Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Studiu: Care sunt motivele de fericire ale românilor. Câți dintre români se declară cu adevărat fericiți

Publicat

oameni-cetateni

Motivele de fericire ale românilor. Într-un studiu realizat în luna decembrie a anului ce a trecut, trei din zece români din mediul urban, se declară fericiți, iar doi din zece nefericiți. Un principal motiv de fericire pentru mai mult de jumătate din locuitorii de la oraș, îl reprezintă familia sau prietenii.

Studiul și-a propus să înțeleagă cât de fericiți sunt românii și ce anume îi face fericiți, iar pentru a evalua nivelul individual de fericire respondenții au putut alege o notă pe o scală de la 0 – “sunt foarte nefericit(ă)” până la 10 – “sunt foarte fericit(ă)”.

30% din respondenți se declară fericiți

30% din respondenți se declară fericiți, optând pentru notele maxime pe scala propusă (9 sau 10). Persoanele din această categorie locuiesc mai degrabă în orașe de mărime medie (50.000 – 200.000 locuitori), sunt căsătorite, au copii și beneficiază de venituri peste medie (atât la nivel personal, cât și în ceea ce privește întreaga gospodărie). Viața lor este definită de o abordare pozitivă: sunt optimiști, altruiști, sociabili și prietenoși; râd zilnic. Familia reprezintă o ancoră importantă în viața acestui segment. Cariera este secundară ca importanţă (deși nu este neglijată). Participă zilnic la activități legate de creșterea și educarea copiilor, la fel cum își alocă timp mai des pentru a se juca cu aceştia sau pentru a organiza grătare în familie – prin comparație cu alte segmente. Românii din această categorie au o relație strânsă cu partenerul de viață: ies des în oraș împreună și își fac cu regularitate cadouri.

“Fericiții” își fac timp pentru ei: urmează cursuri de dezvoltare personală, merg cel puțin lunar la saloane de cosmetică sau la coafor, se duc mai des la teatru, cinema sau la spa și merg mai
frecvent la cumpărături pentru schimbarea garderobei. Sunt stăpâni asupra propriei vieți. Sunt independenți, se bazează pe forțele proprii, încearcă să țină lucrurile sub control și au un simt
practic – caută un scop în ceea ce fac. Nu le este teamă de schimbări și sunt mereu în căutare de lucruri noi. Persoanele din acest segment se declară active, mereu în mișcare, fapt confirmat și de rata mai ridicată de călătorii – atât în țară cât și în străinătate. În același timp, consumă rar alcool, iar ponderea nefumătorilor este cea mai mare în acest segment.

Aproape jumătate din respondenți se consideră mulțumiți

Aproape jumătate din respondenți (49%) se consideră mulțumiți, alegând nota 7 sau 8 pe scala fericirii. Persoanele din această categorie admit că nu participă activ la creșterea și educarea copiilor, nu ies în oraș cu prietenii și ies rar sau deloc împreună cu partenerul/ partenera. Fac săptămânal cumpărături pentru gospodărie, însă merg rar la shopping pentru schimbarea garderobei (mai rar de o dată pe lună). Practică rar sporturi, merg rar la cosmetică sau coafor și deloc la spa. În același timp, rata călătoriilor (în țară sau străinătate) este redusă.

Unul din cinci români din mediul urban se simte nefericit

Unul din cinci români din mediul urban se simte nefericit. Persoanele din acest segment provin mai degrabă din orașe mari, nu sunt căsătorite și nici nu au copii. Numărul acestora este mai mare în rândul studenților, persoanelor fără ocupație sau celor care lucrează în regim part time/ fără un program fix, precum și în cadrul gospodăriilor cu venituri mici. “Nefericiții” sunt mai degrabă pesimiști, nu obișnuiesc să râdă sau chiar plâng des. Acest segment înregistrează rate reduse pentru majoritatea activităților monitorizate, inclusiv în ceea ce privește călătoriile.

Dincolo de acestea, nu există diferențe de gen sau vârstă între segmente. Cu alte cuvinte, pentru a fi fericit în România, nu contează dacă ești bărbat sau femeie, tânăr, adult sau senior.

Ce îi face fericiți pe români

Întrebați ce anume îi face fericiți, majoritatea respondenților din cele trei segmente răspund spontan că este vorba despre relațiile din cercurile apropiate: familia (46%), copiii (12%) sau prietenii (9%).

Familia este valorizată în special în rândul persoanelor căsătorite sau care locuiesc cu partenerul, care au copii, precum și în rândul celor proveniți din gospodării cu venituri la nivel cel puțin mediu. Familia devine cu atât mai importantă cu cât crește nivelul de fericire: 33% în rândul celor nefericiți, 48% pentru cei care se simt mulțumiți și respectiv 55% în interiorul segmentului cu români fericiți.

Copiii reprezintă un motiv de fericire în special în rândul femeilor, persoanelor cu vârste între 40 și 50 de ani, dar și pentru cei căsătoriți sau care au deja copii.

Prietenii sunt apreciați în special de către tineri (20-29 ani), necăsătoriţi, studenți sau persoane care nu au copii.

La o distanță considerabilă pe lista motivelor de fericire se află job-ul/ cariera (9%), sănătatea (9%), viața, în general (9%), banii și stabilitatea financiară (8%), vacanțele și călătoriile (6%) sau
micile bucurii ale vieții/ lucrurile mărunte (5%). Bărbații au o perspectiva pragmatică și sunt motivați mai degrabă de viață, în general sau de bani și stabilitate financiară. Femeile consideră că, dincolo de copii, fericirea este adusă de vacanțe și călătorii, lucruri mărunte sau chiar dragoste. Tot femeile își menționează soțul/partenerul că motiv de fericire într-o proporție mai mare față de bărbați (8% față de 3%).

Studiul Ipsos s-a desfăşurat în perioada 3-12 octombrie 2018 pe un eşantion reprezentantiv urban de 800 de respondenţi, cu vârste cuprinse între 20 şi 50 de ani. Interviurile au fost
realizate online, pe baza panelului Ipsos.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

SUBIECTELE de la proba Matematică – SIMULARE Bacalaureat 2019. Ce au avut de rezolvat elevii la testările de miercuri

Publicat

examen bacalaureat evaluare

Sesiunea de simulare a examenului de Bacalaureat 2019 a continuat miercuri cu testările la Matematică sau Istorie – proba obligatorie a profilului. Joi urmează simularea probei la alegere a profilului și specializării – doar pentru elevii clasei a XII-a, iar rezultatele vor fi cunoscute vineri, 29 martie. Notele vor putea fi trecute în catalog, pe […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Imagini rare cu atacul unui urs uriaș, surprinse acum două zile de camerele de supraveghere de la o stână

Publicat

urs

Urșii se trezesc primăvara, după hibernare, extrem de înfometați. În căutarea hranei, animalele sălbatice coboară mult mai mult decât ar face-o de obicei, în alte perioade ale anului. De multe ori se apropie chiar de zonele locuite și atacă animale domestice. Imaginile unui asemenea atac au fost postate pe facebook de un vânător din Mureș. […]

Citește mai departe
Publicitate

ECONOMIE

LOCURI de MUNCĂ în străinătate: Posturi vacante în Belgia, Olanda, Germania, Marea Britanie. Oferta completă prin EURES

Publicat

Job, locuri de munca

AJOFM Alba a transmis oferta de locuri de muncă în străinătate, valabilă la data de 20 martie, prin reţeaua EURES. Sunt posturi disponibile în Belgia, Finlanda, Germania, Irlanda, Marea Britanie, Norvegia, Olanda, Slovacia, Spania, Suedia, Ungaria. Lista posturilor vacante: BELGIA Ocupaţie / Nr. posturi / Limbi străine / Termen valabilitate ofertă Şofer categoria C – […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Consiliul Judeţean Alba aprobă vineri repartizarea cotelor din impozitul pe venit şi TVA către primării

Publicat

sediul CJ, prefectura AB

Consilierii judeţeni din Alba sunt convocaţi vineri, 22 martie, de la ora 10.00, în şedinţă extraordinară. Vor avea de aprobat repartizarea pe localităţi a cotei din impozitul pe venit şi TVA. Proiectul ordinii de zi cuprinde: 1. Proiect de hotărâre pentru aprobarea repartizării pe unităţi administrativ – teritoriale din Județul Alba sumei corespunzătoare cotei de […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate