Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

Peste 100 de POSTURI vacante la ANAF – Direcţia Antifraudă. CONCURS în 11 februarie. Condiţii de participare

Publicat

anaf antifrauda inspectoriAgenţia Naţională de Administrare Fiscală scoate la concurs 132 de posturi de inspectori la Direcţia Generală Antifraudă Fiscală. Unul dintre acestea este la Alba Iulia. Proba scrisă va avea loc în 11 februarie, iar înscrierile se fac până în 25 ianuarie, la registratura ANAF.

Vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice specifice este de 9 ani pentru inspector antifraudă, clasa I, gradul profesional superior, 5 ani pentru inspector antifraudă, clasa I, gradul profesional principal, un an pentru inspector antifraudă, clasa I, gradul profesional asistent. Pentru inspectorii debutanţi, nu este condiţie de vechime.

Calendarul concursului:

– 25 februarie: termenul limită pentru depunerea dosarelor (în zilele lucrătoare, între orele 8:30-17:00 de luni până joi și 8:30-14:30 vineri; dosarele se depun la sediul ANAF/Registratura generală din str. Apolodor nr. 17, sector 5, București, parter)

– 11 februarie: proba scrisă (test grilă; se testează cunoștințele teoretice necesare ocupării funcțiilor publice; subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei de concurs aprobate de președintele ANAF, astfel încât să asigure verificarea capacității de analiză și sinteză a candidaților, în concordanță cu nivelul și specificul funcțiilor publice pentru care se organizează concursul)

– data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Posturile vacante:

Direcția de Combatere a Fraudelor (17 posturi)

Serviciul Alba Iulia: inspector antifraudă superior (1 post)

Serviciul Alexandria: inspector antifraudă asistent (1 post)

Serviciul Arad: inspector antifraudă principal (1 post)

Serviciul Brașov: inspector antifraudă superior (2 posturi)

Serviciul București: inspector antifraudă asistent (2 posturi), inspector antifraudă principal (2 posturi), inspector antifraudă superior (1 post)

Serviciul Craiova: inspector antifraudă superior (1 post)

Serviciul Cluj-Napoca: inspector antifraudă principal (1 post)

Serviciul Constanţa: inspector antifraudă asistent (1 post)

Serviciul Focşani: inspector antifraudă asistent (1 post)

Serviciul Miercurea Ciuc: inspector antifraudă asistent (1 post) și principal (1 post)

Serviciul Ploiești: inspector antifraudă asistent (1 post)

Condiţii: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în științe economice; promovarea evaluărilor psihologice complexe, organizate prin intermediul unităților specializate, acreditate în condițiile legii; promovarea evaluărilor de integritate, inclusiv prin evaluarea personalului Direcției Generale Antifraudă Fiscală din punct de vedere psihologic și al comportamentului simulat, de către persoana sau cabinetele de specialitate, autorizate în condițiile legii; disponibilitatea la delegări, detașări și deplasări în țară/străinătate; disponibilitatea la program de lucru prelungit; condiție fizică și psihică corespunzătoare efortului fizic și intelectual prelungit; abilități, calități și aptitudini necesare: capacitatea decizională, inclusiv în situații de criză, asumarea responsabilității, păstrarea confidențialității lucrărilor executate și a informațiilor deținute, fidelitate față de instituție, rezistență la stres, abilități de comunicare orală și scrisă, capacitatea de a lucra individual și în echipă, ținută morală și decentă în exercițiul funcției publice.

Direcția Regională Antifraudă Fiscală 1 Suceava (2 posturi):

Compartimentul cooperare interinstituțională: inspector antifraudă asistent (2 posturi)

Direcția Regională Antifraudă Fiscală 2 Constanța (2 posturi):

Serviciul de monitorizare și control achiziții intracomunitare: inspector antifraudă principal (1 post)

Compartimentul cooperare interinstituțională: inspector antifraudă asistent (1 post)

Direcția Regională Antifraudă Fiscală 3 Alexandria (11 posturi):

Serviciul de control antifraudă 3: inspector antifraudă asistent (1 post) şi superior (1 post)

Serviciul de control antifraudă 4: inspector antifraudă asistent (1 post)

Serviciul de control antifraudă 5: inspector antifraudă asistent (1 post)

Serviciul de control antifraudă 6: inspector antifraudă asistent (1 post)

Serviciul monitorizare și control achiziții intracomunitare: inspector antifraudă asistent (4 posturi)

Compartimentul cooperare interinstituțională: inspector antifraudă asistent (2 posturi)

Direcția Regională Antifraudă Fiscală 4 Târgu Jiu (3 posturi):

Serviciul de control antifraudă 8: inspector antifraudă superior (1 post)

Serviciul monitorizare și control achiziții intracomunitare: inspector antifraudă superior (1 post)

Compartimentul cooperare interinstituțională: inspector antifraudă asistent (1 post)

Direcția Regională Antifraudă Fiscală 5 Deva (23 posturi):

Serviciul monitorizare și control achiziții intracomunitare: inspector antifraudă asistent (16 posturi), principal (3 posturi), superior (2 posturi)

Compartimentul cooperare interinstituțională: inspector antifraudă asistent (2 posturi)

Direcția Regională Antifraudă Fiscală 6 Oradea (8 posturi):

Serviciul monitorizare și control achiziții intracomunitare: inspector antifraudă asistent (6 posturi), principal (1 post), superior (1 post)

Direcția Regională Antifraudă Fiscală 7 Sibiu (2 posturi):

Serviciul de control antifraudă 7: inspector antifraudă superior (1 post)

Compartimentul cooperare interinstituțională: inspector antifraudă asistent (1 post)

Direcția Regională Antifraudă Fiscală București / Direcţia Control Antifraudă 1 (7 posturi):

Serviciul de control antifraudă 3: inspector antifraudă debutant (2 posturi)

Serviciul de control antifraudă 4: inspector antifraudă asistent (1 post), superior (1 post)

Serviciul de control antifraudă 6: inspector antifraudă principal (1 post)

Serviciul de control antifraudă 10: inspector antifraudă principal (1 post) și superior (1 post);

Direcția Regională Antifraudă Fiscală București / Direcția Control Antifraudă 2 (1 post):

Serviciul de control antifraudă 7: inspector antifraudă principal (1 post)

Direcția Regională Antifraudă Fiscală București / Direcția Control Antifraudă 3 (10 posturi):

Serviciul de control antifraudă 1: inspector antifraudă debutant (1 post)

Serviciul de control antifraudă 2: inspector antifraudă principal (1 post)

Serviciul de control antifraudă 4: inspector antifraudă asistent (1 post)

Serviciul de control antifraudă 5: inspector antifraudă superior (1 post)

Serviciul de control antifraudă 6: inspector antifraudă debutant (2 posturi), principal (1 post)

Serviciul de control antifraudă 8: inspector antifraudă principal (1 post)

Serviciul de control antifraudă 9: inspector antifraudă principal (2 posturi)

Direcția Regională Antifraudă Fiscală București / Compartimentul cooperare interinstituțională (1 post):

– inspector antifraudă principal (1 post).

Direcţia de Coordonare Cazuri Speciale / Structura centrală, București (4 posturi):

Serviciul Coordonare 1: inspector antifraudă asistent (3 posturi), inspector antifraudă principal (1 post)

Direcția de Cooperare Interinstituțională / Structura centrală, București (6 posturi):

Serviciu 1 – cooperare interinstituţională: inspector asistent (2 posturi)

Serviciul 2 – Acte de sesizare a organelor de urmărire penală: inspector antifraudă superior (1 post)

Serviciul 3 – Suport și opinii de specialitate juridice: inspector antifraudă asistent (1 post) și principal (1 post)

Serviciul 4 – Metodologie și documentare acte de sesizare a organelor de urmărire penală: inspector antifraudă debutant (1 post).

Condiţii: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în științe juridice; promovarea evaluărilor psihologice complexe, organizate prin intermediul unităților specializate, acreditate în condițiile legii; promovarea evaluărilor de integritate, inclusiv prin evaluarea personalului Direcției Generale Antifraudă Fiscală din punct de vedere psihologic și al comportamentului simulat, de către persoana sau cabinetele de specialitate, autorizate în condițiile legii; disponibilitatea la delegări, detașări și deplasări în țară/străinătate; disponibilitatea la program de lucru prelungit; condiție fizică și psihică corespunzătoare efortului fizic și intelectual prelungit; abilități, calități și aptitudini necesare: capacitatea decizională, inclusiv în situații de criză, asumarea responsabilității, păstrarea confidențialității lucrărilor executate și a informațiilor deținute, fidelitate față de instituție, rezistență la stres, abilități de comunicare orală și scrisă, capacitatea de a lucra individual și în echipă, ținută morală și decentă în exercițiul funcției publice.

 

Direcția Operațiuni Intracomunitare și TVA / Structura centrală, București (4 posturi):

Serviciul Control TVA: inspector antifraudă asistent (1 post), principal (1 post), superior (2 posturi)

Condiţii: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în științe juridice sau economice; promovarea evaluărilor psihologice complexe, organizate prin intermediul unităților specializate, acreditate în condițiile legii; promovarea evaluărilor de integritate, inclusiv prin evaluarea personalului Direcției Generale Antifraudă Fiscală din punct de vedere psihologic și al comportamentului simulat, de către persoana sau cabinetele de specialitate, autorizate în condițiile legii; posesor permis de conducere categoria B; disponibilitatea la delegări, detașări și deplasări în țară/ străinătate; disponibilitatea la program de lucru prelungit; condiție fizică și psihică corespunzătoare efortului fizic și intelectual prelungit; abilități, calități și aptitudini necesare: capacitatea decizională, inclusiv în situații de criză, asumarea responsabilității, păstrarea confidențialității lucrărilor executate și a informațiilor deținute, fidelitate față de instituție, rezistență la stres, abilități de comunicare orală și scrisă, capacitatea de a lucra individual și în echipă, ținută morală și decentă în exercițiul funcției publice.

Direcția Coordonare şi Monitorizare Tranzacţii Intracomunitare/ Structura centrală, București (9 posturi):

Serviciul Coordonare activităţi de monitorizare a achiziţiilot intracomunitare: inspector antifraudă asistent (4 posturi), principal (2 posturi), superior (2 posturi)

Serviciul Analiza date trafic control: inspector antifraudă asistent (1 post)

Direcția Operațiuni Vamale, Import-Export și Produse Accizabile / Structura centrală, București (1 post):

Serviciul Control produse energetice: inspector antifraudă asistent (1 post)

Condiţii: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în științe juridice sau economice; promovarea evaluărilor psihologice complexe, organizate prin intermediul unităților specializate, acreditate în condițiile legii; promovarea evaluărilor de integritate, inclusiv prin evaluarea personalului Direcției Generale Antifraudă Fiscală din punct de vedere psihologic și al comportamentului simulat, de către persoana sau cabinetele de specialitate, autorizate în condițiile legii; posesor permis de conducere categoria B; disponibilitatea la delegări, detașări și deplasări în țară/străinătate; disponibilitatea la program de lucru prelungit; condiție fizică și psihică corespunzătoare efortului fizic și intelectual prelungit; abilități, calități și aptitudini necesare: capacitatea decizională, inclusiv în situații de criză, asumarea responsabilității, păstrarea confidențialității lucrărilor executate și a informațiilor deținute, fidelitate față de instituție, rezistență la stres, abilități de comunicare orală și scrisă, capacitatea de a lucra individual și în echipă, ținută morală și decentă în exercițiul funcției publice.

 

Direcția Analiza Risc, selecţie şi programare / Structura centrală, București (14 posturi):

Centrul de date integrate: inspector antifraudă asistent (1 post), principal (1 post), superior (2 posturi)

Biroul Programare Acţiuni: inspector antifraudă asistent (2 post), principal (2 posturi), superior (2 posturi)

Serviciul Evaluare Riscuri: inspector antifraudă debutant (2 posturi), asistent (2 posturi), principal (1 post)

Vezi Lista posturi antifrauda

Condiţii: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în științe juridice sau economice; promovarea evaluărilor psihologice complexe, organizate prin intermediul unităților specializate, acreditate în condițiile legii; promovarea evaluărilor de integritate, inclusiv prin evaluarea personalului Direcției Generale Antifraudă Fiscală din punct de vedere psihologic și al comportamentului simulat, de către persoana sau cabinetele de specialitate, autorizate în condițiile legii; posesor permis de conducere categoria B; disponibilitatea la delegări, detașări și deplasări în țară/străinătate; disponibilitatea la program de lucru prelungit; condiție fizică și psihică corespunzătoare efortului fizic și intelectual prelungit; abilități, calități și aptitudini necesare: capacitatea decizională, inclusiv în situații de criză, asumarea responsabilității, păstrarea confidențialității lucrărilor executate și a informațiilor deținute, fidelitate față de instituție, rezistență la stres, abilități de comunicare orală și scrisă, capacitatea de a lucra individual și în echipă, ținută morală și decentă în exercițiul funcției publice.

Direcția Metodologii, proceduri antifraudă, sinteză şi raportări / Structura centrală, București (4 posturi):

Serviciul Metodologii şi procedure antifraudă: inspector antifraudă principal (1 post), superior (2 posturi)

Serviciul Sinteză şi raportări: inspector antifraudă asistent (1 post)

Direcţia de Investigaţii Fiscale / Structura centrală, București (3 posturi):

Serviciul Cooperare Administrativă Internaţională: inspector antifraudă asistent (1 post), superior (1 post)

Serviciul de Investigare a Fenomenelor de Fraudă Fiscală: inspector antifraudă superior (1 post)

Condiţii: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în științe juridice sau economice; promovarea evaluărilor psihologice complexe, organizate prin intermediul unităților specializate, acreditate în condițiile legii; promovarea evaluărilor de integritate, inclusiv prin evaluarea personalului Direcției Generale Antifraudă Fiscală din punct de vedere psihologic și al comportamentului simulat, de către persoana sau cabinetele de specialitate, autorizate în condițiile legii; posesor permis de conducere categoria B; disponibilitatea la delegări, detașări și deplasări în țară/străinătate; disponibilitatea la program de lucru prelungit; condiție fizică și psihică corespunzătoare efortului fizic și intelectual prelungit; abilități, calități și aptitudini necesare: capacitatea decizională, inclusiv în situații de criză, asumarea responsabilității, păstrarea confidențialității lucrărilor executate și a informațiilor deținute, fidelitate față de instituție, rezistență la stres, abilități de comunicare orală și scrisă, capacitatea de a lucra individual și în echipă, ținută morală și decentă în exercițiul funcției publice.

Pentru a participa la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

Condiţii generale (art. 54 Legea 188/1999), republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru ocuparea funcţiilor publice, respectiv:

– cetăţenie română şi domiciliu în România

– cunoaşterea limbii române, scris şi vorbit

– vârsta minimă 18 ani împliniţi

– capacitate deplină de exerciţiu

– stare de sănătate corespunzătoare funcţiei publice, atestată pe bază de examen medical de specialitate

– îndeplinirea condiţiilor de studii prevăzute de lege

– îndeplinirea condiţiilor spectifice pentru ocuparea funcţiei publice

– să nu fi fost condamnat/ă pentru săvârşirea unei infracţiuni în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei pzblice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea

– să nu fi fost destituit/ă dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani

– să nu fi desfăşurat activitate de poliţie politică, astfel cum este definită prin lege.

Dosarul de concurs:

– cererea de înscriere (imprimată faţă-verso), cu model tip (anexa 3)

– copia actului de identitate

– copia certificatului de căsătorie sau a altor acte, în cazul în care numele de pe actele de studii este diferit faţă de cel de pe actul de indentitate

– copia diplomei de licenţă sau echivalentă

– copia carnetului de muncă sau adeverinţă doveditoare a vechimii în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz

– copia permisului de conducere, categoria B, după caz

– cazierul judiciar

– adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 3 luni anterior desfăşurării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate; adeverinţa trebuie să conţină, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia

– declaraţie pe propria răspundere (model anexa 4)

– curriculum vitae (model comun European, HG 1021/2004)

– documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art 4 alin 7 lit b şi c din OUG 74/2013, respectiv avizul psihologic (evaluare psihologică complexă şi aprecierea nivelului de integritate); certificatele trebuie să fie eliberate cu cel mult 3 luni anterior desfăşurării concursului.

Documentele se îndosariază într-un dosar cu şină cartonat. Vechimea în muncă şi/sau în specialitatea studiilor dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2011 va fi atestată prin înscrierile din cartea de muncă, iar cea după data menţionată va fi atestată prin adeverinţe cu format standard aprobat prin Ordin nr. 192/2013 al preşedintelui ANFP.

Copiile după documente se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documente originale; se certifică de către secretarul ethnic al comisiei de examinare şi evaluare.

AICI, toate condiţiile şi formularele de concurs.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

Internet la sate: ANCOM a publicat lista localităţilor rurale fără semnal. Situaţia din Alba

Publicat

ANCOM a publicat lista localităților rurale din România încă nedeservite de rețele fixe cu viteze de 30 Mbps sau mai mari la persoane fizice, în unele dintre acestea fiind posibile măsuri de intervenţie publică din partea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI).

Potrivit ANCOM, aceste localități nu au beneficiat până acum de măsuri de intervenție publică în acest sens și nici nu s-au declarat intenții de investiții private în următorii 3 ani pe teritoriul lor. Deși unele sunt deservite de rețele fixe sau mobile, acestea nu pot oferi însă vitezele minime specificate.

Pe lista ANCOM se află 384 de localităţi din judeţul Alba, din care 125 nu au deloc semnal, nici pe reţele fixe, nici mobile. Sunt în această situaţie 2.537 de gospodării, adică 5.974 de locuitori, potrivit sursei citate.

Majoritatea localităţilor din Alba de pe lista ANCOM se află în zona Munţilor Apuseni, dar şi în comunele Rîmeţ, Vinţu, Şibot, Şona, Şpring, Săliştea, Săsciori, Sîntimbru, Rădeşti, Ohaba, Noşlac, Mirăslău, Mihalţ, Livezile, Lopadea Nouă, Întregalde, Hopârta, Galda, Fărău, Doştat.

Vezi integral: Localitati zone albe NGN_judetul Alba la 1 nov 2017

Lista publicată de ANCOM a rezultat în urma unui proces de consultare publică inițiat la solicitarea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) și a corelării informațiilor primite cu cele mai recente raportări de date statistice realizate de operatorii de comunicații electronice, având ca dată de referință 30 iunie 2017, transmite ministerul, într-un comunicat.

În cadrul consultării publice din perioada 2 noiembrie – 1 decembrie 2017, 114 operatori de comunicații electronice au transmis informații către Autoritate cu privire la existența rețelelor de acces la puncte fixe (buclă locală) sau mobile.

La 1 noiembrie 2017, 3.251 de localități rurale (sate care aparțin de comune) din România nu erau, potrivit declarațiilor operatorilor, deservite de rețele fixe cu viteze de 30 Mbps sau mai mari și nici nu este prevăzut să beneficieze de o asemenea facilitate în următorii 3 ani (până la data de 1 noiembrie 2020).

„Zonele albe NGN” reprezintă localitățile care nu sunt acoperite rețele de generație viitoare (Next Generation Network).

Localitățile incluse în lista „zonelor albe NGN”

Cele 3.251 de localități din lista „zonelor albe NGN” conțin 350.870 de gospodării și au o populație totală de 939.438 de locuitori (potrivit datelor Institutului Național de Statistică de la cel mai recent recensământ al populației, din 2011). AICI, localizarea pe ţară.

Din cele 3.251 de localități, 1.781 figurează ca fiind deservite de o rețea de comunicații electronice la puncte fixe care poate asigura conexiuni cu viteze de transfer a datelor (download) în regim „best effort” de minim 2 Mbps, dar nu mai mult de 30 Mbps, iar un număr de 2.418 figurează ca fiind deservite de cel puțin o rețea de acces la puncte mobile de tipul 4G (LTE). Unele dintre aceste localități ar putea face obiectul unei scheme de ajutor de stat din partea MCSI, astfel încât să devină deservite de rețele cu viteze de 30 Mbps sau mai mari.

ANCOM aduce la cunoștința operatorilor de comunicații electronice că, în eventualitatea în care vor instala rețele de comunicații electronice în cele 3.251 de localități din lista „zone albe NGN”, ar putea fi concurați de operatori care primesc finanțare publică pentru atingerea obiectivelor de acoperire din Agenda Digitală pentru România 2020. Operatorii de comunicații electronice au avut posibilitatea, în cursul consultării publice, să indice toate localitățile în care intenționează, până la data de 1 noiembrie 2020, să realizeze investiții private în rețele fixe cu viteze de 30 de Mbps sau mai mari.

Măsurile MCSI de intervenție publică

Schema de ajutor de stat care urmează a fi derulată vizează atingerea obiectivului specific O.S 2.1 „Extinderea și dezvoltarea infrastructurii de comunicații în bandă largă de mare viteză” – Axa prioritară 2 a Programului Operațional Competitivitate. Fondurile publice vor fi folosite pentru construirea de rețele de comunicații electronice și, eventual, de infrastructuri fizice asociate acestora, necesare în vederea furnizării de servicii de comunicații electronice în bandă largă de mare viteză în localitățile defavorizate din acest punct de vedere.

Pe data de 20 ianuarie 2018 expiră termenul la care pot fi transmise MCSI observații pe marginea întregii documentații aferente schemei de ajutor de stat pentru dezvoltarea infrastructurii și rețelelor în localitățile din „zonele albe” din toate regiunile de dezvoltare ale României, cu excepția regiunii de dezvoltare București-Ilfov, corespunzătoare Acțiunii 2.1.1 „Îmbunătățirea infrastructurii în bandă largă și a accesului la internet”.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Statele Uniunii Europene vor putea aplica TVA redus la mai multe produse. Proiect al Comisiei Europene

Publicat

Comisia Europeană a propus noi norme menite să le ofere statelor membre o mai mare flexibilitate pentru stabilirea cotelor de taxă pe valoare adăugată (TVA) și să creeze un mediu fiscal îmbunătățit, care să ajute la dezvoltarea IMM-urilor.

Propunerile formulate joi, 18 ianuarie, reprezintă pașii finali ai revizuirii de către Comisie a normelor în materie de TVA, prin crearea unui spațiu unic pentru TVA în UE în vederea reducerii semnificative a celor 50 de miliarde EUR pierdute în fiecare an ca urmare a fraudei în domeniul TVA la nivel de UE, sprijinind, în același timp, întreprinderile și asigurând venituri publice.

Normele comune ale UE în materie de TVA, convenite de toate statele membre în 1992, nu mai sunt de actualitate și sunt prea restrictive. Ele permit statelor membre să aplice cote reduse de TVA numai unui număr limitat de sectoare și de produse. În același timp, țările din UE consideră cotele de TVA ca reprezentând un instrument util pentru a-și urmări unele dintre obiectivele lor politice. În prezent, Comisia își îndeplinește promisiunea de a acorda statelor membre o mai mare autonomie în materie de cote. Se va ajunge la o mai mare egalitate între țări în ceea ce privește unele dintre excepțiile existente de la norme, cunoscute ca derogări cu privire la TVA.

Comisia abordează și problema întreprinderilor mai mici care sunt afectate de costurile disproporționate de asigurare a conformității cu normele privind TVA. Întreprinderile care efectuează tranzacții comerciale transfrontaliere se confruntă cu costuri de conformitate cu 11 % mai ridicate față de cele care efectuează numai tranzacții comerciale la nivel național, întreprinderile de dimensiuni mai mici fiind cele mai afectate. Acest lucru s-a dovedit a fi un obstacol real în calea creșterii economice, întrucât întreprinderile mici reprezintă 98 % dintre întreprinderile din UE. Prin urmare, propunem să se permită mai multor întreprinderi să beneficieze de norme mai simple în materie de TVA, care deocamdată sunt disponibile numai pentru cele mai mici întreprinderi. Costurile totale de asigurare a conformității cu normele privind TVA vor fi reduse cu până la 18 % pe an.

„În urmă cu trei luni, Comisia a propus revizuirea normelor UE privind TVA, demarând tranziția către un regim definitiv în materie de TVA. Acest lucru înseamnă introducerea principiului perceperii TVA în țara de destinație. Se prevede ca propunerile de astăzi în ceea ce privește cotele de TVA să intre în vigoare odată ce este introdus regimul definitiv”, a declarat Valdis Dombrovskis, vicepreședinte pentru moneda euro și dialog social.

„Astăzi, mai facem încă un pas în direcția creării unui spațiu unic pentru TVA în Europa, cu norme mai simple pentru statele noastre membre și pentru întreprinderile noastre. Aceste propuneri vor oferi țărilor UE o mai mare libertate de a aplica cote reduse de TVA pentru produse sau servicii specifice. În același timp, ele vor reduce birocrația pentru întreprinderile mici care își desfășoară activitatea la nivel transfrontalier, ajutându-le să se dezvolte și să creeze locuri de muncă. Pe scurt: norme comune acolo unde ele sunt necesare funcționării pieței interne și o mai mare flexibilitate acordată guvernelor pentru a-și exprima preferințele politice prin intermediul cotelor de TVA pe care le aplică”, a afirmat Pierre Moscovici, comisarul pentru afaceri economice și financiare, impozitare și vamă

Mai multă flexibilitate

În prezent, statele membre pot aplica o cotă redusă de până la 5 % pentru două categorii distincte de produse din țara lor. O serie de state membre aplică, de asemenea, derogări specifice pentru cote și mai reduse.

În afară de o cotă de TVA standard de minimum 15 %, statele membre vor fi acum în măsură să instituie:

  • două cote reduse distincte, cuprinse între 5 % și cota standard aleasă de statul membru;
  • o scutire de TVA (sau „cotă zero”);
  • o cotă redusă stabilită între 0 % și cotele reduse.

Actuala listă complexă de bunuri și servicii cărora le pot fi aplicate cotele reduse ar fi eliminată și înlocuită cu o nouă listă de produse (cum ar fi armele, băuturile alcoolice, jocurile de noroc și tutunul), cărora li s-ar aplica întotdeauna cota standard de 15 % sau o cotă superioară.

Pentru a proteja veniturile publice, statele membre vor trebui, de asemenea, să se asigure că media ponderată a cotei de TVA este de cel puțin 12 %.

Noul regim înseamnă, de asemenea, că toate bunurile care beneficiază în prezent de cote diferite față de cota standard pot continua să beneficieze de acestea.

Reducerea costurilor în materie de TVA pentru IMM-uri

În temeiul normelor actuale, statele membre pot scuti de TVA vânzările întreprinderilor mici, cu condiția ca acestea să nu depășească o anumită cifră de afaceri anuală, care variază de la o țară la alta. IMM-urile în creștere își pierd accesul la măsurile de simplificare odată ce au depășit pragul de scutire. De asemenea, aceste scutiri sunt disponibile numai pentru întreprinderile naționale. Aceasta înseamnă că nu există condiții de concurență echitabile pentru întreprinderile mici care își desfășoară activitatea în interiorul UE.

În timp ce actualele praguri de scutire ar rămâne valabile, propunerile de astăzi ar introduce:

  • un prag de venituri de 2 milioane EUR la nivel de UE sub care întreprinderile mici ar beneficia de măsuri de simplificare, indiferent dacă au fost sau nu deja scutite de TVA;
  • posibilitatea ca, în cazul tuturor întreprinderilor mici care se califică pentru scutirea de TVA, statele membre să le exonereze de obligațiile referitoare la identificare, la facturare, la contabilitate sau la declarații;
  • un prag al cifrei de afaceri de 100 000 EUR, care le-ar permite întreprinderilor care își desfășoară activitatea în mai mult de un stat membru să beneficieze de scutirea de TVA.

Aceste propuneri legislative vor fi transmise în continuare Parlamentului European și Comitetului Economic și Social European pentru consultare și Consiliului pentru adoptare. Modificările vor intra în vigoare numai atunci când va avea loc trecerea efectivă la regimul definitiv.

Context

Măsurile propuse se bazează pe „pietrele de temelie” ale unui nou spațiu unic definitiv pentru TVA în UE, propuse în octombrie 2017, precum și pe Planul de acțiune privind TVA „Către un spațiu unic pentru TVA în UE”, prezentat în aprilie 2016.

Sistemul comun privind taxa pe valoarea adăugată (TVA) joacă un rol important în cadrul pieței unice europene. TVA reprezintă o sursă majoră și tot mai consistentă de venituri pentru UE, generând, în 2015, peste o mie de miliarde EUR, adică 7 % din PIB-ul UE. Una dintre resursele proprii ale UE se bazează, de asemenea, pe TVA.

sursa europa.eu

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Raport devastator al Consiliului Europei: România, puține progrese în prevenirea și combaterea corupției

Publicat

România a făcut progrese extrem de limitate în implementarea recomandărilor de prevenire şi combatere a corupţiei în privinţa membrilor parlamentului, judecătorilor şi procurorilor, se arată într-un raport publicat joi de Grupul Statelor împotriva Corupţiei (GRECO), organismul anticorupţie al Consiliului Europei, anunţă Agerpres.

GRECO evidenţiază că România a implementat pe deplin numai două din cele 13 recomandări incluse într-o evaluare din 2016. Şapte recomandări nu au fost implementate, iar alte patru au fost doar parţial implementate, precizează Consiliul Europei într-un comunicat.

Raportul remarcă faptul că principala iniţiativă adoptată în România în privinţa parlamentarilor este adoptarea unui cod de conduită în octombrie 2017 cu scopul de a reglementa cadourile şi alte beneficii şi managementul conflictelor de interese.

În ciuda acestui progres, GRECO evidenţiază că formulările prea generale şi regulile inconsistente pentru punerea în aplicare îl împiedică să fie un cadru pe deplin satisfăcător.

GRECO consideră de asemenea că România nu a acordat încă o atenţie corespunzătoare îmbunătăţirii activităţii Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI) în controlarea declaraţiilor de avere şi de interese ale parlamentarilor, deşi metodele de lucru şi capacităţile de procesare a datelor s-au îmbunătăţit. GRECO cere de asemenea îmbunătăţirea implementării în practică a deciziilor şi sancţiunilor ANI privind incompatibilităţile şi conflictele de interese.

Procesul legislativ rămâne un motiv de îngrijorare pentru GRECO, date fiind controversele şi acuzaţiile persistente privind consultări necorespunzătoare, folosirea excesivă a procedurii de urgenţă şi lipsa de transparenţă.

În privinţa reformelor legate de judecători şi procurori, GRECO observă aceeaşi acţiune decisivă limitată. Măsurile pentru a face sistemul de justiţie mai receptiv la riscurile de integritate sunt într-o fază incipientă, se arată în raport.

Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) şi Inspecţia Judiciară ar trebui să joace un rol mai activ în privinţa analizelor, informaţiilor şi recomandărilor, subliniază GRECO. Sunt necesare de asemenea măsuri pentru a întări rolul şi eficienţa persoanelor din funcţii manageriale în instanţe şi procuratură.

GRECO îşi exprimă de asemenea regretul faţă de absenţa unor acţiuni tangibile pentru a garanta că numirea şi revocarea majorităţii procurorilor din cele mai înalte funcţii se bazează pe un proces transparent, cu criterii obiective, şi evidenţiază nevoia ca CSM să joace un rol mai puternic în această procedură.

Anul 2017 a fost marcat de o serie de propuneri şi contrapropuneri privind numiri, procedura disciplinară şi alte aspecte, unele dintre ele fiind percepute ca o încercare de subminare a independenţei sistemului judiciar, se mai atrage atenţia în raport.

Raportul a fost adoptat la 8 decembrie 2017 în timpul unei sesiuni plenare în cadrul căreia GRECO a decis de asemenea să efectueze o evaluare urgentă asupra a trei propuneri legislative privind justiţia înregistrate pentru adoptare de Parlament la 31 octombrie prin procedură de urgenţă, mai notează comunicatul Consiliului Europei.

GRECO precizează că nu a putut evalua proiectele legislative în raportul făcut public joi, din cauză că au fost recent redactate. Raportul ad hoc privind propunerile legislative este în prezent în pregătire şi va fi discutat şi eventual adoptat de GRECO la sesiunea sa plenară de la 19-23 martie.

Grupul Statelor împotriva Corupţiei a cerut autorităţilor române să prezinte un raport privind implementarea recomandărilor în curs până la 31 decembrie 2018.

GRECO este un organism al Consiliului Europei care urmăreşte să aducă îmbunătăţiri capacităţii statelor membre de a lupta împotriva corupţiei, prin monitorizarea respectării de către acestea a standardelor anticorupţie.

Foto: coe.int/en/web/greco

sursa: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Pâinea ar putea fi mai scumpă cu 10%, din februarie. Care sunt cauzele majorării prețului

Publicat

Pâinea ar putea fi mai scumpă cu 10% de luna viitoare. Majorarea preţului este cauzată de creşterea tarifelor la electricitate şi gaze naturale, explică producătorii. Nu este însă, singurul motiv. Costul produselor de panificaţie este influenţat şi de majorările salariile, decise de autorităţi.

De la începutul lunii viitoare, pâinea noastră cea de toate zilele ar putea costa cu 10% mai mult. Producătorii spun că sunt nevoiţi să ia această decizie pentru a acoperi facturile tot mai mari la utilităţi.

Majorarea salariilor din ultima perioadă se va regăsi şi ea în costul pâinii, care a rămas neschimbat din 2013, de când TVA-ul s-a redus la 9%.

Utilitățile și forța de muncă acum au ajuns la peste 50% din prețul produsului, ori scumpirea lor duce obligatoriu la o modificare de preț în piață pentru că altfel nu ai cum să lucrezi”, a transmis Aurel Popescu, reprezentant ROMPAN.

Asta în condiţiile în care pâinea este cel mai consumat aliment de către români.

Într-un an, un român mănâncă 96 de kilograme de pâine, cu aproape 20% mai mult decât media europeană. E drept, preţul pâinii este de 3 ori mai mic la noi în comparaţie cu Germania, Franţa sau Italia. Românii plătesc, în medie, 2 lei şi 20 de bani pentru o pâine.

sursa: digi24.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

PSD Alba explică de ce și-a trimis aleșii locali la Strasbourg: să promoveze turistic și economic județul

Publicat

O delegație din județul Alba, alcătuită din primari și aleși locali ai Partidului Social Democrat, a vizitat în această săptămână sediul Parlamentului European de la Strasbourg, cu ocazia primei sesiuni plenare a anului 2018.

PSD Alba a transmis un comunicat de presă pentru a explica ce au făcut aceștia acolo. În ultima zi au apărut comentarii legate de unii membri ai delegației, cum ar fi primarii, pe care problemele apărute odată cu ninsoarea abundentă i-au prins în străinătate, dar și legate de activitatea șefei IȘJ Alba, Marcela Dărămuș, și ea aflată la Strasbourg în timp ce instituția pe care o conduce se regăsește în centrul unui scandal legat de închiderea și comasarea unor școli și grădinițe, care ar afecta sute de copii din județ. 

Citește și RĂZBOI: Florin Roman acuză IȘJ Alba că forțează închiderea unor școli și grădinițe. Replică dură de la PSD

În acest context, reprezentanții PSD spun că delegația partidului a discutat la Strasbourg despre promovarea turistică și economică a județului Alba și au aflat despre ”procesul decizional al Uniunii Europene”.

Comunicatul de presă al PSD Alba

”Aleșii din Alba au discutat la Strasbourg despre promovarea județului, la inițiativa ministrului Victor Negrescu

Inițiativa i-a aparținut ministrului delegat pentru Afaceri Europene, Victor Negrescu, iar vizita a fost realizată cu sprijinul deputatului european Răzvan Popa. Oaspeții din Alba au putut afla, astfel, mai multe detalii despre procesul decizional al Uniunii Europene, dar și participa la discuții cu diverși  oficiali europeni privind mecanisme eficiente care pot fi utilizate în vederea atragerii fondurilor europene, dar și pentru promovarea turistică și economică a județului în perspectiva preluării de către România a Președinției Consiliului Uniunii Europene, începând cu 1 ianuarie 2019.

„Proiectul Președinției României la Consiliul Uniunii Europene este unul de importanță majoră pentru întreaga societate, iar intervalul de vizibilitate de care se va bucura țara noastră reprezintă o oportunitate inclusiv pentru județul Alba, atât în anul premergător, cât și pe durata celor șase luni de mandat. Vom organiza, pe perioada președinției noastre, evenimente în Alba și ne dorim ca acest proiect să genereze un impact pozitiv asupra vieții de zi cu zi a albaiulienilor“, a declarat Victor Negrescu.”

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate