Eveniment
CJ Alba scoate la concurs postul de manager al Centrului de Cultură ”Augustin Bena”. Interimatul este asigurat de tatăl deputatului PP-DD Cornel Comșa
Consiliul Judeţean Alba organizează concurs pentru ocuparea funcţiei de manager la Centrul de cultură „Augustin Bena”, după demisia lui Coriolan Honcaş din august, de la conducerea instituţiei. Interimatul în această perioadă este asigurat de Petru Cornel Comşa, fost director al centrului. În 12 februarie, candidaţii vor susţine proiectul de management.
Promovarea culturii tradiţionale, autentice a judeţului Alba se face prin Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba, o instituţie publică, având ca activităţi principale conservarea şi promovarea culturii tradiţionale prin revista „Discobolul”, păstrarea meşteşugurilor şi artelor locale prin „Şcoala de Arte şi Meşteşuguri” şi a tradiţiei folclorice prin Ansamblul Folcloric şi Ansamblul Artistic de Fanfară, se arată în expunerea de motive prezentată pentru aprobarea proiectului de hotărâre prezentat consilierilor judeţeni.
Contractul de management al managerului Centrului de Cultură „Augustin Bena”, Coriolan Honcaş, a încetat în 27 august 2012, prin acordul părţilor, potrivit aceluiaşi document. Prin hotărârea CJ din august, la conducerea instituţiei a fost numit director interimar Petru Cornel Comşa (şef Serviciu de conservare şi promovare a culturii), tatăl actualului deputat PP-DD George Cornel Comșa.
Consiliul Judeţean Alba, sub a cărei autoritate funcţionează centrul, va organiza concurs de proiecte de management, în februarie 2013. Cel care va câştiga acest concurs va asigura conducerea Centrului pentru o perioadă de trei ani, în perioada martie 2013 – decembrie 2016.
Consilierii judeţeni au aprobat regulamentul şi caietul de obiective pentru organizarea concursului. Potrivit regulamentului, concursul va fi organizat în februarie, iar candidaţii vor fi evaluaţi de o comisie formată din trei membri (un reprezentant al CJ Alba şi doi specialişti în domeniu).
Până la 11 ianuarie 2013, se vor publica condiţiile de participare la concurs, caietul de obiective, bibliografia. Până la 1 februarie, se depun proiectele de management de către candidaţi, iar acestea vor fi analizate în perioada 4-10 februarie. În 12 februarie, se organizează interviul, ce constă în susţinerea proiectului de management.
Centrul de Cultură „Augustin Bena” a fost înfiinţat la 1 octombrie 2007, cu scopul de a oferi servicii şi produse culturale ca elemente ale dezvoltării şi regenerării sociale a comunităţilor. S-a constituit prin reorganizarea Centrului judeţean pentru conservarea şi promovarea culturii tradiţionale Alba, a Şcolii Populare de Arte şi Meserii Alba şi prin organizarea serviciului Ansamblul artistic de fanfară şi a serviciului Ansamblul de folclor. La sfârşitul anului 2011, Centrul avea 62 de angajaţi, din care un director adjunct, un contabil şef şi patru şefi de serviciu (conservare şi promovare a culturii tradiţionale, de formare continuă „Şcoala de arte şi meşteşuguri”, Ansamblul de Fanfară şi Ansamblul folcloric).
Directorul-manager al Centrului este ordonator terţiar de credite şi are printre atribuţii: realizarea obiectivelor din contractul de management, prezentarea raportului de activitate anual sau la cererea CJ Alba, reprezintă instituţia în relaţiile cu terţii, elaborează şi propune pentru aprobare proiectul de buget al instituţiei, decide asupra modului de utilizare al acestuia, selectează, angajează şi concediază personalul, negociază contractele de muncă ale salariaţilor, dar şi clauzele contractelor pe care le încheie Centrul, dispune menţinerea, diminuarea sau creşterea drepturilor salariale ale angajaţilor şi încheie acte juridice.
În activitatea sa, managerul este asistat de un consiliu administrativ, format din director, contabilul şef şi un reprezentant al CJ şi de un consiliu de specialitate, din care face parte directorul adjunct şi doi specialişti în domeniu numiţi de director.
În 2011, Centrul de cultură a avut venituri proprii de 128.753 lei, subvenţii de 1.563.826 lei şi cheltuieli de 158.035 lei, din care 64.976 lei cheltuieli de întreţinere şi 93.059 cheltuieli de personal. Tot în 2011, Centrul a lansat opt programe şi 56 de proiecte.
Pentru perioada 2013 – 2016, managementul Centrului va trebui să diversifice oferta culturală, să creeze condiţiile necesare pentru creşterea numărului de beneficiari, să acrediteze cursuri pentru recunoaştere profesională, să dezvolte şi să promoveze relaţii de colaborare cu instituţii culturale din ţară şi străinătate, să identifice şi să atragă parteneri viabili pentru proiectele instituţiei, să realizeze sondaje privind oferta de formare şi calitatea serviciilor şi să eficientizeze prin atragerea de venituri din alte surse decât cele bugetare (cel puţin trei proiecte pe an de activităţi finanţate din alte surse faţă de CJ Alba). De asemenea, va urmări reevaluarea şi recondiţionarea unor spaţii ale instituţiei pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor şi condiţiilor de lucru.
Proiectul pe care-l va prezenta candidatul pentru postul de manager va trebui să aibă maxim 40 de pagini şi să cuprindă opinia personală privind dezvoltarea şi evoluţia Centrului, dar şi soluţii concrete în acest sens.
Reamintim că numirea ca director interimar al lui Petru Comșa, tatăl proaspătului deputat PP-DD Cornel Comșa, a fost considerat un subiect sensibil și o decizie oarecum neașteptată din partea președintelui Ion Dumitrel. Este cunoscut faptul că între Dumitrel și Comșa au existat în trecut neînțelegeri soldate chiar și cu dosare ce au vizat nemulțumirea directorului vizavi de demiterea sa din funcția de la acea vreme. Citiţi mai multe aici.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Pingback: Comisie de la CJ Alba pentru concursul de la șefia Centrului de Cultură și evaluarea conducerii la Muzeul Unirii, Biblioteca Judeţeană şi Teatrul “Prichindel” | Alba24