Contacteaza-ne si pe

ADMINISTRATIE

POSTURI la primăriile din Alba Iulia, Sebeş, Aiud, Zlatna, DSP Alba şi alte instituţii publice din judeţ. Condiţii de participare la concurs

Publicat

contabilitate acte calculatorÎn această perioadă, sunt organizate concursuri în mai multe instituţii publice din judeţul Alba. Pentru ocuparea posturilor, candidaţii trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Direcţia de Sănătate Publică Alba

– director executiv adjunct (concurs organizat de ANFP)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specializarea medicină; să deţină gradul de medic specialist sau medic primar într-una din specialităţile: sănătate publică, epidemiologie, igienă şi medicina muncii; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani.

Anunţ publicat în 1 martie. Dosarele de înscriere se depun la sediul ANFP Bucureşti, în termen de 20 de zile.

Concurs: 6 aprilie 2017, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

referent, clasa III, grad profesional superior – Compartimentul de Control în Sănătate Publică

Condiţii: studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani; diplomă de asistent medical; cunoştinţe medii operare calculator.

Anunţ publicat în 17 februarie, termen limită pentru depunerea dosarelor 20 de zile.

Concurs: 20 martie 2017 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcției de Sănătate Publică Alba, din Alba-Iulia, bd. Revoluției 1989, nr. 23, telefon 0258/835.243.

Primăria Municipiului Alba Iulia

şef serviciu, gradul II –Serviciul public administrarea patrimoniului local, Serviciul administrarea activităţilor domeniului public

Condiţii: vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice minimum 2 ani; studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în ramura de ştiinţă (RSI): ştiinţe juridice, ştiinţe economice sau în domeniul fundamental de învăţământ (DPI): ştiinţe inginereşti; studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice; cunoştinţe de operare PC – nivel mediu.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 15 martie 2017, ora 15:00

Concurs: 29 martie 2017, ora 10:00: proba scrisă; data şi ora interviului va fi comunicată ulterior.

Serviciul Întreţinerea domeniului public – Biroul Întreţinerea domeniului public:

muncitor zidar, treapta I

Condiţii: studii generale; calificare pentru meseria de zidar; vechime în specialitate necesară: 9 ani.

muncitor sudor, treapta IV

Condiţii: studii generale; calificare pentru meseria de sudor; vechime în specialitate necesară: 6 luni;

Serviciul baze sportive şi agrement – Compartiment bazin olimpic:

muncitor fochist, treapta III

Condiţii: studii generale; calificare pentru meseria de fochist; autorizaţie de fochist; vechime în specialitate necesară: 3 ani.

Serviciul voluntar pentru situaţii de urgenţă – Compartiment bazin olimpic:

muncitor electrician, treapta III

Condiţii: studii medii; calificare pentru meseria de electrician; vechime în specialitate necesară: 3 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 7 martie 2017, ora 15:00

Concurs: 15 martie 2017, ora 10:00 – proba scrisă; 20 martie 2017, ora 10:00: proba practică.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, et. 2 din str. Calea Moţilor nr. 5A (Creşa 1 Ampoi: telefon 0720/660.809 și 0258/816.174).

Şcoala Gimnazială „Vasile Goldiş” din Alba Iulia

– secretar-şef şcoală

Condiţii: studii superioare cu diplomă de licenţă, de preferinţă în specialitatea economie sau juridic; vechimea în muncă de minim 7 ani; cunoştinţe de operare PC (Windows, Microsoft Office, Internet); cunoaşterea unei limbi străine.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 10 martie 2017, ora 12:00

Concurs: 20 martie 2017, ora 09:00, proba scrisă; 22 martie 2017, ora 13:00, proba practică; 24 martie 2017, ora 13:00, proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la secretariatul Şcolii Gimnaziale „Vasile Goldiş” din Alba Iulia, telefon: 0258/811.737.

 

Şcoala Gimnazială „Ion Agârbiceanu” Alba Iulia

– administrator patrimoniu cu 0,5 normă

Condiţii: studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul economic; nu se cere vechime în muncă; cunoştinţe operare PC (program de editare text şi calcul tabelar) – nivel mediu; are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează;

nu are cazier judiciar.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 13 martie 2017, ora 13:00

Concurs: 21 martie 2017, ora 9:00 – proba scrisă; 22 martie 2017, ora 9:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Şcolii Gimnaziale „Ion Agârbiceanu” din Alba Iulia, str. Vasile Goldiş, nr. 14A, Judeţul Alba, telefon: 0258/821.875.

 

Primăria Municipiului Sebeş

– consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului Proiecte cu Finanţare Internă şi Internaţională – Direcţia Tehnică – Aparatul de specialitate al primarului

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani; experienţă într-o poziţie de coordonator de proiect cu finanţare internaţională – minimum 1 an; curs de specializare sau perfecţionare autorizat – manager de proiect; cunoaşterea limbii engleze – nivel avansat (scris, citit, vorbit).

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 23 martie 2017, ora 14:00

Concurs: 3 aprilie 2017, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

inspector clasa I, grad profesional superior din cadrul Biroului Colectare Creanţe Bugetare – Direcţia Venituri – Aparatul de specialitate al primarului

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice:

minimum 9 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 23 martie 2017, ora 14:00

Concurs: 4 aprilie 2017, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Municipiului Sebeș, din str. Piața Primăriei nr.1, Judeţul Alba, telefon 0258/731.004, interior 133.

 

Primăria Municipiului Aiud

casier – Biroul Administraţia Pieţei din subordinea Consiliului local al Municipiului Aiud

Condiţii: studii medii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 13 martie 2017, ora 16:00

Concurs: 20 martie 2017, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, Județul Alba, din str. Cuza Vodă, nr. 1, camera 22, telefon 0258/861.310, interior 1013.

 

Club Sportiv Municipal Volei Alba Blaj

– director

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, vechime în specialitatea studiilor, minimum 10 ani, limba engleză cu certificat de competenţă lingvistică, cunoştinţe operare, calculator.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 10 martie 2017

Concurs: 20 martie 2017, ora 10:00 – proba scrisă; 22 martie 2017, ora 14:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul UAT Blaj, Piaţa 1848 nr. 16, telefon 0258/710110

Primăria Orașului Zlatna

inspector, clasa I, gradul profesional debutant – Serviciul financiar-contabil – Compartimentul Buget – Finanţe

Condiții: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul de licenţă drept.

Anunț publicat în 20 februarie, termen pentru depunerea dosarelor de înscriere, 20 de zile.

Concurs: 22 martie 2017, ora 11:00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

inspector de specialitate, gradul profesional II – Serviciul Urbanism şi Amenajarea Teritoriului – Compartimentul P.A.P.I. şi Administrativ

Condiții: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul de licenţă; informatică, calculatoare şi tehnologia informaţiei sau ingineria sistemelor; vechime în specialitatea studiilor minimum 1 an.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 6 martie 2017, ora 16:00

Concurs: 14 martie 2017, ora 11:00 – proba scrisă; 17 martie 2017, ora 11:00 – proba practică; 20 martie 2017, ora 11:00 – proba interviu.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Orașului Zlatna din Zlatna, Piața Unirii, nr. 1A, Județul Alba, telefon 0258/856.337.

Primăria Comunei Sântimbru

– şef S.V.S.U. din cadrul Compartimentului Serviciu Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă

Condiții: studii medii, respectiv studii liceale, absolvite cu diplomă de bacalaureat; cunoştinţe de operare pe calculator (Windows, Word, Excel) – nivel mediu; apt medical şi psihologic; să corespundă criteriilor fizice conform anexei nr. I la Ordinul nr. 96/2016.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 7 martie 2017, ora 15:00

Concurs: 15 martie 2017, ora 10.00 – proba practică (evaluarea criteriilor fizice, testarea cunoştinţelor de operare pe calculator); 21 martie 2017, ora 10.00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

inspector, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului Contabilitate

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de ştiinţă: ştiinţe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare participării la concurs de cel puţin 1 an; cunoştinţe de operare calculator (Windows, Word, Excel) nivel mediu.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 15 martie 2017, ora 15:00

Concurs: 27 martie 2017, ora 10:00 – proba suplimentară; 30 martie 2017, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Sântimbru, Județul Alba, str. Blajului nr. 187, Județul Alba, telefon/fax 0258/842.101.

ALTE POSTURI

Spitalul de Boli Cronice Câmpeni

cadru tehnic – SSM şi PS şi autorizat JSCIR ca RSVTI

Condiții: studii medii; certificat de absolvire inspector în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă; certificat de absolvire cadru tehnic cu atribuţii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiului; autorizaţie I.S.C.I.R. în R.S.V.T.I.; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: debutant.

Termen limită de depunere a dosarelor: 7 martie 2017

Concurs: 14 martie 2017, ora 10:00 – proba scrisă; 16 martie 2017, ora 10:00 – proba interviu.

şef Serviciu tehnic-administrativ

Condiții: studii economice universitare de licenţă absolvite cu diplomă, minimum 4 ani vechime în specialitatea studiilor; studii tehnice postliceale sau de maiştri în specialitatea electromecanică, certificat de absolvire inspector în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă; certificat de absolvire cadru tehnic cu atribuţii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiului; autorizaţie I.S.C.I.R. în R.S.V.T.I; permisul European de Conducere a Computerului Start-ECDL.

Termen limită de depunere a dosarelor: 7 martie 2017

Concurs: 20 martie 2017, ora 10:00 – proba scrisă; 23 martie 2017, ora 10:00 – proba interviu.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Informaţi suplimentare se pot obţine la serviciu personal/RU.N.O.S. al unităţii sau la tel: 0258/771.582 intre orele 07.00-15.00.

Primăria comunei Vinţu de Jos

consilier, clasa I, grad profesional asistent, în cadrul Biroului Urbanism, amenajarea teritoriului şi lucrări publice.

Condiții: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor inginereşti, domeniul de licenţă construcţii civile/studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durasă absolvite cu diplomă de licenţă în arhitectură sau urbanism şi amenajarea teritoriului; vechime în specialitatea studiilor: minimum 1 an.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 13 martie 2017, ora 16:00

Concurs: 22 martie 2017, ora 10.00 – proba scrisă; 24 martie 2017, ora 10.00: proba interviu.

-consilier, clasa I, grad principal, în cadrul Biroului Buget-finanţe, contabilitate, Resurse Umane, Strategii – Programe, Proiecte Finanţare Internă şi Nerumbursabilă, Investiţii Achiziţii Publice, Impozite şi Taxe Locale.

Condiţii: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, specializare în ştiinţe economice; vechimea în specialitate studiilor – minimum 5 ani.

Termen limită de depunere a dosarelor: 13 martie 2017, ora 16:00.

Concurs: 22 martie 2017, ora 10.00 – proba scrisă; 24 martie 2017, ora 10.00 – proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la Primăria Comunei Vinţu de Jos, judeţul Alba, telefon 0258/739.234, interior 18

Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului Alba

consilier juridic, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Juridic şi Contencios (secretar al Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Alba).

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul ştiinţelor juridice, specializarea drept.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 6 martie 2017, ora 16:00

Concurs: 17 martie 2017, ora 11.00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba, Bulevardul 1 Decembrie 1918, nr, 68, Alba Iulia, tel. 0258/818.266.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

Curtea de Conturi: Prejudiciu de aproape 1,5 milioane de lei, în 2016, la Primăria Sebeș. Abateri constatate

Publicat

Camera de Conturi Alba a constatat, în urma unui audit financiar desfăşurat la Primăria municipiului Sebeş, un prejudiciu de aproape 1,5 milioane de lei. Inspectorii au găsit în activitatea desfășurată la Unitatea Administrativ-Teritorială Sebeș, în anul 2016, abateri care au creat un prejudiciu total de 1.492.000 de lei şi erori contabile (fără prejudicii) în valoare de 142.221.000 de lei.

Potrivit Raportului privind finațele publice locale pe anul 2016 la nivelul județului Alba, au fost diminuate în mod nejustificat disponibilităţile băneşti ale UATM Sebeş cu suma de 1.267.000 lei, prin poprirea pe conturi, în condiţiile în care plata nu s-a concretizat în preluarea efectivă a construcţiilor (anexa teren de sport, terenuri de sport, platforme şi alei din pavaj de beton, racord canalizare şi racord alimentare cu apa) de la SC Nichi Ardeal Construct SRL, fapt stabilit prin Sentinţa judecătorească nr.1843/CAF/2014.

„Au fost diminuate în mod nejustificat disponibilitățile bănești ale UATM Sebeș cu suma de 1.267 mii lei, prin poprirea conturilor bancare, efectuată de un executor judecătoresc în baza Sentinței Civile nr.1843/CAF/2014, definitivă, în condițiile în care plata nu s-a concretizat în preluarea efectivă în patrimoniul Municipiului Sebeș a construcțiilor de la SC Nichi Ardeal Construct SRL, rezultate din Contractul de asociere în participațiune nr.48/22057/2007, încheiat între Municipiul Sebeș și SC Nichi Ardeal Construct SRL, constând din: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, fapt stabilit prin Sentința judecătorească nr.1843/CAF/2014.

Hotărârea instanței judecătorești a fost pusă în aplicare doar parțial prin poprirea disponibilităților bancare ale UATM Sebeș, în condițiile în care bunurile care au rezultat din asociere, nu au fost preluate efectiv de instituția auditată, cu toate că, prin hotărârea respectivă a fost declarată nulitatea absolută a Contractului de asociere în paticipațiune nr.48/22057/08.08.2007, încheiat între Municipiul Sebeș și SC Nichi Ardeal Construct SRL.

Deși s-a instituit poprirea asupra disponibilităților bănești ale UATM Sebeș în data de 09.11.2015, nici până la data misiunii de audit bunurile stabilite prin Sentința nr.1843/CAF/2014, constând din: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, cu valoarea totală de 1.247 mii lei, nu au fost preluate și înregistrate în proprietatea UATM Sebeș, cu excepția unei părți din teren, care a fost liber de construcții.

Prin punerea în aplicare doar parțial a Sentinței Civile Nr.1843/CAF/2014, numai în ce privește plata sumei de 1.267 mii lei, prin poprirea disponibilităților bănești ale UATM Sebeș, în condițiile în care reținerea sumei respective, nu s-a concretizat în preluarea efectivă a următoarelor construcții: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, practic patrimoniul entității verificate s-a diminuat de două ori: o dată prin diminuarea diponibilităților din conturile deschise la trezorerie și a doua oară prin nepreluarea construcțiilor la care face referire sentința emisă de instanța de judecată.

În concluzie, au fost plătite din fondurile UATM Sebeș bunuri care nu au fost preluate de entitate, neregăsindu-se în patrimoniul său nici la data efectuării verificării”, se precizează în Raportul Camerei de Conturi Alba pe 2016.

Potrivit Raportului, la nivelul UATM Sebeș nu s-a efectuat, până la finele anului 2016, reevaluarea tuturor elementelor patrimoniale ale entității, conform prevederilor legale, care impun efectuarea acestei operațiuni, cel puțin o dată la 3 ani, cu scopul de a se asigura reflectarea justă și reală a patrimoniului entității, în situațiile financiare. În timpul verificării, această operațiune a fost efectuată de entitatea auditată, iar diferențele rezultate au fost stabilite la suma de 141.355 mii lei.

sursa: curteadeconturi.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: DOUĂ ACCIDENTE pe AUTOSTRADĂ între Sibiu şi Sebeş, la Aciliu. Trafic îngreunat şi persoane rănite

Publicat

Traficul pe autostrada A1 pe sensul dinspre Sibiu spre Sebeş a fost îngreunat, marţi după-amiaza, din cauza a două accidente rutiere, produse la distanţă de aproximativ un kilometru. Două persoane au fost rănite.

Din primele date, la kilometrul 275, o autoutilitară a acroşat două TIR-uri ce circulau în faţa sa. Şoferul autotutilitarei a rămas prins în caroseria maşinii.

UPDATE: Potrivit IPJ Sibiu, în accidentul de la kilometrul 275 a fost rănit şoferul autoutilitarei (dubă de transport marfă, ce aparţine unei firme din Alba, Atlas Logistic), un bărbat în vârstă de 53 de ani, din judeţul Argeş. A fost transportat la spital, era conştient.

La kilometrul 276, altă autoutilitară, ce tracta o platformă cu un autoturism, a intrat în balans şi s-a răsturnat. O persoană a fost rănită uşor.

UPDATE 1: Potrivit IPJ Sibiu, în urma accidentului de la km. 276, a fost rănit un tânăr de 30 de ani, din Cluj, pasager pe locul din dreapta al maşinii de teren răsturnate pe autostradă. A fost transportat la spital, în stare de conştienţă. Maşina era condusă de un bărbat în vârstă de 60 de ani (tot din Cluj), care nu a fost rănit.

Ambele accidente s-au produs în zona Aciliu.

Traficul rutier este îngreunat. În zonă s-au format coloane de maşini.

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române a anunţat, la ora 15.30, că pe sensul către Sebeş al autostrăzii A1 Sibiu – Sebeş, în zona localităţii sibiene Aciliu, au avut loc două evenimente rutiere: unul în care a fost implicată o platformă care transporta un autoturism (la km 276+500 de metri) şi altul în care au fost implicate o autoutilitară şi două autotrenuri (la km 275). Traficul rutier se desfăşoară îngreunat, pe banda numărul 2.

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Curtea de Apel Alba Iulia amână punerea în executare a mandatului european pentru Arigannelo Pasqualino

Publicat

Curtea de Apel Alba Iulia a amânat punerea în aplicare a mandatului european emis pe numele omului de afaceri italian Arigannelo Pasqualino, până la sosirea din Italia a sentinței de condamnare care stă la baza acestuia, în condițiile în care Pasqualino pretinde că este vorba despre o eroare. În același timp, instanța a menținut arestul la domiciliu al acestuia, până în data 6 martie.

Avocata lui Arigannelo Pasqualino a spus instanței că în mandatul internațional de arestare nu este vorba despre omul de afaceri stabilit la Alba Iulia ci despre un asociat unic al fostei firme a acestuia.

De asemenea, a spus că nu a fost declarat mort de către familie, cum a scris presa italiană și cum a menționat comunicatul IGPR și chiar a depus un înscris din partea fiului său.

În plus, aceasta a mai cerut ca Pasqualino să fie lăsat liber întrucât este bolnav și are nevoie să se deplaseze la Cluj Napoca pentru schimbarea tratamentului. Mai mult, a asigurat avocata, nu există indicii că ar vrea să se sustragă sau să plece din țară, fiind în interesul său să rămână pentru a clarifica situația. Avocata a mai invocat și afacerile pe care le are în România omul de afaceri italian, care nu i-ar permite să plece, printre care și niște lucrări la Autostrada Sebeș – Turda.

Instanța a fost de acord să mai aștepte încă două săptămâni sentința și a dat un nou termen.

”Mort” în Italia, afacerist în România

Potrivit IGPR, cetățeanul italian era urmărit de autoritățile din Italia pentru bancrută frauduloasă şi a fost depistat de polițiștii români, cu sprijinul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională al Poliţiei Române. Bărbatul de 62 de ani, urmărit internațional, a fost depistat la Alba Iulia.

„Pe numele acestuia, autorităţile judiciare din Italia au emis un mandat european de arestare, pentru săvârșirea infracțiunii de bancrută frauduloasă, fiind condamnat la  pedeapsa închisorii de 9 ani, 3 luni și 29 zile de închisoare. Pentru depistarea celui în cauză, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională – Inspectoratul General al Poliţiei Române”, se arată în comunicatul IGPR.

În data de 6 februarie, Curtea de Apel Alba Iulia a decis arestarea la domiciliu a omului de afaceri.

Ariganello Pasqualino a negat și atunci în faţa instanţei acuzaţiile şi condamnarea din Italia, susţinând că nu a avut firme în Italia şi nici nu a desfăşurat activităţi economice. Pasqualino a înfiinţat în Alba Iulia SC Trustul de Construcţii Industriale SRL, care a avut o activitate economică importantă în anii 2000. Italianul mai deţinea la Alba Iulia şi restaurantul Nettuno, situat la ieșirea din Alba Iulia, spre Aiud.

În urmă cu 11 ani, respectiv în 2007, firma a cumpărat ruinele fostei fabrici Refractara din Alba Iulia. Din cele zece milioane de euro pe care trebuia să le dea, a plătit doar 2 milioane.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Așezământ social pentru persoane vârstnice, deschis în comuna Unirea. Serviciile oferite

Publicat

Un nou aşezământ social pentru persoanele vârstnice, cu o capacitate de 30 locuri, a fost deschis în localitatea Unirea. Oferă servicii permanente de cazare, asistență medicală non stop, consiliere duhovnicească și activități recreative.

Așezământul social „Acoperământul Maicii Domnului” este administrat de Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia.

Camerele spațioase sunt amenajate cu trei sau patru paturi, dotate cu mobilier nou și modern, sunt echipate cu televizor și dispun de grupuri sanitare. La fiecare etaj al clădirii există un oficiu pentru servirea mesei, iar la parter se află bucătăria și sala de mese. Pentru confortul și siguranța beneficiarilor, locația este supravegheată video 24 de ore din 24, transmite Asociaţia Filantropia.

O echipă de profesioniști formată din asistente medicale, infirmiere și personal de serviciu oferă beneficiarilor servicii medicale permanente dintre care amintim: monitorizarea parametrilor fiziologici, administrarea medicamentelor, consultații la medicul de familie și recoltare analize medicale, masaj de relaxare sau activități de întreţinere şi igienă personală. De asemenea, familiile beneficiarilor sunt informate permanent de starea de sănătate a acestora.

În ceea ce privește nutriția, meniul pregătit zilnic de către personal calificat este unul echilibrat și personalizat în funcție de starea de sănătate a beneficiarilor.

În cadrul așezământului social, vârstnicii beneficiază și de consiliere duhovnicească și sunt implicați în diverse activități recreative.

„Slujirea de la Altar se continuă dincolo de zidurile lui prin iubire milostivă față de cei ,,cuprinși de boli și suferinți”, beneficiari ai Centrului rezidențial Acoperământul Maicii Domnului de la Unirea. Este o ocazie ce trebuie valorificată pentru a sluji celuilalt, a sluji viața, chiar și atunci când aparent el nu mai poate oferi nimic, când nu sărăcia și anii ninși sunt o povară, ci mai ales singurătatea este greul pentru ei. Cu o echipă de oameni inimoși, cu spirit de dăruire și afectivitate, oferim serviciu permanent de îngrijire în centrul nostru, ca ei să se simtă Acasă, dincolo de Casă”, a spus părintele coordonator Cosmin Gherasim.

Așezâmântul social „Acoperământul Maicii Domnului” din Unirea reprezintă o investiție a Primăriei și Consiliului Local Unirea, cu drept de administrare și folosire de către Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia – Filiala Unirea.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

S-au înmulţit incendiile cauzate de scurtcircuite la aparate electrice. Recomandări ISU Alba pentru locuitori

Publicat

Statistica incendiilor înregistrate în ultimii ani arată o frecvenţă mare a celor izbucnite din cauza utilizării necorespunzătoare a aparatelor electrice, transmite Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Unirea” al judeţului Alba. Instituţia oferă recomandări locuitorilor pentru prevenirea situaţiilor nedorite.

Pentru a nu constitui cauze de incendiu, instalaţiile electrice vor fi întreţinute, verificate şi utilizate în condiţiile prevăzute în reglementările tehnice de specialitate şi documentaţiile producătorilor de echipamente. În acest sens, se interzice:

– înlocuirea siguranţelor, releelor de protecţie şi a întreruptoarelor automate cu altele necalibrate;

– racordarea unor consumatori care depăşesc puterea nominală a circuitelor;

– încărcarea instalaţiei electrice peste sarcina admisă;

– nerealizarea unor contacte electrice perfecte, sigure în timp şi uşor de verificat;

– lăsarea neizolată a capetelor conductoarelor electrice, în cazul demontării parţiale a unei instalaţii;

– folosirea legăturilor provizorii prin introducerea conductoarelor electrice, fără ştecher, direct în prize;

– utilizarea receptorilor de energie electrică ( radiatoare, reşouri, fiare de călcat, ciocane de lipit etc.) fără luarea măsurilor de izolare faţă de materialele şi elementele combustibile din spaţiul sau încăperea respectivă;

– utilizarea lămpilor mobile (portative) alimentate prin cordoane improvizate şi/sau uzate;

– utilizarea radiatoarelor şi a reşourilor electrice neomologate sau în alte locuri decât cele stabilite prin instrucţiuni sau agremente tehnice;

– folosirea în stare defectă, uzată şi/sau cu improvizaţii a instalaţiei electrice şi/sau a receptorilor electrici;

– suspendarea corpurilor de iluminat direct de conductoarele de alimentare, dacă aceasta nu este prevăzută din fabricaţie;

– folosirea la corpurile de iluminat, a filtrelor de lumină ori a abajururilor improvizate, din carton, hârtie sau din alte materiale combustibile;

– aşezarea pe motoarele electrice a unor materiale combustibile precum cârpe, hârtii, folii de mase plastice, lemn sau altele similare;

– neasigurarea aceluiaşi nivel de izolaţie ca şi al conductoarelor la legăturile electrice; amplasarea perdelelor sau a altor materiale textile în apropierea becurilor de tip incandescent;

– pozarea conductorilor electrici direct pe materialele de construcţie combustibile;

– introducerea în interiorul panourilor, nişelor, tablourilor, canalelor sau a tunelelor electrice, a obiectelor de orice fel;

– utilizarea radiatoarelor, aerotermelor şi a reşourilor electrice improvizate sau cu defecţiuni;

– amplasarea conductorilor electrici aflaţi în funcţiune sub covoare, mochete sau preşuri;

– efectuarea lucrărilor de întreţinere, revizii şi reparaţii de către personal neautorizat.

Aparatele electrice portative (mobile) se vor folosi numai cu ştecher şi conductoare corespunzător izolate şi în bună stare de funcţionare, iar pe timpul cât sunt sub tensiune se va asigura supravegherea lor.

La terminarea programului de lucru, instalaţia electrică va fi scoasă de sub tensiune, cu excepţia iluminatului de siguranţă şi a instalaţiei de alimentare a receptoarelor cu rol de securitate la incendiu.

La toate tipurile de tablouri electrice, legăturile trebuie realizate conform reglementărilor, iar în apropierea acestora se interzice păstrarea materialelor şi a substanţelor combustibile, precum şi blocarea accesului la acestea.

La tablourile capsulate, garniturile de etanşare vor fi în bună stare şi bine strânse (fixate).

Se interzice legarea directă la bornele tabloului de distribuţie a lămpilor de iluminat, a motoarelor electrice sau a altor consumatori de energie electrică.

Instalaţiile şi sistemele de captare şi scurgere la pământ a sarcinilor electrostatice se vor menţine în bună stare de funcţionare, la parametrii prevăzuţi.

Este interzisă exploatarea instalaţiilor cu elemente metalice nelegate la pământ sau cu instalaţii de punere la pământ incomplete, defecte sau necorespunzătoare din punct de vedere al rezistenţei ohmice.

Se interzice folosirea motoarelor şi a aparatelor electrice cu carcasele şi capacele demontate sau în condiţii în care să nu asigure răcirea lor printr-o bună circulaţie a aerului din jur.

Instalaţiile electrice scoase de sub tensiune temporar sau definitiv se vor marca în acest sens.

În construcţiile în care se utilizează tensiuni electrice diferite, valorile acestora se vor marca la prize.

În cazul producerii unui incendiu:

– se vor anunţa în timp operativ serviciile profesioniste pentru situaţii de urgenţă la numărul unic de urgenţă 112;

– se vor evacua materialele combustibile din zona focarului;

– se vor deconecta obligatoriu instalaţiile electrice de sub tensiune;

– se va acţiona pentru stingerea incendiului cu stingătoarele din dotare sau apă (doar după deconectarea instalaţiilor electrice de sub tensiune).

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate