Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

CL Alba Iulia decide, marți, finanţarea unui proiect prin care se urmărește modernizarea comunicării dintre cetățeni și administraţie


Publicat

Consiliul Local Alba Iulia decide, marţi, asigurarea finanţării din bugetul local pentru proiectul de servicii electronice moderne pentru asigurarea relaţiei administraţiei publice cu cetăţenii din oraş. Totodată, se solicită aprobarea înfiinţării Unităţii de Implementare Locală după implementarea proiectului.

Este vorba despre proiectul „Sistem informatic pentru implementarea modelului de management al relațiilor cu cetățenii (CRM) în administrația publică locală prin servicii electronice moderne”, cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza unui contract de finanţare încheiat cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale. Valoarea totală a proiectului este de 6. 680.087,65 de lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă 5.334.716, 98 lei.

Primăria Alba Iulia îşi propune să îmbunătăţească relaţia cetăţenilor cu administraţia, printr-un sistem informatic, implementat cu acest scop. Albaiulienii vor avea la dispoziţie un dispecerat inteligent la care vor putea apela 7 zile din 7 pentru a monitoriza stadiul unei cereri depuse, a depune o reclamaţie sau o sesizare.

Relaţia dintre cetăţean şi Primărie va avea la dispoziţie mai multe canale de comunicare: pe un portal de internet, la telefon, email, infochioşc sau centru de informare clienţi. Avantajul acestui dispecerat este unul reciproc, cetăţeanul va primi o soluţie rapidă şi eficientă la cererea sa, iar Primăria va fi sesizată mai uşor privind unele probleme din oraş. Obiectivul proiectului este furnizarea de servicii publice online către cetăţeni, mediul de afaceri şi eficientizarea activităţilor interne ale Primăriei.

Una dintre componentele proiectului constă în implementarea unui dispecerat informatizat prin care cetățenii vor putea solicita telefonic informații cu privire la serviciile municipale sau pot semnala funcționarilor primăriei disfuncționalități în furnizarea acestor servicii. Utilizând o platformă software de ultimă generație, dispecerii vor putea amplasa geografic, pe o hartă electronică, toate reclamațiile cetățenilor.

Pentru implementarea proiectului, Municipiul Alba Iulia s-a angajat în contract să asigure proprietatea proiectului şi natura activităţii pentru care s-a asigurat finanţarea pentru o perioadă de cel puţin 60 de luni de la data finalizării proiectului şi să asigure exploatarea şi mentenanţa în această perioadă. Sustenabilitatea financiară este realizată prin calcularea costurilor totale ale proiectului pe o perioadă de 7 ani (24 de luni de implementare şi 60 de luni de operare).

După perioada de implementare se înfiinţează Unitatea de Implementare Locală post implementare a proiectului, o structură fără personalitate juridică, formată din funcţionari publici şi contractuali. Aceasta este subordonată Consiliului Local şi este formată din nouă experţi tehnici, patru experţi dispecerat, trei experţi monitorizare, numiţi prin dispoziţia primarului. Sunt selectaţi pe baza competenţelor profesionale de specialitate.

La începutul lunii noiembrie, proiectul se află la etapa de testare și de tranziție în producție a sistemului. Citiţi mai multe detalii, aici.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Voluntarii din Alba Iulia adună capace de plastic pentru cazuri medicale. Povestea unei campanii atipice

Publicat

Voluntarii din Alba Iulia s-au alăturat unei campanii naționale care presupune strângerea de capace de plastic, pentru cauze umanitare. 

Aceștia se organizează cu ajutorul grupului de Facebook ”Fapte bune din Alba”. Capacele strânse se adună la câteva magazine din oraș, care îi sprijină pe voluntari, lista lor fiind publică pe grupul respectiv.

Capacele sunt duse la Cluj, unde sunt preluate de Capace cu suflet și vândute, iar banii adunați din reciclarea lor sunt dublați de o persoană cu suflet mare, pe care inițiatorii campaniei o numesc ”îngerul sau păzitor” și care dorește să rămână anonimă.

Banii strânși sunt apoi donați spre diverse cazuri medicale.

  • Una dintre donațiile din anul 2020 a mers către Căsuța Blondie, un spațiu de tranzit realizat de Asociația Blondie, care oferă dreptul la viață și la dezvoltare copiilor bolnavi și singuri, celor care provin din familii cu probleme sociale, care au suferit intervenții chirurgicale complexe sau care au nevoie de un mediu atent controlat pentru o perioadă de timp, după externare.

Voluntarii strâng doar capace datorită raportului volum/greutate și a faptului că pot fi usor stocate și transportate față de alte tipuri de materiale reciclabile.

Sunt bune aproape orice de capace de plastic: de la PET-uri, sticle de lapte, iaurt, gel de duș, șampon, balsam, detergent de vase, stick-uri de lipici, tuburi de muștar, ketchup, de la borcanelele de plastic cu gumă de mestecat, de la borcanele de Nutella, de la cutiile de medicamente sau vitamine, capace de la spray-uri sau creme de față și de corp și multe altele.

Campania a început în 2013, la Cluj, iar treptat a prins amploare mare: se colecteaza acasă, la serviciu, la restaurante, la cafenele, la școli și la gradinițe și oriunde altundeva dorește lumea.

De atunci s-au strâns tone de capace, care au fost transformate în bani pentru cazuri speciale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sporuri de până la 7,5% din salariu pentru polițiști, cu impact bugetar de 119 milioane lei. Precizările ministrului de Interne

Publicat

Aproximativ 76.000 de angajați ai Poliției Române primesc din luna ianuarie sporul de titlu de specialist de clasă, care se calculează ca procent din salariul de bază și este acordat în trei trepte, de 2,5%, 5% și 7,5%.

Declarația a fost făcută de Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne, pentru G4Media.ro

”Am ajuns la o soluție cu sindicatele încă din decembrie anul trecut, ceea ce înseamnă că acest spor a intrat în plată în ianuarie. Este un spor care exista în legislație, dar nu fusese acordat până acum, și noi am reușit să îl acordăm”, a spus Bode pentru G4Media.ro.

Acordarea sporului are un impact bugetar de 119 milioane de lei anual, potrivit ministrului de Interne.

El a mai spus că sindicatele din poliție, care au organizat proteste în care denunță înghețarea salariilor, ar trebui să îi informeze pe angajați despre noul spor plătit.

Mai multe sindicate ale poliției au protestat în ultimele două săptămâni, reclamând înghețarea salariilor la nivelul anului 2020, în contextul în care zeci de mii de angajați din sectorul privat fie și-au pierdut locul de muncă în pandemie, fie au veniturile scăzute.

sursă: g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Concurs MAI: Peste 8000 de candidați au dat proba scrisă pentru a deveni ofițeri de poliție. Câte locuri sunt

Publicat

Peste 8.000 de candidați, subofițeri și agenți de poliție, au susținut proba scrisă pentru ocuparea a 1.317 posturi de ofițer/ofițer de poliție în Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Selecția s-a organizat pentru trecerea în corpul ofițerilor/ ofițerilor de poliție a maiștrilor militari/ subofițerilor/ agenților de poliție, a anunțat MAI, potrivit dcnews.ro.

Vezi și Ministrul de Interne: Peste 18.000 de candidaturi pentru 2.086 de locuri, la concursurile de trecere în corpul ofiţerilor

Având în vedere numărul mare de posturi scoase la concurs pentru trecerea agenților/subofițerilor în corpul ofițerilor, respectiv 2.086, s-a luat decizia susținerii probelor de concurs etapizat, începând cu 8 ianuarie, precizează MAI într-un comunicat de presă.

Dintre structurile Ministerului Afacerilor Interne cărora le-a fost aprobată demararea procedurilor de concurs, un număr semnificativ de posturi pentru care s-a organizat concursuri a fost din cadrul Poliției Române (1.210), Jandarmeriei Române (220), Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (304), Poliției de Frontieră (147).

O pondere importantă a acestor posturi au avut-o cele din cadrul structurilor operative.

În situația posturilor din aceeași specialitate pentru care s-a organizat concurs,  au fost constituite comisii centrale de concurs, care au elaborat subiectele și grilele de corectare în mod centralizat, în condiții de confidențialitate, măsuri care au fost adoptate și în ceea ce privește distribuirea lor la nivelul unităților organizatoare.

Totodată, au fost dispuse măsuri care vizau identificarea și prevenirea unor situații de conflict de interese, în scopul evitării vicierii procedurilor de concurs și al asigurării tratamentului egal al candidaților, fără discriminări.

Conducerea ministerului a solicitat structurilor organizatoare să ia toate măsurile pentru desfășurarea concursurilor în cele mai bune condiții astfel încât să fie respectate atât regulile de protecție sanitară, cât și toate condițiile de legalitate. În acest context, inclusiv Corpul Național al Polițiștilor, Direcția Generală Anticorupție și Direcția Generală de Protecție Internă au acordat sprijin de specialitate pentru a garanta transparența și corectitudinea procedurilor de concurs.

La nivelul structurilor organizatoare, atât pe parcursul desfășurării probei scrise, cât și ulterior, nu au fost semnalate situații de nerespectare a procedurilor legale privind confidențialitatea subiectelor și a grilelor de corectare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Intervenție mai puțin obișnuită la Sebeș. Apel la 112 după ce un porc a ”evadat” dintr-o mașină aflată în trafic

Publicat

Polițiștii din Sebeș au avut o intervenție mai puțin obișnuită, luni. Au reușit, după un apel la 112, să găsească proprietarul unui porc care ”evadase” dintr-o mașină aflată în trafic.

”O sesizare mai puțin obișnuită a fost primită astăzi, la Sebeș, în urma unui apel la numărul 112: un porc a sărit dintr-o remorcă, în zona stației de autobuz din cartierul M. Kogălniceanu.

Cu ajutorul camerelor de supraveghere video, polițiștii din Sebeș au găsit autovehiculul cu remorca de unde evadase animalul.

A fost identificat proprietarul, care locuiește într-un sat din județul Alba. Astfel, patrupedul se va întoarce în gospodăria cărei îi aparține”, au transmis reprezentanții Primăriei Sebeș.

Oamenii care au văzut animalul care ieșise din remorcă au semnalizat situația și pe rețeaua de socializare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate