior la compartiment juridic; Biroul Circulație pe drumurile publice (17 posturi) care devine compartiment; Biroul dispecerat (6 posturi) – devine compartiment și cel de instruire/logistică/protecția mediului (15 posturi) ce devine și el compartiment.

Servicii publice – Primăria Alba Iulia

Serviciul Public Administrarea Patrimoniului Local (SPAPL)

SPAPL care funcționează cu cinci servicii subordonate, trei birouri și șase compartimente, respectiv 113 posturi în componență se reorganizează în doar două servicii, trei birouri, opt compartimente și 59 de posturi.

Serviciul Administrarea activităților domeniului public se redenumește Serviciul Întreținerea domeniului public cu 9 posturi (șef serviciu, 4 consilieri, 4 inspectori). În prezent are 8 posturi ocupate.

Biroul Întreținerea domeniului public va avea tot 12 posturi (șef birou, un inspector, 9 muncitori, un șofer). Două posturi de muncitor calificat (vopsitor) se transformă în muncitor necalificat.

Serviciul Întreținerea domeniului public se desființează, la fel și postul de șef serviciu. Compartimentul subordonat Mentenanță sisteme energetice și instalații clădiri publice se desființează – angajații trec la Birou întreținere și reparații clădiri din Serviciul Investiții și lucrări publice – Direcția tehnică, dezvoltare.

Serviciul Administrarea domeniului public și privat (SADPP) devine Serviciul contracte, patrimoniu, cu 38 de posturi (un șef serviciu), din care:

Biroul Elaborare contracte și administrare domeniul public – 17 posturi (inclusiv șef birou), cu:

  • Compartimentul Elaborare contracte – consilier, referent și consilier juridic, ultimele 2 vacante)
  • Compartiment Administrare locuințe ANL, locuințe sociale, spații publice – 2 consilieri, 1 inspector)
  • Compartiment Administrare parcări – 2 consilieri, 1 inspector, post nou de consilier asistent)

Se înființează alte două compartimente, în subordinea SADPP pentru că se desființează Serviciul administrare piețe, târguri și gestionarea câinilor fără stăpân (care are 13 posturi).

  • Compartimentul gestionarea câinilor fără stăpân (un consilier, un șofer, 4 muncitori)
  • Compartimentul administrare piețe, târguri (1 post inspector vacant, un post referent, 4 posturi muncitori; un post de consilier se desființează din structura actuală)

Postul de șef serviciu se desființează, iar angajații se numesc pe posturile din compartimentele nou-înființate.

Biroul Urmărire Financiară, Executare contracte, piețe, târguri se redenumește în Biroul urmărire financiară, executare contracte cu 20 de posturi.Va avea în subordine:

  • Compartiment Urmărire executare contracte (3 consilieri, un inspector, un consilier juridic)
  • Compartiment Pășuni, păduri, parc dendrologic (2 consilieri)
  • Compartimentul Încasări domeniul public și privat (6 posturi – consilier, referent și 4 casieri; alte 2 posturi de casier se desființează)

Serviciul Baze sportive și de agrement cu 3 compartimente (reparații curente și investiții stadion; bazin olimpic și zone de agrement/toalete publice) se desființează. Personalul trece la Club Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia.

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) acum cu 8 posturi, devine compartiment.

Postul de sef serviciu se desființează, la fel și posturile de referent III, muncitor mecanic, muncitor electrician.

În noul compartiment vor fi 5 posturi din care trei de consilier și două de muncitori (mecanic și electromecanic, care sunt posturi vacante). Prin reorganizare, se desființează în total patru posturi și se înființează unul de consilier. Personalul de execuție se numește pe aceleași posturi în compartimentul nou-înființat.

Serviciul Public Comunitar pentru Cadastru și Agricultură

Organizat cu 2 compartimente și 13 posturi, va avea doar 10 posturi, de la 1 noiembrie.

Se desființează 2 posturi de consilier de la compartimentul Cadastru și un post de consilier de la Funciar-agricol.

Mai rămân în organigramă postul de șef serviciu și pe compartimente:

  • Cadastru – 5 posturi: 2 inspectori, 3 posturi de consilier
  • Funciar-agricol – 4 posturi: un consilier juridic, un inspector, un consilier, un referent.

Direcția Creșe

Din octombrie 2021 va funcționa cu statut de instituție publică și personalitate juridică. Va avea trei compartimente:

  • Compartiment Asistență medicală și de specialitate (8 posturi, din care unul nou de psiholog)
  • Compartiment achiziții, juridic, resurse umane (3 posturi noi – 2 consilieri, 1 consilier juridic)
  • Compartiment financiar, administrativ (6 posturi, 2 dintre ele noi, de referent casier și de muncitor, iar unul vacant de economist)

Până acum, Direcția Creșe nu avea statut de personalitate juridică. Cum creșele din Alba Iulia rămân în administrare locală și nu trec la ministerul educației.

Acum, Direcția Creșe are 68 de posturi (director, economiști, inspector de specialitate, administrator, medic, asistenți medicali, educatori puericultori, îngrijitori copii, îngrijitori clădiri, bucătari). Din octombrie va avea 74 de posturi.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. eu

    marți, 28.09.2021 at 19:54

    Parca mai multe se infinteaza decât se desființează. Pe cei de la politia locala de ce ii mai țineți? Incompetenți total. Cam nimic.

  2. Scartz

    miercuri, 29.09.2021 at 09:52

    Ramane fara loc de munca prostimea, dar sefii cu salarii mari,nu. Taieri de salarii si sporurile date aiurea raman !?!

  3. pilu

    miercuri, 29.09.2021 at 17:43

    Ce scriam eu mai demult, ca ati dat atatia bani sa va faca auditul cum vreti voi. Adica sa justifice ”specialistii” ca aveti nevoie de foarte multi nacadai de la USR. Ca dovada, asta si faceti.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Austria se opune aderării României la Spațiul Schengen. Anunțul ministrului de Interne

Publicat

Ministrul de interne al Austriei, Gerhard Karner, a anunţat că va vota împotriva aderării României şi a Bulgariei la spaţiul Schengen, în reuniunea Consiliului Justiţie şi Afaceri Interne (JAI), care se desfăşoară la Bruxelles, transmite AFP.

Karner a făcut acest anunţ înaintea reuniunii JAI.

El reafirmase miercuri, la postul public de radio austriac ORF, hotărârea Vienei de a se opune prin veto aderării României şi a Bulgariei la spaţiul Schengen, din cauza creşterii migraţiei ilegale anul acesta.

Vezi și Românii au luat cu asalt contul de Facebook al cancelarului Austriei. Ce mesaje a citit joi dimineață, Karl Nehammer

Potrivit ministrului austriac, veto-ul ţării sale este ”un apel de urgenţă” către Comisia Europeană pentru a lua măsuri care să conducă la un control mai eficient al frontierelor externe ale Uniunii Europene în vederea frânării intrărilor ilegale ale migranţilor pe teritoriul blocului comunitar, în special pe ruta balcanică.

Austria este singura ţară din UE care se opune intrării României în spaţiul Schengen. În cazul Bulgariei, opoziţia este exprimată şi de către Olanda.

Poziția Germaniei și Franței

Germania susţine aderarea Bulgariei, a Croaţiei şi a României la spaţiul Schengen, a declarat joi, la Bruxelles, ministrul de interne german Nancy Faeser la sosirea la reuniunea Consiliului Justiţiei şi Afaceri Interne al UE, care se va pronunţa asupra extinderii spaţiului european de liberă circulaţie, informează Reuters.

”Nu pot înţelege poziţia Austriei în această privinţă. Ştiu că Austria are mari dezbateri interne pe această chestiune”, le-a declarat Faeser jurnaliştilor înaintea reuniunii cu omologii săi din Uniunea Europeană.

Ea a adăugat: ”Noi vom sprijini Croaţia, România şi Bulgaria, pe toate trei”.

La rândul său, ministrul de interne francez Gerald Darmanin s-a pronunţat în favoarea intrării în Schengen a Croaţiei, României şi Bulgariei.

Vicepreședintele CE, Margaritis Schinas: ”puținele îndoieli”, de ordin politic

”Puţinele îndoieli”’ care rămân în privinţa intrării României şi Bulgariei în zona Schengen, din partea Austriei şi Regatului Ţărilor de Jos, sunt de ordin politic, a apreciat joi vicepreşedintele Comisiei Europene pentru promovarea modului de viaţă european, Margaritis Schinas, transmite EFE.

”Puţinele îndoieli care rămân sunt de ordin politic şi ele subminează două fapte foarte simple: suntem mai puternici, nu mai slabi, prin extinderea Schengen. Şi, în al doilea rând, extinderea Schengen înseamnă controale mai multe şi mai bune, nu mai puţine. Aşa că sper ca bunul simţ şi o minte deschisă să prevaleze şi să putem lua decizia, dacă nu astăzi, în următoarele câteva zile”, a declarat Schinas, la sosirea la reuniunea miniştrilor de interne ai UE care se desfăşoară joi la Bruxelles.

Politicianul elen a reiterat mesajul pe care Comisia Europeană l-a transmis în ultimele zile, şi anume că „Bulgaria, Croaţia şi România sunt pregătite din punct de vedere tehnic pentru a se alătura Schengen”. „Au făcut ceea ce le-am cerut să facă. Au făcut chiar mai mult decât ceea ce le-am cerut să facă”, a insistat el.

Austria şi-a reiterat inclusiv joi, înaintea începerii reuniunii JAI de la Bruxelles, hotărârea de a se opune integrării României şi Bulgariei în spaţiul de liberă circulaţie a persoanelor şi a mărfurilor, invocând creşterea numărului de migranţi în acest an.

Şi Regatul Ţărilor de Jos şi-a exprimat în ultimele zile refuzul de a primi Bulgaria în spaţiul Schengen, din care fac parte în prezent 22 de state membre ale UE (cu excepţia Bulgariei, Ciprului, Irlandei, Croaţiei şi României) şi patru ţări non-UE (Liechtenstein, Islanda, Norvegia şi Elveţia).

„Aş transmite nu doar Austriei, ci întregii lumi, că cele trei ţări candidate au făcut tot ceea ce trebuiau să facă şi sunt dispuse să garanteze că frontiera noastră externă este protejată. Sunt pregătite cu tot ceea ce este nevoie pentru a lupta împotriva contrabandiştilor şi a evita traversările ilegale (de migranţi) către Uniunea Europeană. Este nedrept să nu le dăm şansa pe care au câştigat-o şi pe care o merită”, a mai spus Schinas.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Imagini rare cu un râs în Parcul Natural Apuseni, surprinse de camerele de monitorizare a faunei

Publicat

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva a postat imagini extrem de rare cu un râs, surprinse în Parcul Natural Apuseni. Râsul este un animal foarte greu de surprins și cu atât mai greu de filmat. 

În imaginile filmate la sfârșitul anului trecut, se poate observa un exemplar frumos, de dimensiuni considerabile.

”Unul din cele mai discrete animale și unul din cei mai iscuțiți vânători din pădurile României, felina emblematică a Carpaților, râsul (Lynx lynx).

Imagini superbe obținute cu ajutorul unei camere de monitorizare a faunei instalată de specialiștii de la Parcul Natural Apuseni” au postat pe Facebook, reprezentanții Romsilva.

Râsul este cea mai mare felină din Europa, iar pădurile din România adăpostesc una dintre cele mai mari populații de râs de pe continentul nostru.

Este un carnivor foarte de discret, fiind văzut foarte rar de oameni în libertate.

Râșii se deplasează fără zgomot și atacă prada pe neașteptate, putând face salturi mari. Au auzul și mirosul foarte fin și au o vedere foarte bună, inclusiv nocturnă, când de multe ori iese la vânătoare.

Parcul Natural Apuseni, unul dintre cele 22 de parcuri naționale și naturale administrate de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, are o suprafață de 76.064 de hectare, în zona Munților Apuseni, pe teritoriul județelor Alba, Cluj și Bihor.

Zona Munților Apuseni, în care se află Parcul Natural Apuseni, a fost inclusă de CNN în topul celor mai frumoase locuri din Europa, iar Comisia Europeană a acordat Parcului Natural Apuseni în 2009 titlul ”Destinație Europeană de Excelență” în cadrul proiectului EDEN.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cinci lei, cheile de la apartament și un telefon Nokia: ”prada” unui bărbat din Alba, trimis în judecată pentru furt

Publicat

Cinci lei, cheile de la apartament și un telefon Nokia: ”prada” unui bărbat din Alba care a fost trimis în judecată pentru furt. 

Mai exact acesta a furat poșeta unei femei, în speranța că va găsi ceva de valoare, dar nu a găsit mai nimic. În data de 5 decembrie 2022, dosarul de furt al bărbatului a trecut de stadiul de măsuri și excepții de cameră preliminară, pe rolul Judecătoriei Alba Iulia.

Fapta s-a petrecut în miezul zilei, la sfârșitul lunii iunie, în jurul orei 12.00.

Potrivit motivării instanței, motivare disponibilă pe rejust.ro, ”inculpatul în data de 26.06.2022, în jurul orei 12:00, profitând de neatenția persoanei vătămate și fără a exercita acte de violență, a luat geanta pe care aceasta o ținea în mâna dreaptă, în interiorul căreia se afla suma de 5 lei, cheile de la apartament, dar și un telefon mobil marca Nokia, după care a fugit”, se arată în motivarea instanței.

Judecătorii din Alba Iulia au admis rechizitoriul întocmit de procurorul de caz și au dispus începerea judecății pe numele bărbatului, pentru infracțiunea de furt.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Majorarea salariului minim de la 1 ianuarie, la 3.000 de lei, devine OFICIALĂ. Guvernul aprobă joi hotărârea

Publicat

Majorarea salariului minim de la 1 ianuarie 2023 devine oficială. Guvernul aprobă joi hotărârea privind majorarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.

„Prin prezentul act normativ se propune ca salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată să fie majorat la 3.000 lei lunar începând cu data de 1 ianuarie 2023, ceea ce reprezintă o creştere de 17,6% faţă de luna decembrie 2022”, se spune în nota de fundamentare a proiectului.

Salariul minim brut ar urma să fie majorat de la 1 ianuarie 2023, de la 2.550 de lei cât este în prezent, la 3.000 de lei.

Astfel, peste 2,1 milioane de salariați vor beneficia de o creştere cu 17,6% faţă de luna decembrie 2022.

În România beneficiază în prezent de salariul minim brut garantat în plată de 2.550 lei un număr de circa 856.830 de salariaţi, ceea ce reprezintă un procent de aproximativ 16,27% din numărul total de salariaţi activi – 5.265.252.

  • De majorarea salariului de bază minim de 3.000 de lei vor beneficia 2.181.134 salariaţi.

Unii experți cred că ar putea apărea o situație paradoxală după creșterea salariului minim pe economie la 3.000 de lei.

Angajații care au un salariu brut ușor mai mare decât noua valoare a salariului minim, vor câștiga mai puțin.

Concret, un angajat cu 3.100 de lei brut va câștiga net mai puțin decât unul cu 3.000 de lei lunar.

Explicațiile, aici: Un angajat cu venit brut de 3100 de lei va lua în mână mai puțin decât unul cu 3000. Paradoxul creșterii salariului minim

Executivul va aproba şi un proiect de hotărâre prin care se propune stabilirea pentru anul 2023 a unui contingent de 100.000 de lucrători străini nou-admişi pe piaţa forţei de muncă din România.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax