Contacteaza-ne si pe
Publicitate

EVENIMENT

PE SURSE: Profesor suspectat de agresiune asupra a două eleve, la Colegiul HCC din Alba Iulia

avatar

Publicat

Un cadru didactic de la Colegiul „Horea Cloşca şi Crişan” din Alba Iulia este suspectat că ar fi agresat două eleve din clasa a IX-a. Ioan Piuariu, profesor de istorie la colegiul respectiv ar fi agresat, luni, într-o pauză, două eleve din clasa a IX-a G, pe motiv că acesta le-a bănuit că ar fi fumat în incinta instituţiei de învăţământ. Mai mulţi părinţi ai elevilor din clasa respectivă au făcut, în aceeaşi zi, un memoriu ce a fost înaintat conducerii liceului.

Mai mulţi elevi de la Colegiul HCC ne-au declarat că profesorul Piuariu are, de obicei, un comportament ciudat faţă de elevi. Pe lângă faptul că, se pare, adeseori este agresiv, în relaţia cu elevii ar folosi frecvent un limbaj cu conotaţii sexuale. Vom reveni cu amănunte.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
14 Comentarii

14 Comments

  1. avatar

    ye

    joi, 11.11.2010 la 20:40

    Mno si ce areeeeeeeeeee, pipaie si el o buca frageda, ce-nseamna asta, ori suntem heterosexuali pedofili, ori nu mai suntem.

  2. avatar

    nuconteaza

    joi, 11.11.2010 la 21:14

    da sa il dea afara.:|

  3. avatar

    komunistu

    joi, 11.11.2010 la 21:26

    nu nil luati pe piuuuu ..
    fara el nar mai fi asa amuzanta ora de istorie

  4. avatar

    diana

    vineri, 12.11.2010 la 10:34

    Sunt convinsa ca fetele au o problema. Eu am facut istorie cu Piuariu in toti cei 4 ani de liceu si a fost un profesor extraordinar.

  5. avatar

    anonim

    vineri, 12.11.2010 la 13:34

    totusi, nici chiar sa le dea cu capu`l de pervaz si multe altele. Trebuie neaparat luate masuri !

  6. avatar

    ye

    vineri, 12.11.2010 la 15:28

    eu propun sa luam masuri la statuia lu’ mihai viteazu si sa ii facem un costum popular.

  7. avatar

    secret

    vineri, 12.11.2010 la 17:51

    e amuzanta ora de istorie cu el:))

  8. avatar

    anonim

    sâmbătă, 13.11.2010 la 16:02

    E un om extraordinar, dar trebuia sa le pedepseasca altcumva … oricum in hcc e o problema mare cu fumatul in bai ,oricum e un om cu simt al umorului ;)) mai ales cand a facut ‘parcarea’ aia a lui smechera peste bordura :)))

  9. avatar

    tg.ocna

    sâmbătă, 13.11.2010 la 22:26

    nu lea agresat chiar asa cum au spus ele.cele doua eleve exagereaza:)
    si nu lea agresat degeaba…..promit:))

  10. avatar

    mda

    duminică, 14.11.2010 la 22:37

    atata caz pe chestia asta, zau asa. stati chill ca daca nu va lovea Piu cadeati cu capu de o buda si era mai rau

  11. avatar

    ceva

    duminică, 14.11.2010 la 22:46

    asa le traba daca or fumat (si si daca nu)
    sa le ia si Cerbu n coarne!

  12. avatar

    unu mare

    marți, 16.11.2010 la 21:12

    Deci daca domnul Pioariu , zilnic isi administreaza doza de medicamente necesara ptr boala lui, in ziua respectiva se poate vorbi decent cu el, daca nu se ajung la urmari ca si in cazul de fata. Respect 3 ani am facut cu el

  13. avatar

    Ion

    sâmbătă, 20.11.2010 la 00:25

    nu are rost sa va legati de el, prima data ar trebui sa vedeti de cerbi pentru ca sunt prea periculosi

  14. avatar

    Flory

    duminică, 24.07.2011 la 09:57

    Ei lasati ca si elevele nu sunt sfinte . Eu am facut istoria cu dl Piuariu si s-a chemat ca invatam . Am ras si eu la ora d-lui , dar m-a mutat cu scaun cu tot !!! Era amuzant , dar ne invata carte. Cel putin asa era atunci! . Era obisnuit sa invatam poate asta nu place. Nu mai fiti asa sensibile”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă. Ioan Dîrzu cere Ministerului Sănătății să prezinte strategia pentru prevenirea bolilor de risc

avatar

Publicat

Deputatul PSD de Alba, Ioan Dîrzu cere Ministerului Sănătății să prezinte viitoarea să prezinte viitoarea strategie  privind tratarea și prevenirea formelor severe de cancer, diabet și alte boli cu factor mare de risc în România.

Analiza ministerului Sănătății arată că acum există risc de discontinuitate pentru 13 molecule – în special la medicamentele ieftine sau la cele oncologice. S-au luat deja măsuri pentru rezolvarea situației. Ministerul Sănătății acționează preventiv pentru asigurarea aprovizionării pieței din România cu medicamente ieftine astfel încât bolnavii, în special cei bolnavi de cancer, să poată beneficia de cele mai noi medicamente în domeniu și în timp real.

Am formulat mai multe întrebări către Ministerul Sănătății prin care îi rog, la cererea cetățenilor, să prezinte viitoarea strategie de privind tratarea și prevenirea formelor severe de cancer, diabet și alte boli cu factor mare de risc în România. Mă interesează să știu că acești bolnavi vor beneficia de toate medicamentele de care au nevoie, subvenționate și pe perioadă nelimitată.

Taxa de clawback este în analiza unei comisii special constituite la minister care, în câteva zile, va face propuneri ce vor intra în dezbaterea publică. În acest context se lucrează deja la corecția prețurilor medicamentelor, proces care va fi finalizat la 1 Octombrie și care urmărește prioritar să prevină/împiedice dispariția din piață a medicamentelor ieftine.

O altă măsură este achiziția regională centralizată pentru anumite produse farmaceutice – cele cu preț mai mic sau cele cu număr mai redus de solicitări- astfel încât să fie asigurat tratamentul continuu al pacienților.

Acolo unde anumite medicamente lipsesc temporar se aplică soluția înlocuirii cu tratament cu aceeași substanță activă, dar sub altă denumire. În situația în care această soluție nu este posibilă Ministerul va recurge la achiziția în regim special.

Tot acest set de măsuri, inclusiv unele de natură coercitiv-contractuală – urmăresc ca distribuitorii și producătorii să fie prezenți pe piața românească astfel încât românii să găsească medicamentele de care au nevoie.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

TOP profesori după REZULTATE TITULARIZARE 2018, în ALBA. TREI note de 10, înainte de contestaţii

avatar

Publicat

sediul ISJ Alba

Trei candidaţi din Alba au reuşit performanţa notei maxime la concursul Titularizare 2018. Este vorba despre Dorina Nicoleta Răcătăian, educatoare din Alba Iulia, care a dat proba scrisă la Limba şi Literatura Română, Pedagogia Preşcolară şi Metodica Desfăşurării Activităţilor Instructiv-Educative în Grădiniţa de Copii, Simona Jurj din Cugir, la disciplina profesori documentarişti şi Mihai Dorin Teodorescu – Religie Ortodoxă.

Ministerul Educației a publicat marţi, 17 iulie, rezultatele la concursul de titularizare în învățământ, ediţia 2018. Rezultatele finale vor fi cunoscute în 24 iulie. Au fost 350 de candidaţi din Alba cu lucrări la proba scrisă.

Citeşte şi TITULARIZARE 2018: REZULTATELE concursului, publicate de Ministerul Educaţiei. Contestaţii, până miercuri

Anul trecut, la examenul de Titularizare, două candidate au obţinut nota 9,80, cea mai mare din concurs. Acestea au dat dat testare la Geografie, respectiv Matematică.

Tot în 2017, dintre cele 376 de lucrări înregistrate la concurs, două au fost anulate, iar 287 au fost notate cu peste 5, respectiv 162 de candidaţi au luat peste 7 (43,2%) şi au avut acces la posturi titularizabile. Au fost 123 note între 5 şi 7 (32,82%) şi 89 sub 5 (23,8%). De asemenea, au fost 26 note peste 9, cele mai multe la disciplina Matematică şi la învăţători.

Anul acesta, sunt disponibile 889 de posturi, din care vacante 712, complete 234 şi titularizabile, adică pe perioadă nedeterminată, 85, potrivit datelor IŞJ Alba.

TOP NOTE la proba scrisă – Titularizare 2017 în Alba:

Candidat / Localitatea de domiciliu / Disciplina la care a dat examen / Nota

Dorina Nicoleta Răcătăian (Alba Iulia) – Limba şi Literatura Română, Pedagogia Preşcolară şi Metodica Desfăşurării Activităţilor Instructiv-Educative în Grădiniţa de Copii – 10

Simona Jurj (Cugir) – profesori documentarişti – 10

Mihai Dorin Teodorescu – Religie Ortodoxă – 10

Nicoleta-Daciana Truţă (Aiud) – Arte Vizuale (Educaţie Plastică / Educaţie Vizuală) – 9,90

Andreea Maria Dăian (Alba Iulia) – Limba şi Literatura Română, Pedagogia Preşcolară şi Metodica Desfăşurării Activităţilor Instructiv-Educative în Grădiniţa de Copii – 9,80

Ximena Daniela Costea (Ighiel, Ighiu) – Limba şi Literatura Română, Pedagogia Preşcolară şi Metodica Desfăşurării Activităţilor Instructiv-Educative în Grădiniţa de Copii – 9,75 Ighiel (Ighiu)

Elena Paula Păţan (Alba Iulia) – Limba şi Literatura Română, Elemente de Pedagogie Şcolară şi Elemente de Didactică Generală Aplicate Disciplinelor din învăţământul primar – 9,65

Floreta Camelia Popescu (Blaj) – Religie Ortodoxă – 9,50

Daniela Dulău (Alba Iulia) – Limba şi Literatura Română, Pedagogia Preşcolară şi Metodica Desfăşurării Activităţilor Instructiv-Educative în Grădiniţa de Copii – 9,40

Camelia Maria Pojar (Alba Iulia) – Sociologie – 9,40

Maria-Antoaneta Ghioghiu (Alba Iulia) – Limba şi Literatura Română, Elemente de Pedagogie Şcolară şi Elemente de Didactică Generală Aplicate Disciplinelor din învăţământul primar – 9,25

Marina Lucreţia Stanciu (Roşia Montană) – Limba şi Literatura Română – 9,20

Silvia Raluca Veliciu (Crăciunelu de Jos) – Limba şi Literatura Română, pedagogia preşcolară şi metodica desfăşurării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii – 9,20

Emilia Anamaria Budereş (Cugir) – Limba şi Literatura Română, pedagogia preşcolară şi metodica desfăşurării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii – 9,15

Andreea Ioana Man (Aiud) – Limba şi Literatura Engleză – 9,05

Ancuţa Silvia Orga (Ocna Mureş) – Limba şi Literatura Română, pedagogia preşcolară şi metodica desfăşurării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii – 9,05

Paraschiva Tecşa (Alba Iulia) – Limba şi Literatura Română, pedagogia preşcolară şi metodica desfăşurării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii – 9,05

Alexandra Cristea (Vulcan, Ciuruleasa) – Limba şi Literatura Română, pedagogia preşcolară şi metodica desfăşurării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii – 9

Maria Oprean (Sebeş) – Limba şi Literatura Română, pedagogia preşcolară şi metodica desfăşurării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii – 9

Andreea Patricia Vaida (Lunca Mureşului) – Limba şi Literatura Română, pedagogia preşcolară şi metodica desfăşurării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii – 9

Titularizarea este concursul naţional prin care profesorii ocupă posturile didactice sau catedrele vacante în învăţământul preuniversitar, având posibilitatea să se angajeze perioadă nedeterminată. Condiția pentru a obține titularizarea este obținerea unei note de minimum 7 atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia specială la clasă.

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Şedinţele de repartizare pe posturi

Potrivit IŞJ Alba, în perioada 25-26 iulie 2018 se derulează etapa de repartizare a candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte) pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs, cu respectarea condiţiilor specifice din Metodologie.

Lista cuprinzând candidaţii, ierarhizaţi în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs se face publică, prin afişare la sediul centrului de repartizare, doar în ziua repartizării: 25 iulie 2018, respectiv 26 iulie 2018.

Programul repartizărilor pe discipline de concurs, din cadrul centrului de concurs, se aduce la cunoştinţa persoanelor interesate, până la data de 20 iulie 2018, prin afişare la inspectoratul şcolar şi postare pe pagina de web a inspectoratului şcolar, domeniul Resurse Umane.

Repartizarea candidaţilor se realizează în baza datelor existente în sistemul informatizat. Şedinţele de repartizare se realizează utilizând obligatoriu aplicaţia informatică „TITULARIZARE 2018″.

Condiţii de repartizare:

– datele candidaţilor trebuie să existe în sistemul informatic;

– se va realiza corespondenţă între datele candidatului şi datele postului solicitat – repartizarea va fi posibilă numai dacă nu apar motive de invalidare;

– pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante publicate pentru concurs care necesită probă practică/orală, candidaţii trebuie să fi promovat această probă;

– pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care necesită atestate/avize suplimentare, candidaţii trebuie să posede atestatele/avizele necesare, depuse la dosarele de înscriere ale candidaţilor în perioadele de înscriere şi validare a fişelor, conform Calendarului; excepţie fac avizele eliberate de conducerile unităţilor de învăţământ particular, pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din aceste unităţi de învăţământ care pot fi prezentate şi în timpul şedinţelor de repartizare; alte situaţii excepţionale se rezolvă numai cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale;

– este obligatorie prezenţa acestor candidaţi la şedinţele de repartizare sau a persoanelor împuternicite prin procură notarială în original de către candidaţi. În cazul în care candidatul nu este prezent personal sau printr-un împuternicit la şedinţele de repartizare, cererea acestuia nu se soluţionează.

În data de 25 iulie 2018 se realizează repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte) pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs.

Lista cuprinzând candidaţii ierarhizaţi în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs, se face publică, prin afişare la sediul centrului de repartizare, doar în ziua repartizării: 25 iulie 2018.

La şedinţele de repartizare organizate de inspectoratele şcolare din data de 26 iulie 2018 participă:

– cadrele didactice titulare a căror restrângere de activitate nu a fost soluţionată prin transfer, la nivelul localităţii/municipiului Bucureşti şi al judeţului, conform art. 48 alin. (1) din Metodologie, precum şi cadrele didactice care au intrat în restrângere de activitate după etapa de soluţionare a restrângerilor de activitate, care au depus cereri în vederea soluţionării restrângerii de activitate prin detaşare în interesul învăţământului, până la data de 23 iulie 2018;

– cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care au participat la concursul naţional – sesiunea 2018 şi au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizate pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs, cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 66 alin. (4) – (7) din Metodologie.

În data de 26 iulie 2018, posturile didactice/catedrele vacante/rezervate se ocupă în ordine, astfel:

Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, ca urmare a soluţionării cererilor de detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată, înregistrate la nivelul inspectoratului şcolar până la data de 23 iulie 2018. în următoarea ordine:

– în cadrul unităţii/unităţilor de învăţământ în care cadrul didactic este titular, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– la nivelul consorţiului şcolar, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– la nivelul aceleiaşi localităţi, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– la nivelul judeţului, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– soluţionarea restrângerii de activitate în alte judeţe, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului.

La ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante, ca urmare a soluţionării cererilor de detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere nesoluţionată, în situaţiile prevăzute la punctul 2.1. lit. b)-e), au prioritate cadrele didactice care sunt titulare în specialitatea postului/catedrei solicitat(e) conform documentului de numire/transfer/repartizare în învăţământ.

Repartizarea cadrelor didactice titulare în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care au participat la concursul naţional – sesiunea 2018, şi au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), calculată conform art. 53 alin. (8) din Metodologie cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 66 alin. (4) – (7) din Metodologic, pe posturi didactice/catedre vacante indiferent de viabilitatea acestora.

În cadrul acestei etape, cadrele didactice titulare pot opta şi pentru ocuparea de catedre vacante constituite în 2-3 unităţi de învăţământ şi/sau din 2-3 discipline.

Astfel, se pot face asocieri între datele unui candidat şi 2-3 catedre vacante incomplete, fără a depăşi 20 de ore pentru profesori, respectiv 24 de ore pentru profesori de instruire practică/maiştri instructori. În situaţia repartizării pe o catedră vacantă constituită din 2-3 discipline, disciplina/disciplinele cu ponderea cea mai mare de ore în catedră trebuie să fie în concordanţă cu disciplina de concurs.

Listele cuprinzând cadrele didactice titulare ierarhizate în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare/punctajelor, pe discipline de concurs, se fac publice, prin afişare la sediul centrului de repartizare, doar în ziua repartizării, 26 iulie 2018.

CALENDAR TITULARIZARE 2018:

10 mai-29 iunie: organizarea și desfășurarea inspecțiilor speciale la clasă şi a probelor practice/orale pentru concursul naţional.

5-9 iulie: Validarea înscrierii la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice, prin semnătură, de către absolvenții promoției 2018 /absolvenţii 2018 ai programelor de pregătire psihopedagogică

11 iulie: proba scrisă

17 iulie: comunicarea rezultatelor

17-18 iulie: depunerea contestaţiilor

24 iulie: comunicarea rezultatelor finale

25 iulie: Repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte), pe posturi didactice vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

26 iulie: Repartizarea candidaţilor cu statut de cadre didactice titulare anterior înscrierii la concurs, care au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), pe posturi didactice/catedre vacante, indiferent de viabilitatea acestora, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular.

27 iulie: şedinţă de repartizare – soluționarea cererilor de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ şi a cererilor de pretransfer prin schimb de posturi

30 iulie-1 august: Înregistrarea, în mod excepţional pentru candidaţii care nu au depus dosare în perioada 20 aprilie – 3 mai 2018, la inspectoratele școlare, a dosarelor de înscriere, însoțite de documentele solicitate în acestea, pentru angajare pe perioadă determinată

31 iulie: Validarea de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar a listelor finale cuprinzând personalul didactic titular pensionat care a avut calitatea de titular, care nu a depășit cu 3 ani vârsta de pensionare raportată la data de 1.09.2018 și care a solicitat reîncadrarea în funcția de personal didactic.

2 august: Reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor ocupate ca urmare a soluționării, în ordine, a:

– cererilor de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ;

– cererilor de reîncadrare în anul școlar 2018-2019 a personalului didactic pensionat care a avut calitatea de titular;

– cererilor de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2018-2019, pentru suplinitorii calificaţi care se încadrează în prevederile art. 81 din Metodologie.

Până în 3 august: Emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră în urma şedinţelor din 25-26 iulie 2018. (27 iulie – 3 august 2018)

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Din luna iulie toate unitățile sunt obligate să aibă analiza de risc la securitatea fizică

avatar

Publicat

Toate unitățile sunt obligate din această lună să aiba analiza de rist la securtatea fizică. Legea prevede ca ,Ministerele și celelalte organe de specialitate ale administrației publice, societățile comerciale, indiferent de natura capitalului social, precum și alte organizații care dețin bunuri ori valori cu orice titlu, denumite în prezenta lege unități, sunt obligate să asigure paza acestora.

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba aduce în atenţia celor interesaţi faptul că începând cu data de 1 iulie 2018, toate unitățile sunt obligate să dețină analiza de risc la securitatea fizică.

Începând cu data de 1 iulie 2018, și-a încetat efectele amânarea termenului până la care unitățile înființate înainte de 16 iunie 2012 erau exceptate de la realizarea analizei de risc la securitate fizică.

Astfel, după această dată, toate unitățile sunt obligate să aibă analiza de risc la securitate fizică, neefectuarea acesteia se sancționează cu amendă de la 10.000 la 20.000 de lei.

Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, prevede că: ,,Ministerele și celelalte organe de specialitate ale administrației publice (…), societățile reglementate de Legea nr. 31/1990, privind societățile comerciale, indiferent de natura capitalului social, precum și alte organizații care dețin bunuri ori valori cu orice titlu, denumite în prezenta lege unități, sunt obligate să asigure paza acestora.”

Prin normele metodologice de aplicare a legii, aprobate prin HG nr. 301/2012, se prevede că: ,,Adoptarea măsurilor de securitate a obiectivelor, bunurilor și valorilor prevăzute de lege se realizează pe baza unei analize de risc la securitate fizică.”

Termenul inițial, stabilit pentru data de 1 ianuarie 2015, privind obligația elaborării analizei de risc la securitate fizică, a fost prorogat succesiv, ultima dată prin HG nr. 437/2017 până la data de 1 iulie 2018, pentru unitățile înființate până la data de 16 iunie 2012.

Până la data de 1 iulie 2018, doar unitățile înființate înainte de 16 iunie 2012 nu aveau obligația elaborării analizei de risc la securitate fizică (prorogarea s-a referit doar la aceste unități).

Unitățile înființate după data de 16 iunie 2012 aveau și au obligația elaborării analizei de risc la securitate fizică.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Școala de vară 2018 – Program național de formare organizat de MTS. Locuri disponibile pentru județul Alba

avatar

Publicat

În perioada iulie – septembrie, Ministerul Tineretului și Sportului (MTS) organizează proiectul propriu de tineret Școala de vară 2018 – Program național de formare.

Modulele propuse sunt următoarele:

  • Modulul 1 – Participarea la viața societății prin voluntariat | Perioada: 10-16.08.2018 |  Locuri disponibile pentru județul Alba: 2
  • Modulul 2 și 3 – Accesare fonduri de tineret (Erasmus + și fonduri MTS) | Perioada: 11-17.08 si 18-24.08.2018|Locuri: 2 și 2
  • Modulul 4 – Antreprenoriat și ocupare | Perioada: 03-09.09.2018 | Locuri disponibile pentru județul Alba: 1
  • Modulul 5 – Dobândirea de competențe de lucrător de tineret-curs acreditat ANC | Perioada: 04-10.09.2018 | Locuri disponibile pentru județul Alba: 2

Criteriile de care se vor ține cont în cadrul selecției participanțiilor sunt următoarele:

  1.  Vârsta minimă 18 ani
  2.  Criteriul motivațional al tânărului de a participa la modulul proiectului propriu de tineret pentru care aplică
  3.  Gradul de implicare în activitățiile de voluntariat (vor avea prioritate voluntarii care activează în cadrul DJST sau care și-au arătat intenția de a deveni lucrători de tineret)

Pentru mai multe informații și detalii suplimentare – AICI, sau la DJST Alba 0258.832768; 0258.834510; e-mail: [email protected]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Darius Vâlcov, coordonatorul programului de guvernare: Pensiile românilor se vor dubla

avatar

Publicat

Darius Vâlcov, consilier al premierului Viorica Dăncilă, a anunțat, luni seară, ca toate pensiile din România care sunt obținute în urma contributivității, deci nu cele speciale, se vor dubla.

„Toate pensiile din România se vor dubla, și aici ne referim la moneda euro, deci în euro. Nu mă refeream chiar la toate, nu mă refer la pensiile speciale. Mă refeream la pensiile care sunt obținute în urma contributivității, nu cei care au 20.000-30.000 de lei pensie. Pot sa vă garantez că în proiectul legii care va intra în dezbatere, punctul de pensie va fi, în 2020, 1.775 lei și în 2019, 1.265 de lei”, a declarat Darius Vâlcov, la Antena 3.

„Încă nu s-a stabilit luna, dar asta colegii de la Finanțe o vor stabili”, a mai spus Darius Vâlcov, consilier al premierului Viorica Dăncilă şi coordonator al programului de guvernare al PSD.

În același timp, consilierul a exclus orice posibilă influență asupra inflației a majorării pensiilor. El a negat și că guvernarea PSD ar fi responsabilă pentru creșterea inflației sau pentru scăderea puterii de cumpărare, punându-le pe ambele în seama guvernărilor anterioare. De asemenea, a pus și creșterea ROBOR pe seama băncilor comerciale.

„Cred că va amintiți că și ROBOR-ul acesta umflat artifical de către nouă bănci, pentru că, ROBOR-ul trebuie să știe toată lumea, este modul în care se calculează după cum se împrumută nouă bănci comerciale între ele, dintre care doar una de stat, și anume CEC-ul. Celelalte își dau cu doi lei împrumut, cealaltă dă înapoi cu doi lei, atunci doi le este dobânda. Dacă mâine ne trezim dimineață și stabilim că este patru lei, patru lei este dobânda, și nimeni nu poate interveni”, a precizat Darius Vâlcov.

sursa: stiripesurse.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate