Eveniment
Rețelele de socializare, casa țepelor online. Revolut cere Meta să contribuie la rambursarea banilor pierduți de victime
Rețelele de socializare, casa țepelor online. Revolut cere companiei Meta să contribuie la rambursarea sumelor pierdute de victimele fraudelor comise prin platformele sale.
Compania cere „Meta să contribuie la restituirea sumelor pierdute de victimele fraudelor facilitate de platformele sale, indicând că recentul anunţ privind acceptul de a partaja date şi informaţii cu instituţiile bancare britanice este insuficient pentru a controla fenomenul global al fraudelor şi scam-urilor” precizează compania.
Informația apare în raportul Revolut privind protecția fondurilor clienţilor şi prevenirea fraudelor, citat de spotmedia.ro.
Potrivit raportului, infractorii își găsesc victimele pe platformele deținute de Meta în 62% din scam-urile raportate către Revolut.
Rețelele de socializare, casa țepelor online
Asta la nivel mondial, pentru că în România, situația stă și mai rău: 73% dintre scam-urile raportate au provenit de pe platformele social media ale Meta.
În România, țepele au venit pe Facebook. Aplicația a fost principala sursă pentru 37% dintre scam-urile semnalate.
Cumpărăturile și anunțurile false de angajare sunt principalele ancore prin care sunt agățate victimele 9în aproximativ 40% dintre cazuri).
Nu sunt de neglijat nici falsele investiții, dintre care unele realizate cu ajutorul AI.
Rezultatele din acest raport se bazează pe datele anonimizate şi agregate analizate de Revolut, pentru o perioadă de 18 luni, de la 1 ianuarie 2023 până la 30 iunie 2024.
Revolut are peste 4 milioane de clienţi în România şi 45 de milioane la nivel global.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News