Connect with us
Advertisement

Administrație

CL Alba Iulia decide, marți, finanţarea unui proiect prin care se urmărește modernizarea comunicării dintre cetățeni și administraţie

Publicat

Consiliul Local Alba Iulia decide, marţi, asigurarea finanţării din bugetul local pentru proiectul de servicii electronice moderne pentru asigurarea relaţiei administraţiei publice cu cetăţenii din oraş. Totodată, se solicită aprobarea înfiinţării Unităţii de Implementare Locală după implementarea proiectului.

Este vorba despre proiectul „Sistem informatic pentru implementarea modelului de management al relațiilor cu cetățenii (CRM) în administrația publică locală prin servicii electronice moderne”, cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza unui contract de finanţare încheiat cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale. Valoarea totală a proiectului este de 6. 680.087,65 de lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă 5.334.716, 98 lei.

Primăria Alba Iulia îşi propune să îmbunătăţească relaţia cetăţenilor cu administraţia, printr-un sistem informatic, implementat cu acest scop. Albaiulienii vor avea la dispoziţie un dispecerat inteligent la care vor putea apela 7 zile din 7 pentru a monitoriza stadiul unei cereri depuse, a depune o reclamaţie sau o sesizare.

Relaţia dintre cetăţean şi Primărie va avea la dispoziţie mai multe canale de comunicare: pe un portal de internet, la telefon, email, infochioşc sau centru de informare clienţi. Avantajul acestui dispecerat este unul reciproc, cetăţeanul va primi o soluţie rapidă şi eficientă la cererea sa, iar Primăria va fi sesizată mai uşor privind unele probleme din oraş. Obiectivul proiectului este furnizarea de servicii publice online către cetăţeni, mediul de afaceri şi eficientizarea activităţilor interne ale Primăriei.

Una dintre componentele proiectului constă în implementarea unui dispecerat informatizat prin care cetățenii vor putea solicita telefonic informații cu privire la serviciile municipale sau pot semnala funcționarilor primăriei disfuncționalități în furnizarea acestor servicii. Utilizând o platformă software de ultimă generație, dispecerii vor putea amplasa geografic, pe o hartă electronică, toate reclamațiile cetățenilor.

Pentru implementarea proiectului, Municipiul Alba Iulia s-a angajat în contract să asigure proprietatea proiectului şi natura activităţii pentru care s-a asigurat finanţarea pentru o perioadă de cel puţin 60 de luni de la data finalizării proiectului şi să asigure exploatarea şi mentenanţa în această perioadă. Sustenabilitatea financiară este realizată prin calcularea costurilor totale ale proiectului pe o perioadă de 7 ani (24 de luni de implementare şi 60 de luni de operare).

După perioada de implementare se înfiinţează Unitatea de Implementare Locală post implementare a proiectului, o structură fără personalitate juridică, formată din funcţionari publici şi contractuali. Aceasta este subordonată Consiliului Local şi este formată din nouă experţi tehnici, patru experţi dispecerat, trei experţi monitorizare, numiţi prin dispoziţia primarului. Sunt selectaţi pe baza competenţelor profesionale de specialitate.

La începutul lunii noiembrie, proiectul se află la etapa de testare și de tranziție în producție a sistemului. Citiţi mai multe detalii, aici.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement