Connect with us
Publicitate

Economie

FOTO: AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA. Cum se lucrează după autorizarea pe loturi. Şantierele de lângă Alba Iulia şi celelalte zone

Publicat

A10 aerian După vestea bună că au fost date autorizaţii de construire pe toate loturile Autostrăzii Sebeş-Turda, cele care încurcau avansarea lucrărilor, şi având în vedere planurile CNADNR că acest proiect ar putea fi gata, cel puţin parţial, la sfârşitul anului viitor, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura au văzut pe teren şi cum arată şantierele pe loturi.

Dacă din imagini se pot vedea şi soluţiile tehnice alese de constructori, relevante mai ales pentru cei care au cunoştinţe în domeniu şi care ar putea aprecia dacă vom avea sau nu surprize de genul celor de pe Autostrada Sibiu-Orăştie, pentru şoferi important este că se lucrează şi care sunt, de fapt, şansele că vor avea, în viitorul nu prea îndepărtat, opţiunea de a face lejer drumul între Alba şi Cluj.

„În ultimele 2 luni, pentru toate cele 4 tronsoane ale Autostrăzii Sebeş – Turda au fost date autorizaţii de construire şi astfel au fost deblocate lucrările pe toţi cei 70 de km”, a fost mesajul CNADNR mediatizat în această săptămână.

Vezi şi Aproape o mie de kilometri de autostradă ar putea avea România la sfârşitul anului viitor. Pe Sebeş-Turda, doar loturile 2, 3 şi 4 ar fi gata

Iniţial, toate loturile de la A10 au avut ca termen de finalizare anul 2016, însă s-au produs deja întârzieri importante din cauza lipsei unor avize obligatorii pentru construcţie.

Lucrările la această autostradă sunt finanţate din fonduri europene şi au fost fazate, pentru a putea fi alocaţi bani atât din perioada de programare 2007-2013, cât şi din perioada 2014-2020.

Valoarea totala a fazei I a Proiectului, potrivit Ministerului Transporturilor, este de 986,2 milioane lei, din care valoarea totala eligibila este de 802,7 milioane lei.

Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune este de 682,3 milioane lei, adică 85% din valoarea totala eligibilă, iar diferenţa de 303,9 milioane lei este asigurată de la bugetul de stat.

Autostrada Sebeş-Turda, situaţia pe loturi

Lotul 1 al autostrăzii are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL, iar la 30 iunie stadiul fizic al execuţiei era de 12%. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Cătălin Drulă, consilierul premierului pe probleme de infrastructură, preciza la sfârşitul lunii iunie că autorizaţiile se referă la 14 din cei 17 km.

Lotul 2 are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. În 30 iunie, lucrările erau la 10%, termenul de finalizare din contract fiind tot 2 octombrie 2016. Potrivit CNADNR, în 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.

Lotul 3, de 12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200). La sfârşitul lunii iunie, era finalizat aproape la jumătate (48,5% stadiul lucrărilor). Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Lotul 4 (16,3 km) de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000) a primit autorizaţiile de construire în iulie. Stadiul era la 48% realizat din lucrări, constructor fiind PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014.

Traseul Lotului 4 se dezvoltă pe raza judeţului Alba, în stânga DN1, pe teritoriul administrativ al comunei Miraslău şi pe cel al comunei Unirea, la vest de râul Mureş şi la sud de pârâul Ciugud. Pe lângă realizarea lucrărilor rutiere, proiectul prevede şi o serie de lucrări ce vizează siguranţa circulaţiei, protecţia mediului, consolidări pentru prevenirea şi/sau combaterea fenomenelor geologice negative, precum şi realizarea sistemului de scurgere a apelor pluviale.

Realizarea lucrărilor aferente Lotului 4 al Autostrăzii Sebeş-Turda are, pe lângă importanţa macroeconomică, şi un impact social benefic asupra calităţii vieţii şi a condiţiilor sociale, prin crearea a peste 300 de locuri de muncă, potrivit autorităţilor din transporturi.

Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

sursa foto: forum.peundemerg.ro şi CNADNR

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate