Connect with us
Publicitate

ABRUD

Un bătrânel din Abrud a furat două biciclete. S-a ales cu dosar penal


Publicat

bicicleta

Un bărbat din Abrud este cercetat de polițiști pentru săvârșirea infracțiunii de furt. Acesta ar fi sustras două biciclete.

Potrivit IPJ Alba, la data de 17 iunie 2020, polițiștii de investigații criminale din Abrud l-au identificat pe un bărbat de 75 de ani, din oraș, ca persoană bănuită de săvârșirea unei infracțiuni de furt.

În sarcina bărbatului s-a reținut faptul că, în amiaza zilei de 16 iunie, profitând de neatenția persoanei vătămate, ar fi sustras două bicicletele, care au fost lăsate nesupravegheate, în fața unui imobil de pe o stradă din oraș.

Bunurile au fost identificate și restituite persoanei vătămate, au mai precizat polițiștii din Alba.

Față de bărbat cercetările continuă pentru săvârșirea infracțiunii de furt.

sursă foto: arhiva alba24.ro

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Rețea de distribuție a gazelor naturale, în Șugag, Dobra și Mărtinie. Studiu de fezabilitate, achiziționat de Primărie

Publicat

Locuitorii din localitățile Șugag, Dobra și Mărtinie ar putea beneficia în curând de un sistem de distribuție a gazelor naturale. Rețeaua va oferi cetățenilor o alternativă la actualele soluții de încălzire. 

Primăria Șugag a cumpărat recent, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), un studiu de fezabilitate pentru înființarea unui sistem de distribuție gaze naturale în comună. Contractul în valoare de 120.000 de lei (aproximativ 24.804,66 de euro), a fost atribuit, prin achiziție directă, către SST Grup Termo S.R.L. din județul Iași.

Studiul de fezabilitate – înființare distribuție gaze naturale în localitățile Șugag, Dobra și Mărtinie – va cuprinde următoarele puncte:

  • A. Date generale
  • B. Necesitatea și oportunitatea investiției
  • C. Datele tehnice ale investiției
  • D. Durata de realizare și etape principale
  • E. Costul estimativ al investiției
  • F. Analiza cost-beneficiu
  • G. Finanțarea investiției
  • H. Estimări privind forța de muncă ocupată prin realizarea investiției
  • I. Anexe și Piese desenate
    • I. 1. Plan de amplasare în zonă (1:25000 – 1: 5000)
    • I. 2. Plan general (1:2000 – 1:500)

Potrivit documentației, studiul nu va include avizele deținătorului de utilități, studiul Topo și studiul Geo. 

Consilierii locali din comună au aprobat, în ședința din 25 iunie, un proiect de hotărâre (nr. 45/2020) privind aprobarea implementării proiectului de investiţie: Studiu de fezabilitate „Înființare sistem de distribuţie gaze naturale în comuna Șugag, județul Alba”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Peisaj de poveste, în Alba. Iezerul Ighiel, cel mai mare lac de baraj natural pe calcare din România

Publicat

lacul iezer ighel drona 1

La aproximativ 25 de kilometri de Alba Iulia se află cel mai mare lac de baraj natural pe calcare din România. Aflat la capătul unui drum anevoios și înconjurat de munți împăduriți, lacul Iezerul Ighiel oferă turiștilor un peisaj de un pitoresc aparte.

Rezervaţia naturală Iezerul Ighiel este o arie protejată din judeţul Alba, aparţinând, administrativ, de satul Ighiel din comuna Ighiu. Este o rezervaţie de tip mixt, situată în partea de sud a Munților Trascăului, la obârșia Văii Ighielului, numită aici Valea Iezerului, fiind înscrisă în cea de-a patra categorie a Uniunii Internaţionale pentru Conservarea Naturii. Rezervația Naturală Iezerul Ighiel constituie cel mai mare lac de baraj natural pe calcare din România, pădurea din jur având o biodiversitate ridicată, alcătuind împreună un ansamblu peisagistic foarte pitoresc.

lacul iezer ighel drona 1

Acces: Accesul se face pe DN74 din Alba Iulia până la Șard, apoi pe DJ107H până la Ighiu și mai apoi, pe DJ106H, până în localitatea Ighiel. Aici se termină și drumul asfaltat, urmând apoi un drum forestier, îngust și anevoios, paralel cu pârâul Ighielului, până la lac.

Descriere: Rezervația Naturală Iezerul Ighiel are o suprafață de 5,5 ha, lacul propriu-zis respectiv zona tampon pe o suprafață de 365 ha. Rezervația a fost constituită în 1969, prin Decizia 175/1969 a Comitetului Executiv al Consiliului Popular Județean Alba.

Lacul este situat la o altitudine de 925 metri. Acesta s-a format în calcare jurasice masive dispuse peste un fundament de roci eruptive bazice (diabaze și diabaz-porfirite).

Între calcarele jurasice se interpun șisturi negre barremiene și un depozit de filiș grezon cu intruziuni de andezite banatitice.

Relieful major este reprezentat de platoul calcaros Ciumerna, care domină lacul în părțile de vest, nord-vest și nord-est, cu vârfurile Grohotul Pragului (1.238 m), Podul Horai (1.224 m) și Vârful Serghii (1.276 m).

Pe platoul calcaros Ciumerna se întâlnesc numeroase doline iar marginal se găsesc o serie de peșteri de diferite dimensiuni.

Vegetația inițială a fost constituită din păduri de fag, în care apărea diseminat carpenul și bradul. În ultimii 80 de ani s-au plantat pini și molid în câteva mici areale la nord de lac și pe Valea Iezerului, cu scopul fixării versanților. În pătura erbacee a pădurilor de fag se întâlnește o floră bogată.

Iezerul Ighiel are o adâncime maximă de peste 9 metri și o adâncime medie de 4,3 metri. Lungimea maximă a lacului este de 440 metri, în timp ce lățimea maximă este de 140 metri. Între linia oglinzii apei și fundul chiuvetei se acumulează un volum de aproximativ 225.0o0 metri cubi de apă.

Urcând spre lac se observă că în fața lui există o pantă bruscă cu relief haotic care barează valea pe întreaga lățime și de la baza căreia izvorăște apa ce se scurge din lac.

Acesta este barajul natural rezultat al unei alunecări de teren ce a închis valea determinând acumularea apei în spatele lui.

Apele curgătoare care se varsă în Iezerul Ighiel sunt temporare deoarece străbat o regiune calcaroasă și în același timp sunt foarte scurte (1,5 – 2 km) având bazinul de recepție redus.

Lacul nu are scurgere de suprafață și se drenează subteran, dând naștere pârâului Ighiel.

Pe malul lacului se află o cabană a direcției silvice. Scăldatul, lansarea pe lac a oricăror ambarcațiuni sau pescuitul sunt interzise.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Intervenții Salvamont la Sălciua și Piatra Secuiului, pentru evacuarea a doi turiști. Operațiunile au durat peste 7 ore

Publicat

Serviciul Public Salvamont Salvaspeo Alba a intervenit sâmbătă, în zona comunei Sălciua, pentru acordarea primului ajutor și evacuarea unei persoane de sex masculin în vârstă de 26 de ani din Alba Iulia care acuza dureri în zona toracelui.

Potrivit reprezentanților Salvamont Alba, persoana a fost predată unui echipaj de la Serviciul Județean de Ambulanță.

Tot sâmbătă, salvamontiștii din Alba au acordat primul ajutor și au evacuat o persoană de sex masculin din Piatra Secuiului, comuna Rimetea, persoană care prezenta amețeli.

Potrivit reprezentanților Salvamont Alba, operațiunile de salvare au fost foarte dificile.

Cele două intervenții au durat aproximativ 7 ore și jumătate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comerțul cu mașini second-hand, fiscalizat de anul viitor, cu beneficii la buget de 700 milioane de euro. Propunerea APIA

Publicat

masini-noi

Comerţul cu autovehicule rulate, realizat de către persoanele fizice şi juridice din România, trebuie fiscalizat de la 1 ianuarie 2021, pentru o dezvoltare sustenabilă a pieţei auto, iar beneficiile aduse bugetului de stat vor fi de aproximativ 700 de milioane de euro/an, susţin reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

„Viziunea APIA pentru o dezvoltare sustenabilă a pieţei auto din România, este axată pe o serie de vectori de dezvoltare care să faciliteze atingerea pe plan naţional a obiectivelor de mediu asumate în cadrul dialogului internaţional şi european. Din perspectiva obiectivelor Agendei pentru Dezvoltare Durabilă din 2030 a ONU (din care patru sunt de interes şi pentru industria auto)”, se arată într-un comunicat de presă a Asociaţiei, transmis vineri Agerpres.

Una dintre cele zece măsuri pe care APIA le propune Guvernului României în vederea revitalizării activităţii de comerţ cu autovehicule noi şi servicii post-vânzare se află realizarea de Ministerul Sănătăţii a unui Ghid de sănătate publică/Cod de bună practică privind măsurile de precauţie în materie de sănătate pentru operatorii economici ce activează în acest domeniu. De asemenea, se propune asigurarea unor programe de testare a angajaţilor companiilor respective.

Potrivit sursei citate, în România este nevoie de realizarea şi punerea în aplicare a unui Program Naţional de Înnoire a Parcului auto al autorităţilor publice prin achiziţii publice de autovehicule, în special cu emisii reduse şi actualizarea criteriilor pentru cumpărarea de autovehicule ecologice.

În plus, se propune pregătirea din timp a cadrului normativ aplicabil Programelor „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus”, astfel încât operatorii din piaţă să aibă elementele necesare pregătirii anului 2021.

Specialiştii APIA susţin eliminarea prevederilor care limitează (leasing, test-drive) abordarea consistentă a Programului „Rabla Plus” de către potenţialii beneficiari, precum şi eliminarea nedeductibilităţii TVA pentru autovehiculele cu emisii zero sau scăzute.

De asemenea, a măsură vizează realizarea unui parteneriat public – privat pentru descentralizarea înmatriculării către dealerii de automobile şi digitalizarea procedurii de înmatriculare, în acord cu practica europeană din alte ţări.

În ceea ce priveşte infrastructura destinată autovehiculelor electrice, APIA susţine aplicarea unui program de finanţare care să fie disponibil operatorilor economici, pentru staţii de încărcare la nivelul autostrăzilor, drumurilor europene şi drumurilor naţionale, în valoare de 53 de milioane de euro aprobat de Comisia Europeană pentru România.

Alte măsuri considerate importante de către producătorii şi importatorii de automobile din România sunt: introducerea în Planul Naţional Integrat în domeniul Energiei şi Schimbărilor Climatice 2021-2030 a unor obiective pentru 2025 şi 2030 privind numărul de autovehicule cu emisii zero sau scăzute şi staţii de încărcare (electrice, hidrogen, CNG, LNG), realizarea unui cadru normativ general pentru introducerea de către municipii a zonelor cu emisii scăzute şi modificarea impozitului anual pentru autovehicule, cu luarea in considerare pentru calculul acestuia a parametrilor legaţi de poluare sau schimbări climatice.

Nu în ultimul rând, APIA este de părere că fiscalizarea comerţului cu autovehicule rulate (realizat de către persoane fizice, dar şi juridice), cu aplicare de la 1 ianuarie 2021, reprezintă o măsură importantă pe care ar trebui să o ia autorităţile, beneficiile aduse bugetului de stat fiind de circa 700 milioane de euro/an.

Tot membrii APIA propune spre dezbatere atât autorităţilor, cât organizaţiilor sau persoanelor interesate asumarea unor obiective prin documentul „Viziunea APIA 2020-2030 Mobilitate sustenabilă, sigură şi eficientă”.

În acest sens, se propun planuri de îmbunătăţire a calităţii aerului în oraşe (reducerea emisiilor CO2, a emisiilor poluante NOx si PM, prin stimularea casării/retragerii din parcul naţional auto a autovehiculelor poluante), creşterea gradului de siguranţă rutiera (prin: promovarea vehiculelor care corespund celor mai noi prevederi în domeniu, dezvoltarea infrastructurii rutiere naţionale şi conexiuni cu Europa, fiscalizarea folosită ca instrument de înnoire a parcului auto – comerţ autovehicule rulate, impozit anual, beneficii pentru achiziţia de autovehicule verzi).

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate