Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ADMINISTRATIE

POSTURI la primăriile din Alba Iulia, Sebeş, Aiud, Zlatna, DSP Alba şi alte instituţii publice din judeţ. Condiţii de participare la concurs

avatar

Publicat

contabilitate acte calculatorÎn această perioadă, sunt organizate concursuri în mai multe instituţii publice din judeţul Alba. Pentru ocuparea posturilor, candidaţii trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Direcţia de Sănătate Publică Alba

– director executiv adjunct (concurs organizat de ANFP)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specializarea medicină; să deţină gradul de medic specialist sau medic primar într-una din specialităţile: sănătate publică, epidemiologie, igienă şi medicina muncii; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani.

Anunţ publicat în 1 martie. Dosarele de înscriere se depun la sediul ANFP Bucureşti, în termen de 20 de zile.

Concurs: 6 aprilie 2017, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

referent, clasa III, grad profesional superior – Compartimentul de Control în Sănătate Publică

Condiţii: studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani; diplomă de asistent medical; cunoştinţe medii operare calculator.

Anunţ publicat în 17 februarie, termen limită pentru depunerea dosarelor 20 de zile.

Concurs: 20 martie 2017 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcției de Sănătate Publică Alba, din Alba-Iulia, bd. Revoluției 1989, nr. 23, telefon 0258/835.243.

Primăria Municipiului Alba Iulia

şef serviciu, gradul II –Serviciul public administrarea patrimoniului local, Serviciul administrarea activităţilor domeniului public

Condiţii: vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice minimum 2 ani; studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în ramura de ştiinţă (RSI): ştiinţe juridice, ştiinţe economice sau în domeniul fundamental de învăţământ (DPI): ştiinţe inginereşti; studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice; cunoştinţe de operare PC – nivel mediu.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 15 martie 2017, ora 15:00

Concurs: 29 martie 2017, ora 10:00: proba scrisă; data şi ora interviului va fi comunicată ulterior.

Serviciul Întreţinerea domeniului public – Biroul Întreţinerea domeniului public:

muncitor zidar, treapta I

Condiţii: studii generale; calificare pentru meseria de zidar; vechime în specialitate necesară: 9 ani.

muncitor sudor, treapta IV

Condiţii: studii generale; calificare pentru meseria de sudor; vechime în specialitate necesară: 6 luni;

Serviciul baze sportive şi agrement – Compartiment bazin olimpic:

muncitor fochist, treapta III

Condiţii: studii generale; calificare pentru meseria de fochist; autorizaţie de fochist; vechime în specialitate necesară: 3 ani.

Serviciul voluntar pentru situaţii de urgenţă – Compartiment bazin olimpic:

muncitor electrician, treapta III

Condiţii: studii medii; calificare pentru meseria de electrician; vechime în specialitate necesară: 3 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 7 martie 2017, ora 15:00

Concurs: 15 martie 2017, ora 10:00 – proba scrisă; 20 martie 2017, ora 10:00: proba practică.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, et. 2 din str. Calea Moţilor nr. 5A (Creşa 1 Ampoi: telefon 0720/660.809 și 0258/816.174).

Şcoala Gimnazială „Vasile Goldiş” din Alba Iulia

– secretar-şef şcoală

Condiţii: studii superioare cu diplomă de licenţă, de preferinţă în specialitatea economie sau juridic; vechimea în muncă de minim 7 ani; cunoştinţe de operare PC (Windows, Microsoft Office, Internet); cunoaşterea unei limbi străine.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 10 martie 2017, ora 12:00

Concurs: 20 martie 2017, ora 09:00, proba scrisă; 22 martie 2017, ora 13:00, proba practică; 24 martie 2017, ora 13:00, proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la secretariatul Şcolii Gimnaziale „Vasile Goldiş” din Alba Iulia, telefon: 0258/811.737.

 

Şcoala Gimnazială „Ion Agârbiceanu” Alba Iulia

– administrator patrimoniu cu 0,5 normă

Condiţii: studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul economic; nu se cere vechime în muncă; cunoştinţe operare PC (program de editare text şi calcul tabelar) – nivel mediu; are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează;

nu are cazier judiciar.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 13 martie 2017, ora 13:00

Concurs: 21 martie 2017, ora 9:00 – proba scrisă; 22 martie 2017, ora 9:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Şcolii Gimnaziale „Ion Agârbiceanu” din Alba Iulia, str. Vasile Goldiş, nr. 14A, Judeţul Alba, telefon: 0258/821.875.

 

Primăria Municipiului Sebeş

– consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului Proiecte cu Finanţare Internă şi Internaţională – Direcţia Tehnică – Aparatul de specialitate al primarului

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani; experienţă într-o poziţie de coordonator de proiect cu finanţare internaţională – minimum 1 an; curs de specializare sau perfecţionare autorizat – manager de proiect; cunoaşterea limbii engleze – nivel avansat (scris, citit, vorbit).

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 23 martie 2017, ora 14:00

Concurs: 3 aprilie 2017, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

inspector clasa I, grad profesional superior din cadrul Biroului Colectare Creanţe Bugetare – Direcţia Venituri – Aparatul de specialitate al primarului

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice:

minimum 9 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 23 martie 2017, ora 14:00

Concurs: 4 aprilie 2017, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Municipiului Sebeș, din str. Piața Primăriei nr.1, Judeţul Alba, telefon 0258/731.004, interior 133.

 

Primăria Municipiului Aiud

casier – Biroul Administraţia Pieţei din subordinea Consiliului local al Municipiului Aiud

Condiţii: studii medii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 13 martie 2017, ora 16:00

Concurs: 20 martie 2017, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, Județul Alba, din str. Cuza Vodă, nr. 1, camera 22, telefon 0258/861.310, interior 1013.

 

Club Sportiv Municipal Volei Alba Blaj

– director

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, vechime în specialitatea studiilor, minimum 10 ani, limba engleză cu certificat de competenţă lingvistică, cunoştinţe operare, calculator.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 10 martie 2017

Concurs: 20 martie 2017, ora 10:00 – proba scrisă; 22 martie 2017, ora 14:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul UAT Blaj, Piaţa 1848 nr. 16, telefon 0258/710110

Primăria Orașului Zlatna

inspector, clasa I, gradul profesional debutant – Serviciul financiar-contabil – Compartimentul Buget – Finanţe

Condiții: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul de licenţă drept.

Anunț publicat în 20 februarie, termen pentru depunerea dosarelor de înscriere, 20 de zile.

Concurs: 22 martie 2017, ora 11:00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

inspector de specialitate, gradul profesional II – Serviciul Urbanism şi Amenajarea Teritoriului – Compartimentul P.A.P.I. şi Administrativ

Condiții: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul de licenţă; informatică, calculatoare şi tehnologia informaţiei sau ingineria sistemelor; vechime în specialitatea studiilor minimum 1 an.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 6 martie 2017, ora 16:00

Concurs: 14 martie 2017, ora 11:00 – proba scrisă; 17 martie 2017, ora 11:00 – proba practică; 20 martie 2017, ora 11:00 – proba interviu.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Orașului Zlatna din Zlatna, Piața Unirii, nr. 1A, Județul Alba, telefon 0258/856.337.

Primăria Comunei Sântimbru

– şef S.V.S.U. din cadrul Compartimentului Serviciu Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă

Condiții: studii medii, respectiv studii liceale, absolvite cu diplomă de bacalaureat; cunoştinţe de operare pe calculator (Windows, Word, Excel) – nivel mediu; apt medical şi psihologic; să corespundă criteriilor fizice conform anexei nr. I la Ordinul nr. 96/2016.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 7 martie 2017, ora 15:00

Concurs: 15 martie 2017, ora 10.00 – proba practică (evaluarea criteriilor fizice, testarea cunoştinţelor de operare pe calculator); 21 martie 2017, ora 10.00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

inspector, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului Contabilitate

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de ştiinţă: ştiinţe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare participării la concurs de cel puţin 1 an; cunoştinţe de operare calculator (Windows, Word, Excel) nivel mediu.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 15 martie 2017, ora 15:00

Concurs: 27 martie 2017, ora 10:00 – proba suplimentară; 30 martie 2017, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Sântimbru, Județul Alba, str. Blajului nr. 187, Județul Alba, telefon/fax 0258/842.101.

ALTE POSTURI

Spitalul de Boli Cronice Câmpeni

cadru tehnic – SSM şi PS şi autorizat JSCIR ca RSVTI

Condiții: studii medii; certificat de absolvire inspector în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă; certificat de absolvire cadru tehnic cu atribuţii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiului; autorizaţie I.S.C.I.R. în R.S.V.T.I.; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: debutant.

Termen limită de depunere a dosarelor: 7 martie 2017

Concurs: 14 martie 2017, ora 10:00 – proba scrisă; 16 martie 2017, ora 10:00 – proba interviu.

şef Serviciu tehnic-administrativ

Condiții: studii economice universitare de licenţă absolvite cu diplomă, minimum 4 ani vechime în specialitatea studiilor; studii tehnice postliceale sau de maiştri în specialitatea electromecanică, certificat de absolvire inspector în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă; certificat de absolvire cadru tehnic cu atribuţii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiului; autorizaţie I.S.C.I.R. în R.S.V.T.I; permisul European de Conducere a Computerului Start-ECDL.

Termen limită de depunere a dosarelor: 7 martie 2017

Concurs: 20 martie 2017, ora 10:00 – proba scrisă; 23 martie 2017, ora 10:00 – proba interviu.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Informaţi suplimentare se pot obţine la serviciu personal/RU.N.O.S. al unităţii sau la tel: 0258/771.582 intre orele 07.00-15.00.

Primăria comunei Vinţu de Jos

consilier, clasa I, grad profesional asistent, în cadrul Biroului Urbanism, amenajarea teritoriului şi lucrări publice.

Condiții: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor inginereşti, domeniul de licenţă construcţii civile/studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durasă absolvite cu diplomă de licenţă în arhitectură sau urbanism şi amenajarea teritoriului; vechime în specialitatea studiilor: minimum 1 an.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 13 martie 2017, ora 16:00

Concurs: 22 martie 2017, ora 10.00 – proba scrisă; 24 martie 2017, ora 10.00: proba interviu.

-consilier, clasa I, grad principal, în cadrul Biroului Buget-finanţe, contabilitate, Resurse Umane, Strategii – Programe, Proiecte Finanţare Internă şi Nerumbursabilă, Investiţii Achiziţii Publice, Impozite şi Taxe Locale.

Condiţii: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, specializare în ştiinţe economice; vechimea în specialitate studiilor – minimum 5 ani.

Termen limită de depunere a dosarelor: 13 martie 2017, ora 16:00.

Concurs: 22 martie 2017, ora 10.00 – proba scrisă; 24 martie 2017, ora 10.00 – proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la Primăria Comunei Vinţu de Jos, judeţul Alba, telefon 0258/739.234, interior 18

Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului Alba

consilier juridic, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Juridic şi Contencios (secretar al Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Alba).

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul ştiinţelor juridice, specializarea drept.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 6 martie 2017, ora 16:00

Concurs: 17 martie 2017, ora 11.00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba, Bulevardul 1 Decembrie 1918, nr, 68, Alba Iulia, tel. 0258/818.266.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

FOTO-VIDEO: Concert de excepție marca Vladimir Cosma la Sărbătoarea Muzicii de la Alba Iulia

avatar

Publicat

Cel mai prolific dirijor si compozitor roman actual, Vladimir Cosma împreună cu orchestra și corul Filarmonicii de Stat Transilvania Cluj Napoca, 170 de muzicieni, au oferit un regal muical de excepție la Sărbătoarea Muzicii de la Alba Iulia. Înainte de începerea spectacolului, primarul Mirea Hava i-a oferit dirijorului diploma ”Urbis Grates”.

Vladimir Cosma e unic. Și, mai mult și mai important decât orice, Vladimir Cosma E LA ALBA IULIA, pentru Sărbătoarea Muzicii în Anul Centenarului. Faptul în sine poate fi considerat, fără niciun fel de exagerare, un eveniment. Noi îl considerăm un privilegiu. Nu în fiecare an avem șansa să îl vedem “la lucru” pe cel mai prolific dirijor și compozitor român în viață. Muzică de film, sute de coloane sonore compuse, mii de concerte, zeci de premii și discuri de aur sau platină… cifrele îl definesc însă prea puțin pe Vladimir Cosma. Pentru că el nu doar compune muzică, el respiră muzică. El este muzica!

Duminică, de la 21.00 este MAMMA MIA, un musical ce a cucerit Broadway-ul și toată planeta, montat în România și cântat în română de cele mai bune voci românești. Musicalul „Mamma Mia!” cu: Mirela Vaida, Horia Brenciu, Cornel Ilie, Ernest Fazekas, Sebastian Seredinchi, Ecaterina Ladin, Ioana Sihota (Jazzy Jo), Ana Munteanu. Dirijor: Daniel Jinga. Magia versurilor și melodiilor ABBA pune în mișcare emoția acestei povești de dragoste, creând un show de neuitat.

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO-VIDEO: Avocații români au celebrat la Alba Iulia contribuția profesiei lor la Marea Unire de la 1918

avatar

Publicat

Contribuția avocaților la realizarea Marii Uniri de la 1918, a fost celebrată la Alba Iulia de peste 300 de avocați din Baroul Alba  și colegi de la alte barouri din țară. În cadrul evenimentului a fost lansat și un volum omagial despre avocații care au luat parte la procesul de întregire a neamului românesc. 

Peste 300 de avocați ai Baroului Alba și de la alte barouri din țară, au fost prezenți sâmbătă, la Alba Iulia pentru a lua parte la conferința „Contribuția Avocaților la realizarea Marii Uniri”.

Evenimentul a fost organizat de Uniunea Națională a Barourilor din România și a avut ca și obiectiv sublinierea importanței avocaților în procesul de întregire al țării care a avut loc acum 100 de ani.

Sesiunea a fost condusă de președintele UNBR, avocatul Gheorghe Florea și decanul Baroului Alba, avocatul Mihai Baco.

Un mesaj către unitate în an de Centenar a fost transmis și de reprezentanții autorităților locale prezente la eveniment, prefectul de Alba Dănut Hălălai, președintele Consiliului județean Ion Dumitrel și primarul Mircea Hava.

Reprezentanții justiției albaiuliene care au luat cuvântul pe scenă au fost vicepreședintele Curții de Apel Aurel Mocanu, procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, Ilie Narița și procurorul general al  Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba, Ștefan Dan Cioancă.

Pe lângă comemorarea avocaților care au fost prezenți în 1918 la Marea Unire, în cadrul sesiunii au fost îmnânate plachete aniversare pentru întreaga carieră mai multor avocați din țară.

Momentul cel mai așteptat al evenimentului a fost lansarea volumului omagial „Contribuția avocaților din Transilvania și Banat la realizarea Marii Uniri”, scris de avocații Mirel Ionescu și Lazăr Gruneanțu.

Cuvântul de încheiere a evenimentului a aparținut decanului Baroului Alba, Mihai Baco, care a anunțat că Baroul Alba va organiza în data de 29 iunie, cel mai important eveniment al anului pentru lumea justiția din Alba Iulia, conferința internațională „Independența și imparțialitatea justiției în jurisprudența Curții Europene a drepturilor omului”. Eveniment la care sunt așteptate personalități importante ale justiției din țară dar și din străinătate.

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Peste 100 de NOTE mai MICI după CONTESTAȚII la Evaluarea Națională în Alba. Doar 90 au crescut

avatar

Publicat

Peste 100 de note au fost mai mici în urma contestaţiilor la examenul de Evaluare Naţională 2018 la clasa a VIII-a în judeţul Alba, potrivit datelor transmise de IŞJ Alba. Cu note mai mari decât cele inițiale au fost doar 90 de elevi din totalul de 223 care au depus contestație.

La Limba Română, după contestaţii, au crescut 40 de note, cea mai mare creştere a fost de 1,40 puncte, de la 6,6 la 8.00. 5 note au rămas aceleaşi, dar au scăzut alte 44, cea mai mare descreştere, un punct, de la 4,7 la 3,7.

Și la Matematica numărul notelor scăzute este mai față de cele care au crescut. Mai exact au crescut 50 de note, cea mai mare creştere, de 0,9 punct, de la 4,85 la 5,75 si de la 6,9 la 7,80, iar note scăzute au fost 60, scăderea maximă a fost de 1,05 p de la 6,85 la 5,8 si de la 7,25 la 6,2.  23 de note au fost menţinute.

Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat sâmbătă, în jurul orei 12.00, rezultatele finale la Evaluare Naţională 2087. Elevii de clasa a VIII-a din Alba pot vedea mediile ce vor conta pentru admiterea la liceu.

VEZI: REZULTATE finale EVALUARE NAŢIONALĂ 2018, în ALBA: Notele elevilor, după contestaţii, publicate de MEN

Din 29 iunie, încep înscrierile la liceu. În 9 iulie va avea loc repartizarea computerizată pe locuri la liceu.

Citeşte şi ADMITERE LICEU 2018 în ALBA: Calendar, locuri şi ultimele medii de intrare. GHIDUL candidatului

Vezi şi ADMITERE la licee de învăţământ DUAL şi profesional 2018 în ALBA: OFERTA completă pentru elevii de clasa a VIII-a

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

UPDATE / FOTO: O mașină a luat foc pe Autostrada Sebeș-Sibiu. Trafic parțial BLOCAT pe A1

avatar

Publicat

Traficul pe Autostrada Deva-Sibiu este blocat, în zona Cristian, după ce o mașină care se afla în trafic a luat foc. Potrivit IPJ Sibiu, nu există victime. Traficul, la ora 19,00 este blocat total.

UPDATE: Ora 19:15. Traficul a fost deblocat parțial. Se circulă pe o singură bandă

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Șoferii care folosesc telefonul mobil sau camera pentru a face filmări vor risca o amendă de câteva sute

avatar

Publicat

Șoferii care folosesc telefonul mobil sau camera pentru a face filmări vor risca o amendă de câteva sute de lei, potrivit unui proiect de act normativ înregistrat recent la Senat. În plus, dacă din cauza filmatului alte persoane sunt puse în pericol, șoferii vor risca să-și piardă permisul auto pentru trei luni.

Propunerea legislativă pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice a fost înregistrată marți la Senat pentru dezbatere. Ca să se aplice, aceasta trebuie să treacă de Parlament și de șeful statului.

Concret, proiectul prevede introducerea unei amenzi pentru șoferii care folosesc telefoane mobile sau camere pentru a face filmări în timp ce se află la volanul mașinii. Aceasta va fi de două sau trei puncte-amendă, adică, în prezent, 290 sau 435 de lei, la care se vor adăuga și două puncte de penalizare.

Pe deasupra, dacă în timp ce filmează șoferul săvârșește o faptă care pune alte persoane în pericol, acesta va risca să-și piardă permisul auto pentru o perioadă de 90 de zile.

Bine de știut este că proiectul face referire la dispozitivele ținute efectiv cu mâna în timp ce sunt folosite, nu la cele care pot fi fixate pe bord sau pe parbriz, de exemplu.

Atenție! Proiectul de lege NU se aplică momentan. Pentru a intra în vigoare, acesta trebuie adoptat de Parlament, promulgat prin decret prezidențial și publicat în Monitorul Oficial.

sursa: avocatnet.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate