Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Şedinţă cu tensiuni la Consiliul Local Alba Iulia. S-a aprobat majorarea amenzilor și a unor taxe și impozite locale. Vezi proiectele


Publicat

Consilierii  locali din Alba Iulia s-au reunit, marţi, 18 decembrie, de la ora 13.00, în şedinţă ordinară, în cadrul căreia au avut avea de discutat şi aprobat 23 de proiecte pe ordinea de zi. Printre acestea, au fost dezbătute valorile impozabile, impozitele şi taxele locale, alte taxe asimilate, taxe speciale precum şi amenzile aplicabile în anul 2013, numărul şi cuantumul burselor care se acordă elevilor din învăţământul preuniversitar, contribuţia municipiului Alba Iulia la Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba – Transport Local.

UPDATE: A fost introdus în discuţie încă un proiect şi au fost retrase alte patru.

UPDATE1: Au fost discuţii tensionate privind aprobarea proiectului cu nr. 5, privind prioiectul „Respiră aerul istoriei”.

Vă prezentăm ordinea de zi şi proiectele aprobate:

1. Rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli pe anul 2012 – aprobat

2. Modificarea Hotărârii nr. 304/2012 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale, alte taxe asimilate, taxe speciale precum şi amenzile aplicabile în anul 2013 – aprobat

3. Acordarea de facilităţi fiscale în favoarea unor persoane juridiceaprobat (scutirea de impozit pe clădiri de 50% pentru „Elisa Med” şi totală pentru „Diakonia” şi Uniunea Societate Cooperativă Meşteşugărească”; nu a fost aprobată scutirea de impozit pentru Asociaţia „Pakiv”)

4. Susţinerea financiară a Liceului de Arte Alba Iulia de către Consiliul local al municipiului Alba Iulia în vederea derulării proiectului „ TTE LAVA : Train Ticket to Europe. Language Awareness through Visual Arts”, finanţat de Uniunea Europeană prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, în cadrul programului de Învăţare pe tot parcursul Vieţii, Comenius – retras de pe ordinea de zi

5. Asigurarea sustenabilităţii proiectului „Respiră aerul istoriei” pentru anul 2013 – aprobat

6. Asigurarea sustenabilităţii proiectului „EU NU abandonez Şcoala” – aprobat

7. Asigurarea sustenabilităţii proiectului „Sistem informatic pentru implementarea modelului de management al relaţiei cu cetăţenii (CRM) în administraţia publică loală prin servicii electronice moderne” – aprobat

8. Deplasarea unei delegaţii a municipiului Alba Iulia în Biograd na Moru – Croaţia, în perioada 9-15 ianuarie 2013 – retras de pe ordinea de zi

9. Modificarea Hotărârii nr. 285/2012 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia – aprobat

10. Aprobarea cuantumului şi numărului burselor care se acordă elevilor din învăţământul preuniversitar de stat din municipiul Alba Iulia – aprobat

11. Revocarea art.4, art.7 şi art.9 din Hotărârea nr. 275/2012 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia – aprobat

12. Asocierea dintre Municipiul Alba Iulia prin Serviciul public de asistenţă socială şi Asociaţia Non guvernamentală „Maria Beatrice” Alba Iulia – aprobat

13. Alocarea unei sume de bani din bugetul local pentru Asociaţia Solidaritatea socială Alba, pentru anul 2013 – aprobat

14. Darea în administrarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat din municipiul Alba Iulia a terenurilor şi clădirilor în care îşi desfăşoară activitatea şi aprobarea contractului cadru de administrare – aprobat

15. Atribuirea denumirii unor străzi din municipiul Alba Iulia – aprobat

16. Avizarea documentatiei Plan urbanistic general şi amenajarea teritoriului administrativ al municipiului Alba Iulia – reactualizare – aprobat

17. Aprobarea şi avizarea unor documentaţii de urbanism (PUD, PUZ): – aprobat

Art.1: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Elaborare PUZ pentru construire locuinţe individuale şi realizare drum acces, Alba Iulia str. Izvorului, jud. Alba, solicitant Hasa Gabriel, Gligor Emil, Pavel Ioan, Lazăr Ioan, Velea Aurelian, Gligor Valer, Floareş Nicolae, Nemeş Traian, Dobra Iulian, Dobra Lucreţia, Duma Ana, Ţânţar Raveca, Sântimbrean Maria, Roş Ghe, Crişan Elena, Bakcsi Marinela, Podaru Doina”,

Art.2: Avizează planul urbanistic zonal „Modificarea reglementărilor aprobate cu H.C.L. 353/2007 pentru aliniamentul construcţiilor Alba Iulia, strada Revoluţiei 1989, nr. 4 solicitant Avram Aurelia”

Art.3: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Introducere în intravilan pentru construire locuinţe individuale, zona Oarda de Sus, solicitant Grozav Ioana”

Art.4: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Modificare PUD aprobat cu HCL 237/2012, Art. 6 pentru construire atelier artă plastică, Alba Iulia, str. alee din Al.I. Cuza, FN, solicitant Magda S. Florin Alexandru”

Art.5: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Construirea celei de a doua locuinţe pe parcelă prin extindere garaj existent, Alba Iulia, Miceşti, str. Stadionului, nr. 3, solicitant Cordea Ioan şi Cordea Valentina Cornelia”

Art.6: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Construire locuinţă familială, anexe gospodăreşti şi împrejmuire, Alba Iulia, str. Alessandria FN, solicitant Stoia Eugen Marcel, Stoia Damaris Lidia”

Art.7: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Construire locuinţe înşiruite şi împrejmuire, Alba Iulia, str. Mihail Sadoveanu, solicitant Lazăr Gabriela-Liliana, Pavelean Dan-Gabriel”

Art.8: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Construire locuinţă familială, str. Pădurii 50, solicitant Vinţan Radu”

Art.9: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Construire locuinţe colective, str. Orhideelor, solicitant Manu Radu Mircea”

Art.10: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Schimb destinaţie din apartamente în spaţiu comercial şi realizare cale de acces, Alba Iulia, Bd. Revoluţiei 1989, solicitant Vasiu Katalin”

Art.11: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe, strada Poiana Ruscăi, solicitant Şoit Francisc Ioan”

Art.12: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Introducere în intravilan pentru construire ateliere reparaţii auto, şoseaua de centură, solicitant SC Rove Investment SRL”

18. Încheierea unui act adiţional la contractul de închiriere nr. 32089/2012 încheiat între Consiliul local al municipiului Alba Iulia şi SC Gami Clean SRL – retras de pe ordinea de zi

19. Aprobarea scoaterii din funcţiune şi casarea unor obiecte de inventar şi mijloace fixe – retras de pe ordinea de zi

20. Modificarea şi completarea Hotărârii nr. 289/2012 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia – aprobat

21. Expertiza tehnică efectuată în Dosar nr. 7848/176/2012 aflat pe rol la Judecătoria Alba Iulia – aprobat

22. Achiziţionarea Serviciului de asistenţă juridică de reprezentare în faţa instanţelor de judecată a Comisiei municipale de aplicare a Legii nr. 18/1991 – aprobat

23. Aprobarea contribuţiei municipiului Alba Iulia la Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba – Transport Local – aprobat

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Albaiulian.

    vineri, 14.12.2012 at 16:03

    Sa ne raspundeti dle. primar de ce trebuie sa se deplaseze o delegatie a primariei Alba – Iulia pe bani publici in Croatia si daca e atit de necesar aceasta deplasare am vrea sa stim cite ceva despre beneficiile acestei deplasari ptr. comunitatea noastra .
    Va multumesc

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Mutaţia britanică a coronavirusului, asociată unei mortalităţi crescute. Noua tulpină pare a fi cu aproape 30% mai mortală

Publicat

Premierul britanic Boris Johnson a declarat vineri că varianta coronavirusului SARS-CoV-2 detectată iniţial în Marea Britanie în luna decembrie provoacă de asemenea o mortalitate crescută, în plus faţă de faptul că este mai contagioasă, relatează AFP şi Reuters.

Guvernul din Regatul unit analizează mutarea rapelului pentru a doua doză de vaccin la 12 săptămâni, pentru a nu aglomera centrele de vaccinare și pentru a putea vaccina cu prima doză o parte cât mai mare din populație.

”Am fost informaţi astăzi că, în plus faţă de răspândirea mai rapidă, se pare că acum există unele dovezi că noua variantă (a coronavirusului) poate fi asociată unui grad mai ridicat al mortalităţii”, a spus Johnson la un briefing de presă.

În privinţa vaccinurilor anti-COVID-19 deja dezvoltate, el a menţionat că datele existente în prezent arată că ambele vaccinuri aprobate deocamdată în Marea Britanie (AstraZeneca/Oxford şi Pfizer/BioNtech) sunt eficace atât împotriva variantelor anterioare ale coronavirusului SARS-CoV-2, cât şi a celor recent descoperite.

Mutaţia britanică a coronavirusului a devenit dominantă la Londra şi într-o parte a Angliei, provocând o creştere puternică a spitalizărilor şi deceselor, iar sistemul sanitar britanic a fost copleşit de valul de internări, această mutaţie fiind în prezent semnalată şi în afara Marii Britanii.

Numărul zilnic al infectărilor în această ţară începe să scadă sub efectul lockdown-ului, dar se menţine la valori ridicate, cu 40.201 de noi cazuri vineri, rămânând ridicat şi numărul deceselor, care au fost 1.401 în ultimele 24 de ore.

Guvernul de la Londra încearcă să stăvilească răspândirea virusului printr-o campanie rapidă şi masivă de vaccinare, până în prezent fiind vaccinaţi circa 5.38 de milioane de britanici.

Informațiile preliminare sugerează că varianta de coronavirus care a apărut în Marea Britanie ar putea fi cu 30% mai mortală, spune premierul Boris Johnson.

Datele au fost evaluate de oamenii de știință din cadrul unui grup consultativ, care apoi au informat guvernul, conform BBC.

Dovezile sunt în stadiu preliminar.

Studiile au arătat tulipna britanică se poate răspândi mai ușor decât alte versiuni ale virusului.

„Pe lângă răspândirea mai rapidă, acum pare, de asemenea, că există unele dovezi că noua variantă – varianta care a fost identificată pentru prima dată în Londra – ar putea fi asociată cu un grad mai ridicat de mortalitate”, a spus Boris Johnson.

La rândul său, consilierul ştiinţific al guvernului britanic, Patrick Vallance, a declarat că dovezile privind letalitatea „sunt îngrijorătoare”, dar „nu sunt încă puternice”.

Noua variantă pare a fi cu aproximativ 30% mai mortală.

De exemplu, din o mie de persoane care au peste 60 de ani, infectate cu varianta veche, se estimează că 10 pot muri. În rândul celor infectați cu noua tulpină, estimările arată 13 decese din 1.000.

Noua variantă a fost detectată pentru prima dată în Kent în septembrie. De atunci a devenit versiunea dominantă a virusului în Anglia și Irlanda de Nord și s-a răspândit în peste 50 de alte țări.

Guvernul britanic analizează amânarea rapelului cu cea de-a doua doză pentru vaccin la 12 săptămâni

Datele de până acum susţin decizia Marii Britanii de a amâna până în a 12-a săptămână administrarea celei de-a doua doze de vaccin Pfizer, a afirmat joi ministrul Sănătăţii Matt Hancock în parlament, transmite Reuters.

„Circa 89% din eficacitate vine între a 14-a şi a 21-a zi după prima doză”, a spus Hancock, adăugând că a analizat datele şi că acestea susţin decizia autorităţilor de a prelungi la 12 săptămâni intervalul de timp între administrarea celor două doze.

„Ne uităm la aceste date şi măsurăm eficacitatea aici, pe plan intern, pentru cei care au fost vaccinaţi, comparând datele între cei care au fost vaccinaţi şi cei care au fost testaţi pozitiv. Monitorizăm această situaţie şi vom publica aceste date imediat ce vor fi clinic valide”, a adăugat ministrul britanic al Sănătăţii.

Rezultate descurajante după lockdown

Un studiu de prevalenţă, cunoscut ca REACT-1, a sugerat că numărul cazurilor de infectare nu a scăzut în primele zile de lockdown, deşi guvernul a susţinut că impactul restricţiilor introduse la 5 ianuarie nu se reflectă încă în cifre.

„Cred că este prea devreme pentru a spune când vom putea să ridicăm o parte din restricţii”, a spus joi premierul Boris Johnson la un post de radio.

„Ceea ce vedem în datele ONS, în studiul REACT, este contagiozitatea noii variante (a virusului) pe care am văzut-o venind exact înainte de Crăciun. Nu e niciun dubiu că se răspândeşte într-adevăr foarte rapid”, a menţionat Johnson.

Noua tulpină pune mari probleme 

Prezentând cele mai recente date – care acoperă perioada 6-15 ianuarie -, profesorul Steven Riley, unul din conducătorii studiului, a precizat că rata de prevalenţă a fost de 1,58%, cea mai ridicată consemnată de studiul REACT, început în mai 2020. Aceasta înseamnă o creştere de peste 50% faţă de mijlocul lui decembrie.

Riley a avertizat şi în ce priveşte speranţele imediate legate de vaccinuri. ‘Vaccinul va avea doar un impact limitat asupra prevalenţei pe termen scurt’, le-a spus el reporterilor.

Potrivit lui Paul Elliott, expert în epidemiologie şi sănătate publică, director al programului REACT, menţinerea la nivel ridicat a cazurilor de infectare s-ar putea datora în parte variantei mai transmisibile a virusului descoperite la sfârşitul anului trecut.

surse: Agerpres, Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât poate fi întârziat rapelul pentru vaccinul anti-COVID, „fără afectarea eficacității”. Precizări oficiale

Publicat

Rapelul pentru vaccinul împotriva COVID-19 poate fi întârziat și până la 42 de zile, potrivit Comitetului național de coordonare a activităților privind vaccinarea (CNCAV) împotriva COVID-19.

În prospectul vaccinurilor produse de Pfizer-BioNTech și Moderna se arată că rapelul poate fi programat în intervalul de 21-28 de zile după administrarea primei doze.

CNCAV citează studii potrivit cărora rapelul poate fi întârziat și până la 42 de zile, „fără afectarea eficacității”.

Precizările vin în contextul în care mulți români care se programează la vaccin nu găsesc loc pentru rapel în termen de 21-28 de zile, așa cum recomandă prospectul vaccinului, în condițiile în care cantitățile de vaccin livrate în România nu sunt constante, iar săptămâna aceasta s-au înregistrat întârzieri.

Reprezentanții Comitetului național de coordonare a activităților privind vaccinarea împotriva COVID-19 precizează, însă, că „persoana este anunțată, în mod automat, când este programată la rapel și nu se pune problema la acest moment de amânare a rapelului la nicio persoană”.

Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor din Statele Unite a anunțat că a modificat intervalul recomandat între administrarea primei și celei de-a doua doze de vaccin cu tehnologia ARN mesager, rapelul putând fi întârziat până la 6 săptămâni. „A doua doză ar trebui administrată cât mai aproape posibil de perioada recomandată”, se arată în recenta îndrumare transmisă de CDC. „Însă, dacă nu este posibilă respectarea intervalului recomandat, a doua doză a vaccinurilor împotriva Covid-19 a Pfizer-BioNTech și Moderna poate fi programată pentru administrare cu până la 6 săptămâni distanță (42 de zile) după prima doză”, afirmă CDC.

Experții Organizației Mondiale a Sănătății au anunțat și ei, tot vineri, că administrarea rapelului poate fi amânată până la 6 săptămâni.

În perioada 15 ianuarie 2021, orele 15:00 – vineri, 22 ianuarie, orele 09:00, pe platforma informatică programare.vaccinare-covid.gov.ro s-au programat 740.294 persoane din etapa a II-a de vaccinare (315.449 adulți peste 65 ani, 162.317 persoane cu afecțiuni cronice și 262.528 angajați din domenii esențiale).

Din punct de vedere al modalității de accesare a platformei, programarea persoanelor din etapa II s-a realizat astfel:

– individual direct în platformă – 278.690 de persoane

– prin intermediul medicilor – 135.800 de persoane

– telefonic, prin Call Center – 82.993 de persoane

– prin intermediul angajatorului – 242.811 de persoane din domenii esențiale

surse: hotnews.ro, vaccinare-covid.gov.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TAXE mai mari la creșele din Alba Iulia. Care sunt costurile pe care trebuie să le suporte lunar părinții în 2021

Publicat

s

Părinții cu copii la creșele de stat din Alba Iulia vor avea de plătit, în 2021, contribuție lunară de până la 5,6 lei / copil / zi, față de 3,4 lei / copil / zi în 2020. Consilierii locali vor avea de aprobat taxele la creșă pentru acest an, în ședința de vineri, 29 ianuarie.

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de votat, în ședința din 29 ianuarie, un proiect privind aprobarea costului mediul lunar de întreținere și a contribuției părinților / reprezentanților legali pentru copiii care frecventează creșele din municipiul Alba Iulia în anul 2021.

Potrivit documentului, costul mediu lunar de întreținere pentru copiii care frecventează creșele din municipiul Alba Iulia în anul 2021 va fi în cuantum de 582,75 lei/copil/lună.

Potrivit legii, contribuția lunară de întreținere a copiilor înscriși în unitățile în care se oferă servicii de educație timpurie antepreșcolară, suportată de părinții / reprezentanții legali ai acestora, se determină în funcție de cheltuielile de întreținere, hrană și gospodărie, obiecte de inventar, echipament și cazarmament, materiale igienico-sanitare și altele asemenea, precum și numărul de zile frecventate de copil în aceste unități.

Valoarea contribuției se stabilește în cote procentuale și nu poate depăși 20% din costul mediu lunar de întreținere în unitatea publică în care se oferă servicii de educație antepreșcolară.

Contribuția părinților / reprezentanților legali  ai căror copii beneficiază de serviciile creșelor din municipiul Alba Iulia se stabilește după cum urmează:

  • pentru părinții / reprezentanții legali care au un singur copil în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat peste 700 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 5,55 lei / copil / zi, rotunjit la 5,60 lei (3,4 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au doi sau mai mulți copii în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat peste 700 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 2,77 lei / copil / zi, rotunjit la 2,80 lei (1,7 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au un singur copil în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat între 225 și 699 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 2,77 lei / copil / zi, rotunjit la 2,80 lei (1,7 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au doi sau mai mulți copii în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat între 225 și 699 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 1,38 lei / copil / zi, rotunjit la 1,40 lei (1 leu/copil/zi în 2020)

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Câți profesori vor să se vaccineze anti-COVID. Precizările Ministrului Educației despre categorii prioritare. Situația din Alba

Publicat

examen profesor

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat vineri că un număr de 168.000 de persoane din sistemul naţional de învăţământ şi-au exprimat opţiunea de a se vaccina anti-COVID-19.

Potrivit ministrului, 126.000 de persoane din cele 168.000 care doresc să se vaccineze lucrează „nemijlocit” cu elevii şi studenţii.

„Această decizie a fost luată de către un număr de 168.000 de persoane din sistemul naţional de învăţământ. Pentru că acesta este numărul celor care au răspuns: da, dorim să ne vaccinăm în prima etapă. Toţi ceilalţi până la 355.000 nu sunt persoane care au respins vaccinarea. (…) Am încercat să facem o prioritizare la nivelul celor care şi-au declarat disponibilitatea pentru vaccinare din cei 168.000 de angajaţi – 126.000 sunt persoane pe care le-am identificat ca lucrând la interfaţa directă, nemijlocită, cu elevii şi studenţii.

Sunt, spre exemplu, şi situaţii, este vorba despre grădiniţe, de şcoli speciale şi de alte astfel de situaţii în care am considerat că tot personalul interacţionează direct cu elevii, interacţionează direct cu copiii în cazul grădiniţelor cu copii care nu au obligativitatea de purta mască pe baza vârstei mici. Aceştia sunt o categorie prioritară”, a explicat ministrul cu prilejul unui webinar dedicat personalului din învăţământ privind vaccinarea anti-COVID.

El a spus că are deplină încredere că cei care organizează campania de vaccinare vor identifica soluţia prin care personalul din învăţământ, „îndeosebi” cel care lucrează nemijlocit cu elevii şi studenţii, va fi vaccinat prioritar.

„Deci înainte de data de 8 februarie, planificată pentru deschiderea şcolii, în situaţiile menţionate va începe o vaccinare prioritizată conform cu prioritatea pe care toată societatea românească spune că o acordă şcolii româneşti. Modalitatea tehnică prin care acest lucru se va face fără a afecta niciuna din programările făcute până acum sunt convins că va fi identificată şi procesul de vaccinare va începe înainte de data de 8 februarie”, a mai afirmat ministrul.

Situația din județul Alba

Potrivit centralizatorului întocmit pe baza raportărilor de la Inspectoratele Școlare, în județul Alba din cele 5479 de persoane cât reprezintă totalul persoanelor încadrate în sistemul de învățământ preuniversitar și-au exprimat disponibilitatea pentru a fi vaccinate mai puțin de jumătate- 2283, adică 41,67%.

La ”Universitatea 1 Decembrie  1918” din Alba Iulia procentul personalului care și-a manifestat disponibilitatea pentru vaccinare este de 87,63%.

Județul Alba- disponibilitate vaccinare personal din învățământ preuniversitar:

  • 1694 dintr-un total de 3939 adică 43, 01% – din categoria personal didactic
  • 208 dintr-un total de 463  adică 44,92% – din categoria personalului didactic auxiliar
  • 381 dintr-un total de 1077 adică 35,38% – din categoria personalului nedidactic

Situația pe județe: disponibilitate vaccinare personal învățământ

Tabel județe raportari  inspectorate școlare – disponibilitate la vaccinare personal din învățământ preuniversitar

sursă: edu.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate