Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ECONOMIE

AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Al doilea termen de amânare la Curtea de Apel Bucureşti pentru lotul 2. Instanţa se pronunţă pe 5 iunie

avatar

Publicat

Curtea de Apel Bucureşti a amânat din nou pronunţarea în cazul plângerilor înregistrate pentru lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda. Este vorba despre contestaţii legate de licitaţia pentru execuţia tronsonului de la Pârâul Iovului (ieşirea din Alba Iulia) până la intrarea în municipiul Aiud. Decizia va fi anunţată joi, 5 iunie. Tot prin decizie a instanţei CNADNR a trebuit să reevalueze oferta câştigătoare pentru lotul 1. Pe segmentele 3 ş 4, au început deja lucrările doar în faza de proiectare. În zona Aiud, oamenii care au terenuri vizate de construcţia autostrăzii şi-au exprimat deja nemulţumiri legate de recuperarea investiţiilor în culturi de trandafiri sau pomi fructiferi şi aşteaptă informaţii exacte legate de expropriere. Termenul pentru finalizarea autostrăzii este februarie 2016, însă ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat anterior că acestea ar putea fi terminate mai repede, în 2015.

Citeşte şi AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Au început lucrările pe loturile 3 şi 4, faza de proiectare, de la intrarea în Aiud până la Turda

Pentru lotul 2, firmele RCM Construzioni SRL (declarată iniţial câştigătoare la licitaţie, ca reprezentant al unei asocieri de firme, cu oferta de 460.019.270 lei) şi Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL au contestat în instanţă decizia CNSC. Consiliul a admis în totalitate contestaţia formulată pentru acest lot de către Strabag SRL şi în parte pe cele formulate de asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL şi SC Teloxim Con SRL, respectiv a anulat raportul procedurii de atribuire în partea ce priveşte oferta desemnată câştigătoare şi ofertele contestatoarelor amintite. De asemenea, CNSC a obligat autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse pentru lotul 2 de contestatoarele menţionate şi asocierea RCM Costruzioni SRL, cu respectarea celor din motivare, a documentaţiei de atribuire şi a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice. A respins şi capătul de cerere privind reevaluarea ofertelor admisibile cu propuneri inferioare ofertei sale, din contestaţia asocierii Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, ca nefondat. Această asociere a atacat în instanţă faptul că CNSC i-a acceptat doar în parte contestaţia.

Pe acelaşi lot, Teloxim Con SRL (în cadrul asocierii Lena Engenharia e Construcoes SA – Teloxim Con SRL – Consitrans SRL) a dat în judecată CNADNR.

Curtea de Apel Bucureşti a conexat toate plângerile legate de acest lot într-un singur dosar.

Lotul 2 are 24,25 km, de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud. Include un spaţiu de servicii la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta), nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces şi un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

În ceea ce priveşte celelalte loturi, pentru segmentele 3 şi 4 au fost semnate contractele cu firmele constructoare şi a fost semnat ordinul de începere a lucrărilor cu data de 20 mai. Pentru cei 12,45 km ai lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, CNADNR a semnat contract cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, cu suma de aproximativ 421 milioane de lei fără TVA.

Cei 16,3 km de la lotul 4 al autostrăzii Sebeș – Turda vor fi executaţi de asocierea SC Porr Construct SRL – Porr Bau BmbH, pe baza unui contract de aproximativ 470 de milioane de lei fără TVA.

Tronsonul vizat are 28,75 kilometri, de la Turda până la intrarea în Aiud.

În legătură cu lucrările din zona Aiud, în această săptămână a avut loc o întâlnire la primărie între proprietarii de terenuri vizaţi, reprezentanţii constructorului şi ai CNADNR. Oamenii au fost nemulţumiţi că, în unele cazuri, firma a început deja lucrări de forare a terenului fără a-i înştiinţa. De asemenea, au ridicat problema despăgubirilor pentru culturile de trandafiri (în special zona Ciumbrud) şi pomi fructiferi, aşteptând să le fie comunicate condiţiile în care îşi pot recupera investiţiile.

Citeşte şi Exproprierea imobilelor pe traseul Autostrăzii Sebeş-Turda: Guvernul a aprobat 36,5 milioane lei despăgubiri pentru peste 4000 de imobile

În cazul lotului 1 din Autostrada Sebeş-Turda, Curtea de Apel Bucureşti a admis în parte plângerea formulată de Impresa Pizzarotti şi a dispus reevaluarea ofertei câştigătoare a Salini Impregilo SpA.

Autostrada care va face legătura între Autostrada Orăștie-Sibiu și Autostrada Transilvania este împărţită în patru loturi.

Potrivit ministrului Dan Şova, preţul mediu pentru tronsonul 3 (12,4 km) va fi de 7,5 milioane de euro/km, iar pentru tronsonul 4 (16,3 km) este de 6,4 milioane, urmând ca pentru tronsonul 1 (17 km) preţul să fie de 8,2 milioane de euro/km, în timp pentru tronsonul 2 (24 km) preţul să fie de 6,7 milioane de euro/km.

Ministrul Dan Şova a mai spus că termenul de execuţie este de 22 de luni, din care patru luni sunt pentru proiectare, dar speră ca lucrările să fie încheiate până pe 31 decembrie 2015, cel mai târziu în aprilie 2016.

Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri ai Autostrăzii Turda-Sebeş se ridică la aproximativ 500 de milioane de euro.

Proiectul este finanţat în proporţie de 85% din Fondul de Coeziune, iar 15% din bugetul de stat. Autostrada Turda-Sebeş va traversa de cinci ori râul Mureş, ceea ce presupune realizarea mai multor lucrări – poduri, viaducte etc.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă în primăvara anului 2014. În aprilie, Comisia Europeană a anunțat că a acceptat includerea autostrăzii Sebeș – Turda în programul de finanțare nerambursabilă. Odată construită, autostrada ce a primit indicativul A10 potrivit CNADNR va lega autostrada A1 ce trece pe lângă Sebeș și autostrada Transilvania A3 aproape de Turda. CNADNR intenţiona să dea autostrada în concesiune la pachet cu autostrada de la Cluj la Borş.

Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor)

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16.

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta).

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375.

Proiectul autostrăzii Sebeș- Turda a intrat în atenția guvernului  în ianuarie 2013 după ce Consiliul Județean Alba au reactivat un proiect mai vechi – drumul expres Sebeș – Turda. În 11 februarie 2013, vicepreședintele CJ Alba Florin Roman anunța că studiul de fezabilitate al drumului expres a fost aprobat în ședință de guvern. Proiectul inițial a suferit mai multe modificări, iar din septembrie 2013 ”drumului expres” a fost transformat în ”autostradă” în urma unei analize de trafic făcută de CNADNR şi avizată de ministrul Dan Șova.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Accident rutier la Alba Iulia. Două mașini s-au izbit frontal la intersecția străzilor Iederei cu Macului

avatar

Publicat

Un accindet rutier a avut loc vineri, în jurul orei 19.00, la intersecția străzilor Iederei cu Macului. Două mașini, una înmatriculată în județul Alba și una în județul Timiș, s-au izbit fontal, cel mai probabil din cauza neacordării de prioritate.

Pagubele produse în urma accidentului sunt destul de mari. Ambele mașini au fost făcute praf. Potrivit martorilor, ar fi existat și persoane rănite, printre care și un copil.

Revenim cu amănunte.

 

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF nu va mai putea executa silit sau pune popriri fără încuviințarea instanței. PROIECT legislativ, la Senat

avatar

Publicat

Parlamentarii propun ca organele fiscale să ceară încuviințarea instanței competente înainte de executarea silită sau popririle pe conturi ale persoanelor fizice și juridice. În acest sens a fost inițiat la Senat un proiect de modificare a Codului de procedură fiscală.

“Executările silite și în special popririle, înființate de ANAF, în mod strict administrativ și fără încuviințarea instanțelor au condus în practică la abuzuri, mai ales că popririle conduc la incapacitatea persoanelor respective de a-și folosi sumele existente în conturile bancare, împiedicându-se, astfel, uneori, accesul cetățenilor de a-și exercita dreptul de a se apăra sau contesta actele administrative fiscale”, argumentează inițiatorii în expunerea de motive a proiectului legislativ.

Potrivit proiectului, se dispun măsuri asigurătorii sub forma popririi și sechestrului asigurător asupra bunurilor mobile și/sau imbile proprietate a debitorului, precum și asupra veniturilor acestuia, în cazuri excepționale, respectiv în situația în care există pericolul ca acesta să se sustragă, să își ascundă ori să risipească patrimoniul, periclitând sau îngreunând în mod considerabil colectarea.

De asemenea, se precizează că și în cazul măsurilor asigurătorii dispuse prin deciziile organelor fiscale, acestea devin executorii doar dacă sunt încuviințate de instanțele competente.

În cazul datornicilor care nu își achită de bună voie datoriile la Fisc, ANAF-ul nu poate iniția acțiuni de executare silită decât dacă are încuviințarea instanțelor judecătorești competente. Excepție fac cazurile în care există o cerere de restituire/rambursare în curs de soluționare, iar cuantumul sumei solicitate este egal cu sau mai mare decât creanța fiscal datorată de debitor.

 

Proiectul de modificare și completare a Codului de procedură fiscală va fi dezbătut mai întâi la Senat, prima cameră sesizată, apoi plenul Camerei Deputaților va decide dacă va fi adoptat.

sursa: senat.ro, legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

COD PORTOCALIU de INUNDAŢII în zona Blajului. Viituri, creşteri de debite şi niveluri pe unele râuri

avatar

Publicat

Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis atenţionare hidrologică, Cod PORTOCALIU, valabilă vineri până la ora 24.00, în zona Blajului.

Vor fi scurgeri importante pe versanţi, torenţi şi pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri pe unele râuri din bazinele hidrografice menţionate, cu posibile depăşiri ale cotelor de atenţie.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

„Investește în tine”, noul credit cu dobândă zero pentru tinerii din România

avatar

Publicat

Programul “Investește în tine”, a fost votat în Parlament, el prevede acordarea de credite cu dobândă zero pentru tineri. Destinaţia creditului este de a acoperi nevoile tinerilor și familiilor acestora privind educaţia, sănătatea, cultura și sportul.

Categoria de vârstă care se încadrează în program este cea între 16 și 26 de ani, dar un articol prevede ca prin excepție, să poată beneficia de aceleași condiții de creditare și alți tineri, cu vârsta cuprinsă între 26 și 55 de ani, dacă persoanele respective “sunt cuprinse în sistemul de învățământ sau efectuează cursuri de reconversie și/sau specializare profesională.”

Această categorie exceptată va beneficia de un credit de până la 35.000 de lei, nu de 40.000 de lei, așa cum este prevăzut pentru categoria principală. Ambele categorii pot avea și o suplimentare de până la 20.000 lei.

Creditul acordat poate fi suplimentat cu până la 20.000 lei în cazul în care beneficiarul se angajează sau este angajat pe perioada derulării creditului.

Pentru acordarea creditului beneficiarul va fi însoţit de cel puţin un codebitor, dacă nu este el angajat.”

Creditul va fi acordat într-una sau mai multe tranșe, pentru o perioadă de cel mult 10 ani, 80% din valoarea fiind garantată de stat.

Beneficiarul împreună cu finanţatorul stabileşte de comun acord o perioadă de graţie, cu obligaţia finanţatorului de a asigura o perioadă de graţie cel puţin egală cu perioada studiilor, nu mai mult de 5 ani, începând de la data acordării creditului.

Destinaţia creditului este de a acoperi nevoile beneficiarilor si familiilor acestora privind educaţia, sănătatea, cultura, sportul şi de habitat.”

Se vor considera cheltuieli eligibile următoarele cheltuieli ale familiei beneficiarului, pe teritoriul României:

-plata cărţilor, rechizitelor, cursurilor, revistelor de specialitate;
-plata creșelor, grădinițelor, școlilor particulare;
-plata cursurilor de specializare/calificare;
-plata cursurilor de pregătire profesională;
-taxe de studii, inclusiv master, doctorat, MBA;
-plata chiriei şi a utilităţilor;
-plata locurilor de cazare în căminele studenţeşti;
-parte din construcţia sau achiziţia unei locuinţe;
-modernizarea sau renovarea unei locuinţe;
-costul medicamentelor, analizelor, serviciilor dentare şi al intervenţiilor chirurgicale;
-achiziţionarea de calculatoare, laptop-uri, imprimante, softuri de specialitate.
-abonamente sau bilete culturale: cinema, teatru, operă, bibliotecă, muzee;
-costul publicării cărţilor sau al studiilor de specialitate;
-articole sportive;
-taxa de participare la manifestări ştiinţifice şi concursuri;
-cheltuielile de transport pentru deplasări la manifestări ştiinţifice şi concursuri.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

România, la coada clasamentului european în ceea ce priveşte lucrul de acasă. Care este situaţia în UE

avatar

Publicat

laptop calculator

România era, anul trecut, penultima țară din Uniunea Europeană în ceea ce privește ponderea celor care lucrau de acasă în totalul persoanelor ocupate pe piaţa muncii, potrivit datelor Eurostat.

Reamintim că, în România, abia din 2018 a fost reglementat expres lucrul de acasă, prin noua lege a telemuncii.

În anul 2017, în România doar 0,4% dintre persoanele ocupate, cu vârste între 15 și 64 de ani, lucrau de acasă, mult sub media Uniunii Europene, de 5%. În Uniunea Europeană, doar în Bulgaria era mai mică ponderea celor care lucrau de acasă, 0,3%.

La polul opus, țările UE în care se practică cel mai mult lucrul de acasă sunt: Olanda (13,7%), Luxemburg (12,7%) și Finlanda (12,3%).

La nivelul UE, persoanele care desfășoară o activtăți independente lucrează de obicei de acasă (18,1%). În cazul angajaților, doar 2,8% dintre aceștia muncesc de acasă, la nivelul întregii UE.

Legea telemuncii în România prevede că “salariatul, în mod regulat şi voluntar, îşi îndeplineşte atribuţiile specifice funcţiei, ocupaţiei sau meseriei pe care o deţine, în alt loc decât locul de muncă organizat de angajator, cel puţin o zi pe lună, folosind tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor”. Astfel, telemunca este reglementată și pentru contractele part-time.

sursa: startupcafe.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate